IS kertoo miten pahasti hallitus on epäonnistunut koronakatastrofin hoidossa

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
IS:

"Kotimaahansa palaavia australialaisia koskevat karanteenimääräykset kiristyvät lauantaina. Uudet palaajat pakotetaan hotellikaranteeniin ja jo palanneiden oville alkavat koputella sotilaat."
 
Hallitus, THL ja Finavia pakoilevat vastuuta ja karttavat päätöksiä niin, että lehtien päätöimittajiltakin alkaa mitta täyttyä.

"Ei tässä tavallinen suomalainen voi muuta sanoa, kuin että anna mun kaikki kestää. Syytä osataan vierittää toisille, vaikka aivan jokainen taho voisi kantaa tässä tilanteessa yhteistä vastuuta. Tehdä ehkä vähän enemmänkin kuin mitä vähimmillään edellytetään. Vastuun pakoilun ja keskinäisen syyttelyn takia tästä vasta ruma sotku tulikin.
Kriisi on yhteinen. Pääministeri Sanna Marin (sd) korosti keskiviikkona tiedotustilaisuudessa, että jokainen suomalainen on vastuussa omasta toiminnastaan ja siitä, että noudattaa viranomaisten ohjeita.
Nyt voi enää toivoa, että myös viranomaiset ja päättäjät omaksuisivat saman asenteen"

 
vierailija
Tartuntatauti- ja valmiuslaista löytyvät varmasti tarvittavat pykälät. Epidemia-alueilta tulevat oireettomat kuljetettaisiin hallitusti ja valvotusti koteihinsa, jonka jälkeen paikalliset terveysviranomaiset tarkkailevat tilannetta. Oireilevat ja heidän läheisensä karanteeniin, tutkimuksiin ja hoitoon. Negatiivisen testituloksen jälkeen kotiin.
se on tossa linkitettynä se laki siis, kopioi se kohta joka tähän osuu.
 

Asiantuntijat kritisoivat hallitusta.
Tuota vanhaa taistolaisänkyrä Scheininia ei todellakaan kannata kuunnella. Vastustaa mitä tahansa järkevää lakinippeleihin vetoamalla.
 
vierailija ohis

Niin näytä se kohta missä määritellään kuinka oireeton ihminen voidaan sulkea esim karanteenihotelliin?
4) karanteenilla taudinaiheuttajalle altistuneen tai perustellusti altistuneeksi epäillyn henkilön erottamista muista kotiinsa tai muuhun määrättyyn paikkaan taikka tartuttavaksi todetun tai epäillyn matkatavaran, konttien tai muiden tavaroiden siirtämisen rajoittamista tai erottamista muista tavaroista tartunnan leviämisen estämiseksi;

jonnekin maan toiselle puolelle jatkomatkustavaa palaajaa voi olla hankala kuljetella pitkiä matkoja ilman, että olisi ketään altistamassa mahdolliselle tartunnalle matkalla (kulkee julkisilla tai omalla kulkupelillä käy ABC:lla kahvilla ja vessassa ja tankkaamassa ja vielä kotipaikkakunnalla kaupassa täyttämässä jääkaappinsa)
 
vierailija
4) karanteenilla taudinaiheuttajalle altistuneen tai perustellusti altistuneeksi epäillyn henkilön erottamista muista kotiinsa tai muuhun määrättyyn paikkaan taikka tartuttavaksi todetun tai epäillyn matkatavaran, konttien tai muiden tavaroiden siirtämisen rajoittamista tai erottamista muista tavaroista tartunnan leviämisen estämiseksi;

jonnekin maan toiselle puolelle jatkomatkustavaa palaajaa voi olla hankala kuljetella pitkiä matkoja ilman, että olisi ketään altistamassa mahdolliselle tartunnalle matkalla (kulkee julkisilla tai omalla kulkupelillä käy ABC:lla kahvilla ja vessassa ja tankkaamassa ja vielä kotipaikkakunnalla kaupassa täyttämässä jääkaappinsa)
kotiinsa.
Niin.
Sinnehän niiden on pitänyt mennä matkalta tultuaan ja sinne heidät nytkin käsketään.

mut sitähön mä en edes kysynyt.

kysyin oireettomien laittoa karanteenihotelliin koskevaa kohtaa.

Mun puolesta jokaisen saisi laittaa pakkokaranteeniin mut lain mukaan ei. Ja onneksi meidän päättäjät toimii lakien mukaan.
 
niin voidaan mut oireetonta ei voi lukita minnekkään.
mikä siinö on niin vaikeaa ymmärtää?
niin voidaan mut oireetonta ei voi lukita minnekkään.
mikä siinö on niin vaikeaa ymmärtää?
Kyllä tuossa linkitetyssä tartuntatautilaissa, josta koko ajan mariset, riittää myös epäily altistumisesta, niin voidaan laittaa karanteeniin.
 
niin voidaan mut oireetonta ei voi lukita minnekkään.
mikä siinö on niin vaikeaa ymmärtää?
Ei tuo laki mitään oireista puhu. Riittää, että henkilöä voidaan epäillä altistuneeksi - joka on oikea tulkinta jos hän on saapumassa esim. Espanjasta. Perustellusti (eli nyt jo tieteellisen näytön perusteella) tiedetään, että covid-19 voi tarttua oireettomalta.

"karanteenilla taudinaiheuttajalle altistuneen tai perustellusti altistuneeksi epäillyn henkilön erottamista muista kotiinsa tai muuhun määrättyyn paikkaan"
 
  • Tykkää
Reactions: Palstapesu
vierailija
Nyt tuota samaa lainkohtaa käytetäön uudenmaan eristämiseen, silti sitä puidaan valiokunnissa ym edelleen. Eli se laki itsessään ei anna mahdollisuutta toimiin ennenkuin tietyt määreet täyttyy.
 
niin kotiin
Ei sulkea minnekkään karanteenikeskukseen
Missä siellä laissa muka sanotaan että karanteeni suoritetaan aina kotona?

"Jos Suomeen palaavalla ei ole mahdollisuutta matkustaa suoraan karanteeniin ilman julkisia kulkuvälineitä, hänen on mentävä viranomaisten järjestämiin karanteenitiloihin. Tämä koskee myös esimerkiksi pääkaupunkiseudun ulkopuolella asuvia."

 
vierailija

Edelleenkään ei ole kyse valvotusta karanteenista, joten ihan samalla lailla kuin ennenkin ihmiset joko noudattaa, tai ei noudata karantteenia.
Ja lakimuutos, kuten uudenmaan eristämiseksikin, pit ää tehdä ennekuin oireettomia voi pakottaa karanteeniin.

sairastuneet voi lääkäri määrätä suljettuun karanteeniin, muita ei.
 

Edelleenkään ei ole kyse valvotusta karanteenista, joten ihan samalla lailla kuin ennenkin ihmiset joko noudattaa, tai ei noudata karantteenia.
Ja lakimuutos, kuten uudenmaan eristämiseksikin, pit ää tehdä ennekuin oireettomia voi pakottaa karanteeniin.

sairastuneet voi lääkäri määrätä suljettuun karanteeniin, muita ei.
Oletko Martin Scheinin-fan clubin jäsen? Sinulle ei ole tärkeää, ehditäänkö tulipalo sammuttaa. Tärkeintä on, ettei sitä sammuteta "väärin".
 
  • Tykkää
Reactions: Palstapesu
vierailija
Oletko Martin Scheinin-fan clubin jäsen? Sinulle ei ole tärkeää, ehditäänkö tulipalo sammuttaa. Tärkeintä on, ettei sitä sammuteta "väärin".
älä vääristele mun kirjoituksia
Olen vain selittänyt miksi on toimittu kuten on toimittu, eikä hallitus ole syyllinen siihen et laki on sellainen kuin on.

nykyinen hallitus ei ole ollut päättämässä noita lakitekstejä, mut tekevät sitä mihin ovat sitoutuneet, toimivat voimassa olevien lakien mukaan.

Yllätys et te olette suomen lakia vastaan.
 
älä vääristele mun kirjoituksia
Olen vain selittänyt miksi on toimittu kuten on toimittu, eikä hallitus ole syyllinen siihen et laki on sellainen kuin on.

nykyinen hallitus ei ole ollut päättämässä noita lakitekstejä, mut tekevät sitä mihin ovat sitoutuneet, toimivat voimassa olevien lakien mukaan.

Yllätys et te olette suomen lakia vastaan.
Itse yrität koko ajan väännellä lakia. Ei saisi oireetonta laittaa karanteeniin, mutta sitten saakin, mutta vain kotiinsa yms. Täyttä roskaa.
 
vierailija
älä vääristele mun kirjoituksia
Olen vain selittänyt miksi on toimittu kuten on toimittu, eikä hallitus ole syyllinen siihen et laki on sellainen kuin on.

nykyinen hallitus ei ole ollut päättämässä noita lakitekstejä, mut tekevät sitä mihin ovat sitoutuneet, toimivat voimassa olevien lakien mukaan.

Yllätys et te olette suomen lakia vastaan.
Olet kertonut mielipiteesi asiasta. Et selvästikään tunne lakia eikä sinulla oikeastaan ole mitään varsinaisia argumentteja. Ainoastaan halu puolustaa hallitusta arvostelua vastaan.
 

Yhteistyössä