Indigo lapsista vielä....

Aiemmin päivällä luin vähän matkaa ketjua kyseisestä aiheesta enkä kerinnyt ottaa kantaa asiaan, teenpä nyt sitten oman aloituksen =)

Itse uskon, että Indigolapsia on olemassa. Nykyisin suurinosa lapsistamme on sellaisia.
On totta, että jotkut vanhemmat menevät termin taa piiloon jos lapsi on kurin tms. Indigolapsetkin tarvitsevat rajoja ja rakkautta eli tätäkin asiaa tulkitaan siis väärin tyyliin että heidän on annettava tehdä mitä haluavat...ei suinkaan vaan heitäkin on ohjattava oikeaan ja väärään sekä "sopeuttaa" yhteiskuntaan...

että juu....olipa tärkeä juttu B)

JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja hyrskylän muori:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Minä en edelleenkään usko tuohon termiin. Se on totta, että lapset ovat muuttuneet tässä ajanmyötä. Tietysti, onhan yhteiskuntakin muuttunut ja arvot, maailma.
miksi et?
Missä faktat ja ennen muuta logisuus?

Mitä PR-toimintaa se on, että lähetetään lauma hankalia kakaroita raivaamaan tietä muulle joukolle?

Nykyihmisillä on liikaa aikaa mystifioida tavallisetkin asiat. Ja samalla menettää kosketus siihen, mikä oikeasti on suurta ja valtavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Minä en edelleenkään usko tuohon termiin. Se on totta, että lapset ovat muuttuneet tässä ajanmyötä. Tietysti, onhan yhteiskuntakin muuttunut ja arvot, maailma.
miksi et?

Mitä PR-toimintaa se on, että lähetetään lauma hankalia kakaroita raivaamaan tietä muulle joukolle?

Nykyihmisillä on liikaa aikaa mystifioida tavallisetkin asiat. Ja samalla menettää kosketus siihen, mikä oikeasti on suurta ja valtavaa.
Näin juuri. Voin sanoa, että työskentelin 'indigolasten' kanssa monta vuotta. Työpaikallani heitä vain kutsuttiin toisella nimikkeellä; käytöshäiriöiset.

miksi et?

Näin juuri. Voin sanoa, että työskentelin 'indigolasten' kanssa monta vuotta. Työpaikallani heitä vain kutsuttiin toisella nimikkeellä; käytöshäiriöiset.
tätä just tarkotan....käytöshäiriöisiä ja indigolapsia on molempia mutta ne eivät ole sama asia...indigo ei välttämättä ole käytöshäiriöinen eikä käytöshäiriöinen vastaavasti indigo. Tätä termiä käytetään väärin selittämään käytöshäiriöitä.

mie en näkis indigoja hankalina....heidät on tällä palstalla leimattu hankaliksi ja unohdettu kokonaisuus
Siis oletko sä ollut kymmenen tuollaisen lapsen kanssa koskaan samassa tilassa ja yrittänyt saada heidät kaikki esim jonoon? :D

JONSERED Karhunkantaja
mie en näkis indigoja hankalina....heidät on tällä palstalla leimattu hankaliksi ja unohdettu kokonaisuus
Osaatko itse tunnistaa indigo-ihmisen, jos sellaiseen törmäisit? Vai mihin perustat väittämäsi? :)

Osaatko itse tunnistaa indigo-ihmisen, jos sellaiseen törmäisit? Vai mihin perustat väittämäsi? :)
en varmaankaan osaisi tarkoitin sitä, että termiin liitetään heti ja vain ainoastaan hankaluus mikä ei välttämättä kuvaa indigolasta yhtään...

läheltä seurannut
Naurattaa, kun eräs tuntemani äiti pitää lastaan indigolapsena eikä uskalla sanoa sille mitään, kieltää tai ohjata vaikka miten ollaan vieraiden kanssa. Sanoo lapselleen vaan "tsup" kun lapsen "indigopiirteet" eli käytöshäiriöt näkyvät kiukutteluna ja toisten lasten kiusaamisena. No, hän saa sanoa lapselleen "tsup tsup" niin monta kertaa kuin huvittaa, mutta minä sanoisin kyllä jo jotain aivan muuta kun lapsi käyttäytyy huonosti muita kohtaan!

miksi et?

:LOL: Mutta eihän pikku -Maijat ja Matít voi olla mitenkään käytöshäiriöisiä kun niin vapaasti kasvatetaankin :LOL:

JONSERED Karhunkantaja
en varmaankaan osaisi tarkoitin sitä, että termiin liitetään heti ja vain ainoastaan hankaluus mikä ei välttämättä kuvaa indigolasta yhtään...
Miksi aina indigoLAPSI?

Tuon termin taa on kertynyt niin paljon silkkaa sontaa, kun ymmärtämättömät tai muuten hukassa olevat vanhemmat selittelevät lastensa (lähes aina negatiivisella tavalla) poikkeuksellisia ominaisuuksia indigolla.

Yhteistyössä