Isä sai kiinni lapsensa hyväksikäyttäjän - tappoi nyrkeillä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No nythän on vaan lapsen isän sana. Jospa oli suunnitellut toimivansa noin. oli joku syy miksi halusi tappa miehen ja päätti syyttää pedofiliasta vaikka itse esim. on.

[QUOTE="vieras";26454024]Eihän se pilkkaa sua. Se nauraa sulle. Kaikki nauraa sulle.[/QUOTE]

Niinhän sinä kuvittelet. Tuollainen mielipide ei aiheuta minussa sitä, että joukossa nauraisin jollekin. Hyi vittu.

En nyt tiedä tuomitsenko isän teon, mutta tuskinpa ketään nyrkeilläni tappaisin (siis se ei liene edes fyysisesti mahdollista). Jos nyt ajatusleikkinä voisin valita tappavani, niin tuskin tappaisin koska joutuisin tod.näk. linnaan ja tärkeintä olisi että saan olla pienten lasteni kanssa. Täytyy ajatella vähän pitemmällä tähtäimellä, äiti tai isä linnassa elinkautista lusimassa ei liene kenenkään edun mukaista.

Jos taas en varmasti joutuisi mihinkään edesvastuuseen niin varmaan toivoisin henkilön kuolemaa mutta en tiedä pystyisinkö silti tappamaan, ainakaan harkitusti. Impulsiivisesti ehkä joo.

[QUOTE="essi";26457740]Mä taas en alkuunkaan ymmärrä vanhempia, jotka agressiivisenä huutavat tappavansa pedofiilin :O .[/QUOTE]

Olen aivan samaa mieltä. Vihan tunteet ja pelko ovat tuollaisessa tapauksessa varmasti aika hallitsevia ja ryöpsähtävät päälle, mutta siltikään mä en vaan voi hyväskyä tuollaista, vaikka kuinka puolustaisi ketä. Enkä haluaisi lapsenikaan oppivan samaista käyttäytymismallia. Ymmärrän, mutta en hyväksy.

Ja ei, en tarkoita, että tilanteessa pitäisi alkaa pullakahveja keittelemään tai olla tekemättä mitään, mutta josko siihen väliin mahtuisi vähän toisenlaisiakin käyttäytymismalleja? Riippuen tietenkin, miten se vastapuoli tuossakin tapauksessa reagoisi.

Alkuperäinen kirjoittaja nojust;26454240Ei siinä paljon mietitä kuoleeko tuo vaiko eikö ja ne jotka väittää etteivät voisi tehdä samoin niin mitä tekisitte? Sanoisitte isolle pahalle sedälle vaan olisitko ystävällinen ja lopettaisit? Haloo![/QUOTE:
Pitäis kyllä vähän olla itsehillintää ja pitäis vähän miettiä, niin se vaan menee. Sun mielestä ei sitten ole muita tapoja hoitaa tilanne kuin "pyytää ystävällisesti"-vässyköinti tai silmitön väkivalta?

[QUOTE="Vierailija";26453451]Olisin tehnyt samoin. Mulla ei ole suvaitsevuutta mihinkään. Varmaan tempasisin avarilla jos esim. joku homo kävisi taputtamassa poikaa päähän. Mun suvaitsevaisuus ei riitä mihinkään tällaiseen, sori vaan.[/QUOTE]

Kannattaisi tulla sieltä kaapista ulos. Vain torjuttu homous voi aiheuttaa tuollaisia mielipiteitä.

Vihalla saa rakennettua vihaa, kenties jopa houkuttelet sitä luoksesi tapahtumaan.

Nii,totta. Oishan se ollu parempi että isä avaa konjakkipullon ja taputtaa ukkoo olalle. "Kuule Pena,sovitaanko että sä et enää räplää tuon tytön pimppiä niin ollaan taas kavereita,jookos?"

Lasken tuon tapauksen itsepuolustukseksi. Vai eikö raiskaajaa vastaankaan saisi puolustautua kun "viha ruokkii vihaa"? Tässä tapauksessa uhrina oli 4-vuotias tyttö joka ei olisi voinut tehdä mitään puolustautuakseen. Hyvä että joku teki sen hänen puolestaan.

Kyllähän tuo rangaistuksen paikka on. Toki tilanne voidaan ottaa huomioon lieventävänä seikkana. Käytännössä täysi syytteen nostamatta jättäminen olisi hyvin kyseenalaista. Oman käden oikeutta ei kuulu hyväksyä ja mitä itsepuolustukseen tulee. No on olemassa myös itsepuolustuksen liioittelua ja tämä tapaus menee varsin hyvin siihen lokeroon. Jos tämä tilanne oikeuttaa tämän isukin tekoon mitkä muut asiat siihen oikeuttavat? Tuo on kysymys, jonka en ainakaan itse halua olevan epäselvä tai kunkin omasta mielipiteestä riippuvainen.

Yhteistyössä