Inseminaatio 2014

Voi Ricardina :hug: Hienoa kuitenkin, että pääsette heti tositoimiin! Toivottavasti ivf tuo teille vauvan :heart: Mahdollisesti törmätään vielä ivf -ketjussa jos sinne asti mekin joudumme. En ollu varma, haluatko poistua tästä ketjusta kokonaan vai siirtyä taustalle?
 
Ricardina, onpa ikävä, ettei kasvaneetkaan :( Mutta onneksi heti pääsette tehokkaimpiin hoitoihin. Aivan varmasti sullakin alkaa tapahtua tehokkaammilla lääkkeillä. Tuo letrozolhan on aika kevyttä kamaa kuitenkin. Kovasti onnea ja tsemppiä IVF:ään! (Otin sut pois listalta)

Stella, joo kiertosamiksina taas :) Yhessä saa inssin tulosta jännäillä! Kävit varmaan Oulun Väestöliitossa (niistä Haaparanta-jutuista päättelin)? Tosi mahtava juttu, että teillä on tuo maksusitoumus sinne ja pääsette jonottelematta ivf:ään. Luulen, että meillekin tulee se paikka tutuksi sitten syksyllä, joten kiva kuulla että vaikutti mukavalta paikalta. Me tosin joudutaan ite maksamaan, kun ollaan Oysin asiakkaita ja siellähän meidät ensisijaisesti hoidetaan. Ei vaan haluta tuhlata sitä puolta vuotta, mikä on ivf:n jonotusaika, pelkästään jonottamiseen, vaan käydään varmaan kokeileen yksityisellä se eka ivf. Rahan meno kyllä hirvittää, mutta mielenrauhasta olen kyllä valmis sen maksamaankin tässä vaiheessa. Kauheeta ajatella, että pitäs oyssissa jonotella jonnekin maaliskuuhun ennen kun pääsee edes kokeileen, kun taas jos syksyllä käy yksityisellä ja sattuiskin onnistumaan, niin maaliskuussa ois jo puolivälissä raskautta. Tuo ivf:ään siirtyminen on kyllä iso askel, mutta tuntuu, että kun sitä on vähän aikaa mietiskelly, ei se niin kauheelta tunnukaan :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: sisko36
Onnea Chiligail plussasta <3.
ON. Mursu oli kysellyt mun kuulumisia. No, 2 viikkoa sitten maanantaina sain oysista tyhjennyslääkkeet, kun kävin ultrassa. Sitä edellisenä perjantaina oli ultra kipujen takia, siinä näkyi 4mm sikiö, joka vastasi viikkoja 6+1 (viikoilla 8+jotakin). Maanantaina kuitenkin totesi, että ruskuaispussi on kutistunut ja ei sykettä. Tiistaina järkyt supistukset ja sinne valui lorisemalla pyttyyn sikiöpussi :, (. Päätettiin miehen kanssa, että yrittäminen loppuu tähän. Vuosi sitten 2.6 sain keskenmenon ja tänä vuonna 3.6. Oon henkisesti ihan rikki. Mutta, tsempit kaikille ja onnea kaikille plussanneille :).
 
Voi ei moonsihn, olen kovin pahoillani! Voimia ja jaksamisia teille kovasti!

Täällä käyty tänään ultrassa ja kaksi sykettä löytyi. Eli tuplat olisi näillä näkymin tulossa. Ja vastasivat viikkoja eli rv 7. Onnenkyyneleet tuli vuodatettua..
 
Moonsihn: Todella ikävä kuulla, että teille kävi (taas) niin surullisesti... En pysty ymmärtämään, miksi ihmistä täytyy piinata tuollaisella toivon herättämisellä ja sitten totaalisella romauttamisella. :( Toivottavasti sinulla on nyt mahdollisuus levätä ja keskittyä selviämään päivästä kerrallaan. Otan osaa suruunne!
 
Moonsihn: suuret pahoittelut. Ei tuota toivoisi oikein kenellekään, eikä varsinkaan niille, jotka tosiaan sitä vauvaa hartaasti toivoo.

Maikki: Vau, kaksi. Onnea :heart:. Hauskaa lukea noita sun aiempia viestejä, joissa lähes "vitsailet" kaksosista :) Ja kaksi follia ja niin erisuuriakin vielä. Hieno juttu. Toivottavasti kaikki menee superhyvin. Varmasti nyt jännittää...
 
INSSILÄISET 2014

Torstai 19.6.2014



NimimerkkiIUIAjankohtaFolliuäKpLääkitysSyy
Lauriska2.6/1423.66lz+prPCO
Stella2.6/1423.68c+pu+prendo+ovis
Mintikka36/14-12-selitt.

Lyhenteitä: c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur,
m=metformiini, g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus,
t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran, fos=fostimon, sy=synarela


PIINAILIJAT


NimimerkkiIUIDPOTestipäiväLääkitysSyy
Misericordia2.725.6c+prselitt.
Äiti742.626.6lz+pr+lselitt.
[tr]

PLUSSANNEET


NimimerkkiIUILääkitysHaasteetPlussauspäivä
Metsätähti842.c+g+prselitm.6.3.
Stella1.c+pu+prendo + ovl17.3.
nanette2.fos+pr+lselitm.28.3.
Elisaveta2.lz+mp+pr+lanovul.10.4.
Ansku831.pri+sy+pu+pr+l+mPCO13.4.
Karminiluomucselitt.30.4
Moonsihn33.c+prselitt.5.5
Maikki19851.cselitt.25.5
Chiligail2.lz+mp+pr+lsiittiöt9.6
Mari1980OIcselitt.13.6


Taustalla: Jenett, Juulia82, Zoona, Wintryrock, -jennica-, Toivonpilkahdus,
Mursu83, Tuutunen80, Viiva84, Hepaliini, Retikka, Kaisu85, Toi-ve



Päivityspyynnöt korostettuna! Kiitoooos =)
 
TOI-VE: Kyselit selittämättömien lääkityksestä. Mulla ollu kahdessa inssissä 1 clomifen tabl. kiertopäivinä 3-7 ja sen jälkeen neljänä iltana puregon piikki 75 yksikköä per kerta. Ekalla kerralla tuotti pari potentiaalista follikkelia, tokalla kerralla useamman. Sittemmin konsultoituani toista lapsettomuuslääkäriä opin, että Clomifen sopii minulle, koska se todella vauhdittaa kypsymistä, mutta ei kuitenkaan samalla ohenna limakalvoa, kuten monilla kuulemma tekee (jolloin lääkkeeksi sopii paremmin femar). Tuota puregon-settiä piti sen sijaan turhan tuhtina ja suositteli mieluummin menopuria. Minua mietityttänyt myös loppukierron lääkitys, mutta yksikään lääkäri ei ole nähnyt tarpeelliseksi, koska todennäköisestä ovulaatiosta kulunut 14-15 pv vuodon alkuun, mikä viittaa systeemin ns. pelittävän. Vaan eipäs kuitenkaan mitään tapahdu, eli selittämättömiä ollaan ja pysytään. :( Yksi "oljenkorsi" vielä käyttämättä: keliakiatesti. En vain tunnista riittävästi oireita, että viittisin mennä esim. työterveydestä testiä mankumaan...

ÄRSYTTÄÄKÖ MUUTEN KELLÄÄN MUULLA AIKA AJOIN RUUTUUN LÄVÄHTÄVÄT KAKSPLUS-LEHDEN VAUVAONNEA HEHKUVAT KANSIKUVAT? Taitaa olla syytä katsoa (katkeraa hapannaamani peiliin), kun en näköjään siedä palstan ylläpitäjän omaa mainontaa. :D
 
Misericordia, mitään tuntemuksia?

Mulla alkoi jo tänään tiputteluvuoto kun jätin ne luget ottamatta. Piinailut taitaa olla piinailtu, ei ole mitään muutakaan oiretta :( Täällä mä nyt kärvistelen vanhempien luona, tekis vaan mieli vetää peitto korviin.
 
Äiti seiskanelonen, halaus sinulle!

Mursu, kyllä mua kans ärsyttää nuo vauvakuvat ja mainokset täällä.. Mutta pakko vissiin kestää, kun onhan tää lapsifoorumi :) Miksei muuten oo aktiivista pelkästään lapsettomille olevaa foorumia, se oiskin hyvä!

Stella kerrohan ultrakuulumiset!

On: Mulla oli tänään myös folliultra ja hyvältä näytti. Inssi on keskiviikkona. Tällä kertaa folli oli nyt kp 10:nä yli 16-millinen, eli pari-kolme milliä isompi kun viime kuussa samaan aikaan. Luulen, että nyt inssin ajankohta aika optimaalinen, jee! Viimeksi ei tainnut olla follikkeli inssissä tarpeeksi iso.. Mulla oli taas johtofolli oikealla, eli kolmannen kerran peräkkäin. Vasemmalla oli taas pari kymmenmillistä follia. Kysyin lääkäriltä, että onko vasemmassa jotain vikaa, kun sieltä ei tule johtofollia, mutta vastaus oli tyly ei ilman selittelyjä. No, kai se lääkäri tietää. Pitää kuitenkin itse seurata ja kysyä seukki lääkäriltäkin jos toistuu :) Sain nyt lääkäriltä eka kertaa epikriisin meidän hoidoista, ja siellä luki, että diagnoosi selittämätön. Tuo mun pco-taipumus ei vissiin sitten riitä selittämään tätä lapsettomuutta...
 
Viimeksi muokattu:
INSSILÄISET 2014

Maanantai 23.6.2014



NimimerkkiIUIAjankohtaFolliuäKpLääkitysSyy
Lauriska2.25.6.23.6.10lz+prselitt. (PCO)
Stella2.6/1423.612c+pu+prendo+ovis
Mintikka36/14-16-selitt.

Lyhenteitä: c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur,
m=metformiini, g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus,
t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran, fos=fostimon, sy=synarela


PIINAILIJAT


NimimerkkiIUIDPOTestipäiväLääkitysSyy
Misericordia2.1125.6c+prselitt.
Äiti742.1026.6lz+pr+lselitt.
[tr]

PLUSSANNEET


NimimerkkiIUILääkitysHaasteetPlussauspäivä
Metsätähti842.c+g+prselitm.6.3.
Stella1.c+pu+prendo + ovl17.3.
nanette2.fos+pr+lselitm.28.3.
Elisaveta2.lz+mp+pr+lanovul.10.4.
Ansku831.pri+sy+pu+pr+l+mPCO13.4.
Karminiluomucselitt.30.4
Moonsihn33.c+prselitt.5.5
Maikki19851.cselitt.25.5
Chiligail2.lz+mp+pr+lsiittiöt9.6
Mari1980OIcselitt.13.6


Taustalla: Jenett, Juulia82, Zoona, Wintryrock, -jennica-, Toivonpilkahdus,
Mursu83, Tuutunen80, Viiva84, Hepaliini, Retikka, Kaisu85, Toi-ve



Päivityspyynnöt korostettuna! Kiitoooos =)
 
Viimeksi muokattu:
Moonsihn: Olen pahoillani :( :hug:

Jaksuja myös Äiti seiskaneloselle :hug:

Ihania uutisia maikki :heart:

Lauriska: Joo, Oulun Väestöliitolla kävin. Olen torniolainen, mutta työn puolesta olen paljon Oulussa.

Ja kyselin nyt vielä polillakin ivf:stä. On kuulemma tilannekohtaista, kuinka pian sinne saa lähetteen. Yleensä inssejä tehdään kolme. Mun tapauksessa kun ensimmäisellä inssillä oli hoitovaste eikä ikä vielä paina, niin inssejä voidaan kuulemma tehä enemmänkin. Eli ei tarvi kuvitella, että vielä tämän kierron jälkeen saadaan lähetettä - etenkään kun ensimmäistä inssiä ei tavallaan edes lasketa. Ja ennen kuin lähetteen saa, pitää käydä vielä erikseen suunnittelukäynnillä länskän polilla. Eli ivf:ään pääsy viivästyy kuitenkin kuukausitolkulla :headwall: Mutta toivottavasti kuitenkin tämän vuoden puolella päästään kun lääkekattoa on saanut jo tähän asti kerrytettyä kohtuumukavasti. Voi kunpa teijän ei tarvi mennä Väestöliittoon asti - varsinkin kun joudutte ite maksaan. Hyvistä folliultrakuulumisista päätellen kaikki taitaa mennä tällä kertaa nappiin =) :heart: Mukava mennä jonkun kanssa samaa matkaa =)

Sitten omat folliultrakuulumiset: Vasemmalla 19mm ja 17mm follit, tänään illalla Pregnyl ja meilläkin keskiviikkona inssi! Pregnyl tuntuu omasta mielestä tulevan liian aikaisin - johtuu varmaan siitä kun viimeksi pistin sen vasta inssin jälkeen. Millaisen ohjeistuksen sie Lauriska sait siitä?

Jos loppuun vielä jotain muutakin kuin lapsettomuus- ja hoitoasiaa, niin juhannuksena minusta tuli kihlattu nainen :kiss:
 
Stella onnea kihlautumisen johdosta! <3
Ja tsemppiä tulevaan inssiin! Sulla lähes sama tilanne kuin mulla oli, eli maanantaina ultrassa löyty 2 follia, 18 ja 20mm, ja keskiviikkona tehtiin inssi. Varaudu vain tuplaonneen ;) Nyt saulla on hyvä kun on kaksi hyvän kokoista follia niin on tuplamahdollisuudet plussaantua!
 
Onpas täällä tapahtunut mun lomaillessa! Paljon hyviä ja huonoja uutisia.

ONNEA STELLA kihlauksesta, ihana juhannuskuuluminen! Ja MAIKILLE JA MARILLe onnen toivotukset!

RICARDINA jos luet tätä ketjua vielä, niin olisi kiva kuulla kokemuksiasi ivf-hoidon etenemisestä. Ainakin minusta siis olisi, kun se elokuussa tulee itsellenikin eteen ilman ihmeitä.
 
Onnea kihloista Stellalle.

Mä luulen äiti74, että perässä tullaan vuodon kera. En tuntenut mitään ovista, eikä ole mitään tuntemuksia esim rinnoissa, missä luulisi olevan.
Tänään tein aamulla jo hätäisen negan, niin se taitaa olla myös keskiviikkona.
Heinäkuu säästösulku takia tauko, Aattelin clomin ottaa ja tikutella.
Elokuussa sitten se gonal ja inssi. :'(
Olis saanu kyllä jo tärpätä..
 
StellaI Lämpimät onnittelut kihlauksesta :heart:

Plussista onnittelut Maikki1985, Chiligail ja Mari1980!

Pahoittelut uuteen kiertoon ja uusiin suunnitelmiin sopeutuville, tämä on niin kurjaa =(

Meilläkään ei ole kesän valoisuus ainakaan vielä auttanut asiaa ja uuteen kiertoon lähdettiin sopivasti häiden jälkeen viime viikolla. Itkuksi meni, mutta minkäs teet. Hyväksyttävä vain on. Laskeskelin myös, että mennään siis kaksi seuraavaakin kiertoa vielä luomuna, näiden kesäsulkujen vuoksi. Ehtii kuitenkin se kolmas kierto alkaa ennen sulkujen loppumista ja häämatkallekin ollaan menossa siinä välissä, ettei varmaan edes aikataulut sopisi.

Tsemppiä kaikille! Minä kuikuilen täällä taustalla edelleen =)
 
Heippa!

Onnea Stellalle kihlauksesta!

Ja pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille ja joutuville.

Oon pitänyt pientä hiljaiseloa viime aikoina, ku oon halunnut lykätä näitä vauva-ajatuksia taustalle. Mutta pari viime päivänä oon ihan himona testaillut, kun ovis näköjään antaa taas odotuttaa. No, monien testailujen jälkeen se kaivattu plussa viimein tuli ja huomenna sitten vaan inssiin.
 
Stella, onnea kihlauksesta <3 Mulla pregnyl laitetaan vasta inssissä, oyssissa on tuo käytäntö. En tiiä kyllä miksi... Eiköhän tuo sun pregnylin pisto mee siinä mielessä hyvin, että jos eilen illalla pistit, niin huomen aamulla just follit puhkeaa kun on inssi. Ehkä sulla oli jo sen verran hyvän kokoset follit, että ne piti aikasemmin saada puhkeamaan... Tsemppiä inssiin!

Mintikalle myöls tsemppiä huomiseen inssiin! Onpa jänskä että meille kaikille sattui inssi samalle päivälle :)
 
Onnea Stella kihlauksesta. Mullakin pregnyl laitettiin inssin yhteydessä, ja siitä tosiaan meni se koko 36h ennen kuin tuli kamalat ovisoireet (ja kuvittelen, että sitten vasta nuo irtosi). Olisin itse toivonut, että pregnyl olisi pistetty edellisenä iltana, jotta siittiöt olisivat elossa kun sinne se munasolu paukahtaa. Jotenkin pelkään, että viimeksikin siittiöt on kaikki ehtineet kuolla :(

Misericordia: Sulla tänään testipäivä. Voi kun sieltä yllätys vielä tulisi... edes toiselle meistä :saint:

Tsemiä tämän päivän inssiläisille, tuokoon tämä päivä monta uutta plussaa!
 
Äiti seiskanelonen, kiitti tsemistä! Muakin on vähän mietityttänyt tuo, että ovis tapahtuu noin paljon inssin jälkeen, mutta täytyy vaan uskoa, että tuo on ihan toimiva systeemi, kun sitä kerta käytetään :) Eläähän ne simpat kuitenkin sen muutaman päivän niin eiköhän ne oo elossa. Ovatpa ainakin valmiina odottamassa :)

Inssipäivitys: Inssi meni hyvin, mutta ihan eri tavalla kuin viimeksi :) Nyt oli se yksi puhkeamassa oleva folli (JEE!) ja tällä kertaa lääkäri sai laitteen heti kerralla kohtuun ja spermat ruiskutettua tosi nopsaan. Siittiöitä oli nyt pestynä 40 milj./ml (viimeksi 150!), eli hyvä määrä kuitenkin. Liikkuvuus hyvä, mutta viimeksi oli A-liikkuvia enemmän, nyt B. Jos tästä ei onnaa, vielä yksi kokeillaan samalla tavalla kun näyttää toimivan hyvin.
Testailut jää 2,5 viikon päähän (jos ei menkat ala), kun lähden lomalle, enkä kyllä siellä ala testaileen. Viimeksi menkat kyllä alko säännönmukaisesti pregnylin jälkeen, eli ei varmaan tarvi edes testailla. Jospa tuo reissailu veis muutenkin ajatukset muualle piinapäivien ajaksi :)

Mitenkäs muut päivän inssiläiset? Toivottavasti muillakin on mennyt hyvin. Nämä taitaa olla tän kesän vikat inssit :)

Testailijoille toivon kovasti sitä plussaa tikkuun!
 
INSSILÄISET 2014

Keskiviikko 25.6.2014



NimimerkkiIUIAjankohtaFolliuäKpLääkitysSyy

Lyhenteitä: c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur,
m=metformiini, g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus,
t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran, fos=fostimon, sy=synarela


PIINAILIJAT


NimimerkkiIUIDPOTestipäiväLääkitysSyy
Misericordia2.1325.6c+prselitt.
Äiti742.1226.6lz+pr+lselitt.
Stella2.09.7.c+pu+prendo+ovis
Mintikka3.09.7.-selitt.
Lauriska2.-113.7.lz+prselitt. (PCO)
[tr]

PLUSSANNEET


NimimerkkiIUILääkitysHaasteetPlussauspäivä
Metsätähti842.c+g+prselitm.6.3.
Stella1.c+pu+prendo + ovl17.3.
nanette2.fos+pr+lselitm.28.3.
Elisaveta2.lz+mp+pr+lanovul.10.4.
Ansku831.pri+sy+pu+pr+l+mPCO13.4.
Karminiluomucselitt.30.4
Moonsihn33.c+prselitt.5.5
Maikki19851.cselitt.25.5
Chiligail2.lz+mp+pr+lsiittiöt9.6
Mari1980OIcselitt.13.6


Taustalla: Jenett, Juulia82, Zoona, Wintryrock, -jennica-, Toivonpilkahdus,
Mursu83, Tuutunen80, Viiva84, Hepaliini, Retikka, Kaisu85, Toi-ve



Päivityspyynnöt korostettuna! Kiitoooos =)
 
Viimeksi muokattu:
Lauriska: Kiva että inssi meni ihan nappiin.

Tokihan siittiöt normaalisti elävät sen n. 3vrk (jopa 7 vrk joskus). Mutta jos naisella on sitä limaa, jossa ne elävät vähänlaisesti niin ne kuolevat paljon nopeammin. Jopa parissa tunnissa jos ihan rutikuivaa on. Jos jo lähtötilanteessa kohtuun ruiskutetaan vain se 200 000 siittiötä ja munasolu tulee sinne 2 vrk kuluttua ja limaa on vähän, nään sen aika heikkona mahdollisuutena. Aika nopeasti alan kallistumaan tuon ICSIn puoleen, mutta katsotaan nyt miehen tutkimukset ensin loppuun.
 

Yhteistyössä