Moikka.
Tulin pitkästä aikaa käymään tällä palstalla, ja ajattelin nyt kertoa oman tarinan... Jos niin voi sanoa!
Alotettiin mieheni kanssa yritys 03/07. Yritystä oli enemmän tai vähemmän tosissaan siihen heinäkuuhun asti,jolloin mentiin naimisiin. Ajattelinkin kun en heti tullut raskaaksi,että se johtuu hääressistä. No sanottiin tahdon ja kului taas aikaa erilaisessa humussa, ja raskautta yritettiin aktiivisesti,mutta ei kuulunut. Keväällä 08 menin kuukautiskipujen takia yksityiselle,ja todettiin että munasarjat toimii hyvin mutta on pari isoa kystaa. Lääkäri meinas et ne on puhkeamattomia munasoluja. Sain lähetteen sairaalaan lapsettomuuspolille. Syksyllä 08 siis eka käynti sielä. Ultrattiin ja katottiin et kystat on puhjennu pois, ja käskettiin vaan ahkerasti yrittää kotikonstein. Tehtin työtä käskettyä, vauvaprojektin alotuksesta tällöin siis 1,5v. Menin ja pyysin ykstyisen tekemään aukiolotutkimuksen ja miehelle siemennesteanalyysin, koska tiesin että se olisi edessä seuraavalla käynnillä. l.polilla, ajan säästämiseksi olisi siis tiedot jo saatavilla. Miehen tulos ok, määrä ok, a.liikkuvia vähemmän, mutta normaalimuotoisia ja b.liikuvia runsaasti. Morfologia siis niinkin hyvä muodoissa kun normaaleja 40%. Polilla sanottiin et 15% tänä päivänä on hyvä. Mulla torvet auki... No sitten tuli se käynti sinne polille,ja kuten olin arvannut,oli nämä tutkimukset todella hyvät ollu tehtynä. Säästi tollaset puoli vuotta hoitojen alkua. Eli mentiin inssijonoon, siinä oltiin puoli vuotta ja ei kuulunut mitään hoitopaikasta. Soitin ja sain hoitajan kertomaan vastoin sääntöjä, vähän vahingossa, että sopimukset sairaaloiden väleillä on poikki, ja uusista vasta neuvotellaan. Tästä suuttuneena otin itse yhteyttä molempien sairaaloiden potilasasiamieheen ja kerroin mielipiteeni asioiden hoidosta ja 6kk takuusta ja ilmoittamatta jättämisestä. Tälläisillä asioilla pelleilystä jne... Molemmat ottivat asian heti käsittelyyn ja ja seuraavalla viikolla mulle soitettiin hoitopään sairaalasta ja ilmoitettiin että ylilääkäriä ja johtokuntaa myöden ollaan asiasta keskusteltu ja kaikki jonoon ilmoitetut ennen suhteiden katkeamista tullaan hoitamaan normaalista ja kaikkien sääntöjen mukaan. Sain vielä vahvistuksen molemmista sairaaloista ja oman pään hoitava gyne jopa onniteli rokeudesta ja siitä että olin omatoimisesti vaatinut asioita. Sain myöhemmin kuulla että 3 muutakin pariskuntaa pääsi tästä syystä hoitoihin.
Mutta takas asiaan. Tapahtuneesta 1,5kk myöhemmin sain kutsun saapua seuraavien mensujen 1-3pv ultaraan ja näin hoidot alkoi. Olin edellen niin vihainen ja täyttä adrea koko nainen, että toivoin vaan kaiken menevän nopeesti et saisin jättää kyseisen sairaalan taakseni ja keskittyä IVF.
ALotettiin miehen kanssa myös yhtäaikaa hoitojen kanssa vähähiilihydraattinen ruokavalio ja ihanasti alkoi paino tippua. Oon ollut aina hieman pyöreä.
Eka inssin tuli ja meni... Negahan se. Toka inssin alkoi jo vähän oudosti,kun miehen tulos enne ja jälkeen pesun oli niin huimasti parempi kuin mikään aiempi tulos, että teki mieli kysyä että onhanse nyt varmasti mun miehen tulos. Kun ekassa inssissä matkaan lähti 6,5milj. 20% a ja 75%b. niin tässä toisessa oli yht. 45milj. 45%a liik. 50% b liikuvia. Kerrottiin lääkärille tästä että ollaan dietattu vhh ruokavaliolla ja hän sanoi heti että on varmasti yksi tekijä tässä hurjassa muutoksessa.
Sitten alkoi odotus,14pv ja testi. Muistan sen ikuisesti kun ei ollut mitään oloja,kuten aina ennen, ei mitään tuntemuksia,kuten aina ennen, ei mitään, kuten ei ikinä enne ollut ollut. Aina oli jotain. Kunnes sitten pp13 illalla sanoin et nyt mä testaan ku noi luget niin ällöttää, saanpa nekin lopettaa ja tein testi. Siinä sitten pyyhkiessäni muistan miettineeni ja kattoneeni testiä että onpa typerään ku tässä testissä toi kontrolliviiva tulee tohon jälkimmäiseen ruutuun. Kesti siis hetken tajuta et siinä ekassakin ruudussa oli jo se kontrolliviiva. Sitten vähä muisti pätkii, mutta oltiin siis inssillä raskauduttu, ja ihan satavarmasti tää dietti auttoi ja se et en oikeesti odottanu mitään, vaan halusin antaa itselleni rauhan hetkeksi, kun olin jo joutunut turvautumaan ammatiauttajaan yhdessä vaiheessa, kun mun elämä koostui 2vko sykleistä. Oli mensuista ovikseen ja oviksesta mensuihin. 2,5vuota tätä.. Pitkä aika elää kahta viikkoa kerralla.
Älkää epäröikö pyytää apua ja antakaa itsellenne rauha, silloin tällöin. Ei se yksi tai 2 kk ole pahaksi, se voi jopa olla hyväksi.
Mun tarinani päättyi siis elokuun lopussa terveeseen tyttöön