T
"tiina"
Vieras
Meillä olisi tilanne että mies haluaisi jäädä vauvan kanssa kotiin, kun määräaikainen työ loppuu juuri sopivasti ja itse jatkaisin opiskelua. Suunnittelimme asiaa että hän menisi kuitenkin viikonlopputyöhön lisäksi että rahat riittää, ja itse saisin opiskelusta vapaat päivät olla vauvan kanssa. mutta mitä eihän tämä nyt onnistu mitenkään. miksi isä ei voi työskennellä mutta äiti voi
en ymmärrä... Entäs jos mies jää työttömäksi ja itse opiskelen vanhempain vapaalla, se lienee sallittua. Ainakin jos ei nosta opintotukea?
kamalan sekavaa. taitaa jäädä haaveeksi miehen vapaan pitämiset.
"Työskentely vanhempainvapaalla
Äiti voi työskennellä vanhempainvapaalla, jolloin vanhempainraha maksetaan työskentelypäiviltä vähimmäismääräisenä (ks. Määrä). Työskentely sunnuntaisin ei vaikuta tukeen. Sen sijaan isä ei voi työskennellä vapaan aikana, paitsi sunnuntaisin. Jos isä käy vapaan aikana töissä, työpäiviltä ei makseta vanhempainrahaa lainkaan."
(kelan sivuilta kopioitu Vanhempainvapaa - kela.fi )
kamalan sekavaa. taitaa jäädä haaveeksi miehen vapaan pitämiset.
"Työskentely vanhempainvapaalla
Äiti voi työskennellä vanhempainvapaalla, jolloin vanhempainraha maksetaan työskentelypäiviltä vähimmäismääräisenä (ks. Määrä). Työskentely sunnuntaisin ei vaikuta tukeen. Sen sijaan isä ei voi työskennellä vapaan aikana, paitsi sunnuntaisin. Jos isä käy vapaan aikana töissä, työpäiviltä ei makseta vanhempainrahaa lainkaan."
(kelan sivuilta kopioitu Vanhempainvapaa - kela.fi )