induktioliesi, onko hintansa veroinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja liesimamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

liesimamma

Vieras
Eli meillä olisi uuden lieden hankinta edessä, lattialiesi.

Nyt olen arponut induktioliesi vs normi liesi...

Kannattaako siis ostaa induktio? miten nopea se on? ja onko kiertoilmauuni hyvä?

Kokemuksia kiitos :)

Induktioliesi on kyllä kannattava ostos, mutta grammia en voi suositella. Se noissa on että ovat melko teknisiä vempaimia=> saattavat hajota. Nimenomaan grammin hajoamisesta on kokemusta, muut on toiminu hyvin.
On se nopea, nopeammin sillä veden keittää kuin vedenkeittimellä.
Kiertoilmauuni on hyvä myös.

Oma kokemukseni keraamisesta liedestä on huono, sitä en suosittele hankkimaan, induktiosta en osaa sanoa.

Pinnaltaan ilmeisesti melko samankaltainen keraamisen kanssa? Itse yllätyin keraamisen lieden puhdistuksen hankaluudesta vrt. normiliesi, täytyy varoa millä hinkkaa, lika tarttuu kuitenkin tosi tiukkaan. Vaatii päivittäin puhdistusta sellaisella keraamisenlieden raaputtimella.
En tykkää, ikävä sitä tavallista liettä.

[QUOTE="nounou";29831718]Oma kokemukseni keraamisesta liedestä on huono, sitä en suosittele hankkimaan, induktiosta en osaa sanoa.

Pinnaltaan ilmeisesti melko samankaltainen keraamisen kanssa? Itse yllätyin keraamisen lieden puhdistuksen hankaluudesta vrt. normiliesi, täytyy varoa millä hinkkaa, lika tarttuu kuitenkin tosi tiukkaan. Vaatii päivittäin puhdistusta sellaisella keraamisenlieden raaputtimella.
En tykkää, ikävä sitä tavallista liettä.[/QUOTE]

Pinta on sama mutta induktioliesi ei kuumene samalla tavalla joten lika ei pala tasoon kiinni. Puhdituu helposti kun suihkuttaa liesitasolle tarkoitettua suihketta ja rätillä pyyhkii. Viitisen vuotta on meillä ollu induktiotaso ja oisinko 10 kertaa tarvinnu sitä raaputinta.

Itse ostaisin keraamisen lieden kiertoilmauunilla. Oma siemens ei ainakaan ole hidas vaan ihan supernopea. Uuni on todella hyvä ja monipuolinen.
Mitä tahansa ostatte, ostakaa laatua, gramm ja gorenje eivät sitä ole.

Mä luovuin kans vedenkeittimestä sen jälkeen, kun ollu toi induktio, ihan älyttömän nopee.
Samoin kun se, että liesi viilenee käytännössä samantien, kun ottaa pannun/kattilan pois.
Helppo putsata, harvoin on munkaan kuuteen vuoteen tarvinnu sen kummemin hinkata, kun ruuanlaiton jälkeen rätillä pyyhkäsee.

En vaihtais mihinkään.

Kiertoilmauuni on kans ihan jees, tosin mä leivon paljon enkä niissä käytä kiertoilmaa, mutta on se ruokaa laittaessa ihan toimiva.

Tämmöiselle dementikolle hyvä, ei jää päälle kun kattilan ottaa pois. Ja jos sattuu kattila kiehumaan yli niin liesi sammuu itsestään samantien.

Lapset kohta kouluiässä, joten vaihdoimme kaasusta induktioon. Ihan huippuhyvä ja nopea, suosittelen lämpimästi. Meillä liesi hälyttää, jos päällä jotain sinne kuulumatonta = lisää turvallisuutta (vrt. uutiset: lieden päällä ollut takki sytytti keittiön jne jne). Ja "levyt" viilenee tosi nopeasti. Olen ryhtynyt haaveilemaan liesiremontista myös mökille - niin hyvänä pidän nykyistä indktiotani!

INDUKTIO!Mulla on nyt ollut vuoden ja pois en anna.

Meillä on Siemens ja siitä nyt olis voinu katsoa paremmat säätöjutut. Mun sormet on aina kylmät, niin säätö kohta ei "ota" vaikka kuinka painelen.

Niin ja isäntä on pilannut kaksi paistinpannua kun ei tajua, ei oikeasti tarvii odottaa, että se kuumenee. (vanhan lieden sai laittaa kotiotulessa päälle,että saattoi alkaa vartin päästä laittaa ruokaa. Nyt se olis 10 sek ja pannu on tulikuuma)

Ääni induktiolle! Meillä on ollut kahdeksan vuotta ja on ihan älyttömän hyvä! Just toi nopeus ja turvallisuus. Toki kaikki kattilat eivät toimi sillä, siihen kannattaa varautua. Mut upea laite!!

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;29832095:
induktio taas tarvitsee säätäöä ja vahtimista enemmän. lämpö isollaan ei voi lähteä käymään jääkaapilla välillä..

totta, jos pitää kävästä jossakin niin pitää ottaa tehot pois siksi aikaa

onneks tehon säätö on helppoa ja nopeaa

• Tykkää
Reactions: päätön
Induktiliesi on aivan ehdoton. Meillä on ollut sellainen nyt 2 vuotta käytössä, enkä enää muuta huoli. Nopea, turvallinen, helppo pitää puhtaana ja näppärä käyttää.

Ne miettivät liikaa.

1305714587549

Onko jollakin kokemusta Ikean liesistä? Luultavasti ostetaan keittiön kalusteet sieltä niin mietitty sitte noita kodinkoneita että kannattaako nekin ostaa ikeasta vai jostain muualta?

[QUOTE="vieraS.";29832619]Onko jollakin kokemusta Ikean liesistä? Luultavasti ostetaan keittiön kalusteet sieltä niin mietitty sitte noita kodinkoneita että kannattaako nekin ostaa ikeasta vai jostain muualta?[/QUOTE]

mulla on ikean (whirlpool?) induktiotaso ja se on pelannut niinkuin pitääkin, lasikin on ollut todella helppo pitää puhtaana

meiltä löyty 1 pieni kattila joka ei pelannut induktion päällä, se sai komennuksen kaasugrillin keittolevyn päälle

Viimeksi muokattu:
Älä missään nimessä osta Gorenjea. Hanki saman tien luotettavammalta merkiltä, vaikka maksaa enemmän. Tosin en osaa niistä luotettavista sanoa, joku voi kertoa! Meilläkin uuden lieden hankinta tässä, koska juuri tuollainen Gorenje posahti samantien kun takuu umpeutui. Samalla prakas myös Gorenjen astianpesukone sekä jääkaappipakastin....

Yhteistyössä