Inseminaatio 2011

Mirdav mene ihmeessä lääkärille jos vuoto ei lopu.
Mullakaan ei ole yhtään sellainen olo, että voisin olla raskaana. Ei kiristä, purista, ei mitään erityisiä tuntemuksia :( Pää leuassa kohti uusia pettymyksiä.
Joshua tervetuloa! :)

Rödluvan ja Tuuli 1976, kiitos lohdotuksesta :).. jo ajattelenkin että jos huomenna on vielä vuoto niin soitan lääkäriin ei se ennä kuulusta normaalia..

Rödluvan ja Tuuli 1976 alkuraskaushan voi olla oiretonta eli älä vielä mieti mitään nyt vaan positiivinen ajatus.. halauksia teille molemmille :)

Tänään aamulla tehty PLUSSA! :p Eka inssi, ja me mahduttiin siihen huimaan 10-15% onnistumisprosenttiin. Ooon niiiiiin onnnnnellinen! Nyt vaan toivotaan, että pysyy kyydissä.

Toivottavasti tämä antaa toivoa kaikille muillekin, että onnistuminen insseillä on tosiaan mahdollista! :)

Paljon onnea Tiivarille plussasta!

Täällä mennään pp 11 ja menkkaoireita ollut eilisestä lähtien :( toisaalta myöskin kovaa väsymystä, pahoinvointia ja palelua, mutta vedän ne noitten lugejen piikkiin. Testata sais ens keskiviikkona, mutta saa nähhä ehtiikö sitä ees testaamaan. Oon vaan ootellu että alkais kahvi oksettamaan ja ois koko ajan pitkät päällä, mitkä ollu raskausoireena esikoisesta ja kahesta keskenmenneestä, mutta kun ei...On se hullua kun toivoo niin kovasti sitä, että oksentelis aamukahvit pihalle :D

Meillä reilu 10 vuotta lapsettomuutta takana, ja joskus aikoinaan v. 2004 jätettiin hoidot lopulta kesken (ISCI). Tehtiin surutyötä ja päätettiin elää kaksin. Luomuplussa v. 2007, ja nyt sitten ekasta inssistä tärppi! Ihan uskomatonta kyllä!!!

Tiivari, hurjasti sinulle onnea, toivotaan että kaikki menee hyvin!
Paras ystäväni ilmoitti eilen, että odottaa vauvaa... siitä alkoi itku, mille ei meinannut tulla loppua. Mahdanko olla tulossa hulluksi? Tuntuu kurjalta, kun ei voi olla onnellinen...
Tänään sitten alkoi taas clomit tupla-annoksella, huokaus!

Kevättä kaikille! Täällä yksi jolla ensimmäinen inssi takana ja nyt tulevalla viikolla testin paikka. Kurjaa kun tietää että ei onnistunut... niin monta vuotta ja lukuisia pettymyksiä takana. Rankkaa on ollut. Pupulienkelin viesti sai mut kirjoittamaan tänne. Aloitimme mieheni kanssa yrittämään lasta ennen lähimpiä ystäviä ja nyt heillä on jo lapset ja lasten synttäreitäkin vietelty, eli aika menee, mutta meidän kohdalla ei tapahdu mitään. Vikaa ei ole löytynyt eli selittämättöminä mennään. Muistan kun paras ystäväni ilmoitti että on raskaana ("hupsis, sehän kävi nopeasti!"), itkin monta päivää. Olen välillä niin täynnä raivoa, välillä aivan turta, mutta jostain kummasta sitä toivoa ja sitkeyttä aina löytää.

Kaikille plussanneille suuren suuret onnittelut ja tsemppiä raskauteen! Meille muille, toivon että kevät toisi muutakin kuin aurinkoa mukanaan...

Jaksamista Pumpulienkelille ja tiedän tuon tunteen kun paras ystävä ilmoittaa olevansa raskaana ja ite on joutunu kierto toisensa jälkeen pettymään. Haluis olla toisen puolesta onnellinen, mutta silti siellä taustalla kaivelee millon on se oma vuoro. Mulla paras ystävä ilmotteli tammikuussa, vain muutama päivä sen jälkeen ku itellä alko menkat plussasta huolimatta, että on raskaana ja siitä pari viikkoo niin ilmotti oottavansa luomukaksosia, eka yrityskierto hällä vielä...itkin varmaan viikon sen jälkeen kun sain kuulla tämän uutisen. Mutta ei mee nallekarkit tasan ei, ei sille mitään voi :(

jsl
Hei vaan!

Tervetuloa minunkin puolestani kaikki uudet inssiläiset!

Itsellä huomenna olis kp 12 ja uä, jossa katotaan millon neljäs inssi voitaisiin mahdollisesti tehdä.
Naamakirjassakin taas yksi kaveri esitteli isoa mahaansa... se ei mua niin ota päähän, koska käsittääksemme heilläkin on ollut jotain ongelmaa raskautua, mutta silti se vähän riipaisee.

Mirdav: mulla kesti 11 vrk vuoto kemiallisen raskauden jälkeen... eli just sillon kun plussasin vuodosta huolimatta. Lääkäri sanoi, että jos jatkuu yli kaks viikkoa niin täytyy ultrata ja katsoa mistä johtuu ja että löytyykö syytä.

Tiivarille isot onnittelut plussasta.

jsl.. kiitos huomenna soitankin naistenkliniikkalle kun se ei vaan loppu se tule vielä,, huomenna on tasan kaksi viikko kun se alkoi..mutta tämä on jo normaali kuukautiset siitä keskimenosta..se varma vaikuti kun minulla tehtiin se ultraääni ja sit varman se puhdistus mitä lääkäri on tehnyt minulle.. kunpa tietäis mikä minulla oiken vaiva tai tuossa alapäässä..kyllä harmitaa kun ei varman taas mitään inssi seuravan kierros... eeeeekkkkk... vähän jo otaa päähän kohta on jo kolme vuotta yrittämistä...mies jo siinä ja siinä että luopui tästä hoidosta...

mutta jaksamista meille kaikkille ketä ei ole vielä onnistuneet..ja onnittelut plussalaisille...täyty vaan olla positiivinen:)

Onnea Tiivari:flower:

Gismah kirjoitit aivan mitä itse olisin voinut kirjoittaa. Mekin olemme ainoat tuttvapiirissä, joilla on lapsettomuusongelma, joten on aika vaikea välillä jaksaa. Kolmas tuttavapiiristä saa nyt 2. lapsen sillä aikaa kun me odotellaan sitä ensimmäistä plussa raskaustestiin.

Mirdav en osaa oikein mitää sanoa, joten :hug:

Mulla pp5 eli reilu viikko vielä odotellaan. Mulla luget pitää vuodon pois eli vuodon poisjäämistä on turha "juhlia".

Ni
Tiivari , onnea oikein kovasti ja tarrasukkia matkaan!

Jos sitä omaan napaan menis, kun on vieläkin pönttö ihan sekaisin..

"Raskaana
1-2 viikkoa" luki testissä tänä aamuna klo : 04.00. Alunperin olin ajatellut hannata koko testin tekemisessä mutta jostain syystä tuli mieleen että samapa tuo on hoitaa pois alta...

=)

Pelko seuraa takamuksessa, mutta ajattelin kuitenkin iloita ja olla onnellinen tästä hetkestä ja toivoa että mekin vihdoin saadan vauva kotiin asti joulukuussa! :)

Huomenta naiset!

Isot onnittelut kaikille plussanneille :heart:

Ja tervetuloa uudet keskustelijat! :flower:

Vihdoinkin paastaan inssiin asti, tiistaina siis itse tapahtuma, jihuuu! Voisin tassa kerrata meidan historiaa:
Kolme vuotta nyt yritysta takana, vuosi hoidoissa. Asutaan Hollannissa, joten vahan eri saannoilla mennaan kuin Suomessa. Taalla tehdaan siis 6 inseminaatiota ennen siirtymista IVF-hoitoihin, ja meilla ei ole mennyt ihan putkeen niiden hoitojen kanssa.

Ekasta inssista, vuosi sitten tuli plussa. Johtofolli oli pregnyl-paivana 23mm, inssi tehtiin 42 tuntia pregnylin jalkeen ja kaksi viikkoa myohemmin plussa. Klinikalla otettu verikoe paljasti kuitenkin, etta jotain on pielessa, silla hCG oli 179 silloin kun se olisi pitanyt olla 300-400.
Viikon paasta hCG oli noussut ja oli 1500 mutta vielakin ihan liian alhainen. Ultra paljasti pienen solumoykyn kiinnittyneen vasempaan munatorveen, ja samana iltana, viikoilla 6+ minulta siis leikattiin kohdunulkoinen.

Seuraava inssikierto oli heinakuussa, laakari nosti hormoniannostusta silla halusi kaksi johtofollia. Tulikin lahemmas 10 munaa, joten kierto peruttiin.

Seuraava inssikierto sitten elokuussa, mentiin taas pienimmalla mahdollisella annostuksella, saatiin yksi johtofolli ja paastiin tekemaan inssi, mutta ei plussaa. Johtofolli oli pregnyl-paivana vasta 18mm ja luulen, ettei se edes irrotuspiikista huolimatta irronnutkaan vasta kun pari paivaa myohassa.

Sitten tuli valiin loma, joten seuraava inssi lokakuussa, taas sama juttu, johtofolli oli 18mm kun irrotuspiikki pistettiin ja inssi tehtiin 40h myohemmin, tuloksena nega.

Marraskuussa, joulukuussa, tammikuussa, helmikuussa ja maaliskuussa inssit jouduttiin perumaan, milloin hyperistimulaation takia, milloin kystien, ja kerran liian aikaisen oviksen takia.

Nyt olen taas piikitellyt puregonia 8 paivaa, kaynyt 4 kertaa seurantaultrassa, ja eilen oli siis viimeinen ultra. Laakari meinasi taas, etta taytyy perua koska folleja oli 3 suurempaa, ja monen monta pienempaa. Meikatytto taisteli vastaan ja vihdoin suostuivat ottamaan verikokeet ja koska ne paljastivat estrogeenitason olevan ihan hyvalla tasolla, suostuivat tekemaan inssin! =)
Eilen siis pistetty Pregnyl, ja huomenna tiistaina, tasan 42h myohemmin on inssi. :cool:

Meilla on korkea monikkoraskausriski, silla siella on kaksi johtofollia, ja yksi rajatapaus, ja laakari varoitteli kaksosista, mutta otetaan kylla vastaan vaikka kolmoset mielummin kuin tyhja kohtu! :D

Kommenttina tuohon tuttavapiirin jakautumiseen:

Meillakin kun aloitettiin yritys, ei juuri kenellakaan tuttavapiirissa ollut lapsia. Kun oltiin yritetty jo reilut puoli vuotta, mun sisko kertoi, etta hekin aloittavat yrityksen. Seuraavassa kuussa tulikin jo ilouutiset, ovat raskaana. Tuo vauva syntyi jo 1,5v sitten. Samoin oli pikkuveljen ja vaimokkeensa kanssa, ilmoittivat, etta haluavat myos yrittaa kun siskon vauva on niin ihana. Kuukausi myohemmin ilmoittiat plussanneensa. Nyt tuokin vauva on jo melkein vuoden....

Meille toissa reilu vuosi sitten oli 8 (!!!) naista raskaana. Minun piti esimiehena kuunnella heidan tarinoitaan siita, kuinka kamalaa raskausaika on ja kuinka eraskin ruotsalaistytto tuli raskaaksi pillereista huolimatta ja kun tajusi vihdoin olevansa raskaana, oli jo liian myohaista tehda asialle mitaan, silla han oli jo ylittanyt 12vkon.. Seuraava paukku oli eras Ranskalainen ystavani, lahes nelikymppinen sinkkunainen joka biletti jokaikinen viikonloppu, huumeiden voimalla.
Ilmoitti tulleensa raskaaksi yhden yon jutusta.

:headwall:

Facebook on taynna vauvojen kuvia, siis ihan taynna. Jotkut ystavat laittavat ensin facebookkiin, sitten viela sahkopostilla, varmuuden vuoksi, ettei vaan jaa huomaamatta kuinka sopo pieni perheenlisays sinne on syntynyt. Ja ihan yrittamatta.

Kyllahan naita riittaa, mutta ei se auta kun kestaa ja ajatella, etta jonain paivana on meidan vuoro. :hug:

jsl
Sharona: sä oot niin positiivinen, kun kykenisi itse samaan :headwall:

Ni: Onnittelut plussasta! Minä päivänä uskalsit testata eli kauanko inssistä?

Mirdav: Mitä kuuluu?

Mulla on vasta iltapäivällä se uä aika ja mua niin pelottaa kun just samaan tapaan vatsa vihoittelee kuin ovulaation aikaan ja on vasta kp12...

Heidari Yksityisellä ollaan.

Rödluvan kysyn kysyn ;) kyllä mielestäni viimeksikin kyselin, mutta ehkä ne vaan kaikki katosi päästä kun kerrottiin että päästään suoraan hommiin :p Eli uudestaan kysymään nyt

Tiivari ja Ni Paljon onnea plussista!! :flower:

Uusi kierto alkoi nyt sitten lauantaina ja tänään soitin lääkäriin tutkimusaikaa. Torstaina klo 7.20 pitäisi sitten olla paikalla. Jos siinä ei mitään yllättävää, niin ensi viikolla olisi inssi.. Ja tuhat kysymystä siinä välissä :D

Meillä on lähipiirissä yksi joka on ollut hoidoissa jo pidempää, mutta niille on tullut kaikkia ikäviä yllätyksiä matkalla, ja tällä hetkellä odottavat lupaa yrittää uudestaan tai jatkaa hoitoja. Toinen pariskunta tuli raskaaksi tutkimusten aikana. Ja sitten on lisäksi 4 raskaana tosta noin vain ja 3 vauvaa parinkuukauden aikana syntynyt. Ja tämä kaikki vain tänä vuonna. Välillä tuntuu, että tulee hulluksi, mutta toivottavasti päästäisiin pian joukkoon mukaan..

Jaksuja paljon kaikille! :hug:

Ni
jsl , uskaltauduin testaamaan pp 14, eli tasan kaks viikko inssistä. Kävin tänään otattamassa hcg-arvon kun ruskeata tuhrua bongasin paperissa. Klinikalta rauhoittelivat että normaalia se vain on. Toivotaan! : /

Suuret onnittelut sinullekin Ni Plussasta :wave: Nyt toivotaan, että pysyvät matkassa. Mä menen keskiviikkona labraan, niin katsotaan tuo HcG-arvo. Hiukan jännittää, ja googlaaminen vaan lisää huolestuneisuutta. Vaan eipä se murehtimalla parane.

Paljon jaksamista kaikille ja plussatuulia!

Yhteistyössä