Inseminaatio 2013

Moikka!

Oli aivan pakko tulla Tulppua onnittelemaan! Oikein triplasti onnea :) Toivotaan että kaikki kolme pientä pysyy mukana ja saatte sitten oikein kunnolla vauva-arkea ensi kesänä :)
Hydrangea, kiva kuulla sinustakin :) Teillähän on oikein kunnon satsi kasvamassa. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja pääsette ensi viikolla siirtoon, peukut pystyssä :)

Tsemppiä kaikile piinailijoille!

Täällä odotellaan kuin kuuta nousevaa kahden viikon päästä olevaa varhaisultraa, toivotaan että siellä näkyy pieni sydämen syke. Oireita alkaa olemaan jo ihan reippaasti. Palelu on ollut jatkuvaa siitä lähtien kun se jo noin viikko ennen plussaa alkoi. Tai siis aamusella mulla on aina kauhean hiki mutta muuten on kylmä. Eilen alkoin pahoinvointi, joka kestikin sitten koko päivän, kun jäi syöminen vähän heikonlaiselle. Tänä aamunakin on kuvottanut, mutta kun olen saanut syötyä niin se on vähän helpottanut.

Tsemppiä siis kaikille tänne palstalle. Kovasti seurailen vielä mitä teille kuuluu, vaikka en kamalan aktiivisesti kirjoittelekkaan. tulen vielä varmaan kertomaan mitä ultrassa sanotaan :)

Plussatuulia :)

haave31 ja untamo 5+5
 
Tiltu, kovasti tsemppiä ivf:n ja kiva kun piipahdit täälläkin! ei ole tainnut miesparka vielä ajatella, että ehkä joutuu urheiluautostaan luopumaan :D me asuntaan vielä hissittömän talon neljännessä kerroksessa, joten saattaa muuttokin olla edessä!

Hydrangea, peukut on sinullekin pystyssä! :)

Grill, jos yhtáän lohduttaa, niin täällä se vasta nössöjen nössö! en piikittänyt itse yhtäkään piikkiä, joka kerta sai mies hoitaa homman :whistle: eli the arkajalka tässä vaan terve!!

haave, mietinkin tänä aamuna, että voiko olla jo näin aikaisessa vaiheessa pahoinvointia, kun oli hiukan yökkö olo, mutta kaipa se on jo mahdollista. muuten mulla on vaan hajuaisti 100-kertaistunut ja varsinkin hajuvedet, tupakka ja pesuaineet inhottaa toden teolla. onnea sinullekin vielä kerran! :)

olen vilkuillut varovaisesti tuonne plussanneiden puolelle, mutta aikamoinen viidakko näyttää olevan. tämä palsta on kyllä ollut iso apu ja henkireikä, joten olisi kyllä kiva jatkaa kirjoittelua, mutta mistään vaunuvalinnoista en vielä uskalla puhua!
 
Hei!
Oon ollu tietokonepimennossa! JA mitä täällä onkaan tapahtunut!!
Tulppu83 Aika mahtavaa! kolmoset!!! Nyt peukut pystyyn et kaikki menee hyvin!! Paljon onnea!!
Ootteko muuten siellä Espanjassa hoidossa yksityisellä puolella vai julkisella?
Grill Tsemppiä inssiin!! Ja mulla kävi nin onnekkaasti ettei mun ikinä tarvinnut sitä Pregnyliä itse pistää kun satuin olemaan Väestöliitossa ultrassa sopivana ajankohtana :) En tiiä miten oisin siitä suoriutunu, kun kylmä hiki tuli jo neulan näkemisestä.
haave31 mikäs rv sulla se ultra on? Äkkiä se aika menee :)
Hydrangea toivotaan, että pääsette siirtoon, ainakin hyvä määrä on rakkuloita!

Mulla menossa 6+2 ja kuvottava olo on vieraana, jos ei muista syödä tunnin välein. Ens viikolla rv 7+0 on varhaisultra ja se jännittää ihan sikana!!!Eka olin ajatellut mennä . aikaisemmin, että näkis onko oikeessa paikassa mut päätin sit kärsivällisesti oottaa ens viikkoon :) Toivotaan, että sydänäänet kuuluu ja kaikki on hyvin :) Silloin ois sopivasti miehen syntymäpäiväkin, oispa ihana lahja kun pieniäisen sydän löisi :heart:
 
Daysleeper, hyvin se ultra varmasti menee :) Käyhän kertomassa sitten! Alkuun tehtiin hedelmáttömyyskokeet, munatorvien aukiolotutkimus ym. yksityisellä, mutta sen jälkeen ollaan pääpiirteissäán oltu julkisella. Oon kyllä ollut tosi tyytyväinen. Kaýtiin me noin vuosi sitten kysymässä tajous yksityiseltä ennen kun oltiin saatu tieto että päästään julkiselle hoitoihin. Jotenkin siellä yksityisellä tuntu olevan ihan kauhea rahastamisen maku, tuntu inhottavalta. Lisäksi jo synnyttänyt kaveri kertoi aikanaan, että yksityisellä ne aina ajastaa synnytyksen, ja se tehdään melkein aina keisarileikkauksella. Minusta ainakin ihan kauhea ajatus, varsinkin jos sellaiseen ei oikeasti ole tarvetta. Itsellänihän sellainen on kaiketi edessä, mutta syy ei ole kuitenkaan se että aika on rahaa..
 
Kiitos kiitos kaikille! :) Inssi onnistuneesti takana ja miehen pesutuloskin oli oikein hyvä. Muistaakseni reilu 70 milj. selvisi pesusta ja niistäkin 84% A-laatua. Pyysin vielä tukilääkitystä joten sain lisäksi vielä luget. Huomasin vaan äsken että lääkäri oli määrännyt 15kpl pakkauksen joten en tiedä millä matematiikalla ne riittää kahdeksi viikoksi kun kahdesti päivässä niitä pitäisi pistää. :D Noh, soittelen polille tiistaina ja tarkistan asiaa. Ehkä lääkärille tuli vaan inhimillinen laskuvirhe. :)

Tsempit ultiin haave ja daysleeper! =)
 
  • Tykkää
Reactions: Hydrangea
INSSILÄISET 2013

Nimimerkki......Inssi........Ajankohta.. ..Lääkitys........Syy
Deja................1.IUI...........lokakuu.........pu............…selitm.
zulle.........……..2.IUI......…..marraskuu........c+pr..........selitm.

PIINAILIJAT :popcorn:
Nimimerkki......Inssi........Testipvä........Lääkitys........Syy
Aiko...................2.IUI........marraskuu.......c+mp+pr....selitm.
Eeva Maarit.........2.IUI..........4.11...... ....c+pr.............selitm.
Noble Estelle.......2.IUI.........6.11............g+pr+l......…selitm.
Mimmuli…………....1.IUI……15.11……...…..c+pr…...…..PCO+simpat
Esikko83......…….1.IUI......….15.11...........c+pr+l...........selitm.
Grill.................1.IUI...........24.11.........g+pr+l..............endo

PLUSSANNEET :heart:
Nimimerkki.......Inssi.....Plussauspvä. ....Lääkitys........Syy
Tähtisilmä*...........1.IUI.........27 .8...........pr+l..........selitm. (kkm)
Daysleeper...........2.IUI.........19.10 ............f+m+pr........PCO+simpat
haave31...............3.IUI.........25.10 ..........?+pr.............selitm.
Tulppu83..............3.IUI.........27.10 ..........g+o+l ..........selitm.


c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur, m=metformiini, g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus, t=terolut, pri=primolut
 
Täälä niin ihmeellisiä unia. Dpo7-8. Toissa yön "tein" positiivisia r-testejä koko yön, siis unessa. Viime yönä olin unissani kyselly et joko me ollaa onniteltu ku niille on tulos vauva ka mies kovsti yritti saada selvää kelle ja lopulta oli sit vaan silitelly mun päätä niin olin hermostunu sille ja huutanu aivan hermona että ei sitte! ???? nauran niin itelleni. En IKINÄ uneksi!
 
Moi,

olen roikkunut tässä taustalla lueskellen teidän onnea ja epäonnea aina silloin tällöin kesästä lähtien. Itselläni on takana 2 tuloksetonta inssiä, kolmas pitäisi olla laskujen mukaan marraskuun vikalla viikolla. Syynä lapsettomuuteen on PCO ja olen alkanut epäilemään myös endoa, koska kuukautiseni ovat niin kivuliaat. Käymme hoidoissa yksityisellä, lääkkeinä käytetään letrozolia ja inssin jälkeen lugeja.

Aikaisemmassa suhteessa yritimme lasta monta vuotta, mutta hoitoihin emme menneet. Nykyisen kanssa aloitimme klinikalla kesällä.

Jotenkin sitä luuli tähän lähtiessään, että voi päättää etukäteen olla nostattamatta mitään toiveita, jotta ei tulisi pettymyksiä. Sitten huomasin, että en pysty lainkaan kontrolloimaan tunteitani tämän asian suhteen, vaan sydämeni menee täysillä mukana, hyvässä ja pahassa. Tähän asti olemme jaksaneet iloita hyvinkin paljon pelkistä follikkeleiden olemassa olosta, niiden kasvusta ja paksuista limoista :)

Me emme ole kertoneet kovinkaan monelle yrityksestä, sillä haluamme välttää kyselyt jos/kun tämä ottaa hieman aikaa tai pahimmassa tapauksessa ei tapahdu ollenkaan. Kuitenkin tämä on asia johon kaipaa juttukaveria ja vertaistukea, koska tämä on niiiin suuri juttu. Niinpä tulin tänne.

Itselleni (ja puolisolleni) kaikista suurimpana yllätyksenä on tullut hormonien vaikutus mielialaan ja suuttumuksen määrään, tässä on kuullut kunniansa viime aikoina aika moni tutusta tuntemattomaan. Hävettää sitten jälkikäteen pyydellä anteeksi kamalan kohtuuttomia tunteenpurkauksia! Onneksi puolisoni kanssa niille voi jälkeen päin nauraa, mutta esimerkiksi nimeltä mainitsemattoman huonekaluliikkeen asiakaspalveluun en taida soitella enää koskaan...Kärsiikö kukaan muu tämmösestä?

Onnea ihan hirveästi plussanneille!
 
Tervetuloa mukaan Dominokeksi! Täälä eka nega tehty ja on kyllä menkka oireet ihan kivat. Toki dbo vasta 10, mut eikö sieltä nyt joku haamuttelija olisi tullu jos raskaana oltas. Nyt jotenki tuntuu että alkaa mennä taas mieli maata kohti ja nokka uutta inssi kohti!

Dominokeksi mä ainaki oon ollu iha hermoraunio vaikka en oo syöny ku clomit kierron 3-7 päivinä ja sit irrotuspiikki 36h ennen inssiä. Mut ehkä jännitys tuo vähä kireyttä!
 
INSSILÄISET 2013

Nimimerkki......Inssi........Ajankohta.. ..Lääkitys........Syy
Deja................1.IUI...........lokakuu.........pu............…selitm.
zulle.........……..2.IUI......…..marraskuu........c+pr..........selitm.
Dominokeksi....3.IUI...........marraskuu.......lz+l...........PCO

PIINAILIJAT :popcorn:
Nimimerkki......Inssi........Testipvä........Lääkitys........Syy
Aiko...................2.IUI........marraskuu.......c+mp+pr....selitm.
Eeva Maarit.........2.IUI..........4.11...... ....c+pr.............selitm.
Noble Estelle.......2.IUI.........6.11............g+pr+l......…selitm.
Mimmuli…………....1.IUI……15.11……...…..c+pr…...…..PCO+simpat
Esikko83......…….1.IUI......….15.11...........c+pr+l...........selitm.
Grill.................1.IUI...........23.11.........g+pr+l..............endo

PLUSSANNEET :heart:
Nimimerkki.......Inssi.....Plussauspvä. ....Lääkitys........Syy
Tähtisilmä*...........1.IUI.........27 .8...........pr+l..........selitm. (kkm)
Daysleeper...........2.IUI.........19.10 ............f+m+pr........PCO+simpat
haave31...............3.IUI.........25.10 ..........?+pr.............selitm.
Tulppu83..............3.IUI.........27.10 ..........g+o+l ..........selitm.


c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur, m=metformiini, g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus, t=terolut, pri=primolut
 
Tervetuloa dominokeksi! :wave: Lisäilin sun tietoja tuohon listaan samalla kun päivitin omani.

Soittelin tuossa aamulla polille ja selvisi että oli lääkäri vain jotenkin sekoillut sen lugesteron-reseptin kanssa, joten tämän päivän aikana kirjoittava mulle toisen jotta ne riittää sen kaksi viikkoa. :)

Mulla oli mielialaoireita clomeista, mutta nyt gonal-f:stä ei tullut mitään erityistä.

mimmuli: Pahoittelut negasta! :hug:
 
Ai niin unohtui kirjottaa, että minulla myös tuo pregnyl irroitukseen inssiä edeltävänä päivänä...! Kertaakaan ei ole vielä inssiin mennessä pregnyylinkään kanssa irronnu ja olenkin miettinyt, pitäskö annosta suurentaa vai antaa pistos hieman aiemmin. Kaikenlaista alkaa miettimään kun tulosta ei synny...On se kuitenkin varmaan jossain vaiheessa sitten irronnut kun vuotokin on tullut.

mimmuli1: Minulla juuri nuo luget saa minut ihan öh....ei nyt hulluksi, mutta sanotaanko että en ole niiden aikana parhaimmillani :) Kaipa se juuri on sitä jännitystäkin osaksi, niin kuin sinäkin sanoit. Harmillista, että sait negan...Minulla myös mieli maassa omastani, mutta toisaalta sitä jo alkaa odottaa vähän seuraavaa, josko sitten tärppäis!

Grill: Oliko tää sun eka kerta lugeilla?

Luis: Meillä on yleensä 2-3, joista 1-2 on folliikkeliultria ja vika on inssiultra. Inssin jälkeen ei oo enää ultrailtu, paitsi seuraavassa kierrossa kun raskaus ei oo alkanut. Itse olen miettinyt, että mistä tiiän onko munista irronnut ollenkaan, mutta sitten ajattelin, että ei kai sitä vuotoakaan tulis jos ei olis irronnu.
 
Kyllä se vuoto voi joissain tapauksissa tulla, vaikka munis ei olisikaan irronnut. Kuukautisten alkamiseen vaikuttaa muutkin asiat, kuin ovulaatio. Mulla eräs gyne epäili sellaista, että kaikki mun ovulaatiot menee mönkään. Eli folli kasvaa, LH nousee, aamulämpö nousee, kuukautiset tulee ajallaan jne. mutta munasolu jääkin munarakkulaan. En tiedä tästä enempää, mutta oon miettinyt, että vaatisin ultraa vielä pari päivää inssin jälkeen. Tai sitten meen yksityiselle ultraan. Haluan kyllä tietää onko vika siinä ja voidaanko siihen vaikuttaa vaikka pregylin annostuksella.
 
Luis: Ihan totta? Nyt kyllä alkaa harmittaan! Täytyy vähän kysellä lääkäriltä...Mulla on tosiaan ollu molemmilla kerroilla semmonen tunne, ettei oo irronnu ollenkaan. Hirveet määrät menee rahaa muutenkin tähän touhuun! :mad:
 
Heippa kaikki :wave:

Mahtuuko mukaan 26 vuotias nainen jolla eka inssi elämässään tässä kierrossa (tänään kp.2)? Olen uusperheellinen, miehellä 9v. poika ja itselläni 7v. tytär, vaan yhteisestä vielä haaveillaan. Yritystä takana jo 4v. Diagnoosina selittämätön, aiemmin käytiin vuosi kunnallisella, mutta pitkäveteisyyden ja siitä johtuneen stressin vuoksi jätimme kesken tutkimukset/hoidot ja jatkoimme TJOTtailulla, vaan eipä ole haaveesta kuulunut. Nyt päädyimme uudelleen hoitoihin yksityiselle ja huomenna eka inssi ultra. Inssin ohella kypsytetään soluja piikeillä ja loppu kiertoon luget. Jännää.

Onko muilla tullut piikki aineista sivuvaikutuksia? Kuinka monta kertaa olette käyneet ultrissa ennen itse inssiä? Huomenna selviää mikä merkkiset lääkkeet saan.
 
Dominokeksi: Juu, on eka kertaa luget käytössä. Katsotaan nyt miten menee. :whistle: Vielä on kaikki hyvin. *koputtaa puuta* :D

Tervetuloa mukaan Jenett! :wave:

Luis: Mulla oli yksi folliultra ja siitä sitten tehtiin muutaman päivän päästä inssi eikä silloin enää ultrattu.
 
INSSILÄISET 2013

Nimimerkki......Inssi........Ajankohta.. ..Lääkitys........Syy
Deja................1.IUI...........loka kuu.........pu............…selitm.
zulle.........……..2.IUI......…..ma rraskuu........c+pr..........selitm.
Dominokeksi....3.IUI...........marraskuu .......lz+l...........PCO
Jenett.............1.IUI...........marraskuu........pu+pr+l......selitm.

PIINAILIJAT :popcorn:
Nimimerkki......Inssi........Testipvä.. ......Lääkitys........Syy
Aiko...................2.IUI........marr askuu.......c+mp+pr....selitm.
Eeva Maarit.........2.IUI..........4.11...... ....c+pr.............selitm.
Noble Estelle.......2.IUI.........6.11........ ....g+pr+l......…selitm.
Mimmuli…………....1.IUI……15.11? ??…...…..c+pr…...…..PCO+simpat
Esikko83......…….1.IUI......….15.1 1...........c+pr+l...........selitm.
Grill.................1.IUI...........23 .11.........g+pr+l..............endo

PLUSSANNEET :heart:
Nimimerkki.......Inssi.....Plussauspvä. ....Lääkitys........Syy
Tähtisilmä*...........1.IUI.........27 .8...........pr+l..........selitm. (kkm)
Daysleeper...........2.IUI.........19.10 ............f+m+pr........PCO+simpat
haave31...............3.IUI.........25.1 0 ..........?+pr.............selitm.
Tulppu83..............3.IUI.........27.1 0 ..........g+o+l ..........selitm.


c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur, m=metformiini, g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus, t=terolut, pri=primolut
 
Viimeksi muokattu:
Heips,

täälläkin olisi yksi "hermoilija" mahtavaan joukkoonne :) olen käynyt lukemassa jonkin aikaa kirjoituksianne ja nyt ajattelin hypätä mukaan. Huomenna olisi ensimmäinen inssi ja unet on jäänyt edellisinä öinä aika vähille. Mitähän se mahtaa elämä huomisen jälkeen olla, sitten kai se piina vasta alkaakin :)

Itse olen saanut lääkitykseksi "vain" clomifenit kierron alussa, katselin noita muiden lääkemääriä ja jäin miettimään miksiköhän näin? Täytynee kysyä huomenna käynnillä. Irrotuspiikinkin vien huomenna matkassani ja sitten kuulemma katsovat onko sitä tarpeen laittaa ollenkaan, onko teillä muilla toimittu näin?

Meillä on 7-vuotias lapsi jonka saannissa ei aikaisemmin ollut mitään ongelmia ja nyt ei toista ei kuulu millään 3 vuoden yrityksen jälkeenkään. Kummassakaan ei varsinaisesti ole todettu mitään vikaa, itselläni on puhjennut kilpirauhasen autoimmuunisairaus 4-vuotta sittten, jonka oletan vaikuttavan asiaan vaikka lääkärit eivät asiaa ihan suoraan näin näekään. Olin aikaisemmin aivan naiivi kun en tajunnut ihmisten tuskaa, jonka lapsettomuus aiheuttaa. Kaveripiirini ikäisissä ihmisissä "tupsahtelee" vauvauutisia harva se päivä. Nyt tuntuu, että tarvii "kaltaisteni" seuraa, jotta jaksaa :)

Onnea meille kaikille tuleviin viikkoihin :)
 
Mäkin käyn paljon täällä lueskelemassa teidän juttuja. Söin Clomeja neljä kiertoa ja nyt taukokierron jälkeen alkaa ensimmäinen inssi-kierto. Clomittareissa oli niin monessa vaiheessa olevaa yrittäjää, etten oikein kokenut sitä pinoa omakseni. Täällä sen sijaan tuntuu olevan enemmän kaltaisiani.

Pääsisinkö siis mukaan? :)

Tänään on kp 1 ja aloitan viikonloppuna pistokset. Lääkkeeksi on määrätty Gonal-F ja irroituspiikkiä pyydän ellei se automaattisesti kuulu hoitoon? Tietääkö joku kuuluuko?

Meillä diagnoosina selittämätön lapsettomuus, mutta vuodan kyllä kolme viikkoa kuukaudesta, enkä oikein usko tuohon selittämättömään :)

Lasta toivottu 19 säännöllistä kiertoa. Olen 31v ja mies 33v.

Luomukierroissa kehittyi aina yksi johtofolli. Kahdessa seuratussa Clomi-kierrossa kaksi johtofollia. Saapi nähdä miten käy pistosten kanssa. Toivottavasti ei nyt kolmea kasva!

Itse epäilen, että mulla ongelma nimenomaan irtoamisessa, mutta mitään takuita siitäkään ei ole. Oma fiilis vain :)
 
Viimeksi muokattu:
mimmuli: Jaksamisia! :hug: :(

Tervetuloa mukaan Luis ja Sjusovare! :wave:

ON: Täällä viikko takana ja viikko edessä. :popcorn: Vielä jaksaa toivoa, mutta kuitenkin pelkään että ei tästä mitään tule... :ashamed:
 
Tsemppiä Grill piinaviikkoon!

Mimmulille halaus täältäkin :hug:

Minä kierron päivänä teillä on alkaneet piikitykset? Entä montako piikkiä olette ehtineet pistämään ennen ultraa?

Kuukautiset alkoi vähän epäimääräisesti ja on jokseenkin ollut nyt vaikea määrittää kp 1. Mietin täällä siis, että aloitanko piikitykset kp 3 vai kp 4. Onko hyvä ehtiä piikittää ennen ekaa ultraa 5 vai 6 kertaa?
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä