Inseminaatio

Niin ja jos ei onnistu niin tuskin niistä clomien syömisestä haittaakaan on. Meillä menossa nyt insiien välikierto clomeilla, kun itse halusin niitä välttämättä syödä. Toiveissa on että ovis tapahtuisi niin ois edes teoriassa mahdollista raskautua =)

Minä palaan taas pinoon toiveikkaan (siis not) luomukuukauden jälkeen! Nyt sitten vain odotellaan toista inssiä! Tämä tuntuu niin turhalta koko inseminaatio. Jos meillä kaikki kerran päällisin puolin kunnossa ja inssi on sama kuin normaaliyhdyntä lääkäreiden mielestä, miksi tuhlata aikaa ja rahaa? En ole katkera, mutta... olenpas! :LOL:
Noh. Huomenna nyt luitenkin jatketaan clomeilla ja ollaan sormet ja varpaat ristissä (mutta jalat ei)! :p

shenda81 Meillä myös yritän kannustaa miestä lopettamaan tupakointia, pakottaminen on tietenkin turhaa. Nythän on tullut uusia tutkimksia, että vaikka röökaminen ei vaikuttaisikaan siitiöiden määrään, se vaikuttaa DNA:n pilkkoutumiseen siittiöissä ja tällöin kaikki hedelmöityshoidot on aivan turhia. Myös muilla epäterveellisillä elämäntavoilla oli vaikutusta asiaan, niinkuin aina kaikkeen. Suomessa tätä ilmiötä ei tutkita vielä lainkaa. Tästä oli Aamulehdessä ja jommassa kummassa iltapäivälehdessä... Itseä se ainakin kannusti vain lisää jatkamaan hyvin alkanutta savutonta elämää!

En ole kerennyt taas moneen päivään täällä käymään. Lauantaina oli aamusta asti ihme vihlomista ja nipistelyä mahassa. (Ensin vähän enemmän vasemmalla ja sitten oikea puolella) Illalla sitten alamahaa turvotti ja jomotti ihan kunnolla...pieni toivon kipinä heräsi, josko olisivat olleet kiinnittymiskipuja...vielä tässä muutama päivä piinailua.
Te jotka olette siirtyneet seuraavaan vaiheeseen, lykkyä teille niihin ja käykäähän kertomassa kuulumianne välillä täälläkin.
Meillä isäntä on hakenut jonkun reseptin tuohon tupakan polton lopettamiseen..vielä kuitenkin käymättä siellä apteekissa, mutta jospa seuraavaan vaiheeseenkin siirtyisi. Meillä nuo siittiöt kuulema kans uiskentelevat minne sattuu, niin jospa se auttaisi siihenkin se lopettaminen.
Mutta nyt pitää alkaa valmistautumaan töihin.

Ai hittolainen en oo muistanu täällä käydä ollenkaan kertoilemassa kuulumisia.. no joo eipä niitä nyt juuri olekaan.. :/ Eli ei raskaustesti oli negatiivinen ja siinä perjantainahan ne menkatkin sitten jo alkoivat.. eilisestä asti oon syöny clomeja ja ultra olis 16.3 et nyt sit olis kolmas kerta edessä ja parasta toivotaan, huoh.. jälleen kerran..

perjantai 13.3 :| aika saatu oys:iin.. edellisellä kerralla kun olen käynyt niin ei ollut silloinen lääkäri mitään tietoa kirjoittanut ylös, hoitaja eka luuli etten ole ollenkaan viime vuonna käynnyt.
mut on mulla käsin kirjoitettu resepti ja ohje.
mä kun luulin että ne kirjoittaa tarkasti kaiken tietokoneelle minun tietoihin. pahus vaan kun en muista lääkärin nimeä.

jastu jaksuhalaus :hug:
Mulla alkoi menkat eilen ja toivon, että kp13 perjantaina voitaisiin tehdä toinen inssi, kun muutoin jää tällä kierrolla väliin, menee niin tiukille tuon viikonlopun kanssa.
Miten teillä on jatkon osalta suunniteltu?

Plamsu Jos meidän jatkosuunnitelmia kysyit niin kolmatta yrityskertaa nyt mennään.. 6 inssiä meille kuulemma tehdään.. tai ku meil on nyt kaks eri lääkäriä ollu ja tuo toinen sano ainakin et 6 kertaa.. voishan sitä vielä kysellä uudestaan tältä meidän "oikeelta" lääkäriltä kenelle nytkin mennään, viimeks se oli vaan pois tai jotain..
Juu kyllä tosta negasta on sillai jo toivuttu, ainahan se koville ottaa enemmän tai vähemmän, nyt otti huomattavasti vähemmän ku ekalla kerralla.. mutta nyt huomaan että tähän kolmanteen inssiin mulla on toiveet niin korkeella et kumpa en vaan tulis pettyyn ihan kamalasti.. :(
ens maanantain ultraa odotellessa ja sittenhän se inssikin toivottavasti on ens viikon to tai pe..
mutta mutta, kirjoittelen kuulumisia.. :)

On kyllä hirveästi eroja melkein joka asiassa riippuen paikasta ja luulisin, että suunnitelmat räätälöidään myös asiakkaiden mukaan. Meillä on kolme inssiä (nyt siis toiseen menossa) ja sitten ivf. Ollaan ns. selittämättömiä. En ole edes uskaltanu kysyä, kuinka pitkä jono meillä mahtaapi olla!

Aika hassua toi vuoden odotus silti tossa välillä. Näin maallikkona ajattelis, että eikö siinä välillä vois muutaman inssin tehdä odotellessa? Toisaalta taas, siinä on aikaa ottaa rennosti ja saada ihan luomusti... :)

Vaana: Varmaan riippuu aika paljon lapsettomuuteen vaikutavista syistä =). Meillekin tehty yksi inssi julkisella puolella ja toinen tehdään ensi kiertoon. Jatkosta ei olla puhuttu eli en tiedä tehdäänkö vielä kolmaskin vai jatketaanko rankempiin hoitoihin. Yritystä meillä on saman verran kuin teillä takana.

shenda81 jaksamista sinulle!
Onko muuallakin vuoden jonoja ivf:ään julkisella puolella? Me ollaan käyty insseissä yksityisellä, mutta ollaana ajateltu pyytää lähete kysille kun ja jos joudutaan ivf:ään siirtymään, mutta taitaa olla viisainta pyytää heti alkuviikosta jos tämäkään inssi ei tuottanut tulosta. (Pienen toiveen kipinän olen saanut nostateltua vihdoin...) TÄällä viimeisiä piinailupäiviä vietetään.

Miiru: Jono tilanne riippuu paljon hoitopaikasta. Täällä missä minä olen hoidossa ei tietääkseni ole ollenkaan jonoja IVF:kään tai ainakin yksi palsta tuttu joka on samassa paikassa hoidossa pääsi suoraan IVF -hoitoon kolmen inssin jälkeen. pari kiertoa vaan taisi olla välissä =). Joten miekin elättelen toivoa että päästään IVF hoitoon ennen joulua jos ei inssit tuota tulosta...

Kantsii avrmaan kysellä tuolta KYSin ketjusta, siellä varmaan tietävät jono tilanteen siellä =)

voi itku, taas oli liikaa folleja. jos ei ens kerralla osu lääkeen annostus kohdalleen niin sit pitää miettiä jokin muu vaihtoehto inseminaation kohdalle. voi voi....
nyt tässä kierrossa oli lääkkeinä clomi(kp3-7) ja puregon (kp8-9) seuraavalla kerralla on puregon kierron 3, 5 ja 7.

miettinykin jo pitkän aikaa et miks mun pitää ovista tehostaa kun se on jo ilman lisä hormooneja hyvä. kai se on sit pakko ajella jatkossakin 5min takia 170km ouluun ja 170km takas kotiin.

Kannattaako näillä arvoilla koittaa inseminaatiota tai pääseekö näillä edes inssiin?
a nopeat, suoraan etenevät 9 %
b hitaat, kaartelevat 11 %
c paikallaan liikkuvat 18%
d liikkumattomat 62 %

muoto:
normaaleja 13 %

siittiöitä 13 milj/ml
kokonaismäärä 72 milj

pesun jälkeen 6,3 milj eteenpäin liikkuvaa siittiötä.

Tänään tulokset tuli ja kohtalaisesti alentunut hedelmöittämiskyky. Lääkäri esi viikolla, mutta haluttaisiin aloittaa inssillä, mutta onko se näillä mahdollista?

Osaisiko joku kiltti auttaa. Kiitos kovasti!

Käytiin sellaisessa TÄNÄÄN ja oli aika nopea toimenpide. Tätä palstaa luettuani olen aika varma, ettei nappaa. Olemme molemmat jo 38-vuotiaita ja vaikka itselläni on aiemmasta liitosta jo 4 lasta, niin siittiöt eivät enää ole mitään huippulaatua.

Minkälaiset onnistumismahdollisuudet mahtaa olla koeputkihedelmöityksesä? Osaako joku sanoa?

kjm71 Kyllä sulla on varmaan kuitenkin aika hyvät mahdollisuudet inssissä. Eihän siihen tarvita kuin se yksi virkeä uimari ja ne kun autetaan melkein perille! :)

Totta on myös, että mahdollisuudet koeputkihedelmöityksessä on moninkertaisesti paremmat!

tytti82 teillä on paremmat mahdollisuudet kuin meillä, meillä oli huonommat liikkuvuudet. en muista tuloksia mutta olikohan normaaleja siittiöitä 2milj. tai sit se oli 2% en yhtään muista. ja silti inssiä suositeltiin...

Olen ensi kierrossa menossa ensimmäiseen inssiin, käytössä tuolloin puregon + pregnyl. Reseptit olen saanut jo valmiiksi. Kysymys kuuluukin, kun menen lääkärille noin kp 5, pitääkö minulla olla tuo puregon mukana siellä vai miten? Vai mitä tapahtuu tuolla käynnillä?

Joppu, minä ainakin olen noi lääkkeet pistänyt itse kotona. Lääkäri on vaan määrännyt minä päivinä pistän ne, ja sitä varten ultraa alkukierrosta, että näkee mikä tilanne.
Tytti82, pesun jälkeinen määrä kuulostaa hyvältä. Meille lääkäri sanoi, että miljoonakin riittää, pääseväthän ne inssissä suoraan oikeaan paikkaan.
Täällä odotellaan menkkoja alkavaksi tälle päivälle...Perjantaina testin tein ja negathan sieltä tuli. Hitonmoista vihlontaa ollut torstai-perjantai välisestä yöstä ja meinasin jo lähtee tohtoriin pejantaina..eli toden näköisesti jotain oli tapahtumassa. (Keskiviikkona tein jo malttamattomana eka testin, kun alkoi oireilla ja se oli haalea +...) Eilen aamusta iski taas vihlominen, eikä meinannut seisomisesta tulla mitään. Nyt odottelen soittoa, että mitäs sitten nyt. Tää on tää päivä kun vit...ttaa ihan mahottomasti.

Heips!!
Ilmoittaudun jutustelemaan teidän joukkoonne.
Ekaa kertaa vierailen tällä sivustolla. Meillä on yritystä takana 1 v 5 kk, ensimmäistä vaavia yritellään. Minkäänlaisia raskautumisen yrittämisen alkuja meillä ei ole ollut, ei niin mitään vinkkiä että vois onnistua.
Marraskuuussa hakeuduttiin oma lääkärille ja sieltä tutkimuksiin. Kaikkien tutkimusten jälkeen kaikki näyttää olevan molemmilla kutakuinkin kunnossa ja aloittelemme nyt sitten inssillä selittämättömiä kun ollaan. Clomeja käytin tässä kierrossa 1 tbl kp3-7 ja nyt lauantai-iltana laitoin pregnylin. Tänään tehtiin ensimmäinen inseminaatio ja olihan se jännittävää. Kaksi isoa munarakkulaa oli siellä kuulemma odottelemassa ja pestyjä siittiöitä tuupattiin sisään 23 milj. Kuulemma ajoituskin oli oikea joten toivotaan nyt parasta. Nyt sitten piinaillaan pari viikkoa, iiiik!!!!!
Vertaistukea täältä lähdin hakemaan kun tää yksin pohdiskelu ei multa oikein onnistu :|

Moikkas kaikille pitkästä aikaa! :)
Ja tervetuloa uusille!
Meillä oli tosiaan ultra maanantaina ja 3follia siellä on.. Torstaina pistän pregnylin ja sitten perjantaina kolmas inssi.. odotus ja kaikki on taas niin korkeella että jos nyt oikeesti jo vihdoin onnistuis! :) <3 mutta mutta, odotellaan vain.. ilmoilen kuulumisia taas viimeistään sitten inssin jälkeen.. :)

Yhteistyössä