Inseminaatio 2015

Heippa, meidän kustannukset:
Letrozol n. 25 € /100 kpl paketti, näitä menee kiertoon 5 tabua (oli halvempaa kuulemma ostaa 100 kpl kuin vähemmän)... Menopur pistokset 145€ / 5 ampullia - näistä menee yhteen kiertoon 2 ampullia. Pregnyl 5 €. Lisäksi polimaksu n. 30€ kerta ja niitä tulee yhteen inssiin se 2 käyntiä, kuten muillakin..

Tätä ennen meille tehtiin yksityisellä siemennestetutkimus+aukiolotutkimus. Sitten siirryttiin julkiselle.

Etukäteen jo olen miettinyt, että mitenhän paljon näitä lääkkeitä menee sitten jos/kun IVF hoitoon ollaan valmiita lähtemään. Minulla tuo letrozol+menopur yhdistelmä tuottaa aina 2 follia joten luulen, että samoilla (paitsi suuremmilla määrällä) lääkkeillä lähdettäisiin sitten myös kohti ivf-hoitoa
 
Me ollaan oltu koko ajan julkisella puolella eli kaikista alkututkimuksista (verikokeet.aukiolotutkimus ja miehen siittiöt) meni vain se n. 30€ polimaksua/kerta. Nyt käytössä clomifen 66€, josta riittää useampaan kiertoon. Ja tosiaan yhteen inssiin kaksi käyntiä kuten muillakin ja niistä taas se n. 30€ maksua.
 
Me myös menossa julkiselle, jos mennään.

Nyt on menossa siis neljäs clomikierto, toinen kierto 3tbl kp3-7 ja vielä yksi kierto kokeillaan. Ei ultrissa vastinetta, tosin eilen ultrasi niin hätäseen, että ihan harmitti. Ovisplussan olen kyllä saanut tuolla kp20 ->

Neuvolan gyne ei edes harkinnut letrojen kokeilua, koska ne eivät voi toimia kun clomitkaan ei toimi. Meillä on kuopus clomialkuinen. Eli ois suoraan pistoshoito.. mietin vaan että pitäisikö käydä yksityisellä kysyy letrot kokeiluun.. tai puhua sitten vasta polilla asiasta.
 
Piti tulla kommentoimaan pisamapeikolle noista clomeista.
Mulla ei viimekierrossa ollut vastetta 2kpl kp 3-7 ja sain letrozolet tähän kiertoon 2kpl kp 3-7 ja tänään kp11 oli kaksi johtofollia 2.95cm ja 2.09cm eli hyvä vaste. Ovat paljon halvempiakin kuin clomifenit ei ole tullut niitä inhottavia hikikohtauksia=)
Joku lääkäri kerran sanoi että nykyään ollaankin siirtymässä enemmän letrozolin käyttöön sen paremman vasteen takia.
Kannattaa kysyä joltain muulta jos ne ei neuvolassa niitä kirjoita!
 
Voi ei, Lara_ ja Pupuska81, tosi kurja kuulla ettei onnistunut :( Voimia! Itsellä tulee torstaina kaksi viikkoa inssistä täyteen... Oon yrittänyt olla ajattelematta asiaa, mut eihän se onnistu! niistä Clomifen & pregnyl -oireista sen verran että itsellä Clomit tekee jotenkin oudon olon sekä "kuplimista" alavatsassa. Pregnyl puolestaan.. No en ole varma mikä johtuu lääkkeestä ja mikä sitten oman pään aiheuttamista kuvitelmista. Kaikenlaisia raskausoireita ainakin on - nyt ja viimeksi kun niitä söin (inssiä ei tehty silloin). Kiertoni on normaalisti hyvin säännöllinen, mutta Pregnyl-kierrossa menkatkin olivat muutaman päivän myöhässä. Ja pettymys sitä suurempi. Suunnittelin että en edes testaa vielä torstaina vaan vasta perjantaina JOS menkat eivät ala. Eikös se niin ole että pessimismi ei pety......
 
Felis jännittää jo sun puolesta toivottavasti olisi tärpännyt :heart:

Nyt oon tämän kierron clomifenit ottanu ja mulla tuli jo heti toisesta tabletista muka jotain tuntemuksia vatsaan. Jatkunut siitä sitten koko ajan pientä kipuilua. Toivottavasti se tarkoittas että jotain siis tapahtuisi. Nyt vaan odotellaan, että ovulaatio tulee ja maanantain folliultra tietty jännittää.
 
Heippa vaan kaikille!

Uusia nimimerkkejä näkyy tulleen tämän vuoden puolella, tervetuloa kaikille! Itse kirjoittelin viime vuoden puolella ja meille tehtiin ekat kaksi inssiä loka- ja marraskuussa. Ei tuloksia niistä. Aikataulutuasioiden takia meille tuli tässä 3 välikiertoa mutta tänään taas kävin ultrassa ja huomenna meille tehdään 3. IUI. Yksi folli siellä oli ja silläkin kokoa jo 21mm. Ja tänään on vasta kp9, eli aikaisessa vaiheessa mulla nuo kyllä kypsyy. Muuten ois tehty inssi perjantaina mutta mies lähtee huomenna ip reissuun, joten tuikkasin pregnylin jo klinikalla ja huomenna aamusta sitten toimenpiteeseen. Lääkityksenä ei tässä kierrossa ollut kuin menopur-pistokset kp 3, 5 ja 7, eli ei femaria ollenkaan, koska alustava suunnitelma ois ollut että inssi ois voitu tehdä vasta ens ma kp14, mutta silloin ois ollu auttamatta liian myöhästä. Limakalvokin oli nyt jo 9mm paksu joten olosuhteet on otolliset kuulemma :)

Huomenna liityn siis piinailijoihin taas pitkästä aikaa! Toiveet taas korkealla, saas nähdä kuin korkeelta tiputaan..

Meillä takana siis 2 vuotta yritystä eikä mitään merkkejä ole ollut raskaudesta. Ollaan selittämättömiä, mulla on tosin keltarauhasen vajaatoimintaa mutta luget hoitaa sen ongelmitta. Ollaan yksityisellä ja kaks inssiä takana, ja monta femar-kiertoa koitettu ennen niitä.

Nuolisade
 
Nuolisade: Onnea matkaan huomiselle!

Meikäläisellä myös piinailu jatkuu. Ensi tiistai on testipäivä, ja olen vähän koittanut kuulostella mahdollisia oireita. Vatsa välillä kipuilee, mutta niin se kipuilee vähän milloin vaan, eli ei siitä voi mitään päätellä. Kun viimeksi tulin raskaaksi, oli ensioireina ainoastaan metallin maku suussa. Sitä olen taas yrittänyt bongailla, mutta ei ole ainakaan vielä ollut sellaista havaittavissa. :)

Oletteko te muut muuten kuulleet, että yritysaikana ei kannata käyttää ibuprofeenia? Minulle farmaseutti mainitsi viimeksi apteekissa, että vain parasetamolia saisi käyttää. Oli uusi juttu minulle. Googletinkin asiaa, ja löysin tiedon, että ibuprofeenilla voi olla haitallisia vaikutuksia limakalvoon ja se voi myös estää ovulaation.
 
Jep, ibuprofeeni voi myös haitata alkion kiinnittymistä kohdun seinämään. Itse käytän esim. buranaa vain alkukierrossa jos on kova tarve, esim kuukautiskipuihin ja pahaan päänsärkyyn. Tyyliin kiertopäivinä 1-6 saatan käyttää, muulloin en.
 
Nuolisade tsemppiä tämän päiväiseen inssiin :)

Oon kans kuullut tosta ettei esim. buranaa kannata syödä. Ei tosin ole koskaan kukaan lääkäri sanonut siitä mitään. Ite en ota enää edes kuukautiskipuihin buranaa vaan panadolia. Jännä ettei siitä ole koskaan kukaan lääkäri sanonut mitään, koska minulla aika kovat kuukautiskivut, joista kyllä on ollut puhetta. Ja olen kertonut, että välillä joudun syömään aika paljonkin kipulääkkeitä.
 
Saakohan puhelimella kirjoittaessa tekstiä korostettua mitenkään? Osaisko joku neuvoa? :)

Minut sais laittaa piinailijoihin, eli Nuolisade, 3.IUI 5.3., testipäivä 20.3. Lääkitys mp, pr, l

Inssi meni ihan hyvin, vähän piti vekslata sen spekulan kanssa kun kävi niin pirun kipeää mutta toimenpide oli nopeasti ohi.
 
Viimeksi muokattu:
INSSILÄISET 2015

Lauantai 7.3.





NimimerkkiIUIAjankohtaFolliuäLääkitysSyy
Am802.02/15-lzselitm.
Hulda841.03/159.3.cselitm.
Suvipilvi3.03/15-g+oselitm.
Inspis4.03/15-fselitm.
Lara_3.03/15-lz+mp+prselitm.
Vihdoinhoitoon2.03/15-c+pr-
Pupuska812.04/15-m+lz+prpco + siittiöt
Roope821.--t+g+okierto + siittiöt
Haaveilija864.---siittiöt
Nennalii2.--g+oselitm.

Neeeuska? Rulla85? HilleviHiiri83?

Lyhenteitä: c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur,
m=metformiini, g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus, t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran, fos=fostimon, sy=synarela


PIINAILIJAT


NimimerkkiIUIInssipäiväTestipäiväLääkitysSyy
Felis1.19.2.-c+prselitm.
Yaelle1.23.2.10.3.c+pu+prsiittiöt
Lisperi1.24.2.10.3.f+pr+lpco
Nuolisade3.5.3.20.3.mp+pr+lselitm.
Hipsunpöpsy1.6.3.-m+lz+prkierto+kilppari+ylipaino

PLUSSANNEET


NimimerkkiIUIPlussauspvmLääkitysHaasteet
Ruu841.6.1.c+pu+prselitm.
Madre-822.14.1.csiittiöt


Päivityspyynnöt korostettuna, kiitos!
 
Viimeksi muokattu:
Tulehduskipulääkkeiden käyttö voi aiheutta tilapäistä hedelmättömyyttä. Tästä on merkintä mm. Buranan lääkeselosteessa (eli siinä lapussa, joka tulee lääkepaketissa lääkkeen mukana):

Jos olet raskaana tai imetät, epäilet olevasi raskaana tai jos suunnittelet lapsen hankkimista, kysy lääkäriltä tai apteekista neuvoa ennen tämän lääkkeen käyttöä.

  • Valmistetta ei saa käyttää raskauden viimeisellä kolmanneksella.
  • Valmistetta ei tule käyttää raskauden ensimmäisellä tai toisella kolmanneksella ellei lääkäri pidä sitä hoidon kannalta välttämättömänä.
  • Valmistetta voidaan käyttää imetyksen aikana, koska ibuprofeeni erittyy äidinmaitoon merkityksettömän pieninä määrinä.
  • Ibuprofeenin käyttö voi vaikeuttaa raskaaksi tulemista. Kerro lääkärille, jos suunnittelet raskautta tai sinulla on vaikeuksia tulla raskaaksi.
Hyvää työtä farmaseutilta, kun huomasi mainita asiasta.
 
Minäkin jätin buranan kokonaan pois joskus pari kuukautta sitten. Nyt olen käyttänyt panadolia tarvittaessa vaikka se ei auta mitään.... :/

Mulla on menkkatuntemuksia mahassa ollu nyt pari päivää.. Ajattelin huomenna testata jo ensimmäisen kerran kun illalla olis kaverin tuparit. Ei siihen testiin kyllä välttämättä vielä plussaa tule (DPO12), eli ei viitti siltikään ruveta ryyppäämään vaikka negaa näyttäisikin. :D
 
Niin ja sehän jäi kirjoittamatta tähän, että siskoni ystävä on myös lapsettomuushoidot aloittamassa ja olivat saaneet sperma-analyysin tulokset, jotka olivat samankaltaiset kuin meillä eli 100 % epänormaaleja.
Heille lääkäri oli kuitenkin sanonut, että se on todella yleistä miehillä että näytteessä on 100% epänorm. sillä näyteote on niin pieni. Siitä siittiöiden muodon tutkimisesta ollaan kuulemma luopumassa. Liikkuvuus ja määrä ovat tärkeimmät. Tämä pariskunta kysyi vielä toisen lääkärin mielipiteen ja hän oli samaa mieltä. Semmostas, eli tämän perusteella saattas siellä siittiöissä ollakki niitä normaaleja :)
 
Yaelle: Pidän peukkuja, että huomenna tulis kaksi viivaa tikkuun! :)

Felis: Oletko vielä testannut? Voi kun ois tärppi käynyt!

Ootteko muuten yleensä ite tehneet raskaustestiä, vaikka menkat tuliskin? Mä yleensä testaan aina varmuuden vuoksi ennen lääkkeiden aloittamista, kun jos oiskin vuodosta huolimatta raskaana, niin femaria/clomeja ei sais ottaa. Noh, eipä oo plussaa tullut, mutta en halua jahkailla asiaa siinä alkukierrosta. Kun mulla vuoto alkaa niin hissukseen pienellä tiputtelulla, että se vois olla myös alkuraskauden tiputteluvuotoa.

Vitsit, kun jänskättää jo ensi tiistai ja testailu! :)
 
Hipsunpöpsy Toivottavasti tärppi käy! Tsemppiä piinailuun :)


Täällä semmosta, että testasin aamulla Clear Blue Digitaalisella ja siihen tuli RASKAANA 1-2 vko!!!!!!!!!! EI oo todellista! Mulla ei oo yhtään enempää testejä, vain tuo digitaalinen jäi viime kierrossa käyttämättä. Lähtis kohta apteekkiin ostamaan lisää testejä. Ei uskalla vielä iloita. Vai uskaltaako.. :D en voi uskoa tätä.

Tärppionnea myös teille Lisperi, Nuolisade ja Felis!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hulda84 ja Lisperi
Lisperi Mä en oo enää kierron alussa testaillu, tosin aikaisemmin ei ole vielä ollut nämä lääkkeet käytössä. Mulla alkaa yleensä menkat sellasella rytinällä, että ei siinä kyllä mikään selviäisi kyydissä, niin ei ole tuntunut tarpeelliselta testailla. Mutta hyvä pointti!
 
kiitos kaikille :heart:

Ollaan yritetty kolme vuotta nyt. Ja syykin oli vähän epäselvä, ollaanko selittämättömiä vai onko ne siittiöt. Mulla myös siinä folliultrassa löydettiin 6 mm endometriooma. Niin varmaan vähän monien osien summa on ollut meillä lapsettomuuden syynä. Pelottaa ihan hulluna että meneekö tämä kesken, mutta jos menee niin ainakin tietää että raskautuminen on kuitenkin mahdollista inseminaatiolla. Tämä on mulla eka raskaus ikinä.
 
  • Tykkää
Reactions: Hipsunpöpsy
Voi että, itse tein myös Yaellen innoittamana hieman etuajassa testin tänä aamuna: sain haaleaakin haaleamman plussan. Mutta häivähdys väriä on! Mieskin sen näki, vaikka alkuun sanoi, että yksi viiva siinä vain on.

Mahtava fiilis! Parin päivän päästä uusi testi, että näkee onko vahvistunut. Jännää!
 
  • Tykkää
Reactions: Hulda84

Yhteistyössä