Inseminaatio 2012

Je
Täällä on kirjoiteltu niin kovasti, että on jo hankaluuksia pysyä perässä.

Kovasti pahoittelut kaikille negan testanneille :hug:

Tervetulontoivotukset uusille! Itse en ole kovin ahkera kirjoittelemaa, mutta kiva on lukea toisten kirjoituksia ja siten saada vertaistukea :)

Onnea piinapäiviä eläville! Voisiko tänne joku perustaa sellaisen listan, missä kukakin menee ja kuinka mones yritys on? Joku joka osaisi :)

Oma tilanne on tällä hetkellä vieläkin se, että koitan olla tulkitsematta "oireita" (rinnat kipeät oli eilen, mutta ei enää tänään ja aamulla hikoilutti, kuten aina ennen menkkoja) mutta parasta toivotaan, että kolmannesta inssistä olisi tärpännyt =)

Je pp 12 3.inssi yritystä 5/2010 alkaen
 
Onpa ollu nyt pari päivää hiljasta täällä :eek:

tarantellah, ootko yleensä sitten bongannut ovulaation lämpöjä? Kun eikö se ole kuitenkin aika epäluotettavaa, lämmöt mulla ainakin saattaa vaihdella hirveesti koko ajan.. Hyvin mahdollisesti olet jo ovuloinut vaikkei lämmöt olekaan kohonneet :)

Je, tsemppiä nyt viimeisillä pp-päivillä, se on raastavaa :p Joo, oliskin kiva jos joku listais meidät, niin pysyis paremmin kärryillä :)

Peikko89, kp7/30-35, 3. inssikierto, yritystä 9/2010
 
olen bongannut oviksen lämpöjä joo. nyt ei mitään nousua. ja ihan hirveet kivut munikses koko ajan :/ endoahan mä oon epäilly itelläni jo melkein kaks vuotta mutta ei uskota niin ei uskota. Mut nyt on sellanen olo että se munis ei oo irronnutkaan siellä.prkl.
 
Liityn pinoonne kanssa mukaan. Taustaa, olemme olleet hoidoissa vuonna 2002 ja 2009. 1 kouluikäinen lapsukainen meillä on (tuli luomusti, täysin yllätyksenä)

Nyt helmikuussa lähdimme taas hoitoihin, eka inseminaatio tulossa tällä hoitokierroksella. Clomit olen nyt napsinut. Ja nyt jatketaan kolmen päivän ajan pistoshoidossa (Puregon). Ei löytynyt tänään ultrassa mitään kummoista. Saapa nähdä mitä tästä nyt tulee vai tuleeko mitään? Minulla ei ainakaan mahd. tärpin suhteen kovin isoja odotuksia, eipähän tule sitten niin kovaa pettymystä.
 
Karoliina81 Voi harmi! Jaksamista sinne... :hug:

Aurinkoa79 Tsemppiä inssiin! =) Meillä kans ehkä inssi nyt keskiviikkona (kp13)...

Uskoa täynnä Teillähän on lähtenyt hyvä määrä siimahäntiä matkaan! ;) Meillä oli ekassa inssissa pesun jälkeen 2,5milj./ml

Je Jaksamista viimeisiin piinapäiviin... Toivotaan että tärppäis tällä kertaa! :D

Ja tervetuloa mukaan Tupasvilla!:)

Sit omaa napaa...;) Kävin siis eilen maanantaina folliultrassa ja niinhän siinä sitten kävi, että siellä oli taas liikaa folleja!!! :O En ymmärrä, nyt alkaa kyllä pikku hiljaa mennä hermot! :mad: Eli limakalvo oli 7mm, vasemmalla oli yksi 15mm ja oikealla yksi 13mm sekä neljä 11-12mm:stä! Nyt yhä enemmän ihmettelen sitä miksi lääkäri määräsi ottamaan kaksi clomia...:|

No nyt on sitten suunnitelma se, että mies menee keskiviikko aamuna kuitenkin antamaan näytteen... Ja minä meen sitten päivällä ja ultrataan, mikä on tilanne. Jos olisi käynyt niin, että nuo pienemmät olis hävinneet ja isommat jatkaneet kasvuaan inssi voitaisiin tehdä silloin... Mutta jos kaikki 6 follia siellä vielä köllöttelee, niin sitten inssi peruuntuu, TAAS!!! :'( Kyllä tämä alkaa olla jo aika uskomatonta! :( Lääkäri siinä sitten meinasi, että pitää miettiä kannattaako inssejä jatkaa, kun munasarjat näyttä noin villiintyvän... Vai siirtyä sitten IVF-jonoon, siellä kun niitä munasoluja saa tulla ja se on suotavaakin.

Niin ja se lista olisi hyvä idea, jos sen joku osais vaan tehdä...:)
Meidän tiedot:
Juliet83, kp 12/28-30, 3.inssikierto (2.inssikierrossa inssi peruuntui), yritystä 06/2009
 
Juliet anteeksi kun tuppaan teidän pinoon mutta onko kellekään muulle tuttua sellainen mitä mun lääkäri sanoi tehtävän jos liikaa folleja, eli ne ylimääräset imastaan pois ja ei tuu sen tähden välikiertoja??
Itsellä ei siis tuota vielä ole ollut mutta kun siitä mahdollisuudesta hoitavalle lääkärille sanoin niin hän kertoi näin tehtävän.

Meillä piakkoin varmaan siirrytään insseihin ja siksi hiukan teidän pinossa taustailen. :wave:
 
Peikko89 mäkin jo vähän odottelen sitä ivf:ää, mutta tehdään nyt sitten vielä ainakin yksi inssi ennen sitä. Meillä siis vasta toka inssi tulossa.

Aurinkoa79 kiitos ajatuksista :) Täällä on olo jo ihan normaali ja kohti uutta yritystä mennään. Sulla siis inssi huomenna! Tulehan kertomaan, miten meni.

Uskoa täynnä kiva juttu, että inssi meni hyvin :) Teilläkin hyvä määrä siittiöitä. Pidän peukkuja!! Mäkin jouduin viime kierrossa piikittämään 8 päivää samasta syystä.

Mites Je menee? Aiotko testailla? :)

Tervetuloa mukaan Tupasvilla :) Toivotaan, että pääsette tällä kierrolla inssiin!

Voi ei Juliet83! Onpas tosi kurjaa! Erikoista, että lääkemääriä ei ole pienennetty?? Mulla ongelmat just päinvastaiset.

ON: Eilen pääsin aloittamaan Femarit ja niitä napsin perjantaihin saakka ja perjantaina sitten myös eka Puregon-piikki. Nyt sitten menee tosi jännäksi, että ehtiikö munarakkulat kasvamaan tarpeeksi. Tiistaina menen ultraan ja katsotaan tilanne. Siinä on sitten pari päivää aikaa pistellä lääkettä vähän isommat määrät, jos siltä näyttää. Ensi viikon perjantaina pitäisi tosiaan sitten tehdä inssi, jos se tähän kiertoon tehdään, koska mies on työmatkalla vkon 12. Toivon kovasti, että inssi onnistuu tähän kiertoon.
 
Aurinkoista päivää kaikille!

Tänään sitten tehtiin toinen inssi (kp 14) ja samalla määrättiin luget alkavaksi torstaina eli 2 pv inssin jälkeen, kapseli aamuin illoin. Aiemmin en oo niitä käyttäny, eikä mulla oo tiputtelua, mutta kokeillaan nyt josko niistä olisi apua tärppiin :)

aurinkoa79 meillä näyttäis olevan testijännäilyt sitten samoihin aikoihin.. mulla on testipäivä 22.3.

Tässä meidän tiedot:
Lilla_Myy73, kp 14/26-30, 2. inssi, yritystä 12/2010 alkaen
 
Juliet83 voi miten mua harmittaa teidän puolesta!!! Meillähän tässä ensimmäinen inssi juuri tammikuussa peruuntui samasta syystä. Ja voi, miten osasi ottaa päähän!!!
Meillekään ei tuolloin lääkäri puhunut mitään puregon annoksen pienentämisestä eikä mistään, että osa rakkuloista olisi voitu imaista pois. Ollaan tosin julkisella hoidossa, joten ehkä siitä johtuu.... Kannattaa noita asioita kuitenkin kysäistä.

Meidän lääkärit tekivät sitten tuon epäonnisen inssiyrityksen jälkeen juurikin sen ratkaisun, että inssejä ei enää yritetä, vaan siirrytään suoraan icsi.iin. Aluksi tuo ajatus harmitti, mutta nyt asian hauduttua huomaan, että ehkä tuo on kuitenkin ihan hyvä juttu, onnistumismahdollisuus on kuitenkin niin paljon parempi. No tietysti haittapuolena on tämä julkisen puolen 7 - 8.n kuukauden jonotus. Aika kuitenkin kuluu yllättävän nopeasti. Nyt ollaan jo maaliskuussa ja kuukausi on jo jonotettu :D :/

Hyvää jatkoa kaikille!
 
Meidän ivf on ihan toukokuun alussa eli jättänen tämän ketjun tän inssin jälkeen. pidetään sit se väliaika ihan lomaa kaikesta ja toukokuussa sitten uusiin puuhiin. mutta ehkä mä käväsen täällä lukemassa teidänkin ketjua :) Mutta nyt vielä tämä tuhoontuomittu inssikierto loppuun eka.
 
tuli tuosta juliet83:n liioista folleista mieleen, että voiko ikinäikinä julkisella puolella käydä niin, että inssi vaihtuukin IVF:ään lennosta? Kerta niitä folleja on jo siellä munittu. :)

Sit toinen kysymys, että kun jos inssejä tehdään se 3-4 kertaa ja sit joutuu/ pääsee siihen noin puoli vuotta pitkään Ivf- jonoon, niin tässä laskeskelen, että mun tilanteessa inssit vois olla tässä tammi-kesäkuussa. Sit jonotus ivf:ään niin ehkä ihan loppuvuodesta tai sit alkuvuodesta 2013 ois ivf:t edessä. Eli voiko sen inssi - ivf -jonotusvälin käydä yksityisellä insseissä (tai jopa ivf:ssä)?

sori sekava selostus, hirvee kiire. :)
 
Minäkin hiukan tungen tähän ketjuun, pahoittelut (vaikken vakituisesti kirjoittele täällä missään, seurailen vain), koska täällä oli pohdintoja tuosta ylimääräisten munasolujen imemisestä pois.

Mulla on siitä kokemusta tältä kierrolta: Femarit kasvatti yllättäen kolme molluskaa (2X20mm, 1x16mm), kun max. kaksi haluttiin. Lääkäri halusi ottaa niistä pienimmän pois. Itse toimenpide ei ollut mitenkään mukava, mutta nopea se oli. Hoitaja tuli auttamaan hommassa. Lääkäri käski minun laittaa silmät kiinni, etten näe neulaa, kun se kuulemma on niin pelottavan suuri. Neulalla mentiin siis emättimen pohjasta läpi munasarjaan ja imaistiin siitä pienimmästä follikkelista sisältö pois (samalla ultrattiin siis koko ajan, että osutaan oikeaan). Pregnylin pistin ohjeiden mukaan saman päivän iltana. Mitenkään autuaaksi ei tämäkään toimenpide kyllä tehnyt, koska siitä seurasi se, että vuotelin verta muutaman päivän. Lääkäri sanoi, ettei verta pitäisi tulla kuin muutama tippa jos lainkaan, mutta nämä ovat yksilöllisiä juttuja. Verenvuodon takia saatiin sitten kuitenkin yhdyntäkielto sille päivälle, kun toimenpide tehtiin... Eli lopputulos oli: toivottava määrä hyvältä vaikuttavia follikkeleita, mutta ihan liian vähän peittojen heiluttelua (ei siis oltu inssissä vaan pelkällä ovulaation induktiolla mentiiin), että voisi ajatella tässä käyvän onnellisesti...

Toivottavasti tämä auttoi teitä asiaa pohtivia. Plussatuulia hirrrrrrveesti kaikille!

muoks. kirjoitusvirheet..
 
Viimeksi muokattu:
rootis, me ainakin ollaan jo ivf-jonossa, vaikka niitä pakollisia inssejä ei ole vielä kaikkia tehty. Kannattaa kysyä lääkäriltä, miten he toimivat, kun täälläkin monilla menee erilailla nämä kuviot. myös yksityisen puolen hoidoista kannattaa kysyä julkisen lääkäriltä, kun jotkut sallii ne ja jotkut ei..:eek: Ei paljon ollu apua kyllä mun vastauksista :p

Tervetuloa uudet ja kuokkavieraat ;)
 
peikko89 kyllä meille mun mielestä nimenomaan sanottiin, että inssiaikaa ei lasketa ivf:n jonotusajaksi. Kun meillä oli se tilanne, että mun kohdunulkoisten takia olisimme päässeet heti ivf-hoitoihin (tai siis jonoon). Mutta käytännöt on varmaan erilaisia eri paikoissa. Tämä siis julkisella Oulussa. Olisi varmaan pitänyt alkaa heti jonottaa sinne ivf:ään ja tässä odotusaikana käydä yksityisellä insseissä. :-/ (olenko vähän malttamaton??) :)
 
Viimeksi muokattu:
Kp1 eli toinenkin inssi meni pieleen.:(((Nyt sitten kaksi kiertoa ja kolmannesta IVF,heti
toukokuun alussa.Että näillä mennään..Osasin jotenkin varautua.Ekasta inssistä sain
aika romahduksen ja oli todella vaikeaa.Nyt ei ollenkaan niin paha olo,vaikka harmittaakin
ja paljon.
Onnea matkaan teille muille!Mä poistun täältä "jäähylle" ja sitten kovempiin hoitoihin..
 
Mullekin tänään sanottiin Taysissa että IVF:ään ei voi jonottaa samaan aikaan kun inssejä tehdään.

Folliultrassa tänään kp 11 kaks kappaletta 8 mm folleja ja 4 mm limakalvo. Oon vaan porannu koko aamun ja vituttaa niin paljon ettei sanotuks saa. Ilmeisesti tuo gonal ei stimuloi limakalvoa tarpeeksi ja se jää taas liian ohueksi, tai valuu liian aikaisin ulos pitkän kypsytysajan takia. Follit kaiketi saadaan kasvatettua, vaan eipä niillä mitään tee kun ei ole mihin kiinnittyä. Perjantaina katotaan uusiks mitä sieltä löytyy ja inssi menis varmaan ens viikon lopulle, vaikka aika turhaltahan se tuntuu. Ens kierto kokeillaan sitten menopurin kanssa jos se paksuntais tota limakalvoo enemmän ja se jääkin sitten varmaan meidän viimeiseksi inssiksi.
 
Me ollaan jonotettu treellä samaan aikaan ivf:ään kun on ollu inssejä. tammikuun lopussa kun tehtiin tuo toka niin sillon puhuttiin ivf:stä ja kun meidän tilanne siittiöissä on aika olematon niin meidät laitettiin jonoon jo sen aikana vissiin. nyt sit toukokuussa tosiaan alotellaan. mutta alotettiinhan mekin ovulaation induktiolla syyskuussa jo. että ihan suoraan ei sinne siis päästy :D
 
Me ollaan jonotettu treellä samaan aikaan ivf:ään kun on ollu inssejä. tammikuun lopussa kun tehtiin tuo toka niin sillon puhuttiin ivf:stä ja kun meidän tilanne siittiöissä on aika olematon niin meidät laitettiin jonoon jo sen aikana vissiin. nyt sit toukokuussa tosiaan alotellaan. mutta alotettiinhan mekin ovulaation induktiolla syyskuussa jo. että ihan suoraan ei sinne siis päästy :D
Riippuu siis varmaan vähän tilanteesta. Meillä miehellä on normaali määrä siittiöitä joten periaatteessa meidän mahdollisuudet pitäis olla hyvät inssilläkin. Itse en vaan enään jaksa siihen uskoa.
 
Aniit En ole ikinä kuulluutkaan tuosta ylimääräisten follien imemisestä pois...:O Eikä mulle ole kyllä siitä ikinä mitään puhuttukaan, eikä lääkäri ehdottanut ultran jälkeen! vilma99 Mielenkiintoiselta kuullosti tuo sinun kertomus tuosta ylimääräisen follin pois otosta!

rootis Me myös julkisella puolella hoidoissa ja minun mielestä siellä ei voi siirtyä ivf:ään, jos soluja tulee liikaa... Kai sitä olisi ehdotettu tässä tilanteessa, jos se olisi mahdollista. Siinä mielessä olisi hyvä olla yksityisellä ja eipähän tarvisi jonotella! Nyt se on vaan maltettava jonottaa! Kun ainakaan täällä ei voi olla ivf jonossa ja sillä aikaa tehdä inssejä se on joko tai...

Amalia Armas Kiitos tsempeistä! :flower: Kyllä tämä on niin raastavaa...:( Pelottaa ihan hirveesti, mitenhän huomenna käy! Olo on kyllä tosi skeptinen ja olen ihan varma, että inssi peruuntuu...:| Tällä hetkellä puhuttiin miehen kanssa, että jos vielä kuitenkin yhtä inssiä kokeiltaisiin, jos meille siihen lupa annetaan. Sitten siirryttäisiin ivf-jonoon odottamaan!

Susan78 Pahoittelut menkkojen alkamisesta! :hug: Samoin waninka sinulle pahoittelut! Toivottavasti seuraavassa ultrassa olisi parempi tilanne...

Mutta nyt vaan odottelemaan huomista! Nytkin vielä juilii niin paljon tuonne oikean munasarjan puolelle, että eiköhän siellä ole liikaa muniksia...:( Valmistaudun siihen, ettei inssiä tehdä, niin on iloinen yllätys jos se sit toteutuukin!
 
Viimeksi muokattu:
Susan78 :hug: Toivottavasti nuo rankemmat hoidot tuovat teille pian oman pikkuisen! Mahdollisuudet on ainakin moninkertaiset näihin insseihin verrattuna!

Voi harmi Waninka! Toivottavasti Menopurista tosiaan apua sen limiksen kanssa!

Toivottavasti Julietilla kaikki olis kääntynyt parhain päin ja muutama folli pudonnut pelistä tän päivän inssiin!

(.) Täällä menossa PP9 ja jotenkin on sekavat fiilikset. En oikein haluaisi antaa itselleni edes lupaa toivoa mitään hyvää tästäkään inssistä niin ei tarttis sitten pudota kovin korkealta. Tuntemuksista en oikein osaa sanoa suuntaan tai toiseen. Mulla ekan kerran oli noi luget tässä kierrossa joten suurin osa tuntemuksista varmaan on laitettava niiden piikkiin. Maanantaina olis sitten aikomus testata ellei vuoto ala ennen.
 
:) Hei! Minäkin ilmoittaudun tähän ketjuun, kun olisi tarkoitus mennä inssiiin tässä kierrossa, jos ei ovis osu viikonlopulle. Todennäköinen päivä on 16.3. Mutta tosiaan siinä viikonloppu painaa päälle. Minulla on nyt myös clomit käytössä.
 
Täällähän on ollut aktiivista kirjottelua :) ei meinaa mukana pysyä. Tervetuloa uusille, joita onkin tullut useita. Mukava kun ketju on aktiivinen.

Halaukset piinailijoille, joille ei tässä kierrossa onnannut. se on niin väärin, että joka kuukausi petytään ja ollaan pohjalla. Mutta ei se auta kun nousta sieltä jokakerta ylös ja jatkaa yrittämistä :hug:

Täälläkin piinapäivät muuttuivat menkoiksi. Tänään kp1. Sunnuntaina alkoi tiputtelu lugeista huolimatta, pp 11 aikoihin. Tänään soitto lääkärille jatkosta, välikierto nyt kuitenkin tulossa. Hoitaja meinasi, että jos päädytään kuitenkin IVF:ään, päästään siihen vielä tälle keväälle ja jo heti seuraavaan kiertoon välikierron jälkeen.. tästä ei onneksi tiputus maanpinnalle ollut kova, uskoin jo heti alusta asti epäonnistumiseen, miksi nyt kun ei kahdella aikaisemmallakaan..

Nyt pieni lepotauko tekee hyvää ja odotellaan kevään menemistä eteenpäin ja nautitaan aurikoisista keleistä.
 
Heips vaan! Paljon on tullut viestejä, ettei meinaa perässä pysyä. Meillähän eka inssi ei onnistunut. Nyt tässä kierrossa Anastrozolia on taas otettu kp 5-9, vaan eipäs tuottanutkaan toivottua tulosta eli yhtä vaivasta follia :(. Kp 13 oli uä-kontrolli, jossa vas. näkyi 11 x 11mm folli ja oikealla useita, joista yhdestä lääkäri ei edes ottanut selvää: /. Ei sillä, mä kyllä tunsinkin, että jotain häikkää nyt on ollut, kipuja ja kramppeja alavatsassa, ettei kaikki ole mennyt oikein.

Lääkäri ei ehdottanut edes inssiä vaan perinteisesti saisi touhuta. Pregnylin pistämisestä ei ollut puhetta, joten katsotaan josko ovuloisin normaalisti. Mitään uusinta uä ei ole, koska siitä ei mitään hyötyä olisi. Keskustelua hoidoista käytiin. Ollaan mietittty ivf-jonoon siirtymistä julkiselle puolelle ja pyysin lääkäriä tekemään lähetteen. Sen sanoi onnistuvan. Seuraavassa kierrossa kokeillaan sitten Clomeja eli pääsen vihdoin ottamaan sitä lääkettä, jota alusta lähtien olen halunnut käyttää. Halu olisi kyllä pysyä yksityisellä, mutta ei taida ihan olla rohkeutta lähteä ivf toteuttamaan yksityisellä, koska rahaa palaa siinä aika mukavasti. Pohdintaa ja pohdintaa..

Lääkäri ehdotti, josko muutamia inssejä kokeiltaisiin, kun hänen mielestään meillä on hyvät ellei peräti tosi hyvät mahdollisuudet saada lapsi kevyemmillä hoidoilla. Sanoi vain, että tämä asia vaatii vähän päätä. No shit, ei kai. Johan tässä 1,5 vuotta on tahkottu asiaa.:headwall:

Eilen, kp 14, sitten bongasin haalean + ovistikussa, mutta tänään en sitten sitäkään. Joko ovis on niin menny ohitse taikka mitään ei tapahdu tai jos tapahtuu niin ei tapahdu sitten tarpeeksi. Jotenkin ketuttaa taas niin lujaa, jos ovis on jo mennyt eikä ole tullut kuin eilen pupuiltua. Lääkäri kun ehdotti, että bongaile loppuviikosta sitä ovista. Aloitin bongauksen eilen ja taisi olla liian myöhään. :'(

Mikä hitto siinä on, että maailman yksinkertaisin asia on näin hiton vaikeaksi mennyt?:'( Jotenki olis vain helpompi luovuttaa. Enää ei edes itketä epäonnistuminen, kun siihenkin on jo turtunut. Päätäkin särkee jo toista päivää putkeen.:stick: Yritä tässä nyt sitten olla onnellinen niiden puolesta, jotka ekasta yk tulevat raskaaksi.

As if.

Nyt ei vaan pysty. :headwall:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä