Inseminaatio

meillä oli tänään testipäivä ja kyllä, se oli plussa!!! :) kiitos kaikille palstalle kirjoittajille, on varmasti paljon ihmisiä jotka käyvät lukemassa vaikka eivät osallistu keskusteluun.itseäni rohkaisi tieto että muillakin on tärpännyt. nyt sitten jännäillään miten jatko sujuu, mitä vaan voi tapahtua, mutta en halua ajatella koko ajan pahinta, nyt nautitaan hetki.voimia kaikille inssiläisille!
 
Hei kaikille!
Tunkeudun teidän pinoon kysyäkseni muutamaa mieltäaskarruttavaa kysymystä...josko löytyisi joku joka osaa vastata?! =)
Ensinäkin löytyykö ketään joka olisi hoidossa Tampereenseudulla,Väestöliitolla tai AVA:lla?
Kuinkapaljon inseminaatio suurinpiirtein maksaa? Pääseekö hoitoihin kuinka pian ja joutuuko ensimmäistä inssiä odottamaan kauan?
Tehdäänkö inssi aina tuoreilla siittiöillä? Ja pääseekö tähän hoitoon jos muuta syytä ei ole kuin yhteisen ajan puute,väsymys,haluttomuus? Eli meillä siis tilanne se että vauva saisi alkunsa varmasti myös kotikonstein mutta inssi on käynyt mielessäni sen vuoksi että meillä isännällä haluttomuutta sekä välillä on vaikea löytää yhteinen aika juuri sille tärppipäivälle!
Olen tällähetkellä julkisella puolella asiakkaana mutta koska meillä on jo 2 lasta meille ei tehdä inssiä! Vain tarvittavat kokeet ja lääkehoito mahdollinen sitäkautta!
Kiitos jos joku osaa auttaa! :flower: =)
 
Onnea paljon fasupala :flower: Olihan se jo aikakin että plussia alkaa tulla :)

aMMaM: Täällä vielä odotus jatkuu nyt menossa pp14 ja kohta homma siis selviää, suuntaan tai toiseen :heart:

Tervetuloa uusille: :wave:
 
Täälä inasen verran turhrua bongattu :( Eli ei kauhea lupaavalta vaikuta..

Jennyli: Me ollaan hoidossa Vliitossa, mutta pistitpä pahoja kyssäreitä :D Nuo hinnastot löytyy netistä (esim. väestöliitolla on siellä alareunassa linkki Tampereen hinnastoon), mutta muistaakseni se oli vähän alta pari sataa (koitan muistaa tsekata tän vielä kotona). Tietty hinta riippuu siitä montako ultraa tarvitaan ja lääkkeitä yms. ja hoitoja ennen on tietty tutkimukset (tosin teille taitaa olla nekin jo tehty?) Teillä kun tuo tilanne on tuollainen että lapsettomuus on tuollaisesta tilanteesta kiinni, en tiedä miten se vaikuttaa mutta luulisi nyt yhtälailla hoitoihin pääsevän. Jospa soitat tai laitat s-postia klinikoille niin se voisi selventää asioita :)
 
Veena kuuluuko mitään uutta?

Rouva Puh miten inssi meni? Tuliko sulla pregnyl- pistos kohta araks? Mulla on vatsa ihan hellänä siitä kohtaa, mihin eilen pistettiin :( Huomenna olis eka inssi ja hiukan jännittää :whistle:
 
Onnea fasupalalle!
Johan oli aikakin jonkun plussailla.

Mulla tehtiin viime tiistaina toinen inssi, silloin oli kp 10. Sain sinä aamuna ensimmäisen kerran elämässäni näkymään ovistestissä positiivisen, eli jotain edistystä täälläkin. Hiukan ihmetyttää tuo kierron pituus, mun kierto ei normaalisti ole kauheesti heitellyt. Edelliskerralla inssi tehtiin kp 15, ja nyt ovis olikin jo paljon aiemmin. Nyt vaan odottelen ja piinailen. On kyllä sellaisia oireita, että menkat alkaisivat pian, mutta mistäpä noista kaikista nipistelyistä ja muista tuntemuksista aina tietää mitä ne on... Kuulemma teemme vielä kolmannenkin inssin luomukiertoon, kun näyttää siltä, että kaikki on mun hormoonirintamalla kunnossa. (Tosin mies on eri mieltä, tän kierron alussa olin kyllä niin itkunen ja tuuliviiri. Voisin sen mielestä selvitä pienemmilläkin hormoonimäärillä ainakin näin tunne-elämässä).

Onnea kaikille kaikkiin koitoksiin. Toivottavasti inssit onnistuu ja saamme pian paljon plussia.

 
cristina, Pregnylin pistokohta tuli mullakin yllättävän araksi ja on sitä vähän vieläkin. Tsemppiä huomiseen!

Meillä inssi meni loistavasti. Pelkäsin pikkasen, sattuuko katetrin vieminen kohtuun, mutta lääkäri osasi sen erinomaisesti. Isoin follikkeli oli 21 mm ja kaikki näytti hyvältä. Pientä pelkoa aiheutti viimeisessä ultrassa näkyneet neljä follikkelia, mutta onneksi kaksi oli lopettanut kasvunsa, eivätkä ehtineet mukaan. Muuten olisi jouduttu punktioimaan kaksi ylimääräistä pois :whistle: . Nyt sitten piinaillaan kaks viikkoa =).

Sellaisen huomasin, että n. 36 tuntia pregnylin pistämisestä (eilen illalla) alkoi ihan kamalat ovissäryt, jotka kestivät useita tunteja, kipu tuli uneen asti. Mitään särkylääkkeitä en viitsinyt ottaa. Tietääpähän, että pregnyl auttoi :D .
 
Ja tänään sitten alkoi menkat :'( Eli eipä tuonut tämä toinen inssi meille plussaa... Olo on todella surkea, masentunut ja pelokas. Lääkärihän sanoi että oli ihan optimaalinen tilanne raskautua eli jos se ei nyt tullut niin kuinka se enää tulisi mitenkään..

Ensi kerralla sitä sitten oisikin tarkoitus ottaa clomit mukaan niin että kypsytetään kaksi munasolua. Pitänee soittaa lääkäriin asiasta kun saa itsensä pysymään koossa.

Onnea jännääjille b :) d
 
Veena iso :hug: ja voimia uuteen yritykseen :heart:

Rouva Puh Nyt o eka inssi tehty, eikä tuntunu pahalta. Mut sit pari tuntia sen jälkeen alko vatsaan sattumaan aikasta kovin ja on edelleen arka ja turvoksissa :/ En sit tiedä johtuuko siitä pregnylistä. En kans viitsi ottaa särkylääkkeitä. Kyllä tän kestää :) Nyt alko sit kauhee jännittäminen kuinka käy. Lääkäri sano, et pe 17.10 vois sit testaa jos ei menkkoja näy. Onneks ollaan lähössä lauantaina viikoks Tunisiaan, ni saa jotain muuta ajateltavaa =)
 
Veenalle pahoittelut :hug:. Tosi ikävää, ettei tärpännyt. Toivotaan, että clomit auttavat ja saat kypsyteltyä kaksi munasolua :heart:. Mulla tuli clomit + menopur cocktaililla neljä munista, joista onneksi kaksi jäi pieniksi. Varmaan lähdette pienellä clomi-annoksella alkuun :).

Kiva kuulla, että cristinan inssi sujui hyvin. Siellä se pregnyl irrotti muniksen, kun kivut yltyivät =), ja nyt sitten odottelua pari viikkoa. Ihanaa lomaa teille! Mahtavaan saumaan pääsette reissuun B).
 
Kiitos Veena vastauksestasi :hug:
Tuo väestöliitto kuulostaisi hyvältä vaihtoehdolta ja varmaan halvinkin ;)
Pääsittekö kuinka pian tutkimuksiin? Ja kuinka pian asiat eteni inssiin asti? Miten nopeassa tahdissa inssejä tehdään?

Kysyisin vielä sellaista että kun olette tikuttaneet ovista ja saaneet siihen plussan niin kuinka pian ovis on tapahtunut?
Mulla on sellainen patti tilanne kun kävin torstaina ultrassa ja sielä näkyi 14mm follikkeli. Lääkäri epäili oviksen tapahtuvan maanantaina mutta ovistesti oli plussaa jo eilen, perjantaina :eek: Nyt en sitten tiedä mitä tässä pitäisi uskoa?! Meillä kun tuo seksihomma ei ole mikään itsestäänselvyys aina :ashamed:

Kovasti onnea matkaan teille kaikille inssiläisille++++++++++++ :heart:
 
Morjens kaikille!

Päätin liittyä tähän keskusteluun, koska olen samassa tilanteessa ja tuntuu hyvältä purkaa omia ajatuksia johonkin.
Lasta yritetty vuoden verran aktiivisesti ja vähemmän aktiivisesti. Päätettiin hakeutua tutkimuksiin ihan varmuuden vuoksi ja sieltä saimmekin syyn lapsettomuudella. Miehen spermassa on vasta-aineita, jotka pesujen jälkeen ovat onneksi valioluokkaa. Omat tulokseni olivat hyvät.

Nyt odotellaan kuukauden päästä tulevaa ensimmäistä inseminaatiota! Jännitys kasvaa ja pelkoa on ilmassa... Eniten jännittää hoidon pieni onnistumisprosentti. Menemme hoitoon ilman lääkityksiä nyt aluksi. Ovulaation olen paikantanut nyt testien avulla ja se on ollut kohtalaisen säännöllisessä ajankohdassa.

Mielialasta vielä sen verran, että huonojen uutisten jälkeen asiat ovat itseasisassa tuntuneet paremmilta. Mieletöntä vuoristorataa olen elänyt viime kuukausina. Välillä on ollut niin voimakas väsymys kaikesta tapahtumasta, että olisin halunnut pitää sairaslomaa. En kuitenkaan sitä tehnyt ja työ onkin pitänyt ajatukset kurissa.

Kiva kuulla samassa tilanteessa olevien ajatuksia ja hoidon etenemistä! Kaikille oikein paljon tsemppiä tulevaan syksyyn!
 
Ilmottaudun nyt mukaan tännekin inssi-ihmisten joukkoon. :)
Kirjoittelen tuolla kolmekymppisten keskenmenon jälkeen yrittävien pinossa, missä on nytten aika hiljaista.

Minulla siis takana 3 inseminaatiota, joista viimeisimmästä plussasin, mutta meni kesken rv12.
Nyt tänään aloitetaan Puregon-piikitys ja inssi varmaankin ensi viikon tiistaina tai keskiviikkona, jos kierto menee normaalisti (ja miksi ei menis ;) ).

Jennyli Me olemme Väestöliitossa hoidossa ja sinne pääsee ainakin siis Helsingissä tosi nopeasti. Meillä meni muistaakseni vain viikko. Inssit voi aloittaa heti, kun alkututkimukset (veri/spermanäytteet) on tutkittu ja kierto kartoitettu.

Ovulaatio tapahtuu positiivisesta tuloksesta n. 24 h sisällä ainakin minulla.

cristinalle tsemppiä piinailuun.

Ja muillekin tietty, mutta en nyt muista nickejä. Sori.
 
Tervetuloa mukaan Viol ja Puskatäti :wave:

Meille tuleekin nyt sitten parin kuukauden hoitotauko kun tässä kierrossa mies on justiinsa työreissussa oviksen aikaan ja ensi kierrossa ollaan kummatkin. Eli ihan kotikonstein mennään nämä ja sitten taas palataan hoitohommiin. Turhauttavaa tosin odotella että kun ei ole hoidoillakana alkanut niin miten sitten luomuna alkaisi...

Jennyli: Halvimmasta en ole ihan varma, joku ainakin puhui että Ovumia olisi edullisempi, mutta en ole itse asiaan perehtynyt. Tutkimuksiin pääsi kyllä samoin tein ja inssin voipi tehdä joka kiertoon jos vaan pää kestää ja ajoitukset osuu nappiin.
 
Jennyli, mekin ollaan Väestöliitossa Helsingissä ja ollaan oltu tyytyväisiä. Ensimmäisen tapaamisen sopiminen voi mennä parin kuukauden päähän, mutta sen jälkeen asiat alkaa rullaamaan. Kaikki tietenkin maksaa, mutta syykin on todella merkittävä. Ymmärtääkseni väestöliitto kuuluu todellakin kohtuuhintaisiin paikkoihin.
Mekin olisimme voineet nyt jo mennä inssiin, mutta lääkäri suositteli, että yksi hoito/kierto. Minulle tehtiin munanjohtimien aukiolotutkimus viikko sitten ja tulokset olivat hyvät.

Veena Harmittavia nuo pakolliset tauot, joita omasta elämästä koituu... Voi, kun vois noi hoidot hoitaa kotona =) Mutta yrittää kannattaa aina!
 
Inssissä olleet voisitteko vähän kertoa kuinka käytännössä homma etenee. Ymmärtääkseni toimenpide on erittäin helppo. Oletteko jatkaneet päivää ihan normaalisti eteenpäin toimenpiteen jälkeen? Kuinkas kauan siellä kaiken kaikkiaan aikaa menee?
Vuokko-75: Harmittelut... Toivottavasti pääset pian jatkamaan arkea normaalisti eteenpäin. Varmasti päiviä kuluu asiaa pohdiskellessa.
 
Viol Mulla oli inssi aika lääkärille 20 min. Siinä ajassa juteltiin kuulumiset, ultrattiin ja ruiskutettiin siittiöt kohtuonteloon. Eipä siinä muuta. Eli todella nopea ja helppo homma. Töissä pystyy ihan hyvin olemaan heti toimenpiteen jälkeen!
 
Liittyisinköhän minäkin tähän pinoon :wave:
Olen siis ollut nyt julkisella puolella tutkimuksissa mutta koska meillä on jo 2 lasta emme saa inseminaatiota sitä kautta :/
Soittelin juuri Ovumiaan ja sinne luultavasti sitten siirrymme asiakkaiksi. Kaikki siis vielä lähes alussa ja se ensimmäinen inssi siintää jossain muutaman kuukauden päässä ;)
Isäntä on tosin menossa siemennesteanalyysiin jo ensiviikolla.

Hiukan kyllä kirpaisee tuo hoitojen hinta :$ Vaikka tuota Ovumiaa on kehuttu edelliseksi niin mielestäni se ei välttämättä kuitenkaan edullisin ole! Toisn kelakorvauksenhan niistä saa ;) Oletteko muut hakeneet kelakorvauksia itse ja kuinka pian korvaukset tulee?
Entä oletteko joutuneet ottamaan lainaa inseminaation vuoksi?
 
Onhan se kallista mutta must inseminaatioiden hinta on vielä jotenkin kohtuullinen, jos vertaa ivf.ään ym. rankempiin. Ja tosiaan, yksinäisenä en saa edes mitään alennuksia.. ei voi muuta kun koittaa säästellä niihin. Tietenkään mistään ei ihan älyttömän halvalla hoitoja saa. Onks tiedossa joku tota edullisempi paikka? =)
 

Yhteistyössä