irc-galleria ja Alina

• Viestiketjun aloittaja ween bay
  • Ensimmäinen viesti
vieras
IRC-Galleriassa esiintyy henkilöitä, joita ei ole olemassa. Näitä henkilöitä on ilmoitettu kuolleiksi tai heille on keksitty syntyneitä lapsia, kertoo sanomalehti Ilkka.

Joillain IRC-Gallerian käyttäjillä on herännyt epäilyjä henkilöistä, joita ei ole todellisuudessa olemassakaan. Asiasta tekee irvokkaan se, että näistä henkilöistä tai heidän virtuaalilapsistaan laaditaan lehtiin kuolinilmoituksia koskettavin sanakääntein.

Lehden mukaan heille lähetettiin kesällä ilmoitus, jonka mukaan vajaan viikon ikäinen tyttövauva oli kuollut sairaalassa Tampereella. Myös kuolinuutinen, jossa kerrottiin nuoren miehen menehtymisestä, päätyi lehteen. Molempien ilmoitusten tekstit olivat liikuttavia.

Ilmoituksia alettiin tarkistaa saatujen vihjeiden perusteella. Selvisi, että kuolinilmoituksissa mainittuja vainajia ei ole todellisuudessa ollut olemassakaan.

- Meille tuli maanantaina iltapäivällä pari ilmoitusta, jotka koskevat näitä tapauksia. Koska kyseessä on henkilöitä, joita ei ole olemassakaan, ei ketään voida syyttää esimerkiksi kunnianloukkauksesta. Toki seuraamme ilmiötä, kertoo ylikonstaapeli Mikko Manninen Helsingin keskustan poliisipiiristä Ilkalle.

Manninen on yksi kolmesta Suomessa keskustelupalstoilla esiintyvästä lähipoliisista. Hän kehottaa olemaan varovainen keskustelupalstoilla esiintyvien tuntemattomien henkilöiden suhteen.

http://www.voice.fi/index.php?mw=ircgalleria&option=com_sbsarticle&tmpl=blog&cat=26&cid=9870

miiimyself
Alkuperäinen kirjoittaja Pullava:
Miten tuo juttu muuten selvisi?
No yks mami soitti mulle et ne on pistäny gallua pystyyn kuka on nähny alinaa, juuliaa tai johannaa LIVENÄ, saati LIIKKUVASSA kuvassa.
Sit alko valjeta ETTEI kukaan.

NUMEROT OLI REEPAITTIA.

No minä sit soitin seinäjoen synnärille ja pamautin "teillä on synnyttäny Juulia Salonen viimeyönä että mis huonees hän majailee" - Jaa ei ollu synnyttänykkää =D ei tunnettu.

aina se menee, kauan se töysäläis pimatsu jakso tehä skeidaa!

minsku
Oli se pelottavaa ku oltiihi makuunis joskus 1½v sitten ja tuli txt; nähtii makuunis, en kerinny tulla juttelee ku iita huus autos, mut koitetaan nähä joku ehtoo, kiva hame muuten.. - Juulia.

minä taas
Alkuperäinen kirjoittaja lop:
Alkuperäinen kirjoittaja minä taas:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Onko tää sama joka hetki sitten esiinty nimellä Jossu irc-galleriassa? Muka synnytti lapsen viime kesänä, se kuoli muutaman päivän ikäisenä, oli vielä lehteen laittanu kuolinilmotuksen jnejne. Ja oli tehny pari muutakin feikkiprofiilia sinne... Semmosen "santunkin" joka oli joku 20v nuori mies, sekin mukamas kuoli :eek: siitäkin ilmotus lehteen jne :eek:
Huh. Tää on jo tosi sairasta!!!!!!
juu tän ja varmaan 8 muun värikkään persoonan takana oli joku töysäläinen pimatsu.
Mun koulukaveri eli kanssa mielikuvitusmaailmassa, mutta eli ihan normi elämää :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten toi Santtu ja kihlausjuttu meni?
Irc-gallerian käyttäjä alkoi seurustella ja myös kihlautui henkilön kanssa, jota ei ollut edes olemassa! Mutta täytyy myöntää, että outo oli tämä kihlattukin, miten joku menee kihloihin eikä ihmettele miksi mies ei puhu koskaan puhelimessa, vaan lähettää vaan viestejä, miksi ei voi tavata koskaan, käyttää webkameraa jne.

vieras
Irc-gallerian käyttäjä alkoi seurustella ja myös kihlautui henkilön kanssa, jota ei ollut edes olemassa! Mutta täytyy myöntää, että outo oli tämä kihlattukin, miten joku menee kihloihin eikä ihmettele miksi mies ei puhu koskaan puhelimessa, vaan lähettää vaan viestejä, miksi ei voi tavata koskaan, käyttää webkameraa jne.
Miten tuo sitten ilmeni,tuliko Santun kihlattu "julkisuuteen " vai?

d
antoi ilta-sanomille ainakin haastattelua!

Alkuperäinen kirjoittaja d:
Irc-galleriassa ainakin tiedettiin yleisesti tuo "Santun" ja tytön kihlaus. Siellä muistoyhteisössäkin toivoteltiin jaksamista tälle kihlatulle sen jälkeen kun "Santtu" kuoli.

Yks tyttö(tai en oikeasti tiedä oliko edes tyttö ) teki joskus kuvillani profiilin kuvakkeeseen ja esiintyi niin itserakkaana siellä että arvatkaa hävettikö kun ystäväni luulivat minuksi ja ihmettelivät miten olen sellainen. Hän eli ikäänkuin elämää minuna, mutta keksi osia jutuista ja osia kopsasi multa.

Muun muassa "rakas siskokulta" kuvaan jossa oli ystäväni...ja muita tarinoita koulusta jne.
Avasin päiväkirjan ja siellä oli tarkka kuvaus miten (ymmärtääkseni minut) tappaa. Syöttämällä lasia, repimällä munasarjat etten voi lisääntyä huorangeeneilläni jne.

Ja tää on se syy miks äidit varotteli kuvien jakamisesta nettiin :D
Kyseessä oli kuitenkin joku idiootti joka halusi toisen elämän...mun elämän :eek: ja en sitäkään pelkää, onhan netissä miljardeja kuvia, myös minun. Eikä mulla nyt todellisia vihamiehiä pitäis olla jotka toteuttaisivat tuollaista, jos olisi niin kuvista huolimatta sen voisi toteuttaa...

Ei nyt ollut täysin samanlainen tapaus mutta muistui mieleen. Sillon vähän säikähdin.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja d:
Irc-galleriassa ainakin tiedettiin yleisesti tuo "Santun" ja tytön kihlaus. Siellä muistoyhteisössäkin toivoteltiin jaksamista tälle kihlatulle sen jälkeen kun "Santtu" kuoli.
Aivan.
Ajattelin ensin et jso tyttöystäväkin osi ollu keksitty.

Kiinnsotava juttu,jotain minullakin mennyt täysin ohi tuosta galleriasta.

d
Juulia teki etelä-pohjanmaan mammoihin tuttavuutta
Johanna teki vallotuksia koko suomeen.
Aliina vissiin samoin.
Meeri vihastutti kaikkia.

Nostan likalle hattua, 3 vuotta on kova saavutus !

Se mikä mul oli jossun nro, oli tutulla juulian, ja toisella SANTUN =DD et pysy se ainakin perässä numeroissa x,DD

Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:
Yks tyttö(tai en oikeasti tiedä oliko edes tyttö ) teki joskus kuvillani profiilin kuvakkeeseen ja esiintyi niin itserakkaana siellä että arvatkaa hävettikö kun ystäväni luulivat minuksi ja ihmettelivät miten olen sellainen. Hän eli ikäänkuin elämää minuna, mutta keksi osia jutuista ja osia kopsasi multa.

Muun muassa "rakas siskokulta" kuvaan jossa oli ystäväni...ja muita tarinoita koulusta jne.
Avasin päiväkirjan ja siellä oli tarkka kuvaus miten (ymmärtääkseni minut) tappaa. Syöttämällä lasia, repimällä munasarjat etten voi lisääntyä huorangeeneilläni jne.

Kyseessä oli kuitenkin joku idiootti joka halusi toisen elämän...mun elämän :eek: ja en sitäkään pelkää, onhan netissä miljardeja kuvia, myös minun. Eikä mulla nyt todellisia vihamiehiä pitäis olla jotka toteuttaisivat tuollaista, jos olisi niin kuvista huolimatta sen voisi toteuttaa...

Ei nyt ollut täysin samanlainen tapaus mutta muistui mieleen. Sillon vähän säikähdin.
:eek: helt sjukt...

sä tunsit et se tyttö aikasemmin? Miksi halus sut tappa?

Mie putosin jo kärryiltä. :snotty: No mutta, netissä kaikki on mahollista. Ja tuo mitä tiiru kirjotti, on yks syy miksen oikeastaan halua netissä itestäni kuvia julkasta. Ne ko on sielä sen jälkeen aina ja kuka hyvänsä voi tehä niillä mitä hyvänsä.
Mie oon ehkä sen verran skeptinen etten tuolalailla lähtis "elämään" kenenkään myötä, toki mie surua tunnen ja iloa tunnen jos joku muuki, empatiaa jne, mut tarvii vähän enemmänki ko vain tekstiä tietokoneella että ystävystyy niin paljon että vois tuntea enemmänki tunteita. En mie ossaa selittää. Liian väsy. Mut kuitenki... Sen enempää en jaksa vaivata päätä siihenkään että miettisin onko jonku kirjotus totta vai ei, luen, ajattelen, tunnen jotaki tai en, annan myötätuntoa tai en, vaihan aihetta ja unohan.

Ei elämää netissä piä ottaa niin tosissaan. Ymmärsiköhän kukkaan mittään.... :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja sveasvea:
Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:

:eek: helt sjukt...

sä tunsit et se tyttö aikasemmin? Miksi halus sut tappa?
Mitä tuo tarkoitti?
En tiedä miksi halusi. Mutta veikkaan että oli jotenkin kateellinen :/ Kun se ulkonäkö toistui jutuissa selvästi USEASTI. Oli liittynyt yhteisöihin "missit" "maailman kauneimmat" ja sen sellaista :eek:
Ihmetyttää kuitenkin, että tavallaan "eli netissä elämääni" ihan ylpeänä siitä, mutta toisaalta taas halusi tehdä noin :eek:. Olin sillon...no barbie..ja ilmeisesti hänen mielestään kaunis. Itse en ota kantaa siihen... Tästä siis jo aikaa. Olin ehkä 18v.

Hyi mulla on se kirjotus vieläkin tallennettuna s-postiin...

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Mie putosin jo kärryiltä. :snotty: No mutta, netissä kaikki on mahollista. Ja tuo mitä tiiru kirjotti, on yks syy miksen oikeastaan halua netissä itestäni kuvia julkasta. Ne ko on sielä sen jälkeen aina ja kuka hyvänsä voi tehä niillä mitä hyvänsä.
Mie oon ehkä sen verran skeptinen etten tuolalailla lähtis "elämään" kenenkään myötä, toki mie surua tunnen ja iloa tunnen jos joku muuki, empatiaa jne, mut tarvii vähän enemmänki ko vain tekstiä tietokoneella että ystävystyy niin paljon että vois tuntea enemmänki tunteita. En mie ossaa selittää. Liian väsy. Mut kuitenki... Sen enempää en jaksa vaivata päätä siihenkään että miettisin onko jonku kirjotus totta vai ei, luen, ajattelen, tunnen jotaki tai en, annan myötätuntoa tai en, vaihan aihetta ja unohan.

Ei elämää netissä piä ottaa niin tosissaan. Ymmärsiköhän kukkaan mittään.... :ashamed:
Joo. Ja siksi minusta jotkut persoonat jotka elävät voimakkaasti netin kautta ovat vähän vastenmielisiä. Kun on blogit joissa lasten kuvat raskaustestistä asti, kuvia kodista, selityksiä joka päiväisistä menoista...

Yhteistyössä