Inseminaatio 2014

INSSILÄISET 2014

Perjantai 23.05.2014



NimimerkkiIUIAjankohtaFolliuäKpLääkitysSyy
Lauriska1.05-06/1428.55lz+prPCO
Stella2.05/1426.059/28c+pu+prendo + ovl
Mintikka2.05/1419.05.16/30-38f+lselitt.
Chiligail2.23.521.5.13/29lz+mp+prsiittiöt
Kaisu853.05/14???selitt.

c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur, m=metformiini
g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus, t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran, fos=fostimon, sy=synarela


PIINAILIJAT


NimimerkkiIUIDPOTestipäiväLääkitysSyy
Retikka1.1425.05csiittiöt
Spirit3.1028.05fanovul+simpat
Maikki19851.929.05.cselitt.
Misericordia1.929.05.c+prselitt.

PLUSSANNEET


NimimerkkiIUILääkitysHaasteetPlussauspäivä
Metsätähti842.c+g+prselitm.06.03.
Stella1.c+pu+prendo + ovl17.3.
nanette2.fos+pr+lselitm.28.3.
Elisaveta2.lz+mp+pr+lanovul.10.04.
Ansku831.pri+sy+pu+pr+l+mPCO13.04.
Karmini-cselitt.30.04
Moonsihn33.c+prselitt.05.05


Taustalla: Jenett, Juulia82, Zoona, Tähtisilmä, Wintryrock, -jennica-, Toivonpilkahdus, Mursu83, Kais, Tuutunen80, Viiva84, Äiti seiskanelonen, Hepaliini


Päivityspyynnöt korostettuna! Kiitoooos =)
 
Viimeksi muokattu:
Hepaliini, olipa tosi musertava ultrakäynti. Jospa tuo ei ollutkaan mikään folli, vaan joku ihan muu ja on hyvä että se on nyt kadonnut ?? Tai jos oli folli ja on irronnut, niin ainakin se oli niin pieni, että tuskin olisi hedelmöittynyt. No enivei, harmillista kuitenkin. Tsemppiä jatkoon, kyllä sieltä se tärppi vielä jossakin vaiheessa tulee, kun vaan jaksaa yrittää.

ON: Nippailuja juu, jotenkin kivistää sieltä sun täältä. Nännit vielä inan herkät pregnylistä. Aika nopeasti tuo 10000 IU poistuu elimistöstä, josko huomenna ei enää 10 IU herkkä testi sitä näytä. Nyt vasta 8 päivää piikistä. Mietin, et ehittäis tonen inssi vielä ennen heinäkuuta :p, mut onhan tämä nyt ensin katsottava loppuun. Ja taas luin tämän koko ketjun läpi ja tuli niin toiveikas olo.
 
  • Tykkää
Reactions: Hepaliini
Hepaliini Paljon voimia! Kuulostaa tosi harmilliselta ja ihmeelliseltä, mihin se folli olisi voinut kadota. Tsemppiä!

Tänään se sitten tapahtui eli 2. inssi, munt voi pistää vaikka tuonne piinailijoiden puolelle. Testipäivä ois sitten 6.6. Inssi sujui hyvin, folli oli hieman litistynyt eli se oli juuri irtoamassa. Ja mikä helpottavin uutinen, miehen simpat olivat kohtalaisesti selvinneet pakastuksesta. Pesun jälkeen niitä saatiin kaksi annosta. Tässä annoksessa oli 19 milj.
Ihmetystä herätti se, miten nuo lääkitysohjeet poikkesivat aiemmasta. Mulle oli sanottu, että puoli vuotta korkeintaan saa käyttää hormonaalista lääkitystä ja tämä lääkäri vaa sano, et syö nii pitkään kuin haluut. Lisäksi lugesteronia tulee käyttää vain 10 päivää, oli sitten raskaana tai ei, kun taas aiemmin kerrottiin, että sitä jatketaan raskauden alkaessa rv 7 asti. Tosi hämmentävää, miten klinikoiden ohjeet voi erota noin paljon toisistaan.
 
Heippa pitkästä aikaa!

Olen oman inssitaukoiluni aikana seurannut taustalta ketjulaisten onnistumisia ja pettymyksiä, ennen kaikkea piinailua - ja jännittänyt mukana. :) Täällä on mukavan vilkasta keskustelua ja myötäelämistä, iloitkaamme kaikkien vastoinkäymisten keskellä siitä!

Omia kuulumisia. Jäimme siis helmi- ja maaliskuussa tehtyjen inssien jälkeen hoitotauolle ennen kolmatta ja kenties viimeistä inssiä, koska olimme tyytymättömiä saatuun hoitoon/kohteluun. Lyhykäisyydessään harmitti hoitojen kaavamaisuus ja lääkäreiden kiinnostuksen puute yrittää löytää ratkaisu lapsettomuuden selittämättömyyteen.

Päätimme lähteä merta edemmäs kalaan: kesäloman koittaessa suuntaamme toisessa kaupungissa sijaitsevalle yksityiselle lapsettomuusklinikalle (kotikaupungissamme sellaisia ei ole). Tarkoituksena on ihan vain päästä keskustelemaan tilanteestamme asiantuntijan kanssa.

Paljastus. Lomaa odotellessa en ole malttanut pysyä pois lääkekaapilta... Inssikierroissa kombinaatio 5*clomifen + neljänä iltana puregon-piikki johti useamman follikkelin kasvuun (eikä yhdestäkään kypsyneestä munasolusta mitä ilmeisemmin ollut mihinkään). Yhden luomukierron jälkeen päätin kokeilla oma-aloitteisesti clomeja. Tiedän, hoitoon pitäisi yhdistää seurantaultra, mutta voitte varmasti samaistua tilanteeseen, jossa kolmen vuoden yrittämisen jälkeen ei huoleta riski monikkoraskaudelle. Sitä paitsi, juju olikin siinä, että murskasin tabletteja ja otin vain noin puolikkaan per ilta (kp:t 3-7). Kauhea pahis! ;D Olin kuullut läheiseltä, vuosia lapsettomuudesta kärsineeltä, että hänen lääkärinsä mukaan on hyvin yksilöllistä, mikä on kenellekin sopiva annostus.

Tiedätte varmasti myös sen tunteen, kun pienenkin hoito- tai olosuhdemuutoksen jälkeen alkaa jälleen elätellä toiveita "mitä jos nyt". Tässä sitä sitten piinaillaan oletettavasti dpo:ssa 13... Ei ole raskaustestejä kaapissa ei. Ihan hyvä niin. Tunnen itseni lähinnä naurettavaksi kokeiluni ja toiveideni kanssa... :(

Anteeksi, että kirjoittelin nyt pitkästi hieman ohi inssiaiheen. Täällä on kuitenkin useita, tutuksi tulleita kanssasisaria, joille tuntuu hyvältä purkaa tuntojaan. <3 Ainoa vertaistukeni. Kiitos siitä!

Nyt jään odottelemaan teidän kaikkien muiden tilannekatsauksianne! :)

-mursu
 
No Retikka otti ja kusasi kippoon aamusella. Ja tyhjää näytti. Niin hemmetin tyhjää. Saattaapa olla että helteen ja vitutuksen siivittämänä vetasen rehelliset kännit. Taisiis kyllähän dpo 15 ees joku haamu pitäis olla!? Saako jo vetästä psykoterapian valkoviinillä??!
Kuukautiskipua on ilmassa yhtä tiheänä ku vitutustakin, mut viel ei kuulu. Eikö noi lugesteronit saata vähän viivästyttää sitä?

Tiedossa oli että todennäköisesti näin käy mutta näköjään se silti vituttaa. Maanantaina soittelemaan klinikalle ja miettimään mitä tällä onnettomalla siittio-armadalla saadaan aikaseks. :( yhyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy!
 
Mursu :D vai kokeileva keittiö..
No on sulla ainakin piinailtavaa! Toivotaan että plussa pärähtää, ennemmin tai myöhemmin!

Retikka
Voi ei :( kyllä mullakin on kuva että dpo 15 pitäis näkyä. On toki niiyäkin joilla plussa tulee myöhemmin, ja tuleepi jopa menkat ja silti raskaana. Ei heitetä kirvestä kaivoon ennenkuin vuoto alkaa!
 
Voi körmy sentään, Retikka! :( Varmaankin useimmilla plussa näkyy dpo 15, mutta ymmärtääkseni ei ole lainkaan tavatonta, että näkyisi vasta myöhemmin.
Tuo negatiivisen testituloksen ja mahdollisen vuodon välinen aika on just karmeinta. Itse en ainakaan ikinä onnistu tappamaan kaikkia toivonrippeitä, ennen kuin se vuoto todella alkaa.

Muutama terapeuttinen viinilasillinen vois varmaan tehdä ihan hyvää, mutta millekään räkäkännilinjalle en tässä vaiheessa ryhtyis. :D Jospa tuhti jätskiannos tms. ajaisi saman asian...? Hirmuisesti tsemppiä!!
 
Hei voi vitsi.. Dpo 11. Mulla on tässä 3-4 pv sitten kipeytyny tissit todella paljon. Ja yöllä vatsaa jomotti ikäänkuin menkat alkamassa. Mutta ei mulla etukäteen maha kramppaa, vaan aina kun on alkanut kipuilemaan niin tietää menkkojen pian alkavan.

No päätin nyt aamulla tehdä viime kuussa vanhaksi menneen raskaustestin. Ja selkeä haamu siihen piirtyi. Ihan hämärässäkin näki että liila hailakka viiva siinä on, mies näki sen hämärässä makkarissa!
Miettikää, lähes 3 v ei ikinä testiin ole tullut haamun haamua.

Olenko minä? Voi kääk.. Toki nää tästä menkoiksi voi muuttua ja tulla myöhemmin KM, mutta mä sain ihka ensimmäisen viivan! Ja nyt ootellaan sen viivan paksuuntumista!
 
Hepaliini: Onpa kumma, että folli oli hävinnyt :confused: Tsemppiä ja ihanaa kesää =)

Mursu: Mukava kuulla sinusta =) Mullakin teki mieli silloin ennen inssejä kokeilla salaa clomeja - en kuitenkaan sitten uskaltanu. Toivottavasti teillä on nyt tärpännyt =)

Retikka: :hug:

maikki: Kiitos tsempeistä =) Ja erittäin lupaavalta vaikuttaa :rolleyes:

ON: Mietin kuitenkin, että rankoista sivuoireista huolimatta aattelin pärjätä vielä seuraavan inssikierron clomeilla - etenkin kun Haaparannalta ostettuna ovat niin edullisia. Eksyin vanhaan inssiketjuun, niin tuntuu olevan enemmänkin sääntö kuin poikkeus, että vaikka (ekasta) inssistä alkaakin raskaus, niin ei ala enää toista kertaa, vaan lopulta päädytään ivf:ään. Itestäkin on alkanut tuntumaan, että tämä ja vielä se seuraava inssi on vain pakko tehdä, että päästään ivf:ään. Huomisessa folliultrassa ajattelinkin tentata lääkäriä, että päästäänkö jo ivf-jonoon, että päästään syksyllä aloittaan. Ei näitten inssien kanssa jouda kovin kauaa tahkoamaan kun endokin on taustalla. Josta puheen ollen johtofollia/folleja ei varmaan nyt ole edes kasvanut jos se jälkitarkastuksessa ollut löydös oikeassa munasarjassa on endometriooma (voi olla toiminnallinen kystakin, mulla on pari kertaa ollut ennenkin) ja vasen munasarja on laiska : /

Anteeksi, että oon tämmönen pahanilmanlintu :ashamed: Vaikka mie en omalla kohdalla usko enää pätkääkään inssiin, niin teijän muitten kohdalla uskon ja toivon, että onnistutte :heart: :flower:
 
Viimeksi muokattu:
INSSILÄISET 2014

Sunnuntai 25.05.2014



NimimerkkiIUIAjankohtaFolliuäKpLääkitysSyy
Lauriska1.05-06/1428.57lz+prPCO
Stella2.05/1426.0511/28c+pu+prendo + ovl
Chiligail2.23.521.5.15/29lz+mp+prsiittiöt
Kaisu853.05/14???selitt.

c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur, m=metformiini
g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus, t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran, fos=fostimon, sy=synarela


PIINAILIJAT


NimimerkkiIUIDPOTestipäiväLääkitysSyy
Retikka1.1625.05csiittiöt
Spirit3.1228.05fanovul+simpat
Maikki19851.1129.05.cselitt.
Misericordia1.1129.05.c+prselitt.
Mintikka2206.06f+lselitt.

PLUSSANNEET


NimimerkkiIUILääkitysHaasteetPlussauspäivä
Metsätähti842.c+g+prselitm.06.03.
Stella1.c+pu+prendo + ovl17.3.
nanette2.fos+pr+lselitm.28.3.
Elisaveta2.lz+mp+pr+lanovul.10.04.
Ansku831.pri+sy+pu+pr+l+mPCO13.04.
Karmini-cselitt.30.04
Moonsihn33.c+prselitt.05.05


Taustalla: Jenett, Juulia82, Zoona, Tähtisilmä, Wintryrock, -jennica-, Toivonpilkahdus, Mursu83, Kais, Tuutunen80, Viiva84, Äiti seiskanelonen, Hepaliini


Päivityspyynnöt korostettuna! Kiitoooos =)
 
Hei inssiläiset!
Ollaan lapsettomuushoidoissa tuntemattomasta syystä, tosin multa poistettu toinen munasarja joka vauhditti tutkimuksiin pääsyä. Mulle tehtiin aukiolotutkimus pe, kp8. Söin clomeja kp3-5. Auki on, mutta lääkäri sanoi että munasoluista on vielä mahdotonta sanoa, miten clomit on vaikuttaneet... Varattiin tiistaille aika taas ultraan. Aloitin tikutuksen jo la, vaikka lääkäri käskikin aloittaa vasta su. No, la pärähti iloinen hymynaama testitikkuun,tämä oli siis kp9. Niin, alustavien suunnitelmien mukaan oli tarkoitus tehdä inssi ke, jos ti ultrassa kaikki kohdallaan. Mutta eikös se nyt mene ihan ohi koko homma, kun plussaa tuli jo lauantaina? Meenkö ihan turhaan sinne?
Kiitos jo etukäteen :)
 
Juu eli jos lauantaina plussa niin ovisaika meni ohi. Eli inssiä ei silloin tehdä. Inssi tehdään ovis plussasta seuraavana päivänä.
Kannattaa soittaa polille maanantaina ja kysästä että onko ultrasta enää hyötyä. Minusta kyllä turha mutta..
 
INSSILÄISET 2014

Maanantai 26.05.2014



NimimerkkiIUIAjankohtaFolliuäKpLääkitysSyy
Lauriska1.05-06/1428.58lz+prPCO
Stella2.05/1426.0512/28c+pu+prendo + ovl
Chiligail2.23.521.5.16/29lz+mp+prsiittiöt
Kaisu853.05/14???selitt.

c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur, m=metformiini
g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus, t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran, fos=fostimon, sy=synarela


PIINAILIJAT


NimimerkkiIUIDPOTestipäiväLääkitysSyy
Retikka1.1725.05csiittiöt
Spirit3.1328.05fanovul+simpat
Maikki19851.1229.05.cselitt.
Misericordia1.1229.05.c+prselitt.
Mintikka2306.06f+lselitt.

PLUSSANNEET


NimimerkkiIUILääkitysHaasteetPlussauspäivä
Metsätähti842.c+g+prselitm.06.03.
Stella1.c+pu+prendo + ovl17.3.
nanette2.fos+pr+lselitm.28.3.
Elisaveta2.lz+mp+pr+lanovul.10.04.
Ansku831.pri+sy+pu+pr+l+mPCO13.04.
Karmini-cselitt.30.04
Moonsihn33.c+prselitt.05.05


Taustalla: Jenett, Juulia82, Zoona, Tähtisilmä, Wintryrock, -jennica-, Toivonpilkahdus, Mursu83, Kais, Tuutunen80, Viiva84, Äiti seiskanelonen, Hepaliini


Päivityspyynnöt korostettuna! Kiitoooos =)
 
Tervetuloa onnetonblondi! Tää kellon ja kalenterin kans kulkeminen päivien laskeminen ja ovullation siirto tahdon voimalla yli viikon lopun on mun mielestä inseminaatiossa rankinta :( Tuppaahan se turhauttamaan kaikki ylimääräinen viivästys.

Ja MAIKKI hemmetin siistiä! Kyllä on piristävä uutinen! Kuinka hassua et just kirjotit että miten voi olla niin varma että onnistui :) naisen vaisto.

STELLAKIN vielä häntä pystyyn, sun inssionnistuminenhan on ollu tähän mennessä 100%. :) Mangu itsesi ivf jonoon ja sit toiveikkaana inssiin kun on tieto että "homma etenee". Pienessä mielipahassa on melkeen kiva lukea toisenki henkistä räytymitä, vaikkei kurjaa mieltä toivoiskaan kellekkään, niin näköjään siitä se zemppikin näyttää nousevan.

MÄ otin sit pikku itkupotkuraivarin jälkeen vaan ihan iisisti. Vaikka etukäteen odotus oliki että ei onnistu, niin kyllä se nega tympäsi. Harmitti se miestäkin :( ja on se nega vieläkin. Ja eniten persiistä on tää kuukautisten oottelu. Ei tässä muu auta ku raahautua klinikan odotuspenkeille jälleen. Mun onni on se että matka klinikalle on kilometri. Aika monella täälä tuntuu olevan tosi pitkät matkat hoitoon.
 
Retikka pahoittelut :( Negat on niin masentavia. Minä seuraan perässä.

Pregnylin mukana kaikki "raskausoireet" on nyt poistuneet ja tikku blankko. Enkä usko niiden oireiden palaavan (nyt dpo10). Joten eka inssi ei (mitä todennäköisimmin) tuottanut tulosta. Ärsyttää kun pitää odottaa perjantaihin, että voi ees tilata soittoajan lääkäriltä. Että mitäs sitten tehdään. Halusin kokea inssin, jossa simppoja olisi ollut se normimäärä. Ehkä voisin koittaa sitä uudelleen. Paitsi mikään ei takaa, että menisi "hyvin" tälläkään kertaa.

Jos menopurilla tuli yksi munasolu ja clomeilla kaksi, niin onko se yksi menopurilla tullut jotenkin parempi / laadukkaampi kuin clomeilla tulleet kaksi??

Onko femarit tai letrozolit kela korvattavia? Kun nyt just haluisin sit kelakorvattavia, kun lääkekatto täynnä. Tai sit pyydän niitä piikkejä vaan lisää.
StellaI, Haaparannalta???

Maikki, onnea, hieno juttu nuo kaksi viivaa :) Kovasti paljon toivotaan viivojen vahvistuvan ja pysyvän seuraavat 9kk.
 
Voi ei retikka, tapahtuispas nyt joku muutos ja sieltä plussa pärähtäiskin!

äiti seiskanelonen
Vielä tuossa vaiheessa ei kannata heittää kirvestä kaivoon! Plussatuulta nyt kovasti!


Mä en muuten ole saanut mitään ohjeita plussaamisen varalta. TYksissä ollaan hoidossa. Lääkärin ohje testipäiväksi oli loppukuusta, ilmoitanko vasta silloin että edelleen plussaa, vai pitäisikö sinne soittaa heti että testit näyyttää plussaa?
Kuitenkin dpo on vasta 12, mutta kp 24/25.
EHkä on turha hätiköidä, voipi se vuoto vielä alkaakkin.
Yöllä en saanut nukutuksi kun menkkajomotuksia oli, vuoto edelleen pysyy poissa. Eikä ne jomotukset ole niin kivuliiaat ja särkevät kuin ylensä kierron alussa.
Niin ja ehkä jos plussa jatkaa oloaan, niin ei kai mun välttis tyksin kanssa tekemisissä tarvi olla. Että nuo varmistus verikokeet jne tehdä omassa TK ssa. Jos mä huomenna soitan polille ja kysyn mitä mun pitää tehdä.. :p
 
Retikka haluatko että siirrän sut valmiiksi tuohon ylemmäs ja jätän sun ajankohdat ja ultrat täyttämättä?

SOitin sitten polille ja sieltä onniteltiin ja ultraan varattiin aika eli 18.6. Jos siis siihen asti menee ongelmitta. On se nyt niin todellisen tuntuista. Toki hieman alkoi pelottaa että jos käykin huonosti tai jotain. Mut se on kyllä sen ajan murhe..
 
Maikki1985 paljon onnea haamusta. ehkä odottelisin pari päivää ennen polille soittoa ja tekisin vielä ennen sitä uuden testin.

ON: Mulla siis keskeytettiin tää inssikierto perjantaina kun vasemmanpuolen johtofolli oli johonkin hävinnyt. Seuraavat hoidot on vasta syksyllä. Viikonlopun aikana kuitenkin tuli ovisoireita ja limailua. Eilen tein ovistestin kun nippaili niin paljon oikealta. No ovistesti oli plussa, se perjantain ovistesti oli nega. oon nyt ihan ymmälläni mitä mun kroppa oikein sekoilee. Perjantaina näkyi oikealla ne pari pienempää follia, mut oilisko ne muka voinu vielä jatkaa kasvuaan ja kasvaa niin nopeesti parissa päivässä. No seksiä on kuitenkin harrastettu, jos vaikka olis joku ihme tapahtunut.
 
Mä olen hätähousu.. :)
Halusin soittaa polille jotta tiedän miten toimitaan. Ajattelin että he kyllä sanovat että soitappa myöhemmin uudestaan. Mut ei, onnittelivat ja katsoivat ultra-ajan. Kysyin vielä et mitä jos tästä tuo uusi kierto alkaakin keskiviikkona aikataululleen tai jotain muuta käy, niin sitten vaan soittoa heilleppäin ja katsotaan asiat uusiksi.
Eli ompahan varattu aika ennen kesätaukoja, ja jos on turha niin helppo sitten perua.
Edes hiukan fiilistellä.. ;)
Mitenkä niin liian kärsimätön :O

Hepaliini
Oho, ompas outoa. Ei muuta kuin raporttia sitten polille tuosta outoudesta. TOivotaan että tuottaa tulosta ;)
 
OnnetonBlondi: Kannattaa käydä kuitenkin huomenna näytillä =) Eihän sitä ikinä tiä, miten ovistestit ja/tai kroppa sekoilee. Mullakin näytti jostain ihmeen syystä viime inssikierrolla plussan inssipäivään nähden aivan "liian aikaisin" ja inssipäivänä ovistesti oli jo nega. Ja ovisoireetkin oli jo monta päivää ennen inssiä. Todistettavasti inssi ei ollut liian myöhään kun siitä kierrosta tuli tärppi.

Ihana Retikka =) Kiitos tsempistä! Ja pahoittelut negasta :( :hug:

Voi maikki toivottavasti kaikki menee hyvin =)

Äiti seiskanelonen: Höh, pahoittelut :( Vaikka toivoa on vielä =) Tietääkseni mainitsemasi lääkkeet on Kela -korvattavia. Niin ja Haaparannalta siksi kun asun niin liki Ruotsin rajaa, että käyn siellä puolen usein lääkeostoksilla. Esim. Clomit on siellä Pergotime -nimellä ja 5 tabletin paketti niitä maksaa abauttirallaa 8€ =)

Hepaliini: Toivottavasti tuleekin luomuylläriplussa =)

Siinä toivossa saan itsekin kohta alkaa elämään, että saan synttärilahjaksi luomuplussan =) Inssiä ei siis tehdä tähän kiertoon. Vittu mie niin arvasin jo menkkojen alkaessa, että inssipäivä tulee olemaan torstai koska se on kp 15. Ja kun ultralla katsottiin, niin asia varmistui. Ei siinä muuten mitään, vaan ko se just sattuu olemaan helatorstai :headwall: Keskviikkona inssi ei onnistu kun ei ole kemistiä ja perjantain poli on kiinni. Huomenna illalla tai keskiviikkoaamuna (saan itte valita) pistän Pregnylin ja ei muutako sekstailemaan sitten :D Tää nyt on vähän kaksipiippuinen juttu kun onhan se tavallaan mukavampi onnistua luomuna. Mutta sitten taas inssissä olisi saanut parhaimmat simpat suoraan "pelipaikalle", niin se olisi parantanut mahiksia. Mutta nyt ei auta muuta kuin toivoa parasta =) Hyviä folleja oli taas kolme vaikka muuta pelkäsin ja toinen positiivinen yllätys oli se, että vasemmalle puolelle oli kasvanut parhain ja isoin folli =) Se toimii sittenkin :D Ja ainiin, sitä " ylimääräistä möllykkää" ei enää löytynyt oikeasta munasarjasta, niin mitä ilmeisimmin oli toiminnallinen kysta tai sitten ihan vaan keltarauhanen.
 
Viimeksi muokattu:
Stella: Nyt oon hölmistynyt. Saako ruotsin puolelta "suomalaisella" reseptillä myös lääkkeitä vai onko nuo reseptivapaita Ruotsissa? No en oo tutkinut asiaa, en tiedä, mutta kuulostaa puolet halvemmalta kuin täällä rakkaassa Suomen maassa. Mutta jos noi kela korvattavia noi letrot/femarit, niin ei mulla sitten ole hädän päivää.... paitsi varmaan pitää folliultrasta maksaa, että tietää onko vastetta. Tiedän et clomeilla on vastetta juuri sopivasti.
Ompa sulla huono tsäkä nyt tässä kuussa, eihän tuo nyt oo kivaa et just torstaina. Eiks sitä pregnyliä voi pistää aiemmin, vaikka solu olis sitte 1pvää pienempi...? Jos se kuitenkin irrottaa. Mut onhan tuossa nyt hyvät saumat luomutärppiinkin.
 
Äiti seiskanelonen: Siis Haaparannalla saa yhestä tietystä apteekista lääkkeitä suomalaisella e-reseptillä. Ja joo, nuo "clomit" on aikalailla puolet halvempia siellä. Clomithan ei ole kela -korvattavia, niin sen puolesta sama, mistä ne ostaa. Puregon -ampulli on kans jonkun verran halvempi - maksaa noin satasen ja kun kela -korvaukset hakee jälkikäteen, niin hinnaksi jää about 70€. Onhan sekin jonkun verran halvempi, sillä Suomessa kela -korvauksen jälkeen hinnaksi jää noin satanen. Siis joo, mie saan pistää Pregnylin joko huomenna tai keskiviikkoaamuna vaikkei inssiin päästäkkään. Onhan ne mahollisuudet kohtalaiset toki luomunakin =)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä