Hilipati: Toimiiko sulla ovistesti? Itselläni se toimii ja helpottaa kyllä suunnattomasti inssiin menoa! Eli kun aamulla olen saanu plussan testiin, niin sitten olen seuraavaksi päiväksi varaillut inssiin ajan (eli inssi on täällä meilläpäin tehty joko plussapäivänä tai seur. päivänä). Viime kierrossa tein testin sekä aamulla että illalla, ettei pääse ovis menemään ohi kun kuitenkaan samana päivänä en sinne inssiin pääse juuri töiden takia. Olen töissä toisella paikkakunnalla, tunnin työmatka suuntaansa ja työt alkaa aina klo 9.00 (eli kesken päivän ei voi lähteä matkojen takia inssiin...). Ja hyvin olen sitten saanut järkkäiltyä nuo ajat, eli jos inssin olen saanu vaikka aamuksi klo 10.00 niin olenhan jo töissä sitten puoli 12 maita. Työnantajalle olen vain sanonut, että joku pakollinen meno ja teen sen tietty omalla ajalla. Onneksi sellainen lupsakka pomo, ja muutkin työkaverit niin joustavia, että voi vuoroja tarpeen tullen vaihdella.
Eli meillä tuo labra aukeaa aamulla klo 7.00 ja sillon aina ollaan miehen kaa kiikuteltu simpat sinne (huom! Miehen tosiaan oltava nykyään mukana). Pari tuntia ne tarvii käsittelyaikaa, ennen kuin inssi voidaan tehdä. Ja sitten mulla on se jo edellisenä päivänä inssiin varattu aika, jolloin palaan takaisin sairaalalle.
Mutta älä turhaan stressaa Hilipati noita käytännön järjestelyitä =) Ensimmäinen inssi se jänskätti minuakin juuri työn takia, mutta hyvinhän sen sai hoideltua alta pois
Ja nykyään olen ottanut sen asenteen, että kyllä mulle on tärkeämpää oma perhe ja se mahdollinen perheenlisäys, kuin että joutuisin miettimään onko siellä töissä aamulla tarpeeksi väkeä jne. Tämä on minun elämä ja työpaikka on tärkeä asia, muttei kuitenkaan se ensisijainen. Ja nyt tässä loppukeväästä tulee niitä poissaoloja olemaan vielä enemmän, kun aloitellaan IVF-hoitoja.