Inseminaatio

Niinpä niin, menkat alkoi tänään kp30/pp13 :( Todella turhauttavaa, ja kaiken lisäksi ei ehkä koskaan ole ollut tällaiset kivut (varmaan se suuri hormonimäärä vaikuttaa?). Eli saikulla olen kotona ja pidättelen itkua.

Nyt kaivattaisiin kannustusta niiltä, jotka saivat tsempattua itsensä yrittämään vielä neljännen jne. kerran ja joilla sitten onnisti! IVF siintää mielessä, mutta ei sekään nyt sitten tähän uuteen kiertoon ehdi.
 
Hei,

Ilmoittaudun vielä mukaan, kun syyskuuksi suunniteltu ivf päätettiin siirtää kuukaudella eteenpäin. Meille on siis tehty kaksi inssiä ilman tulosta ja ne ovat olleet vaikeita sen tuolla aikaisemmin mainitsemani kohdunkaulan mutkan takia. Tänään oli ivf suunnittelukäynti ja lääkäri oli sitä mieltä että ainakin yksi inssi voitaisiin kokeilla ennen ivf. Nyt voidaan sitten vähän samalla suunnitella ivf varten myös siirtoa eli tätä pidetään vähän niinkuin koesiirtona. Nyt sain muutaman clomin tueksi tätä kiertoa varten. Ennen on aina tehty luonnokiertoon.

Nyt vähän harmittaa että taas vaan ollaan inssissä vaikka niin jo päätin että me ei niitä enempää kokeilla. No, kai tää nyut sitten vaan pitää kokeilla vielä, jos siitä olisi jotain apua ivf siirtoon. Lääkäri väläytti sivulaudeessa jotain, että mulla voi olla huonoja munasoluja!! Ennen meillä on aina sanottu miehen huono sperman olevan syynä. En nyt käsitä mistä se ton repäsi, kun mulla on tosi säännöllinen kierto ja ovulaatio tulee aina samaan aikaankin. Ja meille on tehty vasta kaksi inssiä, joten toi tuntu vähän pelottelulta! Onko kenellekään sanottu mitään vataavaa?

No inssiin on vielä aikaa. se on joskus syyskuun puolessa välissä.

StellaR:lle toivotan hirveästi jaksamista! Mulla ei valitettavasti noita onnistumistarinoita ole :/
 
Minäkin liityn seuraan. Tänään kp 13 ja Puregonia olen pistellyt nyt 100 IU 8 päivää. Huomenna ultrataan tilanne ja ensi viikolla sitten jossain välissä on inssi. Pregnylit ja Luget on jo valmiina, nyt vain odotellaan tositoimia :)

Meillä on sellainen historia, että esikoinen sai myös alkunsa inssillä pari vuotta sitten. Nyt mennään täsmälleen samalla kaavalla kuin silloinkin onnistuneessa hoidossa. Esikoisen yrittämiseen tarvittiin 3 hormoniavusteista kiertoa, joten saa nähdä mitä nyt on odotettavissa.

 
Kiitos vastauksesta SS. Olen samaa mieltä, että tää odottaminen on niin tuskallista.
Mutta kuitenkin toivo siintää jossain takaraivossa.
Lääkäri oli sitä mieltä että mun kohdalla lugeista ei oo hyötyä.
MIten ne muuten vaikuttaa?

StellaR, jaksamista sulle! Ei kun uuteen yritykseen! :heart:

 
StellaR: Olen tosi pahoillani! :hug: Tota päivää mäkin odotan kauhulla... Mutta mä tiedän ihan oikeesti että 4. kerta voikin onnistua, vaikka oli jo suunnitelmissa seuraava vaihe. Ystävälleni kävi juuri niin. Eli älä luovuta!
Wipe ja tytti82: Tervetuloa!
Wipe: Miten toi puregoni vaikuttaa?
hopeful: Luget tukee alkanutta raskautta, on keltarauhashormonia. Jos nyt kävis niin onnekkaasti että tulisin raskaaksi niin niitä pitäis käyttää raskauden ensimmäinen kolmannes. Oon käyttäny jo niitä useammassa kierrossa. Ne lopetetaan aina 2.viikon päästä jos nega.
 
mmm
StellaR täällä yksi neljännellä onnistunut :wave: Toisesta inssistä lähti mutta tuli kesken :( ja tää neljäs oli sellainen :no tehdään nyt ivf-aikaa odotellessa. Lääkäri halusi välttämättä kokeilla, meitä ei olisi innostanut enää ollenkaan, mutta saipa ylipuhuttua, huh huh onneksi :) Aika ivf:ään tuli mutta olin sitten juuri plussannut :heart: ja tuolla se köllii päikkäreillä :heart: Älä menetä toivoasi ja tsemppiä neljänteen inssiin :hug: Sillä tämä kerta voi olla juuri SE kerta.

mmm ja inssi-vauva 2,5kk

 
Kiitos kaikille myötäelämisestä :hug:
Etenkin mmm, tuo on juuri meillä se tilanne. Ensi viikolla olisi tarkoitus keskustella jatkosta, ja voipi olla että sitä ivffää odotellessa vielä yksi inssi kokeillaan. Ei siis ollut tarkoitus kokonaan luovuttaa, mutta turhauttavaa tämä on. Ja nyt hormonimäärien (puregon) lisääntyessä ainakin mulla kuukautiset tulee tosi rajuina (huom, mulla ei ole koskaan ennen ollut mitään kipuja). Mutta senkin tietty kestää, jos tietäis että joskus tälle tulee onnellinen loppu.

Mutta jo ihan tilastollisesti, jos mitään "vikaa" ei ole, pitäisihän sen joskus onnistua.

Tarvitsin noita onnistumisstooreja tänään, joten iso kiitos teille. Ja tsemppiä muille!
 
HEIPSAN kaikille pitkästä aikaa!!

Tännehän on tullut paljon tekstiä parin viikon loman aikana... vaikka tietysti enemmän plussa-uutisia olisin toivonut. Mites Jastu sun tilanne??

Mulla alkoi menkat kuin oppikirjasta pp14 päivänä :'( Kyllähän siinä pari päivää tuntui tosi pahalta, mutta kun reissussa ollaan ja lämpöä on 27-37astetta kauniissa maisemissa niin ei sitä ehtinyt masentua pahemmin tällä kertaa... nyt jo todellakin odotan uutta (kolmatta) inssiä, joka on vasta lokakuun alussa...höh... päätettiin miehen kanssa, että tämä vuosi mennään insseillä ja sitten siirrytään ivf:ään.

Tsemppiä kaikille meneillä olevaan tilanteeseen.. :hug:
 
Moikka. Jännä juttu tuo ilmakupla! Enpä ole ennen kuullut. Onkohan se jopa toiminut - tietääkö kukaan? Juu ja ensi kerralla kokeilen täydempää rakkoa! Jostain syystä tämä mutka oli ongelmana nyt kolmannessa inssissä ensimmäistä kertaa. Ehkä aiemmilla kerroilla rakko ei ollutkaan niin tyhjä?

Me kun kävimme yksityisellä ekassa inssissämme, lääkäri käski jäämään n. 20 minuutiksi selälleen kaikki härvelit sisuskaluissa, jotta pääsisivät kunnolla perille. Sen sijaan kaksi kertaa julkisella puolella käytyämme saa nousta aina saman tien ylös, kun ruiskutus on tehty. Ei kuulemma pitäisi vaikuttaa.

Ja tilanne: tänään kp29 (/26-30) ja pp16 (laskettuna inssiä seuraavasta päivästä alkaen), parina edellisenä päivänä tuhruvuotoa. En ole testannut, koska yleensä tuo tuhru on ollut niin varma merkki tädin lähestymisestä. Tänään ei ole tuhruttanut ja vähän "menkkamainen olo". Alkais nyt, niin pääsisi piinasta. En millään haluaisi tehdä testiä, kun AINA siinä on vaan se yksi syvästi masentava viiva. En ole koskaan nähnyt edes häilyväisintä haamua... :(
 
Olen itse päättänyt, että testaan ensi viikon perjantaina.
Silloin on tasan kaksi viikkoa inssistä.
Nyt kyllä aloin miettimään kumpi on raskaampaa henkisesti: nega testi vai alkava vuoto, jollen ole raskaana.
 
hopeful: No tuskaahan tää on, mut puoliso laski, että menkkojen pitäs alkaa huomenna - en tiiä, millä perusteella, mut se noiden mun menkkojen taulukoinnin kans on pelannu, joten koetan luottaa siihen :D Mulla on siis kaks viikkoo inssistä tänään. Huuh... Kurkkailen jatkuvasti pöksyihin ihan paniikissa, et näkyykö punasta :D Ei näy, mut tätikivut on kyllä :| Vetää vakavaks tää...
 
Sanokaa nyt joku edes, että ne menkkakivut, jotka alkaa jo pp5 ja jatkuu edelleen, eivät merkitse mitään. Mutta kun sen jo tietää että menkkoja se enteilee, kyllä sitä jo oman kroppansta tuntee. Mä en ole kummassakaan inssissä testannu, vaan oon jotenkin teinnyt sen että menkat alkaa, niin turha edes testailla. Nyt menossa pp7...
 
Kay
Uusi inssiin menijä ilmoittautuu.

Meillä on nyt menossa eka hoitokuukausi ja samalla siis myös eka inssi. Söin clomeja kp 3-7 ja nyt sitten pitäisi tikuttaa ovis muutaman päivän sisällä. Jännityskerrointa tuo se, että ovis voi olla jo sunnuntaina eli ohi menisi tämä kierto sitten. Maanantaina on kp12 ja heti aamusta ultra ja mahdollista on myös se, että silloin on jo ovis päällä. Mun kierrot on lyhentynyt koko ajan eli mikä vaan on mahdollista. Muita lääkkeitä ei ainakaan nyt ole määrättynä eli ei ole irroituspiikkiä eikä lugeja. Olen kyllä miettinyt, että pitäisikö niistä keskustella maanantaina lääkärin kanssa. Jotenkin nyt haluaisi kaiken mahdollisen avun tähän inssiin mukaan.

Ollaan yksityisellä ja mulla on suht paha endo. Siksi en tiedä, jääkö tää inssi meidän ainoaksi ja seuraavasta lähtee sit jo IVF-hoito käyntiin. No mutta nyt eka inssiin. Mä todella toivon, että se ovis on vasta ens viikolla eikä nyt jo viikonloppuna.
 
Vuorovesi: Joko oot testaillu? Positiivisia tuloksia tarvittais nyt mielellään...
Tervetuloa Kay! Mulla tuli ovistestiin plussa viime sunnuntaina ja maanantaina tehtiin inssi. Lääkäri sanoi että ovis just tapahtunu, eli inssi tehtiin hyvään aikaan. Mulla on myös aika paha endo, kerran leikattu. Me ollaan myös yksityisellä ja meillä ei taida olla rahaa kuin näihin insseihin...
 
Vuorovedelle voimahali!

Mä sain äsken liuskatestiin ihan selvän ovisplussan, mutta CB:n digi näytti vielä negaa. Meillä ei tietenkään ole kotona valmiina spermapurkkia, joten näyttää siltä, että isäntä joutuu asialle VL:n tiloihin. Toiv. onnistuu... Yksi mahis olisi tietty hakea tänään apteekista steriili purkki ja viedä aamulla siinä simpat VL:eek:n. Laitettiin eilen yöllä simpat matkaan eli aika lyhyt pidättäytymisaika tulee taas, mutta toisaaltahan oli niin, että viimeksi laatu oli vähän parempaa lyhyemmällä ajalla. Ongelmana on vaan sitten vähäinen määrä. No, katotaan, miten käy. Testailen vielä illalla ja katotaan, tuleeko CB:hen myös plussa.

Satukirjan sankari, miten teille toimittiin, kun ovisplussa tuli sunnuntaina? Oletan, että miehen pitäisi olla VL:n ovenripaa kiskomassa heti kun se aukeaa (pitää olla töissä viim. klo 9) ja mä soittelen inssiaikaa.
 

Yhteistyössä