Inseminaatio

Mä oon meinannu kysyä et voinko ottaa terjoja inssin jälkeen, jotta menkat alkais nopeammin (siis jos ei sit tuu toivottua tulosta). Mulla on niin pitkä kierto muuten! Eli teroja voi ymmärtääkseni syödä jotta kierto olisi lyhyempi (ei oo haitaks vaikka ois tullu raskaaksi).
 
Yksi inssiin menijä ilmoittautuu :wave:

Meillä tilanne sellainen että tutkimuksien mukaan kaiken pitäisi olla kunnossa eli selittämättömiä ollaan. Inssi nyt siis ensimmäisenä hoitona vuorossa. Lääkäri sanoi että koitetaan inssillä ensin 3-4 kertaa. Ensin ihan luomukiertoon ja sitten lääkkeiden kera. Jos ei tärppää niin sitten siirrytään IVF/ICSI hoitoihin.

Nyt vaan jännittää se että keretäänkö ensi kiertoon, sillä klinikan kesätauko alkaa heinäkuun alussa. Mikäli menee sinne asti, niin hoito siirtyy elokuulle, joka tuntuu todella kaukaiselta, kun ei yhtään jaksaisi enää odottaa.

Tosin luomutoivoakin on vielä tämän kierron verta, olin nimittäin tässä kierrossa aukiolohuuhtelussa (joka ei muuten minulla sattunut ollenkaan), ja ultrassa näkyi että munasolu olisi ollut kohtapuoliin lähdössä liikenteeseen.

Mites, pitääkös sitä miehen pidättäytyä siinä jokunen päivä ennen inssiä vai voiko itse tykittää jo ennen toimenpidettä? :D

Tärppituuria kaikille!!!
 
Mulle sanottiin klinikalla ettei miehen tarvi pidättäytyä ennen inssiä, mutta klinikalta saatujen vihkosten mukaan ois se pari päivää hyvä pidättäytyä... joten ota nyt siitä selvää?!
Kävin äske ultrassa ja follit olivat pienentyneet, eli meille ei nyt sitten tehdäkään inssiä :( Pyysin seuraavaksi IVF hoitoihin pääsyä, joihin hoitajan mukaan varmaan päästään (lupas soittaa kun on lääkärin kanssa puhunut). Mekin joudumme odottamaan heinäkuun loppuun-elokuun alkuun klinikan kesätauon takia. Mä nyt sit olin täällä inssikeskusteluissa vissiin turhaan, mut onnea teille kaikille yrityksiin! :D
 
Täytyy kirjoittaa tänne naurettavan itkemiseni välillä... Eli kirjoitin tuonne aiemmin jo, että meillä vielä yksi inssi kerta edessä ennen syksyn ivf:ää. No päätin ennen tuota inssiä mennä omakustanteisesti yksityiselle siihen ssg:hen mikä selkeästi olisi kuulunut minullekin hoito-ohjelmaan. No se oli itseasiassa ihan kivuton ja kaikki oli ultrassa ok. Inssi tehtiin kaksi viikkoa sitten ja lääkäri ilmoitti taas ettei onnistu kunnolla. Pieni kohdunsuu, mutkainen kohdunkaula ja rakkokaan ei kuulemma ollut tarpeeksi täynnä. No tässä sitä on alettu jo odottamaan syksyä ja tulevaa ivf. Mielessäni olen jo haukkunut koko inseminaation lyttyyn ja itkenyt turhaan niihin käytettyä kevättä. Mitään raskausoireita ei ole, kierron kp 30 menossa (menkat alkaa yleensä kp27-34) ja testi näytti haaleaa plussaa!!!! Nyt on jotenkin vaikea uskoa, että saataisiin sittenkin ehkä vauva! En tiedä vaikuttaako tähän se etten ole toivonut mitään, ssg vai mikä mutta taidan mennä heti huomenna suoraan verikokeeseen varmistamaan asiaa :)
 
Noniin, nyt on meillä sitten ensimmäinen inseminaatio takana, kaks viikkoa odotusta että saa tiedon onnistuiko vai ei...miehellä oli ennen pesua niit parhaita (tai mitä ne nyt on) siittiöitä 1% ja pesun jälkeen niit oli 26% et toivotaan et ne sieltä löytäis munasolun ja onhan niit muitakin kuin vaan noit parhaanlaatusia...olen kuulema nopeasti ovuloija kun eilen testi näytti plussaa ja tänään kun lääkäri ensin ultras niin näkyi vaan et oli jo munasolu irronnut ja lähtenyt liikeelle...joten jos tässä ei tärppää niin sitten seuraava inssi tehdään jo samana pvänä kun ovistesti näyttää plussaa :p
 
Caro: Paljon onnea! Ihana yllätys plussa! Mullakin tämä kierto aukiolotutkimuksen jälkeinen että kunpa kävisi samalla lailla :)

Minski: Toivottavasti tärppää!!! d :) b

Suikku: :hug: Toivottavasti nyt seuraavasti tärppäisi!

Miimille onnea matkaan! Ainakin niissä on paremmat onnistumisprosentit!
 
Veena: Onnea sulle inssiin ja toivotaan parasta! Minäkin sinne ssg:hen halusin, koska olin lukenut täältäkin palstalta useista joille raskaaksi tuloon se oli auttanut! Meillä ei tässä inssissä mies ollut edes enää mukana :p Oltiin jo niin luovuttu toivosta, että menin sinne kai vaan siksi etten olisi syönyt turhaan 5 pv:n hormonikuuria. Ehkä se paras tapa tulla raskaaksi on olla odottamatta sitä! Nyt siten vaan katsotaan miten käy. Äitiyspolille on aika varattu juhannuksen jälkeen ja siellä kai näkee sitten ekan kerran onko kohdussa mitään yms. Onnea kaikille insseihin menijölle!!
 
Moi! Eka kertaa kirjoitan tänne. Olen lueskellut muitakin palstoja, mutta jotenkin vaikuttaa, että täältä saa kaikkein positiivisinta palautetta. Pieni historia: lapsettomuutta 01/07 lähtien, munasolut rääpäleitä ja ovis hukassa, kolme kiertoa clomeja, kaikki ok ja viime ma tehtiin eka inssi. Karmea jännitys! Kiva oli lukea, että jollakin on tärpännyt jo ekastakin inssistä.
 
Hei vaan! Tervetuloa kaikille uusille!

Mä taidan pikku hiljaa hipsiä tästä pinosta pois. Viime viikolla kävin ultrassa kp 9. Munarakkula oli jos sen kokoinen, että määräsi irroituspiikin otettavaksi samana päivänä. Inssi meni kuitenkin ohi, sillä seuraavana päivänä lähdimme matkalle. Toiveeni myöhemmästä oviksesta ei siis toteutunut vaan sitäkin aikaisemmassa näytti olevan. Onneksi mies oli matkalla mukana ja sain kyytiin simppoja. Pessimisti taidan kuitenkin olla... Jos ei viime kierrossa inssi tehonnut, niin ei paljon uskoa tähänkään kiertoon riitä.

Lääkäri oli suunnitellut mulle kahta inssiä, koska tämä toinen meni mönkään, ei uutta enää tehdä, sillä olen jo jonossa koeputkihedelmöitykseen. Aika on varattu syyskuun puolenvälin tienoille. Kesä siis lomaillaan ilman hoitoja. Elokuussa alkaa sitten valmistautuminen...
 
Paskaksi meni inssi! Luulin jo parasta kun lääkärikin sanoi, että viikko inssistä tullut tiputtelu olisi ollut kiinnittymisvuotoa. Mä uskoin jo parasta. Nyt vituttaa niin, että kaivan siiderit kylmästä ja lähden maalle vetäsee juhannuskännit. Mukavaa juhannusta teille kaikille!
 
J3N3 eiks niitä teroja sais muka syödä inssin jälkeen? mulla luteaalivaihe jää liian lyhyeksi niin siksi niitä söin ja aloitin monta päivää inssin jälkeen..

Täällä menee taas hermot mulla.. ovis+ ei näy ei kuulu.. testit loppuu kesken.. meillä kunnon yritys yritys alkaa elokuussa kun meen opettelee pitämään itteeni :eek: :| pelottavaa.. ja niitten kanssa kokeillaa taas inssiä.. ärsyttää kun itse tekee parhaansa ja yrittää ja toivoo niin ei millään onnistu.. mut yks päivä nähtiin tosi söpö pikku vauva niin sanoin ukolle että meilläkin on tollanen joku päivä ja joku päivä mä oon raskaana, oon päättänyt sen.. juuh.. kunpa se nyt toteutuisi..

nipsu voima :hug: .. tiedän tunteen, varmaan muutkin täällä tietää..
 
Nipsu :hug:

Suikku: Lisää testejä vaan haet apteekista ettei vaan mene ohi!

Emme sitten sinne inssiin vielä pääsekään. Soitin klinikalle tänään ja sanoivat että viimeinen mahdollinen päivä tehdä inssi on maanantaina ja mulla siis ovulaatio ajoittuu loppuviikkoon. Ja loppuviikoksi eivät enää niitä ota kun jäävät kesätauolle. Ja siis aiemmin oli puhetta vaan että ovat 7.7 asti auki. Kylläpäs osaakin harmittaa :headwall: Syksyllä sitten vasta uudestaan...
 
Hiljaista on ollut täällä! Taitaa kaikki olla lomien vietossa. Kysyisin, että onko teillä kokemuksia siirrosta julkiselta puolelta yksityisklinikalle? Miten tiedot ovat siirtyneet, jatkuuko hoidot siitä, mihin julkisella on jäänyt? Viimeinen inssi on tulossa syyskuussa. Elokuu jää väliiin kesäsulkujen takia. (Paska!) Ajateltiin vaihtaa siinä vaiheessa yksityispuolelle. Saadaan lähete viimeisen inseminaation jälkeen Mikkelin keskussairaalaan eikä taida pää kestää odottelua. Tämä on niin sydäntä ja hermoja repivää! Kokemuksia MKS:ssä hoitoja saaneilta? Jonotusta?
 
Mä pyysin julkiselta epikriisini varmuuden vuoks kun olin menossa toiseen (tk+kaupungin) lääkäriin. En tiedä siirtyyö ne itsestään, mutta lykkäsin lääkärille paperit pöytään niin ei tarttenu alkaa koneelta ettiskeleen!

Meillä ois tehty eka hoito jo viime syksynä mutta näiden alotukset on siirtyny aina jostain omista syistä.. mutta syys-lokakuussa vihdoin tositoimiin! Toiveet onnistumiselle "normaali"keinoin on 2 vuoden jälkeen aika heikossa :( mutta tälläsen odotelun jälkeen toi pari kuukautta menee ihan siivillä :)

 
hei!
tietäisiköhän joku mulle kertoa inseminaatiosta kera piikitysten? meille tehdään inseminaatio syksyllä. silloin käytetään jotain piikkiä pienellä annoksella. mietin, että minä kiertopäivinä pitää mahdollisesti piikittää? klinikka kesätauolla ja mietin mahdollisuutta jo ensi kiertoon tehdä inseminaatio...

tajuaako joku tästä jotain!
 
Joo, mulla sillon syksyllä sama homma, ohuen limakalvon takia. Hoitokertomuksessa lukee että menopur induktiolla.. ja 5 päivää joutus laittaan, kp5 alkaen. Voi olla puregonkin.. niitä on ilmeisesti jonkinlaisina valmisannos-"kyninäkin".

-mm77-
 
Hei kaikki, hiljaista nayttaa olleen talla palstalla. Mina oli itse taalla aktiivisesti kirjoittamassa toukokuun aikaan. Nyt meilla hoidot jatkuu, toinen inssi tehty, ja IVF tulee seuraavaksi. En ole antanut itseni palata tanne palstalle lomieni jalkeen. Huomasin etta se piti mun ajatukset liikaa tassa lapsen teko asiassa enka voinut enaa elaa iloista normaalia elamaa. Siksi poistun taalta palstalta pikkuhiljaa. Toivon etta muut saatte apua hoidoista ja myos palstasta.
 
Itselläni tulikin vielä inssi ennen IVFää. Oikeastaan vaadin sitä, sillä kesäkuussa tuli heikko plussa, joka katosi. Silloin oli lääkkeet kehissä, mutta ei inssiä, koska ulkomaanmatka ajoittui siihen. Hetkellinen häivähdys raskaustestissä antoi toivoa, että ehkä inssiä vielä pitäisi yrittää, kun tässä IVF -jonossakin aikaa kuluu.

Noh, nyt siis inssi on huomenna. Eilen illalla yömyöhään pistin irroituspiikin. Toissapäiväisessä ultrassa näkyi kolme suurempaa follia, kun edellisillä kerroilla on vain yksi kypsynyt. On toiveikas olo. Toivottavasti tässä ei kovin korkealta pääse kapsahtamaan...
 

Yhteistyössä