Inseminaatio 2014

Ruu84 ja marianna87 mulla löytyy myös oireita vaikka kuinka mut en tiiä kuvittelenko.. turvottaa, väsyttää, vessassa pitää ravata ja ne ihme vihlaisut. Mut esikoista ku aloin odottaa niin muistan hyvin et kahvi alko ekana tökkimään aamuisin mut nyt se maistuu normaalisti.

Parina aamuna on myös ollut ihan menkkamaisia tuntemuksia mut häviää päivän mittaan. Ja kerrotaan vielä sekin että yleensä 3-5päivää ennen menkkoja rinnat menee äly kipeiksi mut nyt ei oo.
 
Minäkin testasin tänään... negahan sieltä tuli. Kyllä on surkea olo. Toivoin tältä kerralta enemmän ja tuntuu, että se usko sitten koko asiaan mureni entisestään.

Tsemppiä Haaveilija ja Marianna <3

Haaveilija: Ootko varma ettei merkkaa mitään? :) Jospa kuitenkin :) <3
 
Vaikka se on hirveetä ootella, niin kannattaa tehä pari päivää myöhemmin se testi... Eihän se välttämättä heti näy! Ja niin monella on samoja oireita, että kuulostas aika lupaavalle :) <3
Ja Haaveilija1986 elä sano, ettei merkkais... Siskon lapsi (2,5v) syntyi sillei, että meni kahtomaan reilusti testiajan ulkopuolella ja siihen oli ilmestynyt haalea plussa ja lopulta menkat oli myöhässä 8pvä, sitten vasta näkyi plussa selvästi! Eli kaikkeen kannattaa uskoa, ainakin vähän :p
 
Ikinä ei voi olla varma mut samanlainen siihen tuli tänäänkin 10 minuutin sisällä.. on siis tosiaan haamu mun mies ei varmasti ees näkis :D pitää huomiseksi käydä ostamassa apteekista joku testi ku oon testaillut noilla Prisman halppiw testeillä.
 
Pregnyl näkyy vielä suht selkeesti r-testissä kun tänään aamulla tein. Ja aikaa piikistä on 6,5 päivää. Että ei se ainakaan minun kropasta kovin nopeasti katoa. Oikeeta viivaa voi siis näyttää vasta ens viikon tiistaina (testin herkkyys 25). Pitkä on matka sinne :popcorn:

Roskishaamut kuulostaa haavelija1986 hyvältä. Pahoittelut ensinegoista, Marianna87 ja Ruu84. Aika ohut on lanka, mutta toivotaan loppuun asti, että sieltä vielä vois kääntyä plussaksi.
 
Nimimerkkini näyttää edelleen roikkuvan tuolla taustailijoissa vaikka jo pyysin sieltäkin pois. Mutta eipä se mitään, ehkä se on tuonut minulle onnea sillä raskaana ollaan. Nyt olis 4+2, jaen voi millään uskoa tätä. Täytyy vielä testailla että viiva varmasti pysyy vahvana.

Jos joku ei muista niin minulle piti tehdä tähän kiertoon viiminen inseminaatio. Folli kuitenkaan ei kasvanut vaan oli sen 10mm kolmessa peräkkäisessä folliultrassa. Joten keskeytettiin pistoshoidot ja siirryttiin jonottamaan ivf-hoitoihin.
No viikko sen jälkeen oli ovis oireita ja tikutin oviksen. Hetken mielijohteesta päätin tuikata itseeni pregnyylin kun se kerran oli jäänyt kaappiin koska inssiä ei tehty.

No nyt ollaan siis raskaana enkä käsitä miten se on mahdollista. pregnylin pistämisestä on 16vrk:ta joten sen ei pitäisi enää antaa "väärää" plussaa. Alku viikolla teen vielä pari testiä ja sitten varmaan pitää soittaa polille että tekevätkö ne alkuraskauden ultran vaikkei inssiä tehtykkään, mutta olihan tämä osittain lääkkeellinen kierto kun kerkesin monta päivää pistää Puregonia.
 
Hepaliini ihanaa, oikein paljon onnea!

Haaveilija1986 nyt vaan kaikki sormet ja varpaat pystyyn et sun haamu vahvistuu kunnon plussaks :heart:

Ruu84, koetetaan vielä malttaa mielemme, niin kauanhan on toivoa kunnes menkat alkaa..

Minä ajattelin tuon eilisen negan jälkeen että otan menkat vastaan mieluummin kuin toisen negan.. joten päätin laittaa tänään illalla viimeisen lugen ja testin teen sunnuntaina vasta jos ei menkkoja siihen mennessä kuulu. Lisäksi tein muutakin sotasuunnitelmaa seuraavaa kiertoa varten :kieh: Vaikka tähänkin mennessä ruokavalio on ollut ok ja paino normaali niin ajattelin kuitenkin vielä panostaa seuraavan kierron osalta oikein superterveelliseen ruokavalioon. Oisko muilla mielenkiintoa ruokavalion muutokseen inssin tukena?
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hepaliini
HEPALIINI: Valtavasti onnea! Ihana, erilainen onnistumistarina! Lohdullista, että nuinkin voi aiemmista epäonnistumisista huolimatta käydä. Onnellista odotusaikaa sinulle ja miehellesi!

Muokkaus: tuli näköjään neljä kysymysmerkkiä, kun valitsin kännyllä tuplasydämen... Tässäpä sitten perinteisempiä sydämiä <3 <3 <3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hepaliini
Marianna87: Juu piedetään me toisemme pystyssä tässä kovassa tuulessa ja toivotaan parasta :) Tää on ollut kyllä rankka päivä.. otin tuon aamusen negan aika raskaasti.

Olin aamulla niin vihainenkin, että join sinnillä kaksi kuppia kahvia kun enään ei ole väliä... noh sitten alkoi oksettamaan mutta se voi johtua siitäkin, että oli niin paha mieli vaan. Kuitenki tänään on ollu ihme oloja.. kaksi kertaa tuntunu niin ku semmonen ilmakupla nousin vatsaa pitkin. Mietin jotta kuvittelenko.

Aamulla hanskat tiskiin nakanneena päätin myös alkaa nutrilet kuurille. Meinasin tiputtaa ainakin 5kg seuraavaan inssiin. Tosin meillehän tulee nyt väli kuukausi kun se perhanan polyyppikin pitää poistaa.. kai.. mikän sekin on ja mitä pirua se tekee minun kohdussani.. samperi! Oon vähän vihanen tänään omalle elämälleni. :stick:

Hepaliini: ihan uskomaton tarina ja ihan hurjasti onnea <3 !!!

ja Marianna87, tsemppiä :) !! <3 !
 
Äiti74 Mä en olekaan tuota pregnyliä testaillut, että miten pitkään pysyy... ehkä seuraavalla kerralla pitää tehdä empiiristä tutkimusta asian suhteen.
Onnittelut Hepaliinille. Ja toivottavasti toisen haaveilijan haamut vahvistuu :)

ON: itselläni oudoimmat menkat pitkään aikaan. Ensinnäkin vuoto alkoi maanantaina tuhruttamalla, mutta vasta tiistai oli eka vuotopäivä. Mitään kipuja ei ollut ollenkaan (ei varmaan ole koskaan ollut tällaista luomukiertoa ettei kipuja olisi). Ja nyt kp 3 menkat ovat jo ohi eli oikeastaan vain kp 1 oli kunnollista vuotoa. En kyllä ymmärrä yhtään, että mistä johtuu. Pitää muistaa tästä sanoa seuraavalla kerralla kun menen ultraan.
Onko joku muuten saanut jotain lääkettä limakalvon vahvistumiseen?? Itseäni vähän häiritsee kun aina mainintaan, että ohuehko limis mutta kuitenkaan sille ei ole mitään tehty. Onko jollain kokemuksia?

Tsemppiä kovasti perjantain testailijoille :)
 
Hepaliini hurjasti onnea plusssasta <3

Ite ajattelin pyytää seuraavaan kertaan jotain lääkkeitä ku nythän yritettiin ihanilman mitään kun eivät minusta mitään löytäneet..

Testasin muuten äsken clearblue nimisellä testillä niin hyvin haalea viiva näkyy oisko viivanpaikka mitä oon kokoajansit tuijottanut. Oishan sen pitäny jo vahvistuu jos ois muuta. Mut tosin mullahan ei ollu ovis pe iltapäivänä tapahtunut ku sain irrotuspiikin niin voihan se olla et ois ollut esim su ovulaatio niin nyt oi dpo 12 vasta..
 
Viimeksi muokattu:
Hepaliini oikein paljon onnea! Ihania uutisia. Onnellista odotusaikaa <3

Tsemppiä myös mariannalle.. jospa saisit plussan :)

Haaveilija: vielä on toivoa :)

Ruu84: pahoittelut negasta :(

On: mun vuodot johtu lugeista, eilen lääkäri soitti klinikalta asiasta ja sanoi että jos limakalvot kovin nyt ärsyyntyy niin voin jättää luget pois, en niitä tarvitse loppukierron tueksi.. ja ensi kerralla niitä ei mulle määrätä jos toinen hoitokierros tarvitaan. Mielikin on jo parempi, mahtoiko siihen auttaa shoppailu vai mikä :D kuitenkin oon nyt yrittäny nauttii elämän pienistä asioista ja olla stressaamatta.
 
INSSILÄISET 2014

Perjantai 10.10.2014



NimimerkkiIUIAjankohtaFolliuäKpLääkitysSyy
Tyy842.10.10.146.10.14 16lz-
alys2.27.10.1421.10.14-t+lz-
haaveilija02.lokakuu16.10.144lz+pr+lovl+siittiöt
HilleviHiiri831.marraskuu - ---
Hedelmiina1.3.11.1420.10.14 33lzsiittiöt/ovl
Helbi2.marraskuu - -lz+mp+pr-
Toiveikas813.---c+prselitt/hitaat siittiöt
Sannui1.-----

Lyhenteitä: c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur,
m=metformiini, g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus,
t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran, fos=fostimon, sy=synarela


PIINAILIJAT


NimimerkkiIUIDPOTestipäiväLääkitysSyy
Ruu841.14pe 10.10.c+pu+prselitt.
Haaveilija19861.14pe 10.10.-siittiöt
Marianna871.14pe 10.10.lz+mp+pr+lselitt.
Veerukka1.9to 16.10.g+prkilp +ovl.
Äiti743.6pe 17.10.lz+pr+lselitt.(ikä)
Lara_1.4ma 20.10.lz+mpselitt.
Illa Tuu2.4ma 20.10.c+ltselitt.
FullMoon814.4ma 20.10.c+mp+pr+lselitt.

PLUSSANNEET


NimimerkkiIUILääkitysHaasteetPlussauspäivä
Metsätähti842.c+g+prselitm.6.3.
Stella1.c+pu+prendo + ovl17.3.
nanette2.fos+pr+lselitm.28.3.
Elisaveta2.lz+mp+pr+lanovul.10.4.
Ansku831.pri+sy+pu+pr+l+mPCO13.4.
Karminiluomucselitt.30.4
Moonsihn33.c+prselitt.5.5
Maikki19851.cselitt.25.5
Chiligail2.lz+mp+pr+lsiittiöt9.6
Mari1980OIcselitt.13.6
Lapseton871.selitm.3.10.


Taustalla: Wintryrock, Toivonpilkahdus, Mursu83, Emppis, vauvayritys


Päivityspyynnöt korostettuna! Kiitoooos =)
 
Vielä jännitetään kaikkien kohdalla. Pudotan listoilta vasta kun a) menkat alkaa (siis ei omat vaan piinailijan) tai b) joku uskaltaa laittaa korostetusti plussauspäivän viestiinsä :D

ON: Nyt on sellanen intensiivinen itsetutkiskeluviikonloppu tulossa. Pakko aina tsekata kaikki mahdollinen paperissa/pöntössä/oloissa, kun niin toivoisi jotain kiinnittymisvuodon tapaista tai jotain ikäviä vihlaisuja (kuka nyt oikeesti haluaa, että sattuu...). Sitte kun kaikkee harhaisesti kuvittelee niin tulee ihan kaheliksi esim. hetken jo aamulla mietin niistäessä et kiinnittymisvuoto tuli nenästä kun paperiin punasta tuli :LOL: Joo mutta oikeesti ei oo kyllä mitään uutta auringon (tai sadepilvien) alla.

Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Hepaliini Onnea ja toivotaan että kaikki menee parhain päin!! <3 sinun tarina antaa toivoa meille muille tai ainakin minulle.. ihmeitä tapahtuu.

Mulle tehtiin siis tänään toinen inssi. Yksi isompi folli löytyi ja miehen simpat oli priimaa kamaa :) Tällä kertaa tosiaan pistettiin myös se, että irroituspiikki ( en nyt muista lääkkeen nimeä). Nyt sitten pari päivää tehostusta harrastaa ;)
Onko muuten teillä kohtalokavereilla tietoa, että kannatteeko minun tehdä viikonloppu ovis testejä kuitenkin vai miten tuo irroituspiikki vaikuttaa? Lääkärissä en hokannut kysyä kun he ei muutenkaan niiden tekoa ole minulle suositellut.

Äiti74
testipäivä minulla olisi siis 24.10, joten piinailijoiden joukkoon saisi lisätä :)

Sanoivat,että tämän jälkeen vielä yksi inssi tehdään ja sitten ivf jonoon.. jonotusaika n. 4-5kk.. saa nähdä miten käy.
 
Hellou, päätin minäkin liittyä tänne :) meillä siis ensimmäinen inssi takana 2.10 ja nyt on piinaviikot menossa! Lapsettomuus johtuu siis miehen heikkolaatuisesta siemennesteestä, tai ainakaan muuta vikaa ei ole löytynyt! Olen siis 29 v. ja inssi tehtiin mun luonnolliseen kiertoon. Ainoastaan pregnyl annettiin inssipäivänä irroittamiseen. Inssi onnistui vissiin ihan jees, miehen pestyssä näytteessä oli siis A-luokan kavereita noin reilu 20 % ja B- luokan 77%. Pystyyköhän noilla raskautumaan...? Nyt sitten piinataan ja odotellaan! Lekuri antoi luvan tehdä 17.10 testin jos menkat ei ole alkaneet. Mitään oireilua ei ole ollut paitsi eilen vihloi ja nipisteli alavatsassa. Tänään siis kp 23 menossa. Eilen vähän hölmöilin ja tein jo testin vaikka negaahan se tietty näytti :D ainakin pregnyl on poistunut jo kehosta! Toivotaan parasta ja ois kiva saada tähän vähän vertaistukea :)
 
Haaveilija1986: Pää pystyyn vahva nainen! Lähetään yhdessä taas uuteen kierrokseen, ehkä se on meidän :) <3

Sanotaan, että se mikä ei tapa niin vahvistaa... kuinkahan paljon tässä pitää vielä vahvistua?! Elämä on joskus niin epäreilu.

Minä ajattelin huomenna tehdä vielä testin, mitään en uskalla enään toivoa siltä mutta teen sen koska ajattelin illalla nakata korkkarit kattoon ja hommata vähän muuta ajateltavaa. :)

Rulla85: Tervetuloa ja onnea piinailuun! Minusta nuo prosentit kuulostaa tosi hyvälle! Meillä tuo luku tais olla 90% A-B liikkuvia. Mikä sinun miehesi simpoissa on vikana?
 
Palasin taas takaisin tänne foorumille. Pidin pientä taukoa kirjoittelusta mutta olen käynyt lukemassa teidän kommentteja. Isot yhteiset onnen toivotukset teille plussanneille! On todella hienoa että plussia on alkanut tulemaan ja antaa toivoa meille joilla vielä ei ole plussaa tullut. Miehen kanssa tässä juteltiin kolmanteen inssiin menosta ja niinpä sit päätettiin heti jatkaa. Tänään kävin ultrassa ja pari follia siellä on mukavasti kehittynyt ja maanantaille on inssiaika varattu jos nyt ei sitten huomenna tule ovulaatiotestissä plussaa...jos tulee niin sit jää tämä kerta välistä. Joten toivon nyt että ovulaatiotestin plussa tulis sunnuntaille tai maanantai aamuna :) Mutta varoivaisen toiveikkaana täällä taas uuteen inssikertaan menossa ja jospa nyt minun kohdallani sanonta kolmas kerta toden sanoo pitäisi paikkaansa :)

Minulle saisi päivittää ultra 10.10 ja 3. inssi 13.10.
 
Ruu84, muistaakseni (testit tehtiin jo pari vuotta sitten) se taisi olla niin että määrä on ihan hyvä mutta liian suurella osalla oli liian isot päät tai jotain :p se yleisarvo taisi olla 4% jos normaalisti 6%. ihan henkimaailman juttujahan nämä ovat!

mut saa lisätä piinailijoihin. testipäivä 17.10 ja eka inssi takana 2.10. pelkkä pregnyl käytössä
 
Voi ei Haaveilija1986 :heart:

Rulla85, tervetuloa ja tsemppiä piinapäiviin! ja Toiveikas81, tervetuloa takaisin, toivottavasti pääset inssiin ensi viikolla ja kolmas kerta tuo tuloksen :)

Äiti seiskanelonen, ihanaa kun jaksat olla positiivinen ja heittää juttua, sai itsellekin tänään hymyn huulille kun luin tuon kiinnittymisvuoto nenästä jutun :heart: :)

tyy84 uskoisin, että ovulaatio tulee irrotuspiikin ansiosta seuraavan kahden vuorokauden aikana, ja kun inssi kerran jo tehty, niin ovulaatiotestin tekeminen ei varmaankaan ole tarpeellista. Varsinkin jos muutenkin varmistelee riittävää siittiömäärää vielä kotikonstein :)

Täällä menossa dpo14, ilman lugejahan menkat olis varmasti alkaneet jo tänään, nyt ei vielä mitään merkkejä alkamisesta. Siitä keskiviikkoisesta negasta masentuneena pysyn suunnitelmassa testata vasta sunnuntaina. Usko onnistumiseen tässä kierrossa on kyllä pyöreä nolla ja ajatukset jo tulevassa :) Hyvää viikonloppua kaikille, koettakaa rentoutua!
 
Marianna87 Kiitos vastauksesta :)Joo täytyy viikonloppuna vielä varmistella siittiöiden määrää ;)
Haaveilija1986 Todella harmi :( Ruu84 on oikeassa, uuteen nousuun vain! Vahvoja naisia todellakin ollaan ja ehkä seukki kierrossa se haluttu plussa tulee.. tosin ei varmaan nämä sanat tällä hetkellä lämmitä mutta tarkoituksena oli sanoa, että olet ajatuksissa.

Rulla85 Tervetuloa! Täältä saa kyllä ihanaa vertaistukea.

Ihanaa viikonloppua kaikille!!!
 

Yhteistyössä