"Isä ei ole koskaan varma"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Varma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Varma

Vieras
Miksi aina käytetään hokemaa "lapsen isä ei koskaan varma, äiti on"? Siis miten niin isä ei ole varma? Ei kaikki naiset ole monien miesten kanssa. Onhan se varma, jos nainen on elämänsä aikana (tai vaikka vain viimeisen parinkin kuukauden aikana) rakastellut vain yhden miehen kanssa! Sitäpaitsi yleensä isältäkin periytyy jokin sellainen ulkonäön piirre, jonka vuoksi sukulaisuus on täysin selvä.

Esimerkiksi tässä yhteydessä jankutetaan tuota "isä ei ole varma": http://kaksplus.fi/keskustelu/t1175150,25

(By the way, oletteko oikeasti rakastelleet 12 miehen kanssa. Päivän Hesarissa sanotaan, että se on keskimääräinen kumppanien määrä nykyään suomalaisilla. Minusta se on iso määrä. Vuonna 1971 vastaava keskiarvo oli kaksi kumppania/hlö.)

En ole moista hokemaa kuullut. Paitsi siinä yhteydessä, jos äiti on harrastanut seksiä oletetun hedelmöittymisajan tienoilla useamman kuin yhden kanssa. Silloin ei tietenkään voi olla varma.

No onhan se pettäminen oikeasti niin yleistä, että tosiaan, isä ei voi olla varma. Kun lapsella on siän korvat tai nenä, se varmaan rauhoittaa mukavasti isän mieltä.

Mä olen ollut vaan yhden kanssa, munkin mielestä tuo 12 on suuri määrä. Mutta koska monella on vaan 1-3 seksikumppania ollut, voisi päätellä, että monelle siis tuo 12 ei vielä määräksi riitä.

Ei kai sillä ole tämän asian kanssa mitään tekemistä, kuinka monta kumppania äidillä on joskus muinoin ollut. Lapsen äiti on aina tiedossa, mutta isä nyt voi olla "yleisen ajattelun" mukaan joku muukin kuin aviopuoliso.

(Ja toiseen kysymykseen vastaus on että kyllä. )

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
No onhan se pettäminen oikeasti niin yleistä, että tosiaan, isä ei voi olla varma. Kun lapsella on siän korvat tai nenä, se varmaan rauhoittaa mukavasti isän mieltä.

Mä olen ollut vaan yhden kanssa, munkin mielestä tuo 12 on suuri määrä. Mutta koska monella on vaan 1-3 seksikumppania ollut, voisi päätellä, että monelle siis tuo 12 ei vielä määräksi riitä.

Niin, totta, jonkun täytyy vetää keskiarvoa ylös ja rankasti!

No eihän se ole varma.Siis jos ei dna testeissä olla käyty. Menee ihan luottamus kysymykseksi miehen osalta. Jos nyt ei 24h olla samassa tilassa. (Ja seksiä olen harrastanu aika monen kanssa, jää tuo 12 aika pieneksi luvuksi. Järkyttävää eikö. )

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:

Niin, totta, jonkun täytyy vetää keskiarvoa ylös ja rankasti!

Kai se äkkii kertyy, jos holtittomasti aina lähtee uusien tuttavuuksien mukaan baareista. Meinaan siis sitä, että kun alkaa kertyy tyyliin 50 kpl, niin kyllä siinä on pakko sitä holtittomuuttakin olla mukana.

No periaatteessahan isä ei ole varma (vaikka öiti ja isä nyt tietäisi kuka se isä on), mutta äiti on varma koska äiti kantaa lapsen. siittämisestä ei jää niin näkyvää todistetta, tai siis siitä että kuka on siittänyt kenetkin.

Meidän kuopus oli synnyttyään ihan appiukon näköinen, siis ihan kun mini-appiukko olisi nostettu syliin. Pelottavaa. Jos mies olisi vainoharhaisempi olisi hän voinut saada päähänsä ajatuksia...

Alkuperäinen kirjoittaja j:
Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
No eihän MUUT ihmiset voi koskaan olla varmoja siitä isästä. Sitä tolla varmaan ajetaan takaa.

NÄIN! Vaikka mä olenkin varma, niin eihän naapuri voi oikeesti sitä mun lapseni isää vannoa.

En ymmärrä tätä logiikkaa. Eihän se naapuri voi sinuakaan lapsen biologiseksi äidiksi vannoa!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No eihän MUUT ihmiset voi koskaan olla varmoja siitä isästä. Sitä tolla varmaan ajetaan takaa.

NÄIN! Vaikka mä olenkin varma, niin eihän naapuri voi oikeesti sitä mun lapseni isää vannoa.

En ymmärrä tätä logiikkaa. Eihän se naapuri voi sinuakaan lapsen biologiseksi äidiksi vannoa!

No kyllä se voi sen vannoa, että mä olen sen kantanut:) Ei tästä voi erehtyä:D

Niinpä.

Olen raskaana ja ellei labra töpeksinyt jotain niin meillä on isä ihan varma. Minä sen sijaan en ole lapseni geneettinen äiti vaikka olenkin äitinsä psykologisesti.

No kyllä se voi sen vannoa, että mä olen sen kantanut:) Ei tästä voi erehtyä:D

Niin niin, olet JONKUN lapsen kantanut, mutta että onko se juuri se lapsi, jonka kanssa pihalla leikit...?

Hm, ei kai se äitikään nyt satavarma ole. Mitäpä jos lapsi vaikka vaihtuu sairaalassa?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Niinpä.

No ehkä näitä sijaissynnyttäjiä yms ei ole ollut silloin, kun tääkin sanonta on keksitty. Äidit synnyttivät OMAT lapsensa. Kyllä on taas ongelmat osalla....

Ei sillä isällä olekaan koskaan niin väliä ollut. Naaraspuolinen äiti hoitaa jälkeläiset ja urospuoliset isät juoksevat metsästämässä tai sotimassa tai missä milloinkin :D

No ei se 12 vielä paljoa ole. Nykyään ihmiset menee naimisiin siinä kolmenkympin korvilla, niin 15-16 vuotiaasta siihen asti niitä kerääntyy jo aika monta. Sitten vielä avioeron jälkeen... :D

Jos esimerkiksi harrastaa seksiä vain kerran vuodessa, niin silti sinkulle voi kerääntyä elämän aikana 50 kumppania. Jos vaikka harrastaa seksiä kolme kertaa vuodessa, niin neljän vuoden päästä on jo se 12 täynnä.

Itse en näe, että siinä kumppanien lukumäärässä, oli se pieni tai iso, on mitään niin ihmeteltävää.

Onko lapsen äiti silloin jos lapsi on saanut luovutetusta munasolusta alkunsa keinohedelmöityksellä? Tuossa tilanteessa toki äiti kokee olevansa äiti mutta biologia on asiaa vastaan. Eli onko se äitikään tosiaan niin varmaa.

Yhteistyössä