Hei kaikille!
Tänään meillä oli kolman inseminaatiohoito. Edellisestä on jo vierähtänyt aikaa, sillä se käytiin läpi tammikuussa. Halusimme tietoisesti pitää taukoa sillä kesällä menimme naimisiin ja halusi keskittyä häiden järjestämiseen.
Pari viikkoa sitten kävimme suunnittelukäynnillä jossa sovittiin, että alkuvuodesta inssiin koska enää tälle vuodelle ei ehdi. Noh, kun tuolta kerralta tultiin kotiin niin kappas vaan oli vuoto alkanut ja siis uusi kierto. Aloitin Clomifenin ja viisi vuorokautta sitä sitten söin. Tämän viikon keskiviikkona kävin seurantaultrassa jossa toiselle puolella oli valikoitunut yksi follikkeli ja läpimitaltaan 1,8cm. Sain tehtäväksi testata ovulaatiota.
Eilen soitin Kuopion yliopistolliseen sairaalaan ja tiedustelin, että kuinka toimitaan kun en vielä ollut saanut ovulaatiotestiin plussaa. Hoitaja sanoi, että jos ei plussaa tänään perjantainakaan tule niin sitten vaan luomusti koetella. Illalla kun olin töissä huomasin vastaajassani viestin lääkäriltä Kuopiosta. Lääkäri oli jättänyt siis viestin, että inseminaatio tehdään perjantaina jotta ehditään, joulutauolle jäi poli nyt.
Tänä aamunakaan ei ollut plussaa tullut ovulaatiotestiin, mutta matkattiin siitä huolimatta Kuopioon. Miehen siittiöiden määrä sekä liikkuvuus oli tammikuusta parantunut todella todella paljon ja lääkäri oli tästä todella innoissaan.
Minulla taas ei vielä ollut rakkula ehtinyt puhjeta vaan nyt sillä oli kokoa 2,3cm. Lääkärin mukaan aivan naulankantaan osui ajoitus. Inseminaatio suoritettiin ja vielä Pregnyl pistettiin varmistamaan irtoaminen. Viikonlopun aikaan vielä itse varmistellaan kahden kesken ja toivotaan parasta