Inseminaatio

Pyysivät menemään sairaalalle 11:sta, että silloin luultavasti olisi sperma pesty, no mie odottelin siellä sitten vajaa kaksi ja puoli tuntia, mutta inssi kuitenkin alta pois. Mahaa on turvottanut ja omituinen ollut vähän muutenkin, onneksi iltaa kohti olo parani. Täälläkin suosittelivat yhdyntöjä inssin lisäksi.
 
Hei, olen uusi täällä. Olen jonkin aikaa lueskellut viestejä, kun meillekin inssin on nyt ajankohtainen. Meillä reilu 3v tyttö ja kakkosta yritetty reilut 2v. Ollaan selittämättömiä ja takana eka inssi (eilen). Söin clomeja ja pregnyylin pistin ke klo24. Perjantaina iltapäivällä oli toimenpide. Olin ovuloinut jo. Toivottavasti en liian aikaisin....Simpat olivat pesun jälkeen priimaa. Nyt jänskättää. Jotenkin olen varmuuden vuoksi skeptinen tuon ajoituksen takia. Kuinkakohan moni on onnistunut, vaikka olis jo ovuloinut?
 
nannah86 me ollaan ihan selittämättönmiä.
Kyllähän nytki on nuitten lääkkeitten ansiosta toiveet noussu
mutta ei kovin korkealle. No onneks jo syyskuussa päästää uutta innssiä
yrittään. Toivottavasti saa lukea paljon plussa uutisia teiltä kaikilta!!
 
Mulle tehtiin ensimmäinen inssi 21.5 ja testasin torstaina 3.6 ja perjantaina 4.6. haalean plussan liukatestillä! Olen käyttänyt lugesteronia tukena, koska mulla on keltarauhashormoonin vajaatoimintaa. Soitin väestöliittoon ja sieltä sanottiin, että voin jatkaa lugeja ekaan ultraan 23.6 asti. Luget eivät kuulema estä vuodon tulemista (mulla käytössä vain pieni määrä) Nyt pelottaa ja ahdistaa. Voiko noihin liuskatesteihin luottaa? Onko muita, jotka ovat käyttäneet lugeja alkuraskaudessa. Olen lähdössä duunimatkalle huomenna ja siksi en voi mennä veritestiin ennen kuin ensi viikon lopulla. Huimaa ja kuvottaa, mutta voi olla vain lugeista johtuvaa.
 
SeaBlue meillähän on ollu inssi samana päivänä nyt vaan siis jännäillään :) niin ja tervetuloa joukkoon:) lapseton81 meilläkään ei oikein selvää syytä tähän lapsettomuuteen ole :/ silloin tuon ensimmäisen lapsen kohdalla selvä ongelma oli ovulaatiossa nyt sekin kunnossa ja ei silti onnistu :( Emppu19 minä kans halusin nyt tässä inssissä tueksi nuo lugesteronit mutta nyt ongelmana on se että unohin kysyä että miten niitä käytetään :LOL: siis sisäisesti vai suun kautta. jotenkin automaattisesti oletin että sisäisesti mutta tuosta käyttöohjeesta ei oikein ottanu selvää :D niin ja ihanaa kun olet jo haamun saanut =) voithan testailla jos se vahvistuis ihan kunnon plussaksi. toivotaan näin :heart:
 
Nannah86: Ota "alakautta". Kannattaa laittaa joku ohut side, sillä mönjää valuu!
Ala-kautta siksi että se vaikuttaa paremmin ja ei aiheuta niin paljon sivuoireita. Niitä kuitenkin on silti (palelu, rintojen aristus, paha olo) eli varaudu!

Viivat oli haaleat, mutta piirtyivät heti. Uskon, että hedelmöitys on tapahtunut, mutta pysyykö, niin se on sitten eri juttu.
Ei ole raskaustestejä kotona, joten hätäpäissäni ovulaatiotestillä äsken testasin ja kaksi vahvaa viivaa tuli, joista toinen oli selvästi vahvempi (siis se testiviiva ei tarkistusviiva). On varmaan yhtä tyhjän kanssa, mutta auttoi vähän lauantaiyön mielenrauhaa.... on tää kyllä takamuksesta tämä piinailu.
Tsemppiä kaikille:)
 
Emppu19 no niin mä ajattelinki että niin se menee =) huomenna siis aloitan ne luget. viime yönä heräsin siihen että vasemmalta puolelta tuosta munasarjojen kohdalta tosi arkana. tuntunu nyt koko aamun ja kävellessä kans. muistelisin kumminki että ne isoimmat rakkulat ois ollu tuolla oikealla. en sitte tiiä. unohin kysyä lääkäriltä että miten yleensä ovulaatio tapahtuu tuon irrotuspiikin jälkeen. osaisko kukaan sanoa?
 
Heissan!
Hienoa kuulla, että joillain on onnistunut! Onnea Zenaelle ja Emppu19 plussista!

Mulla on menossa kp4. Toka inssi oli ja meni. Kesä on hiljaiseloa. Syyskuun kiertoon saan aloittaa heti taas clomit. Polilta sanoivat "lohdutukseksi", että hormonitasot on hoitojen jälkeen korkeammalla kuin normaalisti, joten on mahdollista tulla raskaaksi luomunakin...Saapi nähdä. Skeptinen olo. Touhuan mahdollisimman paljon muuta ettei tarttis ajatella =)
 
Nannah86: mä otin keskiviikko-iltana pregnyl-piikin ja perjantai-aamuna oli inssi. Perjantaina huomattiin, että toinen munarakkuloista oli jo irronnut ja toinen oli juuri irtoamaisillaan. Mulla siis irtosi nopeammin kuin lääkäri ajatteli. Luulen, että ovis oli alkanut jo torstaina, koska maha oli sekaisin ja usein mulla ovulaatio ilmenee niin. Keskiviikkona oli sekstailua, joten on voinut hedelmöittyä keskiviikon luomusatsista tai sitten perjantain-inssistä.
 
nannah86 kiva kun on joku samalla aikataululla ja aika samoissa fiiliksissä muutenkin. Kävin lukemassa vähän taaksepäin... mulla 2 työkaveria just raskaana ja itse tosiaan odotellut yli 2v. Toinen heistä jo plussannut 2 kertaa sinä aikana. Meillä ekaa tehtiin 10 kk, mikä on ihan "normi" rajoissa, mutta pitkältä sekin tuntui. Ihanaa kuitenkin lukea inssin kautta plussanneista, se antaa toivoa. :flower: Isot onnittelut Emppu19 ja Zenaelle plussista! Apua, toiveet nousee, kun Emppu19 oli samat aikataulut pregnyylin ja inssin välillä ja tuotti tulosta. Tosin mulla munasolut olivat jo irronneet. Lääkäri sanoi, että olen kuulemma nopea ovuloimaan. Ens kerralla pistetään Pregnyyl sit samalla inssin kanssa, jos toiseen kertaan on tarvetta.

Ei oikein tiedä, mitä pitäisi ajatella, kun ei jaksa odottaa. Meillä sinänsä hyvä tilanne, kun keittiö remontti on juuri alkanut ja siinä riittää puuhaa ihan tarpeeksi. Aikakin menee varmasti sitten nopeammin. Tehtailin juuri pakastimeen ruokaa moneksi päiväksi, että on sitten helppo lämmittää vain mikrossa.

Suotuisia plussatuulia kaikille!!!
 
nannah86 kyselit siitä irrotuspiikistä ja oviksesta....

Jostain oli lukevinani, että ovis tapahtuu yleensä 12-36h kuluttua irrotuspiikistä. Mulla oli ultrassa 2 follia, mut toinen oli huomattavasti pienempi. Inssissä huomattiin, että molemmat olivat kuitenkin irronneet, mutta lääkäri mainitsi jotain, että toinen ei välttämättä ollut kypsä. Onkohan se sitten niin, ettei se voi hedelmöittyä tai mitä lie sitten tarkoittaa käytännössä. Tuntuu, että nää aikataulutukset on vaikeita. Ihmettelee ihan, miten joku voi luomusti edes raskautua, kun se on niin "minuuttipeliä"(tai siis tunneista kiinni).
 
täällä kipuilu vasemmalta puolelta loppunut, joten oiskohan sit ollu ovulaatiokipuja. mulle laitetttiin viime inssissä se irrotuspiikki 24h ennen inssiä ja ei ollut vielä irronnut kun inseminaatio tehtiin. nyt tässä inssissä laitettiin inseminaation jälkeen. Mies kovasti uskoo että tämä inseminaatio tuottaa tulosta, mutta minulla on negatiivisempi asenne. tuntuu että kun ei ole vuoteen tapahtunut mitään niin miksi sitten nyt. tuntuu tosiaan ihan uskomattomalta että miten joku voi raskautua luomusti. SeaBlue saiko teidän tyttö alkunsa ihan luomusti vai kävittekö sillonkin jo hoidoissa?
 
Täällä on kipuillut kans vasemmalla puolella, tänään vähemmän kuin eilen. Välillä vilahtaa mielessä ajatus että voisiko se ekasta inssistä jo napata, mutta sitten pitää palata maan pinnalle ja koettaa rauhoittaa ajatuksia, yli kaksi vuotta kuitenkin yritetty ja aina ne kuukautiset on sieltä alkanut, miksi ne ei alkaisi nytkin.
Lääkäri sanoi minulle että irroituspiikki laitetaan yleensä 36 h ennen inssiä. Aika menee niin hitaasti perjantaina oli inssi ja nyt on vasta maanantai, mitenhän sitä jaksaa odotella, vielä alkaa kesälomakin viiden päivän päästä.
 
Ihanaa kuulla plussa uutisia pitkään aikaan! :heart:
Täällä tuli menkka-maija lauantaina kylään. Femarin alotin eilen syömään (kp2-6) ja ens ma. ois ultra käynti, ja sitten toinen inssi... Hatuttaa, oli kyllä melkosen kiukkunen olo lauantaina. Oon miettinyt kaikkea, esim. miten ihanaa jos sitä tulis plussa tästä seuraavasta inssistä niin sitten sitä ois kesälomalla raskaana! Mutta niinkuin Toivotonta sanoit että miks ne nyt jäis pois, kun ainahan ne on alkaneet. Pidetään peukkuja, ja kesäplussia!!!!
 
nannah86 meidän tyttö sai alkunsa luomusti. Jotenkin ajattelin, että toinen tärppäis sit helpommin, mutta nyt tarvitaankin hoitoja... Tosin kummastakaan ei ole varsinaisesti löydetty mitään vikaa. Mulla kilpirauhashormoonit eivät olleet raskauden näkökulmasta optimaalisella tasolla, mutta muuten normaalit. Me meinataan jättää hoidot inssiin. Eli jos tämä/nämä inssit eivät tuota tulosta, emme lähde järeämpiin hoitoihin. Onhan meillä jo ihana terve tyttö ja se on jo tosi paljon! Eikä sitä koskaan tiedä, tulisko joskus ylläri ja raskautuis ihan vahingossa....Aika näyttää. Itse sitä on aina vain niin kärsimätön. Voimia kaikille toivojille! Yritetään olla kiitollisia kaikesta siitä muusta hyvästä, mitä meillä on =) Kesää kohti B)
 
Heti kärkeen onnittelut Zenallelle plussasta! :flower: Kiva kuulla et inssilläkin jotku onnistuu plussaamaan koska itsellä aika skeptinen olo inssin onnistumisen suhteen.

Mulla on nyt pp 10 ja nyt ilmaantui ällötys kuvioon, mut uskon vahvasti tämän johtuvan Metforminista. Se kun saa olon toisinaan aika ällöttäväksi. Pitäisi kai pikkuhiljaa alkaa tilaileen testejä varuiksi kaappiin. Vielä ei ainakaan menkkaoloja,mut vieläpä ne olot ehtii tulla.
 
Toivoton ja Matroskin, peukkuja molemmille. Matroskinilla onkin kohta testipäivä, jos tätiä ei näy.

Meillä oli tänään inssi. Sunnuntaina iltapäivällä pistin Pregnylin. Tänään oli sit 12:30 ruiskutus. Miehen sperma oli onnex ok, likkuvuus ja määrä hyvä. 2 hyvän kokoista follia oli kypsyny. Itse toimitus meni kivuitta. Nyt sit odotellaan juhannusviikolle, mitä tapahtuu. Ja punkku-kuuri alkoi tänään, puoli lasia illassa. :)
 
Soulmamallakin alkanut piinaavatpäivät, tsemppiä! =)

pp11 meneillään. Eipä ole pitkiin aikoihin tllut seurattua omaa kroppaa samalla intensititeetillä kuin tällä hetkellä. Rintojen tunnustelua, alavatsan hivelyä, vaohlausujen rekisteröintiä.. Ja mä joka vielä vajaat pari viikkoa sitten olin sitä mieltä et en ota ressiä tästä piinailusta. Eilen ja tänään on ajoittain rintoja vihlonut, mut se voi myös johtua lähestyvistä menkoista. Mulle sanottiin klinikalla et voisin testata ensi sunnuntaina, silloin on pp16. Ajattelikohan ne että pitäs odottaa kunnolla ennen kuin testaa? Voipi olla että kaivan verta nenästä ja testaan jo perjantaina.. siis olettaen että menkat ei ole alkaneet. :)
 
Soulmamallakin alkanut piinaavatpäivät, tsemppiä! =)

pp11 meneillään. Eipä ole pitkiin aikoihin tullut seurattua omaa kroppaa samalla intensititeetillä kuin tällä hetkellä. Rintojen tunnustelua, alavatsan hivelyä, vihlaisujen rekisteröintiä.. Ja mä joka vielä vajaat pari viikkoa sitten olin sitä mieltä et en ota ressiä tästä piinailusta. Eilen ja tänään on ajoittain rintoja vihlonut, mut se voi myös johtua lähestyvistä menkoista. Mulle sanottiin klinikalla et voisin testata ensi sunnuntaina, silloin on pp16. Muille on taidettu ohjeistaa testausta pp14? Voipi olla että kaivan verta nenästä ja testaan jo perjantaina.. siis olettaen että menkat ei ole alkaneet. :)
 
SeaBlue me on kans mietitty että hoidot jäävät sitten tähän inseminaatioon. mies ei haluaisi kokeilla koeputkihedelmöitystä ja itestäkin tuntuu että se on niin raskas hoito kun kumminkin on jo tuo yksi kullannuppu. ja eihän sitä tosiaan koskaan tiedä jos tulis yllärivauva :) Matroskin mitä tuo on tuo metformini? kyllä minä sinuna olisin jo varmaan perjantaina testailemassa :D ois itelläki jo nämä piinapäivät ohi mutta vielä saa odotella :/ Soulmama muistatko minkä kokoisia follit olivat. tuntuu että itellä oli niin pieniä että ei varmasti onnistuta. eilen otin ensimmäisen lugesteronin ja sivuoireita odotellessa :D
 
Kp14 ja tänään inssi, tosin tällä kertaa en elättele yhtään toiveita. Yksi folli oli johtotähtenä ja saa nähdä onko kohdun limakalvo kasvanut KP10:stä, jolloin se oli 5mm. Yksi inssi syksyllä puregonilla ja sitten varmaan jätetään hoidot siihen, niin ainakin luulen.
 
Seablue ja nannah86 mie olen kans miettinyt että hoidot taitaa jäädä tähän, kauheasti ei olla puhuttu avomiehen kanssa asiasta, mutta uskon että hän ei jaksa edes miettiä niin pitkälle, tosin saattahan sitä itselläkin mieli muuttua.
Taas yksi kaveri sanoi että on paksuna, sanoi että jätti pillerit pois, mutta ei sen lapsen vielä olisi tarvinnut tulla :kieh:, serkku kävi eilen rakenne ultrassa ja sai tietää että tyttö tulee, sisko saa lapsen heinäkuun lopussa, avomiehen veljen vaimoke juhannuksen paikkeilla ja työkaveri sai viikko sitten lapsen. Alkaa tuntumaan aika lohduttomalta.
 
Nannah86, mulla on PCO ja on tutkimustuloksia et vaikka metformiini onkin alunperin sokeritautilääke, siitä olisi myös suotuisaa apua PCO:n ja lapsettomuuden hoidossa.

Me ollaan päätetty siirtyä IVF-jonoon kunhan on nämä inssit käyty ensin alta pois. Meilläkin on jo tosiaan esikoinen, mut silti se toisen lapsen kaipuu on kova. Ja sit ajattelin vähän niinki, et pitää nyt katsoa tämä kortti loppuun ihan jo senki takia, et ei tarvitse vanhana sitten pohtia et olisiko sittenkin pitänyt yrittää.. Toisekseen, mulla tota ikää alkaa jo olla 34, joten ei ole montaa vuotta ns. tehokasta peliaikaa jäljellä. Mut sen olen päättänyt, et vaikka hoitoja jatkammenkin, pyrimme siihen ettei ne ala liiaksi hallitsemaan elämää, vaan koitamme elää tässä hetkessä ja nauttia tuosta yhdestä aarteesta jonka olemme saaneet elämää sulostuttaan. Oikeastaan tuntuu et hänen merkitys jotenki vaan korostuu tämän prosessin aikana. Koska mikään ei ole elämässä itsestään selvyys. Sitä vaan miettii tätä elämää ja sen oikeuden mukaisuutta, kun maailma on pullollaan ihmisiä jotka antais vaikka oikean kätensä saadakseen lapsen, ja sitten lapsia annetaan kaiken maailman narkkareille ju huuhentaaleille jotka ei lapsistaan huolehdi. Tällaisia ajatuksia näin tiistai-iltapäivänä..
 
Nannah, lekuri ei sanonu follien koosta muuta kuin että ovat hyvän kokoiset. Keskiviikon ultrassa johtofolli oli 13 mm ja nyt oli huomattavasti suurempi, luulen että yli 20 mm. Mulle ei tullu lugeja ollenkaan.

Me ollaan taas miehen kans sitä mieltä, et jos tää inssi ei onnistu, niin sitten vaaditaan IVF:ää. Mulla yritystä jo 2 eri miehen kanssa aikasemmin, toisen kans yks IVF ja toisen kans ihan luomuna. Mitään ei ole tapahtunut. Ikää alkaa olemaan niin paljon jo, että ei jaksa näiden epävarmojen inssien kanssa enempää taistella. Mut toivotaan, ettei tarvitse mennä sinne asti... ;)
 

Yhteistyössä