Inseminaatio 2011

Moikka,

Mulla vähän samanlaiset fiilikset kun Tuulilla, eli ei tainnut meilläkään 4. inssi tärpätä....ei oo mitään oloja, jos ei tätä kesäflunssaa lasketa=)
lauantaina pitäis testailla tai sais, mut katotaan nyt kerkiikö menkat jopa alkaa siihen mennessä.
Meillä olis seuraava etappi myös tuo IVF ja pohdinkin tässä et mitä tekisin...jäisinkö julkiselle vai menisinkö yksityiselle ajan säästämiseksi.
Rödluvan ja kaikki muutkin: voiko julkisella puolella olla jonossa saman aikaisesti kun on hoidossa yksityisellä puolella? Mä olen käsittänyt et tässä kohtaa pitäis valita ollaanko jonossa julkiselle vai siirrytäänkö kokonaan yksityiselle? Miten on ?

Tsemppiä kaikille!
 
Meille sanottiin hyvin selkeästi että hoidoissa voi olla vain yhdessä paikassa kerralla, eli jos on julkisella niin yksityisellä ei voi pomppia välissä... (tyks)

Meillä mennään viimeistä viikkoa piinailussa. Tissit on taas tulleet takaisin ja kaikki mahdolliset oudot lugetuntemukset nostattavat toiveita liian korkeiksi... Jurkele...
 
Meillä lähti tiistaina matkaan 14 milj kaveria, melko täydellisesti liikkuvia. Kaks follia oli, limakalvo "oikein hyvä 10 mm". Oli ensimmäinen inssi meille, aiemmin luomuiltu puregonin kanssa. Nyt sain luget myös tueksi. Jostain syystä toiveet aivan pilvissä kun asetelmat oli kunnossa. Tsemppiä odotteluun 83yrittäjä.
 
Hei! Saanko tulla jännäämään teidän kanssanne? Eka inssi luultavasti ensi viikolla. Takana lähes 2 vuoden yritys kotikonstein. Taustalla hieman alentunut sperman laatu.

Tätä ekaa yitetään luomuna, seuraavia sitten lääkkein. Clomifen-reseptin sain jo valmiiksi. Kävin tänään kp 12 ultrassa, limakalvo oli 9 mm ja folli 11 mm. Epäili että viikonlopun jälkeen olis ovis, toivotaan niin! Sitä nyt aion ensin tässä jännittää, ettei ovis ilmaannu ainakaan lauantaina. Miten te yleensä testaatte ovista, kerran vai kaksi päivässä? Aamulla vai illalla? Hyviä niksejä aloittelijalle, kiitos!

Guess82: Onnea matkaan!

Katjuska-81: me olemme hoidoissa julkisella puolella, mutta esim. fertiliteettipolin pääsiäisruuhkan vuoksi kävin yksityisellä aukiolotutkimuksessa ja nyt taas palasin inseminaatioon julkiselle. Nyt myös kesäsulun aikana aion käydä yksityisellä inseminaatiot ja sitten syksyllä kun julkinen aukeaa palata sinne inssiin tai ivf-hoitoon. Varmistelin molemmilta hoitavilta lääkäreiltä ja tämä sopii heille. Näin siis K-S KS:n alueella. Eihän se ole julkiselta pois jos heidän ruuhkaansa helpottaa käymällä yksityisellä, päin vastoin. En sitten tiedä sitten onko jokin erilaista ivf:n kohdalla.
 
Okei...siis vaihtelevaa käytäntöä näyttää olevan. Mä olen siirtymässä Naistenklinikalle IVF hoitoon joten katotaan mikä on siellä sitten käytäntö. Meinaan huomenna soitella sinne ja kysellä jonoista ja samalla taidan varmistaa myös tuon julkinen /yksityinen kompleksin.
Muistan joskus että mulle olis sanottu tuolla että en vois olla saman aikaisesti molemmissa.

Tervetuloa uudet Inssiläiset mukaan=) Mä taidan kohta kyllä siirtyä johonkin pinoon missä olis IVF keskusteluja enemmän.
 
Moikka,
Katjuska-81 toivotavasti että onnistut ja myös Tuuli1976.. eihän kaikki alkuraskaus tunnu mitään..
Rödluvan ja 83yrittäjä odotan kovasti positiivinen uutiset myös teilta..
Guess82 tsemppiä.. Haaveilija82 Tervetuloa..
Eilin olin ultraäänissa ja näyti hyvälta että puregon piikit aloitan huomenna ja inssi olisi 3.6 tai 6.6.. on helpotus että hoito voin aloita ja että nro 2. inssi yritys..
 
No nyt on soitettu ja kyselty näistä hoidoista. Eli kyllä olitte oikeessa, Hoidossa voi samanaikaisesti olla molemmissa paikoissa mutta ne alkiot mitä yksityisellä otetaan / pakastetaan pitää käyttää ennen julkiselle puolelle menoa.
IVF jono on tosiaan se puoli vuotta julkisella joten meillä se menee johonkin marras-joulukuulle vasta. Uskoisin että käydään kokeilemassa sitä ennen yksityisellä IVF hoitoa 1-2 kerran ennen tuota julkiselle pääsyä. Enhän mä noin kauaa haluu ootella!
Ja menkatkin alko tänään sitten joten 4. Inssi ei tuottanut meillä tulosta.

Tsemiä kaikille jatkoon. Mä siirryn nyt sitten kirjottelemaan johonkin IVF pinoon!
 
Mirdav: Oi, mahtavaa että pääset aloittamaan lääkkeet ja kohta inssiin =) Toivotaan parasta!

Itse eilen mielenkiinnosta selailin adoptiosivustoja, että en nyt hirveän optimistinen ole. Onhan meillä toki IVF:t vielä tekemättä kans, ja niissähän on hyvät onnistumisprosentit. Vielä 10 päivää pitää jaksaa piinailla...
 
Optimistisesta asennoitumisestani huolimatta alkaa pessimismi taasen nostaa päätään. Testailu olis muistaakseni keskiviikkona, mutta ei oo enää sellanen olo että oltais plussan puolella.

Ajatukset on jo taas kesätauon jälkeisessä koetuksessa josko se ivf tulisi meidät pelastamaan.

Eilen oltiin isoissa juhlissa jossa oli lapsia melkein saman verran kuin aikuisiakin... puhutaan siis kymmenistä. Joukossa oli ihan liikuntakyvyttömistä aina varhaisteineihin asti. Oltiin ilmeisesti ainoat lapsettomat porukassa. Siinä sitä perhe-elämää oli taas nähtävillä ihan täys kattaus... Eikä tehny edes tiukkaa kattella sitä menoa. Melkeen vaan naureskelin itsekseni, kuinka helpolla sitä voikaan ihminen päästä.

Toivotaan toivotaa.... Keskiviikkona tuun taas raportoimaan jatkuuko blogin päivittäminen raskausviikkoteemalla :D
 
Heips,
Mullakin aikalailla luottamus tähän haussa: on pp 6 eikä mitään muuta kuin kaamea väsymys, joka johtunee Lugeista. Pitäisikö tässä nyt olla jos jotakin repäisykipuja ja nippailuja ja oksentelua jo? :D
 
Guess82: Mulla pp7 eikä myöskään mitään vielä. Mutta toisaalta jos siellä jotain on, niin korkeintaan juuri kiinnittymässä. Mutta henkeä pidätellen odotan tulisiko (pliis!) jotain oireita tän viikon aikana. Tsemppiä sullekin!
 
Viimeksi muokattu:
Päivitän pikaisesti omaa napaa, eli 4.inssi tuotti plussan mutta kesken meni, tänään varmistettiin ultralla eli todennäköisesti meni kesken rv6+3. Inssejä ei tietääkseni enää tehdä vaan siirryn IVF jonoon, vielä lääkäri ei siitä puhunut vaan pyysi soittamaan kun tästä itkuisesta olemuksesta selviän.
 
Jag78: :hug: Niin epäreilua....

Muille toivon kovasti plussaa! Eihän niitä oireita välttämättä ole ainakaan tuossa vaiheessa vielä. Piinapäivät on niiiin pitkiä!!! :headwall:

Mulla oli 1. inssi eilen ja matkaan lähti pesun jälkeen 38 milj. simppaa (a 1%, b 65%). Meillähän ongelmaa nimen omaan noissa simpoissa. Jännä, että niiden laatu aina pesun jälkeen paranee huomattavasti. Ihmettelin vähän, kun luulin että multakin varmistetaan ultralla, että kaikki on ok, niin laitettin vaan kaverit kyytiin ja housut jalkaan. Tein vaan sunnuntai-iltana positiivisen ovistestin ja sen perustella eilen inssi. Onko tämä ihan vallitseva käytäntö lääkkeettömässä inseminaatiossa vai miten teillä?

Jotenkin ei vaan jaksa oikein uskoa onnistumiseen, eikä haluakaan, ettei sattuisi niin paljon. Silti sitä kuitenkin toivoo kuukaudesta ja vuodesta toiseen... Täällä menee nyt kesäksi klinikat kiinni ja vasta elokuussa hoidot sitten jatkuvat, edes yksityiselle ei pääse ennen sitä. : /
 
Woi harmien harmi Jag :( Toivottavasti järeämmät aseen auttaa...

Mulla sattuu mahaan ihan järkyttävästi. Ihan niinku olis ensimmäinen mensupäivä meneillään. Närästystä, päänsärkyä ja mahakipua... ihan uus sekoitus siis taas tähänkin kiertoon. Tein äsken testin ihan vaan jotta jaksan odottaa huomiseen ja puhdasta negaa näytti....
 
jag78 oi oi.. kurja :hug: tiedä täysin miltä tuntuu koita jaksaa kyllä se joskus vielä onnistuu..

Rödluvan sulla ennä 6 päivää pp..peukkuja...

Muuten onko kellan tapahtunut että 5 puregon piikit tehty niin on pieni vuoto vielä tule..? please tell me se on normaali.. mulla huomena ultra ja verekoe toivon kovasti että kaikki ok...:confused:
 
Rödluvan, joko ilmoittelee itsestään?
Mulla oli eilen olevinaan outoa tunnetta alavatsalla vasemmalla, mutta en tiedä meneekö mielikuvituksen piikkiin vai muun mahan toiminnan. Nännit ovat kipeät, mutta se lienee Lugesteronin kepposia. PP8.
 
Guess82: Tänään siis pp 9, mutta ei kyllä edes kuvittelemalla saa uskoteltua itselleen et olis mitään oireita. Väsynyt oon mut se ei oo mitään uutta :rolleyes: Ei oireita toki aina tarvikaan olla mutta jotenkin taas vahvistuu tunne siitä ettei taaskaan tärpänny... Toivotaan että sun vatsatuntemukset on the real thing!

Mirdav: Kuinka kävi ultrassa??
 
Täälläkin pp 9 menossa ja nyt on ollut jotenkin aivan erilainen kierto, kuin kaksi aiempaa. Mulla on ollut huono ja etova olo muutaman päivän ja menkkakipuja siinä pp 5-6. Tänään ei kertakaikkiaan mitään mainittavaa, huono olo hävinnyt ja on jotenkin luovuttajafiilis. Oispa jo testipäivä, niin pääsisi tästä piinasta suunnittelemaan seuraavaa hoitoa. Tsemppiä piinistelyyn!
 
Rödluvan ultrassa oli hyvää uutiset vaikka minulla jonkin vuoto eikä siitä oo tieto mistä johtu.. minulla tänään vasen munarakkula 16mm ja oiken on 18mm, huomenna pregnyl irrotus piikki ja perjantaina inssi :) olin tosi onnellinen että inssi vois tehä tällä kieroksilla.
 
83yrittäjä: Voi harmi! Olen pahoillani puolestasi :hug: Eli onko sulla vielä kolmas inssi jäljellä?

Mirdav: Hienoa!! Oi kun ihanaa että pääset nyt inssiin! Pidän peukkuja =)

Lounatuuli86: Ihan samat fiilikset, en usko että onnistui ja odottelen vaan sitä väistämätöntä vuodon alkua, vielä 5 päivää.
 

Yhteistyössä