Inseminaatio 2014

Uusi tulokas tänne porukkaan..
Huomenna on ensimmäinen inseminaatio. Clomifen ollut kp3-7 ja johtofolli ultrassa maanantaina 20mm. Muita pienempiä folleja pari 14mm. Pregnylin pistin maanantaina, ovista en oo huomannut ainakaan vielä..

Meillä yksi tyttölapsi ennestään, joka täyttää ensi kuussa 5 vuotta.
Sisarusta ollaan kuulosteltu lähes neljä vuotta, mutta vasta viime syksynä puhuin lääkärille ja sain lähetteen ja täällä ollaan.

Mulla vähän endoa, mutta niin vähän ettei kuulemma selitä asiaa ja miehellä simpat hyviä.
Jännitys on tietysti päällä ja kovasti pientä toivomme tulevaksi. Tunteet kovasti pinnass jo pelkästä ajatuksesta <3
 
Moi,

ehkä saan virallisesti jo kirjoitella täällä kun oon inseminaatioon menossakin ;)

Noh, kysyisin vaan neuvoa, kun en viitsi tän takia soittaa. Inssi. Kun on tehty, onko ketään neuvottu olemaan rauhallisesti? Eli pitääkö jumpat & muu urheilu jättää väliin joksikin aikaa? Tai tiettynä aikana? Kiinnittymisen aikoihin?? Muuta huomioitavaa? Saako juoda mitään alkoholia? Onko kukaan kysynyt... olis inssipäivänä ystäväni synttärit, tiedän että tarjolla on juomia.
 
Äiti seiskanelonen

Olen ymmärtänyt ettei inssipäivä vaikuta mitenkään esim jumppailuun jne normaaliin elämään. Eli jumpata ja liikkua saa niin kauan kun hyvältä tuntuu. Ei siis inssin akia tarvitse rajoittaa.
Alkoholin käytöstä sitten en tiedä. Itse aijon ottaa varman päälle ja jättää alkoholit ottamatta. Mutta kyllähän noita kaveripiiissäkin on että kostean illan aikana tärppää eikä siitä haittaa ole. Mutta faktaa en tiedä..

Oma napa
Nyt sitten eka inssi takana. Ei nyt mikään hirveen miellyttävä kokemus, mutta ilmeisesti hyvin saatiin siittiöitä mukaan. Nyt sitten piinaillaan pari viikkoa.

Minut voi siirtää piinailijoihin. eli 1 IUI , 14.5, Climifenit, testipäivä 29.5. syy selittämätön
 
Äiti seiskanelonen: Normaalia elämää mulle sanottiin, että kannattaa elää. Mutta samaan syssyyn lääkäri kyllä sanoi, että kaikista rankimman liikunnan (maratonharjoittelu tai pitkälti syke yli 160) hän jättäisi vähemmälle. En ole juonut alkoholia, mutta en juo sitä muutenkaan joten ei ole ollut mitenkään outoa. Tuskin on mitään estettä kuitenkaan alkoholin juonnille.

maikki1985: Kiva, että inssi on ohi, nyt vain piinailemaan :)

ON: Mulla ei ole vuoto alkanut, mutta testi on kyllä niin nega kun vaan voi olla (dpo15) ja olen käsittänyt, ettei se nyt enää voi mitenkään muuttua positiiviseksi. Kuinkakohan kauan teillä on Luget vuotoa venyttänyt? Olen ollut nyt kolme päivää ilman.
 
viiva84: Tulin vielä lukaisemaan ketjua, vaikka täältä poistunkin epäonnistuineiden inssien jälkeen. Kyselit noista lugeista. Mulla on usein mennyt 5 päivää viimeisestä lugesta, kunnes vuoto alkanut. Ne venyttää kirtoa aika paljon. Toki se on henkilökohtaista, mutta mulla noin =)
 
viiva: sama kuin Luisilla, lauantaina en enää ottanut lääkkeitä, lugeja siis,, niin vuoto alkoi torstaina aamulla. Mutta tiedän, et on niitäkin joilla menkat puskee lugejen läpi.

En minäkään mitään änkyräkännejä ajatellut vetää, ja voin hyvinkin olla ihan ilman, mutta jos jonkun maljan aikovat nostaa tms. niin voi tulla kysymyksiä, että miksi et ota.... Mutta näänhän mä lääkärin vielä tässä, niin voin sitä jututtaa.

Mulla siis perjantaina pitäs olla inssi, jos ovisplussaa ei huomenna kuulu. Ja tänään oli ihan haalea ovisviiva, joten sen mukaan ei ole vielä tulossa. Mun pitää vielä kyllä tänään ottaa menopuria annos, voikohan se nopeuttaa oviksen tuloa kuitenkin radikaalisti (nyt on ihan kumman paljon limaa liikenteessä)?? no toivotaan ettei, kun miehen kalenteriin ei oikein sopis huomenna mitään klinikkakäyntejä.

Kysymys irroituspiikistä. Mulle määrättiin 10000 yksikköä pregnyliä. No nehän myytiin kahtena eri pakkauksena. Sekoitan tietty molemmat, mutta laitanko ne samaan ruiskuun?? Vai pistelen kaksi eri kertaa??
 
Äiti seiskanelonen: Kejusta jo poistunut Luis täällä vielä huutelee. En taida ihan terve olla, kun aktivoidun vasta, kun inssit on ohi :headwall:

Mutta ihan mielenkiinnosta? Miten sulle määrättiin 10000 yksikköä? Olisin itse halunnut tuon määrän, koska epäilen, että mun ovulaatiot meni mönkään, eikä yhdessäkään inssissä irronnut. Mulla oli aina 5000 yksikköä. Olisin edes kerran halunnut kokeilla 10000 yksikköä, mutta 5000 aina määrättiin.
 
Luis: Sori kun en osaa vastata perusteita. Tuo tuli lääkäriltä ja en osannut siihen mitään sanoa, kun ei oo tuttuja juttuja. Olen yksityisellä Treella. IVF oli mielessä mutta kun maksimimenopurilla ei tullut kuin yksi solu niin... Mutta tosiaan tossa ivf:ssäkin olis kai ollut tuo annos (?). Lääke on sen verran halpa, että luulis sitä nyt 10000yksikköä voivan lääkäri määrätä.
 
INSSILÄISET 2014

Keskiviikko 14.05.2014



NimimerkkiIUIAjankohtaFolliuäKpLääkitysSyy
Kiia-s1.05/14.02.05.13lz+gPCO
Läiti3.05/1415.05.11/30mp+prPCO
Hepaliini3.05/1416.0511pu+pr.siittiöt
Mintikka2.05/1419.05.04/30-38f+lselitt.
Chiligail2.05/1419.05.04/29lz+mp+prsiittiöt
Kaisu853.05/1404/??selitt.

c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur, m=metformiini
g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus, t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran, fos=fostimon, sy=synarela


Taustalla: Jenett, Luis, StellaI, Juulia82, Zoona, Tähtisilmä, Wintryrock, -jennica-, Mintikka, Toivonpilkahdus, Mursu83, Kais

PIINAILIJAT


NimimerkkiIUIDPOTestipäiväLääkitysSyy
Viiva844.1513.05f+pu+prPCO + siittiöt
Tuutunen802.1314.05c+prsiittiöt
Lauriskaluomu1018.05lzPCO
Retikka1.1025.05csiittiot
Spirit3.0128.05fanovul+simpat
Maikki19851.0029.05.cselitm.

PLUSSANNEET


NimimerkkiIUILääkitysHaasteetPlussauspäivä
Moonsihn33.c+prselitm.05.05
Karmini-cselitt.30.04
Ansku831.pri+sy+pu+pr+l+mPCO13.04.
Elisavete2.lz+mp+pr+lanovull.10.04.
Metsätähti842.c+g+prselitm.06.03.
Stella1.c+pu+prendo + ovl(13.3.) 17.3.
nanette2.fos+pr+lselitm.28.3.


Päivityspyynnöt korostettuna! Kiitoooos =)
 
Mun kysymyksiin lääkäri sanoi että on sitä heinäpelloillakin raadettaessa raskaaksi tultu vaikkei ole haluttu, että töihin vaan ja normipäivä.

Harrastan potkunyrkkeilyä missä syke usein nousee tosi korkealle ja iskut vatsaan sääntö ennemmin kuin poikkeus. Sen suhteen lääkäri raapi korvallistaan ja sanoi että se nyt ei ainakaan edesauta raskautumista, mutta ei osaa sanoa haitoista. Aattelin olla sieltä pois testipäivään asti.

Alkoholista sanoi vähän samalla tavalla "kunnon kännit ei edistä asiaa, mutta tässä vaiheessa raittiiksi ryhtymiselle ei ole mitään perusteita".

Ps kivaa että on paljon piinailijoita (tänään olen näköjään optimistinen) :)
 
INSSILÄISET 2014

Torstai 15.05.2014



NimimerkkiIUIAjankohtaFolliuäKpLääkitysSyy
Kiia-s1.05/14.02.05.14lz+gPCO
Läiti3.05/1415.05.12/30mp+prPCO
Hepaliini3.05/1416.0512pu+pr.siittiöt
Mintikka2.05/1419.05.05/30-38f+lselitt.
Chiligail2.05/1419.05.05/29lz+mp+prsiittiöt
Kaisu853.05/1405??selitt.

c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur, m=metformiini
g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus, t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran, fos=fostimon, sy=synarela


Taustalla: Jenett, Luis, StellaI, Juulia82, Zoona, Tähtisilmä, Wintryrock, -jennica-, Mintikka, Toivonpilkahdus, Mursu83, Kais

PIINAILIJAT


NimimerkkiIUIDPOTestipäiväLääkitysSyy
Viiva844.1613.05f+pu+prPCO + siittiöt
Tuutunen802.1414.05c+prsiittiöt
Lauriskaluomu1118.05lzPCO
Retikka1.1125.05csiittiot
Spirit3.0228.05fanovul+simpat
Maikki19851.0129.05.cselitm.
Misericordia1.0129.05.c+prselitm.

PLUSSANNEET


NimimerkkiIUILääkitysHaasteetPlussauspäivä
Moonsihn33.c+prselitm.05.05
Karmini-cselitt.30.04
Ansku831.pri+sy+pu+pr+l+mPCO13.04.
Elisavete2.lz+mp+pr+lanovull.10.04.
Metsätähti842.c+g+prselitm.06.03.
Stella1.c+pu+prendo + ovl(13.3.) 17.3.
nanette2.fos+pr+lselitm.28.3.


Päivityspyynnöt korostettuna! Kiitoooos =)
 
Huomenet: Piinailijoiden lista vaan venyy ja venyy!! Hyvä niin ja nyt toivotaan plussa tuulia kovasti tuohon listaan.

Nyt etsitään listan päivittäjää, itselläni alkaa kiireempi ajanjakso enkä millään kerkeä enää joka päivä täällä käydä ja tiedän et lista on monelle henkireikä ja siitä pääsee helposti seuraamaan sekä pitämään yhteyttä muihin. Nyt vaan reippaasti testaamaan alla ohjeet.
Ohjeita listan päivitykseen:
1) Hae viestiketjun viimeisin viesti, jossa päivitetty lista.
2) Klikkaa ko. viestin (listan) alapuolelta "LAINAA"
3) Listan alapuolelle avautuu uusi muokattava lista. Poista lainausta osoittavat hakasulut edellisen päivittäjän nimi nimimerkkilistan alusta ja lopusta (QUOTE). Siis kaikki se joka on ekojen ja viimeisten hakasten sisällä!
4) päivitä listan tiedot rauhassa ja testaa välillä mitä sait aikaiseksi eli voit esikatsella muokkaamaasi listaa, kun klikkaat painiketta "muokkaa ja esikatsele".
5) Sitten lopuksi painat, "Lähetä". Näin voit halutessasi päivittää joko koko listaa tai omalle kohdallesi omia tietojasi aina halutessasi.
HUOM! Harjoitella saa, vaikka viestin lähettäisi, voi sitä helposti muokkailla jos virheitä tulee :)

ON:
Letroja popsien eteenpäin kohti maanantain folli-ultraa... ens viikon to tai pe sit 2. inssi. Toivotaan et se pykäsee II-viivaa sit ensi kuussa.
 
Hei Chiligail :wave: Just sopivasti viime yönä alkoi ekat menkat km:n jälkeen eli tuun takas listoille niin voin ottaa listan päivityksenkin uudestaan haltuun =)

Odottelen nyt polilta soittoa, että päästäänkö toiseen inssiin. Samalla tässä lueskelen teidän kuulumisia.

Paljon on tullut uusia jäseniä - tervetuloa vaan kaikille! :wave:
 
Viimeksi muokattu:
Voi ei Stella! Et tunne mua oon uusi täällä, mutta oon seuraillu tätä ketjua kauemmin ja lukenut alkupäästä ja sun jutut ja senne ja meininki jotenkin teki lähtemättömän vaikutuksen. esim ku paniikin partaalla kirjoitit ovislimoista ja olit aivan varma, että inseminaatio tulee myöhässä.. plussapiinailut ja sit kuitenkin onnistuminen, kirjotit niin ihanasti, että siinä eli itse ihan mukana vaikka kaikki olikin jo ajat sitten tapahtunut kun sitä luin. Ihanaa meille muille palstalaisille, että sun kaltainen ihminen palaa takasin, mutta tosi kurjaa, että palaat. Mulle oli ihan shokki, en voinu uskoa omia silimiäni!

LAuriska Mikä sinulla on tilanne, vielä muutama päivä testauspäivään?!! :)
 
Mut voi poistaa listoilta kokonaan
Folli oli sitten oikein kasvanu millin, joten pistely lopetetaan tähän.

Nippu ohjeita ja reseptejä lähti mukaan(unohtamatta klinikan antamaa uutta pistely koulutusta).Sekä hoitosuunnitelma.Elokuun alussa alkaa sitten uusi suunta ja hoitomuoto.

Onnea kaikille tasapuolisesti hoitoihin:)
 
Onnea Karmini & moonsihn plussista! :flower:

Hurjat tsempit piinailijoille! :heart:

Pahoittelut kaikille, joille inssi ei tuottanut tulosta :( :hug: Kaikkea hyvää tulevaan :heart:

Clomien vaikutuksista olitte puhuneet. En tiiä, johtuiko niistä vai Puregonista, vaan mulla kans oli itkuisuuden lisäksi ihan käsittämätöntä ahdistusta, ihan kuin vanne olisi kiristäny päätä! :$ Kaikki vitutti vaan ja töihin lähteminenkin tuntui ylivoimaisen vastenmieliseltä.

Inssin jälkeen ihmettelin, että saako tästä lavetilta muka nousta heti ylös :LOL: Sillon lääkäri sanoi, että ihan normaalisti voi elää. Kävinkin sitten salilla ja lenkillä entiseen malliin ja tein jopa rankkoja intervallitreenejä (tosin juuri ennen plussaa oli pakko ottaa rauhallisemmin ko mie hengästyin niin kamalasti jo pelkän haiuskääntösarjan aikana :ashamed: :LOL:). Alkoholia otin inssipäivän iltana otin muutaman annoksen "pakkotilanteen" edessä. Sen jälkeen jätin sen kokonaan pois, vaikkei sitä erikseen kiellettykkään.

Viiva: Mitä kuuluu? :popcorn:

Voi Retikka kun niin kauniisti kirjoitit. Ihan tuli tippa linssiin :´) Tiiän muutaman parin, jotka ovat onnistuneet inssillä huonohkoilla siittiöillä. Toivottavasti teilläkin on tärpännyt! :heart:

Kiitos maikki =)
 
Viimeksi muokattu:
Sitten lopuksi taas omaa napaa: Jee! Päästään toiseen inssiin! Samalla kaavalla mennään kuin viimeksi, mihin en ole täysin tyytyväinen. Mutta annetaan nyt toinen mahdollisuus - jospa ne follit kasvais tällä kertaa vähän isommaksi. Ja eihän epäonnistumisen syy välttämättä edes ollut folleissa - saattoihan mulla olla niin paska tuuri ihan "muuten vaankin". Mitä oon jutellut ihmisten kanssa ja hoitajat/lääkäritkin ovat sanoneet, niin keskenmenot ovat hyvin yleisiä : / Kp15, milloin inssi tehtiin viimeksi (ja milloin mulla on useimmissa kierroissa ollut ovisplussa oli lääkityksiä tai ei) osuu nyt helatorstaille. Toivottavasti inssi onnistuu vielä perjantainakin - silloin follit olisi ainakin ehtineet kasvaa vielä pikkuisen lisää =) Folliultra on siis 26.5 ja tänään tilipäivän kunniaksi haen apoteekista lääkkeet. Tästä se taas lähtee :D

Ja ainiin. Kävinhän minä viikko sitten neuvolassa kohtutulehduksen jälkitarkastuksessa. Siellä aulassa odotellessa pääsi itku kun aattelin, että ei sen ensimmäisen neuvolakäynnin pitänyt ollenkaan tämmönen olla :'( Kaikki oli muuten ok, mutta oikealla puolella oli joku vajaa 3cm rakkula. Lääkäri ei tienny sanoa et onko se keltarauhanen, toiminnallinen kysta vai endometriooma. Sitä ei kuitenkaan pitäisi enää folliultrassa löytyä eli jos löytyy, niin sitten on endometriooma. Vasemmalta puolelta endometriooma oli puolestaan kuihtunut pois ja siellä möllötti monta lepotilassa olevaa pikkufollia. Mielenkiinnolla nyt odotellaan, että mitä folliultrassa paljastuu ja kummalta puolelta johtofolli(t) lähtee kasvamaan kun vasen on ollut perinteisesti se laiska ja viimeksikkin kaikki follit oli oikealla. Vai kasvaako sinne enää yhtään mittään kunnollista :O
 
Viimeksi muokattu:
INSSILÄISET 2014

Perjantai 16.05.2014



NimimerkkiIUIAjankohtaFolliuäKpLääkitysSyy
Stella2.05/1426.051/28c+pu+prendo + ovl
Hepaliini3.05/1416.0513pu+prsiittiöt
Mintikka2.05/1419.05.06/30-38f+lselitt.
Chiligail2.05/1419.05.06/29lz+mp+prsiittiöt
Kaisu853.05/1405??selitt.

c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur, m=metformiini
g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus, t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran, fos=fostimon, sy=synarela


PIINAILIJAT


NimimerkkiIUIDPOTestipäiväLääkitysSyy
Lauriskaluomu1218.05lzPCO
Retikka1.725.05csiittiöt
Spirit3.0328.05fanovul+simpat
Maikki19851.0229.05.cselitt.
Misericordia1.0229.05.c+prselitt.

PLUSSANNEET


NimimerkkiIUILääkitysHaasteetPlussauspäivä
Metsätähti842.c+g+prselitm.06.03.
Stella1.c+pu+prendo + ovl17.3.
nanette2.fos+pr+lselitm.28.3.
Elisaveta2.lz+mp+pr+lanovul.10.04.
Ansku831.pri+sy+pu+pr+l+mPCO13.04.
Karmini-cselitt.30.04
Moonsihn33.c+prselitt.05.05


Taustalla: Jenett, Juulia82, Zoona, Tähtisilmä, Wintryrock, -jennica-, Toivonpilkahdus, Mursu83, Kais, Tuutunen80, Viiva84


Päivityspyynnöt korostettuna! Kiitoooos =)
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille Misericordia ja Äiti seiskanelonen =)

maikki1985 Mukava, että inssi meni kuitenkin hyvin =) Toivotaan myös lopputuloksen olevan positiivinen!

Voi Läiti, onpa ikävää =( Tsemppiä tulevan hoitotavan käsittelyyn!

StellaI Ikävä, että jouduit palaamaan, mutta mukava, että pääsette jälleen hoidoissa eteenpäin. Aina se luo uutta uskoa tulevaan, kun asiat etenevät.

Mitenkäs Lauriskan olotilat? Testipäivä lähestyy huimaa vauhtia. Muillekin piinailijoille nyt kovasti muuta mietittävää, jotta päivät kuluisivat nopeasti =) Ulkoilkaa ja nauttikaa keväästä, lämmintäkin on jo luvattu kovasti!

Tuosta liikkumisesta inssin jälkeen on minulle sanottu, että normaalia elämää voi elää. Itsekin harrastan potkunyrkkeilyä, jossa olen kyllä käynyt (tosin vähemmän aktiivisesti hoitojen myötä), mutta olen jättänyt sparrin kokonaan pois. En kuitenkaan osaa vielä niin hyvin, että saisi suojauduttua potkuilta, joten en halua niitä hallitsemattomasti ottaa vastaan. Muutoin olen liikkunut normaalisti, ensimmäinen päivä inssin jälkeen yleensä joutunut ottamaan rauhallisemmin, koska Pregnylin vuoksi alavatsavihlonnat ovat olleet sen verran muikeita.

ON: Minut voi siirtää piinailijoista vaikka taustalle. Uusi kierto alkoi tänään, kuten laskeskelinkin tapahtuvan. 14 vuorokautta tuossa näyttää ovulaatiosta aina menevän jos jotain positiivista asiasta siis etsii. Vika ei siis ehkä ole luteaalivaiheessa. Kolmanteen inssiin emme lähde nyt tässä vaiheessa, vaan keskitymme järjestämään kuukauden päästä olevia häitämme. Sitten onkin polin kesätauko, joten sen jälkeen sitten kolmas yritys (toivottavasti sitä ei tarvittaisi...).

Paljon positiivisia ajatuksia ja plussatuulia auringon säteiden myötä kaikille =) Lueskelen kyllä tätä ketjua varmasti päivittäin, koska mielessäni olette. Niin kovin meille kaikille sen onnen soisin!
 
Viimeksi muokattu:
Stella: Mukava kuulla sinusta :)

Läiti: Meillä myös elokuussa uudet hoidot ja suunnitelmat.

ON: Testit on olleet negaa, vaikka vuotoa ei vielä olekaan. Mut voi siirtää pois piinailijoista. En oikein tiedä mihin, koska uutta inseminaatiota ei tule, mutta jotenkin tuntuu julmalta siirtyä kokonaan poiskin. Vaikka sehän tässä on väkisinkin edessä.
Meillä on elokuussa IVF eikä neljä inssiä tuonut meille toivottua lopputulosta. Mutta naiset, ÄLKÄÄ LUOVUTTAKO :) JA onnistukaa te muut näillä insseillä niin ei tartte teidän seurata IVF:ään.

Hyvää kesää kaikille :) Käyn täällä varmaan teidän kuulumisia lukemassa koko ajan, koska muuten ikävöisin liikaa.
 

Yhteistyössä