Entä jos isä ei kiusallaan anna lapsille muuttolupaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eroaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eroaja

Vieras
Meillä tilanne se että lasten isä on alkoholisti. Olen muuttamassa lasten kanssa pois. Isä ei ole koskaan osallistunut kummemmin lastenhoitoon, hoitanut kahta muuta kun yhtä käytetty neuvolassa tai katsonut lapsia kun olen ollut kaupassa muutaman kerran, muutaman kerran on nuorimman olemassaolon aikana hoitanut illan ja yön kun olen ollut viihteellä.

En ole uskaltanut miehelle sanoa ennen tätä päivää että lähden (muutto viikonloppuna) koska tekisi elämästämme helvettiä täällä ja alkaisi riehumaan. Nyt maistraatti kyselee kuitenkin isän yhteystietoja jotta voivat kysyä hänen lupaa lasten muuttoon
Ilmoitin siis miehelle heti että olen muuttamassa, ja arpoilen tässä uskallanko laittaa numeronsa menemään maistraattiin että voivat kysyä lupaa muuttoon. Mies ei ole vastannut viestiini (luultavasti on osannut kyllä arvata että muutan) ja pelkään että kun maistraatti hänelle soittaa, hän sanoo ettei anna lupaa. Ihan kiusallaan.
Missään tapauksessa ei voi estää minua muuttamasta, eikä varmasti lapsiakaan halua (eikä voi) pitää täällä, kunhan vain tekee minulle asiat hankalaksi.

Itku tässä tulee.... Mitä jos kieltää kirjojen siirron? Pitäisi toiselle hankkia koulupaikka toisesta koulusta jne ensi viikon aikana joten miten ihmeessä minulla aika riittää pitempiin tappeluihin :(

Hae postista tai maistraatista muuttoilmoituslomake ja pyydä miehesi nimi siihen. Tai kirjoita itse paperi, jossa lukee "minä sen ja sen huoltaja ilmoitan, että lapseni se ja se muuttaa pysyvästi osoitteeseen xxxxx xx.xx.2011 alkaen" ja sitten siihen pyydät miehen nimen.

Joka tapauksessa voit fyyisesti muuttaa lasten kanssa uuteen kotiinne. Hoidat sitten kirjojen muuton myöhemmin. Pyydä vaikka miestäsi juttelemaan kanssasi asiasta perheneuvolaan.

meillä oli tuollainen tilanne. mies ilmoitti maistraattiin ettei allekirjoita paperia.
lapset ei missään nimessä voineet jäädä miehen kanssa asumaan,joten lastenvalvoja soitti maistraattiin ja selosti tilanteen.
lastenvalvojan ilmoituksella lasten osoitetiedot saatiin muutettua.

koitappa jos osaisi auttaa sinuakin

Yhteistyössä