Inseminaatio 2015

Reuna, just olin ajatellut, mitä itse jo ehditkin kirjoittaa: vielä ei ole aika heittää kirvestä kaivoon. Piinailun piinaavinta aikaa taitaa olla juuri tuo aika negan testituloksen ja mahdollisen kp 1:n välillä. Sitä kun niiin jännittää, pelkää ja toivoo. Tsemppiä odotteluun ! Toivottavasti sieltä vielä plussa ilmestyy!!! :)
 
Meillä vähän venyi taukokierto.. melkein 40 päivän kierto syystä x. Kävin jo ultrassa varmistamassa ettei ole raskaus kyseessä ja sitten vain odoteltiin vuotoa. Hormonit taas varmaan sekoittaneet kroppaa ihan kunnolla.

Nyt vihdoin kp2 ja torstaina aloitetaan Puregon-pistokset ja ensi viikolla keskiviikkona 16.9. ultraan katsomaan olisko aika Pregnylille ja inssille sitten loppuviikosta :)

Kamalan kallis toi Puregon :/
 
Tänään kp.33. Kahdessa edellisessä inssikierrossa täti on tullut tänään käymään, mutta nyt ei vaan näy. Vatsan juilinta ja muljahtelut lisääntyneet, kuin myös alaselän kivut. Oisko luteilla asiaa siihen, että kierto on myöhässä? Jotenkin en millään usko, että olisi tärppiä.
 
Luget kyllä lykkäävät kuukautisia. Joillain on kuukautiskierron ongelmana liian lyhyt luteaalivaihe, eli kuukautiset alkavat ennen kuin hedelmöittynyt munasolu edes ehtii kiinnittyä kohdunseinämään, ja heillä Lugesteronia käytetään lykkäämään kuukautisia.
 
LISTAN PÄIVITTÄMINEN

Yritin päivittää listaa, mutta muotoilut heitti ihan häränpyllyä. Voisiko esim. Susanna38 neuvoa, miten kannattaisi toimia jatkossa? :rolleyes:

Ehdin jo poimia ketjusta seuraavia päivityksiä:

Uusia:
vane83 2. 11.9.? 9.9. lz 2013

Piinailijoihin:
tuuti81 1. 29.8. - t+g+pr pco
miicu 1. 1.9. - 2013 siittiöt

Plussanneisiin:
Jensku80 2. 2.9. lz 2012 selitm.
 
Tänään kp.33. Kahdessa edellisessä inssikierrossa täti on tullut tänään käymään, mutta nyt ei vaan näy. Vatsan juilinta ja muljahtelut lisääntyneet, kuin myös alaselän kivut. Oisko luteilla asiaa siihen, että kierto on myöhässä? Jotenkin en millään usko, että olisi tärppiä.
Aarhg, mitä piinojen piinaa... Tsemppiä! Toivotaan parasta!!!
 
Onnea jensku80 plussasta! Reunalle tsemppiä piinailuun! Ja thelmalle peukkuja uuteen kiertoon ja inssiin!

Miicu kyseli labroista inssin jälkeen, ja mun vähäisen kokemuksen mukaan on tapana mitata progesteroniarvo viikko inssin jälkeen, koska sillä varmistetaan ovulaation todella tapahtuneen.

Mä taas aktivoidun, kun inssi lähenee. Toivottavasti. Kävin tänään ultrassa, ja ajatuksella, että 6 päivää pistoksia on tehny tehtävänsä, kuten viimeksikin. Mutta, eipä ollutkaan, ja pistoksia jatketaan. Keskiviikkona uuteen ultraan. Vähän pelottaa, että mitä jos mun munasolut ei nyt tottelekaan?! Onko muilla käynyt niin, että hoitokierto ja lääkkeiden vaste vaihtelee?
 
Keskiviikkona uuteen ultraan. Vähän pelottaa, että mitä jos mun munasolut ei nyt tottelekaan?! Onko muilla käynyt niin, että hoitokierto ja lääkkeiden vaste vaihtelee?
Mulla ei clomeilla lääkkeiden vaste toiminut, mutta nykyisellä letro+puregon -combolla munikset tuottaneet kerta toisensa jälkeen ihan hyvin munasoluja. Tosin alussa vielä titrailtiin letrojen annostusta.

Asiasta kukkaruukkuun, kuinka kauan tässä pitäisi vielä pystyä odottelemaan? Tuntuu hermot olevan pinnassa tän asian vuoksi.
 
Täällä DPO 7 menossa ja kohta labraan ottamaan se progesteroni arvo.
Ihan kamalaa tää odottelu. Vasemmalla puolella munasarjaa tuntuu painetta ja ihmeellisiä tuntemuksia, aaltomaisia tylppiä tökkäyksiä. Mut en tiiä johtuuko nyt vaan siitä että tarkkailee enemmän kroppaa ton inssin jälkeen. :( Hohhoijjaa!
 
Miicu mä niin tiedän ton tunteen kun miettii, että kuvitteleeko ja onko vain vainoharhainen tai tarkempi omien tuntemuksien ja oireiden suhteen ja sitten samalla epäilee itseään mutta toivoo kuitenkin salaa että tällä kertaa oireet ei olisi kuviteltuja. Kuluttavaa. Tsemppiä sinne!
 
Ihanaa että on tälläinen ryhmä jossa voi vapaasti puhua omista ajatuksista ja hoitojen kulusta. Vaikeaa puhua sellaiselle joka tämmösiä ei käy läpi ja on tyyliin ekalla yrityksellä lapsen saanut, ei ne ymmärrä. Mainitsin kerran asiasta omalle työterveyshoitajalle niin se vaan sano että aina on ystävien lapset olemassa ja mahdollisuus adoptioon. Ei kyllä oo ollenkaan sama asia kun oman vauvan sais syliin!

Ja tsemppiä myös sulle thelma_ ! :)
 
Viimeksi muokattu:
Tuo vainoharhaisuus vuodon alkamisesta on niiiin tuttua...:rolleyes:

Testi aamupissasta kertoisi varmasti jo aika suurella varmuudella totuuden. Toisaalta jos luget syypäänä, sekin piina päättynee pian. Hang in there! Niin toivoisin, että tästä tulisi jälleen yksi vaikeuksien kautta voittoon tarina!
 
En sitten malttanu olla testailematta: negahan sieltä tuli pregcheckin liuskalla. Tässä tilanteessa toivoisi kyllä löytyvän jonkun ratkaisun jo: joko menkat saisivat ihan aikuisten oikeasti alkaa, jotta pääsis viimeiselle inssikierrolle tai sitten se plussa sinne testiin. Mitään menkkamaista jomotustakaan ei enää ole. Melkeen soitan kohta polille, että mitäs v?
 
Voi ei, Reuna... (n) Olen pahoillani testituloksesta ja yhä vain jatkuvasta odottelusta! Oliko sulla aiemmissa kierroissa luget käytössä? Vuoden 2014 ketjusta muistelen lukeneeni vastaavia kokemuksia pitkittyneestä piinasta. Pakkohan sille on tulla pian loppu... Voimia!
 
Iso hali Reunalle. Tosi harmi. Yritän puhaltaa enemmän plussatuulta seuraavaan inssiin.

Mursu83, vielä pregnylistä, oletan tilanteen olevan se, että sitä käytetään, jos ovis on sattumassa viikonlopulle, kuten Susannakin sanoi. Mulla ovikset olivat heti alkuviikosta, joten sille ei ollut tarvetta. Jälkimmäistä ovista testailin aamuin illoin. Muistelen lääkärin sanoneen, että sitä voidaan tarvittaessa käyttää, siis pregnyliä, jos viikonloppu lähestyy. Ja mulla oli eri lääkärit kahdessa inssissä, joten ainakin heillä siis klinikan yhteinen tapa toimia.
 
Viimeksi muokattu:
Reuna kovasti tsemppiä, kertakaikkiaan kurja tilanne. :( Koita keksiä jotain mukavaa puuhaa tuleville päiville, josko se yhtään veisi ajatuksia pois piinailusta.

Täällä alkaa olla käsillä ne pahimmat piinapäivät. :eek: Perjantaina on 2viikkoa inssistä ja Pregnylin piston mukaan ovis olis pitänyt tapahtua lauantaiaamupäivän kohdilla. Ja peitot tosiaan heilui lauantai-iltana vielä.
Jotenkin ei oo yhtään "raskautunut olo". Enemmänkin vaan sellainen ketutusolo päällä, toivoisi että tulisi se täti sit vaan pian kylään. Ekassa raskaudessa mulla alkoi jo dpo8-10 aikoihin sellaiset ajoittaiset menkkamaiset jomottelut & repäisyt ja muistaakseni kiinnittymisen aikoihin tuli vähän veriviirujakin.
Nyt ei oo ollu yhtään mitään tuntemuksia. :unsure:
Anteeksi, kun oon näin negatiivinen, mut en viitsi miehellekään jatkuvasti jurnuttaa. :censored:
Mitäänhän toki ei oo vielä tapahtunut suuntaan tai toiseen. Viikonlopun jälkeen ollaan ehkä jo vähän viisaampia. Maanantain aamupissasta meinasin testata, jos ei oo siihen mennessä menkat saapuneet ilostuttamaan.
 
Reuna, pahoittelut kolmannen inssin tuomiosta... :( Voimia ja uskoa uuteen yritykseen!

Mulla myös tänään kp 1. Tämän piti olla yli 1,5 vuoden tauon jälkeen paluu hoitoihin, vaan eipä sittenkään: folliultrapäivä on jo täyteen buukattu. Tiedätte varmaan, kuinka tuollainen uutinen voi saada palan nousemaan kurkkuun... Haluais painua pimeään huoneeseen parkumaan, mutta minähän sain tämän tiedon töissä ollessani. No, onhan tuollaista sattunut ennenkin, mutta kun siinä ei ollutkaan kaikki...

Sarjassamme epäonnistuneet lohdutuksen sanat:
Hoitaja: "Soitat sitten taas, kun seuraavan kerran kuukautiset alkaa ja kerrot, ettei viimeksi onnistunut."
Minä: "Taidan olla juuri silloin ulkomailla, joten menee varmaan marraskuulle..."
H: "Tai sitten raskaudut luomusti jo ennen sitä."
M: "Ei kuule pelkoa, vuosia on yritetty."
H: "No, mutta ehkä nyt siellä ulkomailla!"
M: "Joo, ei. Ei oo ees mies mukana..."
 
Mursu83, ei kai se folliultrapäivä voi noin tarkka olla? Mun piti käydä folliultrassa kierron 10-12 päivä. Kiertoni pituus siis normaalisti 27-28 päivää. Tässä kierrossa, josta tärppi tuli, kävin ultrassa vasta 14 päivä, jolloin olin saanut ovisplussankin, ja silloin inssi tehtiin samantien. Klinikka oli edellisen viikon kesälomalla eli kiinni. Sinuna soittaisin sinne huomenna uudestaan. Vai onko niin, että tekevät hoitopaikassasi folliultria vain kerran viikossa? Oletko julkisella hoidossa?
 
Olen julkisella - ainakin toistaisesti. Hoitoja ja tutkimuksia joka arkipäivä, mutta ultra piti nimenomaan olla kp 10. Se osuu nyt lauantaille, minkä vuoksi kp 9 ois ollu toinen vaihtoehto, mutta täyteen buukattu. Ehdotin seuraavaa maanantaita eli kp 12 mutta ei kuulemma käy, koska lääkitys määrätty kp:t 3-9 ja täytyy sitten kuulemma arvioida, jatketaanko lääkitystä vielä. Yritin sanoa, että mulle lääkitys on vain hoitoa tukemassa, ei ole todettu ongelmaa munasolujen kypsymisessä. Vaan kun ei niin ei. Mutta tosiaan enemmän mua ärsytti nuo naiivit heitot luomuraskautumisesta.
 

Yhteistyössä