Inseminaatio 2014

Chiligail ja Kaisu, miten menee?

Täällä pääsin yli sen maagisen dpo 10, jolloin kahtena aikaisempana on alkanut vuoto. Tai viimeistään silloin. Eli Luget tekee tehtävänsä ja toivon tietysti, että nyt olisi ollut jollain alkiopololla mahdollisuuksia kiinnittyä. Petyn kyllä aika rankasti jos tästä viimeisestä ei tärppää. Jotenkin alan olla aika väsynyt tähän odottamiseen. Tänään dpo11 ja Lugeja jatkan dpo 14 asti, silloin varmaan vasta testailen. Jos sinne asti selviää. Miten tässä jaksaa odottaa....

maikki1985: Femarista (eli letrozol) mulla ei ollut mitään oireita ja se kai hieman varmemmin tekee ainoastaan yhden rakkulan. Clomit kun joskus tekevät useita rakkuloita. Itsellä Femar toimi kaksi kiertoa, jonka jälkeen vaste lakkasi ja siirryttiin jos pistoksiin. Mutta ne kaksi kiertoa se toimi hyvin.
 
Hei, täällä odotellaan kuukautisten alkua, testaamaan en ole uskaltanut vaikka sillähän tämä odotus ratkeaisi. Mulla on ennenkin käynyt näin, että kierto on venynyt pitkäksi ja sitten kun on jo alkanut toivomaan niin silloin yleensä kuukautiset ovatkin sitten alkaneet. On tämä odotus raskasta ja sitten kun kuukautiset lopulta alkaa tuntuu ettei ole voimia aloittaa kaikkea alusta. :whistle:
 
Enää ei tarvitse arvailla lopputulosta, kuukautiset alkoivat :(

On tää jotenkin niin kypsää touhua, mistähän ihmeestä sitä löytäisi innostusta ja voimia vielä jatkaa, vaikkakin tätä aavisteli niin täytyy silti sanoa, että nyt ottaa päähän ja lujasti :headwall:
 
No niin, mä aattelin viimein herätä taustaunesta ja aktivoitua täällä. Elikkä mun tiedot ois 2. IUI, ajankohta 05/14, folliuä 19.05, kp 03/30-38, lääkitys f+l, syy selittämätön.

Tulikohan oikein? Lapsettomuuden syytä en tarkoin tiedä. Mulla pco-tyyppiset munasarjat, mutta ovuloin luomuna. Oma gyne epäili mulla olevan keltarauhasen vajaatoiminta, mutta väestöliitossa sitä väheksyttiin. Eli kaippa mä kuulun tonne selittämättömien osastolle.
 
kaisu85: Voi ei :( Tiedän tunteen, ei auta kuin toivottaa voimia ja jaksamista. Kai se on se toivo paremmasta, josta sitä voimaa itse saa revittyä lähteä uudestaan liikkeelle.

Mintikka: Minulla on myös PCO-tyyppiset munasarjat. Varsinainen lapsettomuuden syy on siittiöissä, mutta kuitenkin lukee, että multiple causes ja PCO on myös meidän lapsettomuuden syy.

ON: Dpo12. Sellaisia ei täällä ole juuri aikaisemmin nähty, mutta nyt Luget on pidentänyt tätä toivotulla tavalla. Se ehkä voisi hiukan auttaa onnistumista kun luteaalivaihe on jäänyt niin lyhyeksi, vaikka keltarauhasarvo on yleensä ihan hyvä ollutkin. Huomenna illalla kun on dpo 13 niin ajattelin ehkä testata. Kai silloin voisi jo jotain näkyä jos on näkyäkseen....
 
Pahoittelut Kaisulle :( Tuo tunne on niin tuttu :( Itsellä yleensä mieliala alkaa uuden kierron myötä hiljalleen taas paranemaan, mutta kyllä kieltämättä nyt tähän kolmanteen inssikiertoon joutui jo melkoisesti itseään tsemppaamaan. Mutta kun vaihtoehtojakaan ei ole, niin pakkohan se on vaan yrittää jaksaa.

Viivalla on jännät paikat :) Peukutan kovasti, että huomenna näkyisi testissä kaksi viivaa :)
 
hei ja kiitos tsempistä, kaipa se tästä lähtee uuteen nousuun, vaikkakin jotenkin ajattelen että antaa olla koko homman, mutta sitten kuitenkaan ei pysty antamaan periksi. Onko kellään kokemusta niistä letrozol- hormooneista, että tuleeko ovulaatio niiden syömisen myötä aikaisemmin? Itseni pitäisi alkaa niitä nyt syömään, eikä ole kokemusta noista hormoneista sitten minkään vertaa.

Toivottavasti viiva84 sulla olisi tärpännyt.
 
kaisu85: Mulla on ainakin ovulaatio aikaistunut. Luonnollinen kierto on yleensä ollut yli 35 päivää, mutta noilla hormoneilla on ollut ovulaatio niinkin aikaisin kuin kp 10 ja tällöin kierron pituus ainoastan 24 päivää yhteensä. Limakalvo on ehtinyt hyvin kasvaa kuitenkin tuossa ajassa.
 
Täällä käyty ultrassa, 2kpl 10mm folleja näkyvissä....Eli eipä antanu pelkkä menopurkaan vastetta tarpeeks...eli uusintaultra olis sit torstaina 15.5
Siihen asti pistellään uskollisesti...eli nyt tarttis jonkun ottaa hirmu spurtti että ylipäätään perjantaina olis inssi mahdollista tehdä...

Epäilen ja otan nokan kohti elokuussa starttaavaa IVF:ää.
Toki koskaan ei voi sanoa ei koskaan...

IVF:ssä jatketaan samalla lääkkeellä, mutta annostus onkin sitten jo ihan jotain muuta :)
 
Läiti: VOI Rähmä. Toi on k-u-r-j-a-a. Itselläkin oli niin, ettei tullut enää jossain vaiheessa toivoitusti vastetta. Tartteeko tuo inssi tehdä juuri perjantaina? Voisiko siirtyä ensi viikkoonkin? Itsellä oli usein niin kun en ollutkaan odotettua vastetta niin nopeasti kuin oli ajateltu. Meilläkin alkaa IVF jos ei tästä piinailusta ole tärpännyt. Mihin oikein sitten kuuluu siirtyä tästä keskustelusta? :)

ON: Mua jännittää ja itkettää. Tänään on dpo13 enkä millään haluaisi vielä huomennakaan testata, mutta ehkä tänään illalla. Pelottaa se nega niin lujaa, että itku tulee melkein jo ajatuksesta. Voihan se olla toki joku muukin kuin nega. Plussaa tietysti toivon tästä neljännestä, joka lääkärin mukaan kannatti vielä ehdottomasti kokeilla, vaikka siihen todennäköisyys on paljon pienempi. Oi oi oioi.
 
Hei haluaisin liittyä mukaan, tarvitsen vertaistukea!

Elämäni ensimmäinen inseminaatio tehty. Olen 33, mies saman ikäinen, puolitoista vuotta yritetty. Minulla on selittämätöntä välivuotoa ovulaation jälkeen, mutta verikokeista kuitenkin hyvät tulokset. Siittiöiden liikkuvuudesta löytyi vikaa (30% liikkuu kaarrellen 0% nopeasti eteenpäin), siittiötiheydet ym. muut speksit normaalin alarajoilla. Löytyi kuitenkin vasta-aineita 90% molempaa laatua. Ne on kiusallisia, koska mistään ei oikein saa tietoa, muuta kuin että vasta-aineiden takia siittiöt paakkuuntuu.

1. inseminaatio. Jes. Minä söin clomejä kp 5-9 sitten olikin yhtäkkiä UÄssä 7 rakkulaa 10-14mm ja ovulaation piti tapahtua viikonloppuna. Olo oli sangen masentunut. Sitten viimeviikolla se yhtäkkiä olikin ovulaation paikka ja UÄ:ssä vain yksi johtofolli, pääsin inseminaatioon! JES!

Sitten tuli madonluvut! Siittiötiheys oli kuukaudessa romahtanut 1m/1ml ja kaartelevia oli 9%? Mitä ihmettä, mies on sama, miten voi noin hurjasti tulos muuttua? Laboratorio näki suuren vaivan ja sai 3% liikkumaan nopeasti eteenpäin ja 30% ylipäätään etenemään. Tiheyttäkin saatiin nostettua 2m/ml, vasta-aineista ei ollut mainintaa.

Lääkäri sanoi suoraan, että tällä spermalla ei kannattane inseminaatiota enää kokeilla, eli visiittini tänne taitaa jäädä lyhyeksi. Onhan ne vähäiset kuitenkin pesty ja autettu puoliväliin, että onhan se jo enemmän kuin koskaan ennen. Yritän ajatella positiivisesti ja välillä olen aina realisti ja masennun välittömästi. Aikamoista vuoristorataa. Varmaan tuttuja tunteita teille, mutta itselleni tämä kaikki on ihan uutta.

Ja mitä nuo lugesteronit tekee? niitä nyt raskaustestiin asti.. Olin niin sekaisin, etten älynnyt lääkäriltä kysyä. Voiko tämän tunneperäisen vuoristoradan laittaa lääkkeitten syyksi..

Voiko mut lisätä piinailijoihin?
Retikka 1.IUI (ja viimeinen)/9.5/ clomifen + lugesteron/ testipäivä 25.5/ siittiöt
 
viiva84 Kyllä mua on välil ärsyttäny, ku mulle ei oo koskaan mitään virallista diagnoosia annettu. Sanottu vaa, et joo täält löytyy helminauhaa, muistuttaa pco:ta. Haluis kyl tietää, mikä mua oikeesti vaivaa, tää tietämättömyys on rasittavaa.
Paljon tsemppiä sulle, toivotaan, että sulla tärppäis vihdoin ja viimein.

Onko muille tullu veristä vuotoa inseminaation jälkeen? Mulla tuli silloin(ensimmäisessä iui) samana iltana ja huolestuin, onko se ihan normaalia.
 
Viiva84 Pidetään peukkuja, että täti ei kurvaile :)Mä oon kattellu noita IVF ketjuja, mutta ei siellä oo suoranaisesti uusille sellaista ollenkaan.Että pitäiskö semmonen sitten ihan perustaa,jos tarves tulee(toivottavasti EI) .
Nyt jos lääkkeet antaa rykäsyn 2mm/pv, niin perjantaina on 18mm...eli se menee yli.mut jos jostain syystä kasvua ei jaksa tapahtua liikaa,niin päästään ehkä ensviikkoon.
Se jää nyt tosiaan nähtäväks.
 
INSSILÄISET 2014

Tiistai 13.05.2014



NimimerkkiIUIAjankohtaFolliuäKpLääkitysSyy
Kiia-s1.05/14.02.05.121/?lz+gPCO
Maikki19851.05/201412.05.11/28cselitm.
Läiti3.05/1415.05.10/30mp+prPCO
Hepaliini3.05/1416.0510/pu+pr.siittiöt
Mintikka2.05/1419.05.03/30-38f+lselitt.
Chiligail2.05/1419.05.03/29lz+mp+prsiittiöt
Kaisu853.05/1403/??selitt.

c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur, m=metformiini
g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus, t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran, fos=fostimon, sy=synarela


Taustalla: Jenett, Luis, StellaI, Juulia82, Zoona, Tähtisilmä, Wintryrock, -jennica-, Mintikka, Toivonpilkahdus, Mursu83, Kais

PIINAILIJAT


NimimerkkiIUIDPOLääkitysSyyTestipäivä
Viiva844.14f+pu+prPCO + siittiöt13.05
Tuutunen802.12c+prsiittiöt14.05
Lauriskaluomu09lzPCO18.05
Retikka1.09csiittiot25.05
Spirit3.00fanovul+simpat28.05

PLUSSANNEET


NimimerkkiIUILääkitysHaasteetPlussauspäivä
Moonsihn33.c+prselitm.05.05
Karmini-cselitt.30.04
Ansku831.pri+sy+pu+pr+l+mPCO13.04.
Elisavete2.lz+mp+pr+lanovull.10.04.
Metsätähti842.c+g+prselitm.06.03.
Stella1.c+pu+prendo + ovl(13.3.) 17.3.
nanette2.fos+pr+lselitm.28.3.


Päivityspyynnöt korostettuna! Kiitoooos =)
 
Viimeksi muokattu:
Läiti
Miksi inssiä ei voisi tehdä esim maanantaina, saisi rauhassa kasvaa viikonlopun yli?
Toivottavasti perjantaina spurtti otettu ja pääsette inssiin!

Viiva84
Hienoahan tuossa on että luteaalivaihe pidempi joten raskautumismahdollisuudet suurenee. Joko olet testaillut?

Retikka
Kurja juttu, toisaalta taas hyvä ettei sitten turhaan tehdä inssejä vaan siirrytään jämäkämpiin. Mutta nyt peukut pystyyn että sieltä olisi se yksi nopea sissi eksynyt oikealle polulle!

Mintikka
sama juttu täällä. Muakin välillä ärsyttää ettei ole selkeää syytä miksi n 3 v ei ole raskautumista tapahtunut. Kun kaikki pitäisi olla hyvin ja hienosti.

Chiligail
Voi ei, Pahoittelut kierron alusta!

ON
Eilen oli ultraus ja sielt' löytyi yksi 20mm ja yksi 16mm follit. Inssiin mennään kun testi näyttää plussaa, eli lähi päivinä pitäisi tapahtua. Jos ei torstaihin mennessä ole plussaa kuulunut niin irroituspiikki ja inssiin.
Huvitin eilen itseäni ja totesin miehelle että olisi aika hauskaa että 3v ei ole raskautunut ja nyt tulisi kaksoset! ;)
Mulla oli tällä kertaa mies lekuri, joka totes että kaksi on parempi kuin hyvä. Naislääkärithän in toitottanut että jos 2 follia niin inssiä ei tehdä. mut toisaalta kun tähän mennessä ei ole tärpännyt niin ei se nyt ainakaan kahteen tärppää :) Ompahan tupla mahdollisuus raskautua.
Plussaa ootellessa..
 
maikki1985 Jos rykäsee 2mm päivä vauhdilla, niin suurella todennäkösyydellä viimestään viikonloppuna puhkeaa.Pistän kuitenkin kokoajan 75UI päivässä.
Se tosiaan jää nähtäväksi,torstaina ollaan viisaampia taas :)
Mutta jos kasvu hitaampaa niin sitten ensiviikko onnistuu.
Sen verran paljon repii nyt, että kasvua tapahtuu taatusti.
Tsemppiä inssiin;)
 
Heippa kaikki ja onnea onnistuneille :) Mä jäin vähän vahingossa taustailemaan lomamatkan vuoksi ja sinä aikana oli tullut hirmuisesti uutta porukkaa ja jotenkaan en sitten enää saanut itseäni kirjoittelemaan, kun olisi tehnyt mieli vastailla kaikille :)

Mutta siis meillä neljäs ja viimeinen inseminaatio tehty ja eilen dpo 10 testi näytti negaa. Eli ei tainneet meillä inssit onnistua. Syksyllä ehkä IVF.

Hyvää kesää kaikille! :flower:
 
Aika paljon näkyy olevan selittämättömia? Voin vaan kuvitella kuinka turhauttavaa selittämättömyys on. Siittiöongelma oli helpotus kuulla ja vaikka ongelma on iso, niin icsi:llä viimeistään sen saa korjattua. Kaikki sympatiat selittämättömille.

Mä kysyisin teiltä kokeneemmilta, että mitä tarkoittaa dpo? Days past ovulation? Ja kysyisin myös että millasia sivuvaikutuksia on lugesteronilla. Mulla yleensä ovulaation aikaan kuukautiskipuja, mutta nyt ovulaatio ja inseminaatio pitäs olla ohi (4vrk) ja kokoajan tuntuu niinku ois kuukautiset. Aivan on taas uutta ja ihmeellistä kaikki.

Sehän on tietysti tosi kurjaa että ylipäänsä joutuu tällaisiin ketjuihin, mutta tavallaan kivaa jos tulee ivf/icsi ketju, koska se on ilmeisesti aika paljon rankempi homma. Ihanaa että on kanssasiskoja vaikkei tällasta kyl kellekkään toivo!
 
Tänne on kirjoiteltu paljon, niin monta viestiä, etten osaa kaikille henkilökohtaisesti edes vastata. Lämpimät onnittelut kuitenkin Moonsihn3 :flower: Ihanaa, että tulee näitä onnistumisia!

Tervetuloa myös uusille kirjoittajille!

Viiva84, täällä ollaan sormet ja varpaat ristissä, jotta nyt olisi teidän vuoronne!

Pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille :hug: Jospa vielä joku kaunis päivä olisi meidänkin vuoromme.

ON: Testasin siis malttamattomuuksissani jo itsekin (kun kyllähän siitä jotain voisi jo näkyä näillä päivillä) ja ihan tyylipuhdas negahan se oli. Tuntuu jotenkin niin turhauttavalta ja masentavalta, ettei edelleenkään onnistuta. Miksi? Miksi toiset onnistuvat niin helposti, hups vaan ja niin sitä pissitään plussaa? Me mieheni kanssa emme onnistu edes lääkärin avustamana. Surun alhossa siis tänään, kyyneleitäkin vuodattaen, mutta kyllä se taas tästä kun pääsee hetkistä seuraavin. Uutta kiertoa siis odotellen.
 
Viimeksi muokattu:
Chiligail: hyvä, että kaikki on kunnossa ja pahoitteluni uudesta kierrosta. :hug:

Retikka: Tervetuloa

Tuutunen80: Mä niin ymmärrän turhautumisen ja masentumisen tunteesi.

ON: Testasin eilen. Olen tehnyt vaan kaksi raskaustestiä elämäni aikana, joten aika vähän kokemusta. Ostetiin yksi testi ja siihen tuli varmaan sellainen mitä haamuviivaksi sanotaan. Siis kyllä sen silmällä näki, mutta sai sitä kuitenkin vähän tihrustaa. Sitten haettiin toinen testi. Siinä ei kyllä ollut haamun haamua. Joten kun dpo13 oli jo eilen niin onhan se sitten nega :/ Oon ennenkaikkea tosi VÄSYNYT. En jaksanut paljon edes itkeä, koska väsymys oli vaan kaikista suurinpana päällä. Huooh...
 
Tuutuselle ja viivalle isot halit :'(

Nuo surkeat fiilikset on niin tuttuja täälläkin :( On se vaan niin mielettömän epäreilua, että toiset raskautuu vahingossa ja meiltä se ei onnistu, vaikka vauva olisi niin mielettömän paljon toivottu. :'(

Meillä oli tänään inssi eli minut voisi siirtää piinailijoihin
3. IUI, dpo 0, testipäivä 28.5.14
 
Viimeksi muokattu:
viiva84 Älä vielä luovuta. Sinuna jatkaisin testailua. Tuo haamu kertoo, että toivoa on. Eihän se välttämättä vielä joka tikussa näy.

maikki1985 Tilanteesi kuulostaa hienolta. Onnea tulevaan, toivottavasti tärppää.
 

Yhteistyössä