Irtisanoutuminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
:wave:
Olen nyt hoitovapaalla vakituisesta työstäni. Kävikin onnenpotku ja sain toisen vakituisen työpaikan! Nyt mietityttää tuo irtisanoutuminen..Eli uuden työn haluaisin aloittaa helmikuun eka päivä, koska silloin saisin lomapäivät siltäkin kuulta. Uudelle työnanatajalle ei ole väliä alkaako työsopimus esim. 15.päivä, mutta itse aion ehdottaa tuota 1. päivää lomien vuoksi. Irtisanomisaika on kuukauden, mutta nythän olen jo hoitovapaalla, eli minulla ei ole työssäolovelvoitetta. Ilmeisesti voin siis irtisanoa itseni ensi viikolla ja kirjoittaa uuden työsopimuksen koskien aloitusta 1.2.2006???? Tietääkö kukaan käykö näin?

Toinen asia on, että kuinka teillä, jotka olette irtisanoutuneet, koko homma on hoitunut? Tämä on minulle eka kerta ja jännittää toisten reaktiot... Olisiko jotain vinkkejä miten homman saisi hoidettua "tyylikkäästi"? Kirjallisenahan tuo täytyy ilmeisesti tehdä, saanko jonkin lapun, kun menen entisen työnantajan puheille, vai teenkö sellaisen jo kotona valmiiksi vapaamuotoisena?

Ovatko em. kirjoittajat jo mahdollisesti saaneet kysymyksiinsä vastaukset, kun meikälainen on myös aikeissa hakea töitä hoitovapaan aikana. Pitääkö mun mennä kuukaudeksi töihin vai hoituuko homma noin yksinkertaisesti kuin eka kirjoittaja ajattelee?

Yhteistyössä