Inseminaatio 2014

Chiligail kiitos päivityksestä, mutta pikkuvirhe jäi minun riviin. Mulla tässä kierrossa lääkkeenä vaan letrot, pregnyliä ei lääkäri määrännyt. Tästä aiheesta kehitin itselle eilenillalla jopa kauheen huolen, kun olin varma, että ei se munis ny kuitenkaan irtoo ilman pregnyliä. Harmittaa kun en tajunnu kysyä sitä lääkäriltä.

Kaisu85, äläpä vielä heitä kirvestä kaivoon! Ei noihin oman kehon tuntemuksiin kannata luottaa, kun tuntuu että mikä tahansa tuntemus voi tarkoittaa mitä tahansa. Joillakin tosiaan nuo menkkatuntemukset on enteilly raskautta!

Läitille pahoittelut kun ei tärpännyt :( Inhottavia nuo, kun kierto poikkeaa normaalista niin heti alkaa toivomaan.. Kovasti onnea uuteen yritykseen uusin asein!

kiia-a, tsemppiä leikkaukseen! Toivottavasti saat siitä avun ja tärppi tulee pian!
 
Heippa ja anteeksi hiljaiseloni. Onnea kaikille plussanneille ja tsempit uusiin kiertoihin. On :Inssi tehtiin 17.4. Pregnyl, clomit ja lutinus tukilääkitykseksi. Nyt sitten varovaisesti siirryn plussanneisiin. Eilen tein 2 puikkoa ja erittäin positiivisia. Ultra on kuun lopussa.
 
Läiti: Voi harmi, ei auta kuin nousta pystyyn ja kohti seuraavaa kiertoa. :hug:

Moonsihn: Onnea hurjasti, niin kiva aina kuulla, että joku onnistuu insseillä.

Hepaliini: Mulla on ihan samoja tunteita, joka toinen päivä varma tärpistä ja joka toinen päivä varma epäonnistumisesta. Tai oikeastaan se on melkein joka toinen tunti olen eri mieltä. Piinailu on kyllä ihan hirveetä.

kiia-s: En tiedä oletko aikaisemmin kirjoittanut, mutta minkä takia tuollaiseen leikkaukseen? :( Ihan tosi harmillinen juttu, että inssi jäi nyt väliin.

Chiligail: Oletko vielä hillinnyt testaushalusi? :)

ON: Mun alavatsa on ihan ällin kipeänä. :/ Tuntuu koko ajan sellaista kuukautismaista kipua ja nyt siis dpo7. Mietin, että onko ne kuukautiset jo kuitenkin niin lähellä, että kohta sitten alkavat. Vai johtuvatko Lugeista? Onko joillakin Lugejen käyttäjillä ollut selkeästi enemmän alavatsakipuja kun normaalisti? Toisaalta tissit eivät ole tulleet samallalailla kipeäksi kuin aikaisemmissa kierroissa, toki ne ovat suuremmat, mutta eivät niin arat. Voisiko Luge aiheuttaa sitä, että rinnat eivät tule kipeäksi?

Voi kun tämä nyt onnistuisi!!!!! Ajattelin ehkä testata sunnuntaina ekan kerran (jos päästään sinne asti), silloin on dpo12.
 
Paljon onnea Moonsihn :heart: Ihanaa, että kolmannesta inssistä tärppäsi :)

Lauriska Ei mullakaan ole ollut Pregnyliä käytössä, pelkkä Femar. Lääkäri oli sitä mieltä, ettei Pregnylistä ole hyötyä, kun elimistö huolehtii LH-piikin avulla itse munasolun irrottamisesta. Ja ehkä se on parempikin, että annetaan elimistön huolehtia siitä itse, sillä ilmeisesti tuo LH-piikki voi naisesta riippuen tapahtua hieman eri aikaan suhteessa follikkelin kokoon. Minä stressasin ekassa inssikierrossa tuosta ihan hulluna, kun ovisplussa tuli myöhemmin kuin odotettiin, mutta viimeksi otin jo paljon rennommin :)

Tsempit piinailijoille! Toivottavasti saataisiin monta uutta plussaajaa :)
 
Lauriska: kiitos tsempistä, tottahan se on ettei mikään ole varmaan ennen kuin kuukautiset alkaa mutta kyllä niin perinteiset tuntemukset on, että ei tosikaan :|

Meillä olisi vielä kolmas inssi käymättä, onhan tämä kaikkinensa aika raskasta mutta ei kait sitä voi muutoin ajatella kuin, että se vie nyt sen oman aikansa.

Isot onnittelut Moonsihn3, toivottavasti kaikki sujuu hyvin. :rolleyes:
 
Spirit, kiva kuulla, mitä lääkäri on tuosta pregnyl-asiasta tuumannut sulle. Täytyy luottaa siihen, että lääkäri ois mulle pregnylin määrännyt, jos ois nähnyt tarpeelliseksi. Varmaan siksikään ei otettu irrotuspiikkiä, kun olen aikaisemminkin lh-huipun ovistesteillä bongannut. Nyt vaan huolestuttaa, koska digiplussa jäi tulematta (ja digit sitten loppuikin) vaikka liuskat tummentui.. Ens kerraksi hommaan kyllä kunnon testiarsenaalin, ettei jää mietityttämään :)

OnneaMoonsinh3, mahtavaa! :flower: Lisää vaan inssiplussia tänne!
 
INSSILÄISET 2014

Tiistai 06.05.2014



NimimerkkiIUIAjankohtaFolliuäKpLääkitysSyy
Kiia-s1.05/14.02.05.14/?lz+gPCO
Spirit3.05/1412.0507/28-30fanovul+simpat
Läiti4.05/1412.05.03/30mp+prPCO
Maikki19851.05/201412.05.04/28cselitm.

c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur, m=metformiini
g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus, t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran, fos=fostimon, sy=synarela


Taustalla: Jenett, Luis, StellaI, Juulia82, Zoona, Tähtisilmä, Wintryrock, -jennica-, Mintikka, Toivonpilkahdus, Mursu83, Kais

PIINAILIJAT


NimimerkkiIUIDPOLääkitysSyyTestipäivä
Hepaliini2.11pu+pr.siittiöt08.05
Chiligail1.11lz+mp+prsiittiöt09.05.
Kaisu852.11luomuselitt.09.05.
Viiva844.07f+pu+prPCO + siittiöt13.05
Tuutunen802.05c+prsiittiöt14.05
Lauriskaluomu02lzPCO18.05

PLUSSANNEET


NimimerkkiIUILääkitysHaasteetPlussauspäivä
Moonsihn33.c+prselitm.05.05
Karmini-cselitt.30.04
Ansku831.pri+sy+pu+pr+l+mPCO13.04.
Elisavete2.lz+mp+pr+lanovull.10.04.
Metsätähti842.c+g+prselitm.06.03.
Stella1.c+pu+prendo + ovl(13.3.) 17.3.
nanette2.fos+pr+lselitm.28.3.


Päivityspyynnöt korostettuna! Kiitoooos =)
 
Onnea onnea Moonsihn3!!!! :hug:
Tuommoiset uutiset valaa uskoa meihin muihin, jee!!!

Tänään listaa päivittäessä huomasin et tänä vuonna plussanneiden lista on jo PIDEMPI mitä esim. piinajien ja alkukiertoa olevien lista tällä hetkellä. Eli kyllä maar tytöt ja pojat niin se INSSI tehoaa vaikka itse taas sen jo kirosin alimpaan sanonko mihin... nimim. juuri pisut tikkuun ja NEGA :|
 
Moonshine
Onnea ja tarrasukkia!

Chiligail
Ei pidä heittää kirvestä kaivoon, jotkut plussaa paljon myöhemmin.
Tosin niin minäkin olen aina tikutellut aikaisin ja aina negapettymys. Ymmärrän kyllä..

Viikon päästä eka inssi. Onneksi aika menee nopeesti. Sit piina aika meneekin hitaasti. Kaikkeen kiusaukseen sitä itsensä tunkee ;)
 
Onnea Moonsihn3:flower:
Chiligail mulla 3 inssi, kun "luomukierto" oli edellinen :)
Joku keskusteli Pregnylistä.Meille lääkäri sanoi että sillä varmistetaan irtoaminen, koska saatat ovuloida kyllä, mutta silti voi olla että munasolu ei irtoakkaan.Eli vaikka testi on positiivinen, niin se ei automaattisesti tarkoita sitä että irtoaminen tapahtuu.

Eilen otti aika koville ruveta pistämään sen jälkeen,kun olin ulkona juuri tavannut naapurin pienokaisen.Tyttö on nyt kuukauden ikäinen.Saati sitten näin kuvan exän tytöstä joka oli juuri syntyny..lähipiiriin syntyny tän vuoden puolella 5 tyttöä..selkeesti tyttövuosi menossa :)
Jos meidän kolmas inssi onnistuu, niin laskettu aika osuis just esikoisen synttäripäivään...tulis tasan 10 vuotta ikäeroo ..ai että mikä iltatähti :D
Nyt huomaa kyllä miten sitä vauvan kaipuuta onkin niin kovin...nokka pystyyn ja kohti uusia pettymyksiä :)

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti:heart:
 
INSSILÄISET 2014

Keskiviikko 07.05.2014



NimimerkkiIUIAjankohtaFolliuäKpLääkitysSyy
Kiia-s1.05/14.02.05.15/?lz+gPCO
Spirit3.05/1412.0508/28-30fanovul+simpat
Maikki19851.05/201412.05.05/28cselitm.
Läiti3.05/1412.05.04/30mp+prPCO

c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur, m=metformiini
g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus, t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran, fos=fostimon, sy=synarela


Taustalla: Jenett, Luis, StellaI, Juulia82, Zoona, Tähtisilmä, Wintryrock, -jennica-, Mintikka, Toivonpilkahdus, Mursu83, Kais

PIINAILIJAT


NimimerkkiIUIDPOLääkitysSyyTestipäivä
Hepaliini2.12pu+pr.siittiöt08.05
Chiligail1.12lz+mp+prsiittiöt09.05.
Kaisu852.12luomuselitt.09.05.
Viiva844.08f+pu+prPCO + siittiöt13.05
Tuutunen802.06c+prsiittiöt14.05
Lauriskaluomu03lzPCO18.05

PLUSSANNEET


NimimerkkiIUILääkitysHaasteetPlussauspäivä
Moonsihn33.c+prselitm.05.05
Karmini-cselitt.30.04
Ansku831.pri+sy+pu+pr+l+mPCO13.04.
Elisavete2.lz+mp+pr+lanovull.10.04.
Metsätähti842.c+g+prselitm.06.03.
Stella1.c+pu+prendo + ovl(13.3.) 17.3.
nanette2.fos+pr+lselitm.28.3.


Päivityspyynnöt korostettuna! Kiitoooos =)
 
Piinailijat apua mua jännittää niin teidän puolesta joilla on jo dpo12. :) Toivottavasti saadaan kohta plussalistaa vielä pidemmäksi. Oli kyllä Chiligaililta hyvä huomio, että melko pitkä on plussanneiden lista. Onneksi siellä Moonsihn 3. kerran jälkeenkin, muuten alkaisin taas miettiä lahjasoluneuvontapsykologin sanoja "kyllä se useimmilla parilla ekalla kerralla onnistuu jos on onnistuakseen". :(

ON: Mulla on niin turkasen kipeä alavatsa, että tuntuu kuukautiset olevan ihan oven takana. En kestä, ehkä Luget ei pidäkään sitä poissa.
 
Läiti oli pakko tulla kommentoimaan tohon irtoamisjuttuun ku mulle lääkäri sanonu joka kerta et ei oo kuulema mahollista saada ovisplussaa ja munasolu jättäiski irtoamatta ku ite sitä välillä epäilly..todella paljon eroaa nää lääkäreiden mielipiteet!
 
Paljon onnea Moonsihn! Ihanaa että joku saa plussan.

ON: Täällä alkoi menkat jo sunnuntaina. Nyt siis kp4 ja Puregonin pisteleminen taas aloitettu. Olen käynyt täällä kyllä lueskelemassa, mutta en ole sitten kirjoitellut. Jotenkin oli niin masentunut ja pettynyt olo. Varsinkin kun menkat alkoi niin ajoissa ettei ollut osannut varautua siihen pettymykseen vielä. No nyt on pari päivää sulateltu asiaa niin on suurin pahaolo selätetty ja nokka nostettu kohti uusia pettymyksiä. No yksi inssi vielä tehdään ja sitten se taitaa olla siinä. Mennään ehkä ivf jonoon, mutta ei vielä olla varmoja mennäänkö kuitenkaan niihin hoitoihin.
Seuraava folliultra on perjantaina 16.5
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos kaikille onnitteluista <3 viime vuotinen km kummittelee taustalla, mutta nyt ei oo tiputellu yhtään, mikä näyttää olevan mulle hyvä merkki. Viiva84, tässä inssissä ei ollu ees otollisimmat olosuhteet, kun pääsiäinen tuli niin munikset ei kauhean isoja olleet. 2kpl yli16m ja limiskin suht ohut. Joten tsempit! Chiligail, itellä meni tuo testihomma ihan oudosti. Testasin toissa viikon ma, kun olin kipeä lähinnä että jos lääkekuuria tarvii. Pregcheck antoi hailean, mutta erottuvat 2 viivaa. Seuraavana päivänä hain digin ja 2 puikkoa. Puikot haileat plusat, digi nega. Keskiviikkona 2 apteq täysin nega. Siinä vaiheessa oli jo kirves kaivossa. Torstainan meni vika lutinus, ja odotin menkkoja. Kramppaili, mitään ei tullut. Maanantaina arvoin, käynkö apteekissa. Kävin ja selkeä plussa pärähti. Joten älä vielä luovuta. toki mietityttää nuo negat välissä, mutta menkat nyt viikon myöhässä ja raskausoireet vahvistuu. Plussatuulia, piinailijoille tsempit <3
 
Läiti, Karimini, Spirit: Mäkin nyt vielä alan kommentoida tätä munasolun irtoamista. Mulla on PCO ja sen vuoksi juurikin voi tapahtua niin, että kun hormonitaso on normaali, follikkeli kasvaa normaalisti ja tulee LH-huippu, niin munarakkula ei vaan irtoa. Mulla kysessä on munasarjan rakenne ja usein tuleekin sitten toiminnallinen follikkelikysta. On siis mahdollista, toiminnallinen kysta voi jo seuraavaan ovulaatioon hävitä.

Hepaliini: Voi ei. Tuo on kyllä jotenkin isku kasvoja kun alkaa tosi pian inssin jälkeen vuoto eikä ole kunnolla päässyt vielä piinailemaan. Mutta ei siinä auta kuin nousta ylös ja kohti seuraavaa hoitoa. :hug:

Moonsihn: Huojentavaa kuulla, ettei aina ole niin otollisetkaan olosuhteet. Meillä oli tällä kertaa kyllä folli ja limakalvo hyvä, mutta siittiöitä sitten monta kymmentä miljoonaa vähemmän kuin aikaisemmin. Onnea vielä :)

Chiligail: Sulla alkaa kyllä olla jännät paikat.

ON: DPO9 ja vuotoa jo pelkään. Niin kovasti on alavatsakipuja ja vessassa käydessä kyllä täpöllä pelottaa. Vähän ahdistaakin koko tilanne, joka tapauksessa kun tämä on meidän viimeinen inseminaatiomme. Ainakin tämän "lapsen" suhteen. Toivon niin onnistumista. Kaikenlaista menkan esioiretta kyllä on, mutta voi kai johtua Lugeistakin. Tiistaina vasta olisi testipäivä, siihen on koooooovin pitkä matka.
 
Hepaliinille pahoittelut menkoista :( Toivotaan parempaa onnea tähän kiertoon.

On kyllä vähän hämmentävää, että käytännöt noiden lääkityksen suhteen on niin erilaiset tässä maassa... Taitaa olla aika paljon lääkäristä ja hänen näkemyksistään kiinni, miten esim. juuri tuohon Pregnyliin suhtaudutaan. Minäkin olen kuullut tuon, että PCO:n yhteydessä noita "valeovisplussia" voisi tulla eli ovistesti on positiivinen, mutta ovulaatiota ei tapahdu. Mutta ehkä esim. minun kohdallani lääkäri piti tuon riskiä pienenä, sillä PCO:ta minulla ei ole...

Tässä kierrossa aika tuntuu matelevan... Folliultra on maanantaina, poikkeuksellisesti vasta kp 13 (aiemmin ollut kp 10). Täytyy tänään aloittaa ovistestailu varmuuden vuoksi. Muuten on ollut jotenkin vaikea saada samaa innostunutta fiilistä, mitä kahdessa aiemmassa inssikierrossa :| Ehkä tuleva kesätauko ja syksyllä mahdollisesti edessä oleva IVF-hoito jo mietityttää, vaikka nyt ei pitäisi ajatuksissa mennä ollenkaan sinne saakka.Toivoisin niin valtavan paljon, että tämä kolmas inssi nyt onnistuisi...
 
Mulla on inssien tukena clomifenit mutta ne aiheuttaa masennusta ja itkuisuutta ja mielialojen heittelyä. VOikohan clomit vaihtaa johonkin muuhun?

Maanantaina menen lääkärille ja puhun asiasta, kuitenkin e-pillerit aiheuttaa mussa saman reaktion. Olisi kiva kuulla etukäteen että voiko clomit vaihtaa muuhun vai tuleeko jotain muuta lääkitystä tilalle kun selittämättömiä ollaan.. Vai kärsinkö vaan masennuksesta kunnes joskus clomit lopetetaan?
 
Letrozolet pyydä, ne on todettu "terveemmiks" kun clomit :)
Mulla niistä ei tullu mitään oireita.Letrot on Femarin rinnakkaislääke, mutta halvempi.
Muista pyytää samantien 100kpl resepti, se on halvempi kun 30kpl :)

Niin ja tuosta pregnylistä, mulle lääkäri sanoi yleisellä tasolla tuon, ei viitannut PCO:n millään tapaa.
Niin monta tapaa ja mielipidettä kun lääkäriäkin :)
 
Viimeksi muokattu:
äiti seiskanelonen ja Läiti kiitos vastauksista!
Eli pitää puhua noista letrozoleista ja isosta pakkauksesta, elleivät sitten aloita pistoshoitoja clomien sijaan, kuulema näinkin on toimittu.
Mutta hyvä tietää että vaihtoehtoja on, jos ei tarttis koko hoitourakkaa kulkea lääkemasennuksessa..
 

Yhteistyössä