Inseminaatio

Minäkin taidan ilmoittautua tänne inssipuolelle kanssa :D Eli meillä miehen kanssa takana kolme vuotta yritystä, hoitoihin ½ vuotta sitten ja nyt ensimmäiseen inssiin viikolla 35. Jännittää, ja toiveetkin ehkä on vähän liian korkealla onnistumisen suhteen.. Jonkinlaisia paineita myös, sillä pikkusisko tuli clomeilla yllättäen raskaaksi ja minä tietenkin tipuin silloin kovaa ja korkealta. Nyt on sellainen olo, että PAKKOHAN meilläkin on onnistua. Jäämme odottelemaan... Pitäisi olla vähän kriittisempi ja olla toivomatta niin kovasti... Pettymys voi olla suuri :ashamed:
 
Hei.

Aloin sellaista kyselemmän teiltä että olettako aina ennen insi syöneet muutamia kuukaisia clomeja ja sitten vasta inssi? Jos oletta syöneet clomeja niin onkos ollut mitään vastetta niistä?
Minula sellainen tilanne että kohta vuosi yritetty lasta ja mies, ok ja minä ok. Aukkari tehty, putket auki. Viimekuussa kp11 folli 22mm ja kaikki näytti hyvältä. tässä kuussa ultrattiin kp22 kaikki taas näytti hyvältä ja ovulaatio oli tapahtunut koska keltarauhanen oli syntynyt. Nyt seuraavaan kiertoon otetaan clmit käyttöön mutta aika pienellä annoksella kun 1tab. kp3 , kp4 tauko , kp5 1 tab. , kp 6 tauko, kp7 1 tabl. ja sit ultraan taas kp 11 ei varmaan tuolla annoksella mitään tapahdu. Miksihän ne nuin pienellä annoksella aloittaa mulla? Onkos tietoa? Onkos muilla nuin pienellä annoksella aloitettu? Inssi sit marraskuussa jos ei clomeilla onnistu.
On tämä lapsen saaminen joillekkin niin hankalaa... pettymyksiä vain joka kuukausi tulee
 
Sannuli -81 Luulisin, että sinun kohdallasi lääkäri haluaa vain hieman vahvistaa ovulaatiota, joka joka tapauksessa on todettu tapahtuvaksi. Jos folli oli kp 11 22mm, niin sehän tarkoittaa, että se oli jo irtoamaisillaan. Itselläni inssi tuli heti ensimmäiseen Clomi-kiertoon.

Itse jouduin menemään ultraan kp9, koska edellisessä kierrossa kun ultra oli kp10, niin folli oli jo sen kokoinen, että jouduin ottamaan irrotuspiikin samana päivänä. Nyt olin ultrassa kp9 ja follit olivat 17mm,16 mm ja 15mm. Irrotuspiikin otin seuraavana iltana ja inssi oli siitä sitten 36h päässä. Ainahan ei irrotuspiikkiä käytetä. Omalla kohdallani haluttiin varmistaa, että munasolu varmasti irtoaa, koska jotain häikkää mulla on loppukierrossa, koska luteaalivaihe on liian lyhyt (n. 9pv).

Olisikohan Clomejen suhteen kuitenkin niin, että kun niitä syö muutaman kuukauden niin, sitten alkaa tulemaan enemmän niitä folleja...
 
Meillä on kolmas, ja viimeinen, inssikierto meneillään. Arimidexejä syön ja ultra on ensi viikon keskiviikkona. Jos vanhat merkit pitävät paikkaansa, inssi on sitä seuraavana maanantaina.

Usko ei ole kovin vankka... Osin olen jo siirtänyt katseeni ja toiveeni ekaan IVF:ään.
 
Perjantaina on ultra ja sitten katsotaan miltä siellä näyttää josko sen inssin saisi tehtyä. Pelkään vaan että osuu juuri viikonlopulle ja sillehän ei vissiin voi sitten mitään :( No toivotaan, toivotaan.

Onko muuten täällä selittämättömiä mukana? Kun me ollaan selittämättömiä ja lääkäri oli sitä mieltä että inssillä lähdetään liikkeelle, kuitenkin joillekin muille on lääkärit sanoneet että selittämättömien tapauksessa siitä ei ole apua vaan menevät suoraan tujumpiin hoitoihin.
 
Veena, kysyin tota viikonloppuhomma viimeks polilta kun soitin, niin sano että siihen on kyllä lääkkeet, että saadaan osuun paremmin.. ja ettei haittaa :) kuulema sillon vaan voi ajan takia mennä pieleen jos pisempiä arkipyhiä.. tosin onhan joillekin vaan suositeltu sitä 'spontaania kotiyritystä' tietylle päivälle. En tiedä sitten kuinka ja millä lääkkein ne sitä aikaa siirtelee... jotain "jarru"hommia ehkä? Toivottavasti ei joudu tekeen sellsia, tuntuu että hirveetä rääkkiä elimistölle, ensin lamaannutetaan toimintaa, sit taas (jos käytössä ovulaation induktio) ylivilkastutetaan jne! :(
 
Tänään sain kaksi viivaa ovistestiin ja kävin ultrassa ja inssi tehdään sitten huomenna. Jännittää ihan hurjasti, mutta hyvällä tavalla :) Voi kumpa...

Lääkäri tosin vaihtui eli nyt mulle tulee joku mieslääkäri ja alkoi mietityttään että toivottavasti se ei satu. Kun tämä mun nykyinen lääkäri on sen verta helläkätinen ettei ole sattunut mikään..
 
Täällä taas uusi vauvakuumeilija lapsettomuuden kurimuksessa. Lasta ollaan yritetty lähes 3 vuotta ja diagnoosina selittämätön lapsettomuus. Itsellä nuorempana kyllä todettu lievä endometrioosi joka leikattiin laporoskopialla vuosia sitten. Varjoaineella tutkittu munajohtimien olevan auki tällä hetkellä. Miehen simpat hieman alentuneet ( ei pahaa ongelmaa). Clomeja söin 4 kiertoa joista viimeinen inssin kanssa. Sen jälkeen aloitin puregon injektio/pregnyl-hoidot, joista toinen inssi tehtiin eilen. Tällä kertaa ajoituksen pitäisi lääkärin mukaan olla todella hyvä, mutta pessimismi on jo alkanut vallata. Nyt jo mukamas tunnen menkkojen olevan tulossa :( Pitäis varmaan yrittää unohtaa koko juttu ja ajatella jotain ihan muuta, kun vaan pystyis...
 
Täälläkin sitten ensimmäinen inssi ohi ja simpat on toivon mukaan parhaillaan hedelmöityspuuhissa. Toimenpide ei varsinaisesti sattunut, mutta nippaisi kyllä kun läääkäri joutui suoristamaan mun kohdunkaulaa. Ja levitin nyt on aika ikävä. Mutta lääkäri oli kyllä todella hyvä, että siitä jäi ihan positiivinen mieli.

Nyt sitten vaan odotetaan se parisen viikkoa...
 
Veena Ollaan näköjään ajallisesti samassa veneessä. Mulle tehtiin siis inssi eilen. -Kaksi viikkoa tunteiden vuoristorataa tiedossa-

Tuohon aikaisempaan kysymykseesi: me ollaan myös selittämättömiä. Ja meillä aloitettiin sen takia suoraan clomeilla joita söin 4 kk (olisivat halunneet vain 3kk, mutta itse väkisin halusin yhden lisäkuukauden kun silloin jotenkin vierastin pistoshoitoon menemistä. Sen jälkeen aloitettiin FCH-stimulaatio pistoksilla (puregon) + pregyl + inssi. Ollaan hoidossa yleisellä.
 
Lumikki: Ensimmäinen kerta vasta. Toivottavasti enempää ei tulla tarvitsemaankaan :) Saapa nähdä... Meillä tilanne siis sellainen että selittämättömiä ollaan ja lääkäri oli sitä mieltä että insseillä koitetaan 3-4 kertaa. Ensin ihan luomukiertoon pari kertaa ja sen jälkeen jos ei onnaa niin otetaan clomit avuksi, niin että kypsytetään 2 munasolua samaan aikaan.

Mä koitan kokoajan hokea itselleni että on hyvin epätodennäköistä että tärppäisi, mutta silti istun tässä naama virneessä :D No, eiköhän tosiaan tunteet tule heitteleen parin seuraavan viikon aikana.
 
Hei!

Meillä myös inssi edessä.. Tänään pitäisi pistää ensimmäisen kerran puregon ja tiistaina ultra. Oikealla näkyi eilisessä ultrassa kysta ja vähän hermostuttaa mitä nuo hormonit saavat aikaan :/ 4kk clomien popsimista taustalla ja diagnoosina selittämätön lapsettomuus. Laparoskopiassa kyllä näkyi ja poistettiin vähän endoa (ja iso kysta), mutta sen ei pitäisi kuulemma olla syy.. Hoidossa ollaan Kättärillä.

Täällähän jo moni jännäilee =) Toivottavasti tulisi plussia!
 
Annallekin onnea matkaan! Toivottavasti ultrassa näyttää hyvältä :saint:

Tää odottaminen on kyllä... Siis vasta 4 päivää mennyt ja kymmenen jäljellä. Siihen mennessä mä olen jo repinyt hiukset päästäni :D Pitänee kehitellä mahdollisimman paljon jotain tekemistä että saa ajan kulumaan ja voisi vaikka vahingossa jonain hetkenä miettiä jotain muuta :/
 
Hei!

Olen aivan ensimmäistä päivää lukemassa viestejä täällä.

Inssi on edessä todennäköisesti keskiviikkona. Ongelmana on, etten saa ovulaatiota näkymään testissä, onneksi kuitenkin tunnen ovulaation ja lääkärikin näkee ultralla (pe 11 mm, tänään 17 mm). Jos testillä ei näy ovulaatiota tänään ja huomenna, niin keskiviikkona yritetään inssiä kuitenkin. Tällä ensimmäisellä kerralla kokeillaan ihan luomukiertoa ja ensi kerralla ehkä sitten otetaan apuja käyttöön.

Miellä on molemmissa vikaa, mulla kaksi kertaa poistettu munasarjoista endometrioosi ja miehen sperma ei ollut kovin kummoista. Onneksi mun munajohtimet auki, verikokeet näytti normaalia, kierto normaali jne. eli ilon aiheitakin riittää. Mutta jännittää tietenkin, että kuinka pitkä prosessi tästä lapsen "tekemisestä" oikein tulee.
 
Kiitos Veena onnentoivotuksista, niitä myös sinne ja malttia piinailuun, jos se nyt on mahdollista =)

Tervetuloa jännäilemään Vuokko-75!

Itse olin tänään ultrassa, munarakkula oli 17mm, pistin äsken viimeisen puregonin, huomenna pregnyl ja perjantaina inssi. Jännittää!
 
Vuokko tervetuloa mukaan ja onnea inssiin :wave:

Ja Annalle kanssa onnea jo näin etukäteenkin perjantaille b :) d

Täällä kärsitään lähinnä pään hajoamisesta, kun pohdin aivan kokoajan että olenko raskaana vai enkö. Olen todennäköisesti lukenut kaikki inseminaatioon liittyvät asiat mitä netistä löytyy :ashamed: Vasta 6 päivää kulunut... Ei ole muuten ikinä kulkenut aika näin hitaasti kuin nyt :headwall:
 
Veena, mä NIIIIIIIN tiedän milta susta tuntuu!!! ::wave:
Mä olin ultrassa viime maanantaina, munarakkula oli silloin jotain 21 millinen. Illalla pistin (tai mies pisti mulle) pregnylin ja inssi oli keskiviikkona eli viikko sitten. Tämä on jo kolmas kerta, joten luulisi, että ottaisin rauhallisesti... Mutta kun nyt ajoitus meni luultavasti nappiin, aikaisemmilla kerroilla tuli aina viikonloppu väliin.
Toivon parasta, pelkään pahinta.
 
soleil Ollaan aikamoiset samikset:
Minä olin myös inssissä viime keskiviikkona, maanantaina ultrassa ja foillikkelin koko oli myös 21 milliä. Mulle oli myös kolmas inssi ja lääkäri sanoi, että ajoitus meni vihdoin tällä kertaa nappiin. (Edellinen meni täysin pilalle viikonlopun takia, rakkulan koko oli vasta 15mm kun käskivät laittaa Pregnylin). Pelottavaa.... ;) Etkai ollut vielä inssissä Naistenklinikalla?
 
Lumikki73: No kylläpä tosiaan ollaan samikset! :wave: :) (paitsi Treen Väestöliitossa olin). Toivottavasti ollaan samikset vielä siinäkin, että molemmille käy hyvin!!! Täytyypä seurata kuulumisiasi täältä.
 
Mulle tehtiin eka inssi eilen. Munarakkula oli 19 mm ja toimituksen jälkeen hoitaja pisti Pregnylin. Ensi kuussa tehdään homma uudestaan oman kierron mukaan jos on tarvis, ja silloin yritetään metsästää ovulaatiota vielä tarkemmin. Kyllä raivostuttaa, kun en saa näkymään ovulaatiota testeissä. Mutta itse inssi oli minusta ihan ok, ei jännittänyt kauheesti ja nyt sitten elellään päivä kerrallaan.

















 
Hienoa että teidän toimenpiteet on menneet hyvin :)

Täällä sitä ollaan edelleenkin erittäin ristiriitaisissa tunnelmissa, eli pohdinta käynnissä voisiko se olla se vai eikö se olisi. Eilen hörppäsin lasillisen punaviiniä kun olen lukenut että se voisi parantaa kiinnittymismahdollisuuksia. Saman ajattelin tehdä tänään (ajatuksella kaikkea pitää yrittää ;))

Oletteko ajatelleet testailla vai ihan vaan katsoa mitä tuleman pitää?
 
Täällä myös inssi takana! Munasolu näytti irronneen ja miehen sperma oli hyvä =) Silti olo ei ole kovin toiveikas, liian monta pettymystä varmaan takana yli kahden vuoden aikana :ashamed:
Veena: Minä varmaan testailen etuajassa.. Eikös ne varhaiset testit näytä 10 päivää oviksesta..? Ostin myös punaviiniä, sitä lasi joka ilta :p
 
Nyt mulle tuli sellainen olo, että OUNOU mä en ole juonut punaviiniä, siihen se nyt tyssäs! Heh =) No, ehkä se ei ole välttämätöntä.

Mä en ole vielä päättänyt, että testaanko vai odotanko. Jos testaan, niin vasta silloin, kun on 14 päivää inssistä. Se olisi sitten ensi viikon keskiviikkona. Vielä on aikaa päättää. :)
 

Yhteistyössä