Alkuperäinen kirjoittaja vierusta:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja lennia:
Toi pienemmän kotiin.
Seisoi oven ulkopuolella ja kun lapsi oli sisällä katsoin isää silmiin ilmeellä, jonka tietää.
Sanoi, että tiedetään! Sitten alkoi kertoa, että nyt on sellainen juttu, että kun lasta pyytää useita kertoja tekemään jotain eikä se tee ja eilen kiusasi pienempää koko ajan ja vaan virnuili niin hänellä meni hermot. Sanoin, että teen lastensuojeluilmoituksen.
Nyt soitti. Sanoi, että minun täytyy ymmärtää, että hän ei koskaan löisi ketään ihmistä, eikä tahdo aiheuttaa mitään vammaa kenellekään. Pyytää, että toimin yhteystyössä ja hyvällä hengellä.
Linkitän ketjun hänelle nyt.
Ihmiset keskustelee nykyään netin välityksellä
Mikään ihme, ettei parisuhteet kestä...
Juu, Facebookissa jutellaan, kun en tahdo puhelimessa puhua, kun pienempi lapsi on kotona. Ketjun linkitin siinä toivossa, että hän heräisi tajuamaan, että muidenkin mielestä hän tekee väärin eikä vaan minun.
Hän luki kyllä koko ketjun. Sen jälkeen alkoi selitykset Facebookissa, joita en kauaa jaksanut lukea.
Niin. Juuri siksi sanotaankin, että parisuhteesta on pidettävä huolta lapsen takia. Ei se eroaminen auta lapsia, jos kumpikaan ei edelleenkään välitä toisesta. Toinen sanoi haluavansa, että teette yhteistyötä. Se ei onnistu, jos ei pysty asettumaan toisen asemaan. Ymmärrätkö sä ollenkaan miten nastaa on joutua kasvattamaan lapsensa joka toinen viikonloppu ihan ruohonjuuritasolta? Miten ihmeessä isä jaksaa edelleen ottaa lapsia viikonlopuksi luokseen?
Olemme eronneet aikoinaan juuri siksi, että olimme hyvin eri mieltä asioista eikä yhteiselämästä tullut yhtään mitään.
Olen asettunut hänen asemaansa 9 vuotta, enää en jaksa ajatella häntä ja hänen ongelmiaan vaan puolustan lastani.
Isällä on täysin vapaat tapaamisajat, asumme lähekkäin, hän voi halutessaan olla lasten kanssa vaikka joka päivä, ei tietenkään silloin, jos olemme vaikka mökillä.
Jos sä haluat kasvattaa lapsesi omalla tavallasi, niin sitten sun täytyy myöskin sietää heitä ihan itse. Äläkä jatkossa teetä lapsia itsellesi toisten ihmisten siemennesteellä! Se on hyväksikäyttöä!
Voi härregud. Ihanko omalla se pitäisi sitten hoitaa? Ja entäs sitten lapsen "teettäminen" toisen munasolulla ja kohdulla? Ja eiköhän se isukki itse ole niitä sukusolujaan luovuttanut. Jotkut on vaan niin v...n pihalla tästä maailmasta.
No eihän naistakaan saa panna paksuksi, jos se on niin pihalla tästä maailmasta. Hyväksikäyttöä sekin on. Ap:ta kiinnostaa vain omat näkemyksensä. Jos ei suostu lapsia kasvattamaan yhteistuumin, niin silloin niitä ei pidä tehdä toisen ihmisen kanssa. Jos ei löydy tarpeeksi välinpitämätöntä luovuttajaa, niin sitten jätetään tekemättä. Mutta ei ole oikein tehdä lapsia jonkun toisen ihmisen kanssa, ja sitten yksin päättää niistä ja niiden kasvatuksesta.
Miten mun kasvatustyyli liittyy tähän tilanteeseen, että isä on pahoinpidellyt lasta? Enhän ole edes kirjoittanut täällä mistään kasvatustyyleistä, ainoastaan siitä, että nyt mun lasta ei enää ikinä satuteta.
Oletko sä siis ihan tosissasi edes? Taidat kirjoitella mitä sattuu huviksesi.
Väitätkö sä, että isä käy huvikseen lapseensa käsiksi?
Mitä sillä on väliä, mistä syystä isä käy käsiksi, "huvikseen" tai "ei-huvikseen"? Se on silti VÄÄRIN vaikka olis mikä syy olevinaan.
Luin näitä vielä. Kyllä mäkin olen suutuspäissäni hyökännyt isäni kimppuun 9-vuotiaana, kun ei päästänyt minua ulos tms.. Kaverini myös löi isäänsä puuhevosella jne.. eli teidän teksteistä tehdään johtopäätös, että lapset saavat hakata vanhempiansa kuinka huvittaa ja vanhempi ei saa edes kädestä tms.. ottaa kiinni estääkseen toiminnan. En nyt tiedä onko sekään ihan järkevää...
MUOKKAAN VIELÄ:
En tarkoita nyt tässä, että isä olisi oikeassa tai väärässä. Mutta halusin vaan kuulla myös keskustelua siitä.
KAikissa asioissa on AINA eri näkökantoja ja isän, äidin ja lapsen näkemys tapahtumasta on aina erilainen.
En hyväksy lapsen pahoinpitelyä, mutta en näe sitäkään oikeutettuna, että lapsi saa hakata vanhempaansa ilman vanhemman puuttumatta siihen.