Imetysapua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua

Vieras
Meillä on 2kk ikäinen vauva,ensimmäinen ja imetys tuottaa välillä ihmettelyä.Luulin että vauva asuu tissillä näin alku aikaan koko aika.Mutta ei meidän vauva, syö mielestäni tosi harvoin,kuitenkin väli taitaa olla noin 4h max.

Imee tosi vähän aikaa kerralla.Yöllä syö noin 3h välein.

Onkohan ihan ok?Neuvolassa kun on käyty on kasvanu hyvin.

Tänäänkin vaan jouduin pumppaamaan maitoa ku tissejä alko kiristään,monta kertaa vauvalle tarjosin mutta ei huolinu.Aamulla söi tuossa puol 8 aikaan sitten seuraavan kerran pika imut noin puol 11.

Maitoa ainakin tuntuu tulevan kun pumppasin niin heti kerralla tuli melkein koko aika suihkuten 80ml. Enempää en sitten pumpanukkaan.

Mites tuo maidon säilytys???Mitä sille nyt pitää tehdä?

eli säilyy pakkasessa 3 kuukautta. Kyllähän se vauva ottaa minkä tarttee ja jos on tyytyväinen niin ei tarvi kyllä huolestua. Ja jos on paino noussut niin huoli sulla pois vaan. Sehän on hyvä vara jos satut joskus pois olemaan niin voi miehesi sulattaa omaa maitoa pakkasesta. Ei tarvi niitä kaupan maitoja kokeillakaan.

voit pakastaa esim. minigrip- pusseissa =) muistaakseeni säilyy 3kk pakkasessa.

Tuohan kuullostaa hyvältä, sun imetys siis =) Vauvallasi on varmasti imuvoimat lisääntyneet, sillä ei sitten pitkään tissillä ole!

Mulla kanssa veti esikoinen tuossa iässä pitkiä välejä, ja mä olin tietty tissieni kanssa pakahtua. Mutta ei ole mikään ongelma, jos lapsi kasvaa. Voiskohan sullakin olla syynä se, että maitoa tulee vauvan mielestä liikaa. Silloin ei todellakaan sitten kannata pumpata, maidon tuotanto tasaantuu kyllä parissa päivässä, kun annat vauva itse sitä säädellä. Meillä vauva veteli tuolloin yli 12 tuntia katkotonta unta ja hereillä ollessaankin seitsemän tunnin syöttövälejä.

Maito säilyy jääkaapissa 48h (ei ovessa) ja pakastimessa (ainakin arkkupakastimessa) 3 kk. Sairaalaankin ottavat maitoa, mutta heillä on aika tarkat kriteerit maidon pumppaamisesta, säilytyksestä jne, eli jos sinne haluat maitoa luovuttaa, kannattaa soittaa ensin ja kysyä ohjeita. Tuohon vauvan ruokailuun en osaa asiantuntijaneuvoja antaa, mutta luulisin, että saa maitoa tarpeeksi jos kasvaa hyvin. Meillä molemmilla lapsilla on ollut täysimetys alussa, ja ruokailujen kestot ja tiheydet vaihtelivat, jossain 3kk tienoilla oli kasvupyrähdys, jolloin olivat tissillä melkein koko ajan...

Kiitoksia,yritän siis olla murehtimatta:D
Joka päivä ei tuu tällästä tunnetta että tarvis pumpata,mutta nyt tuntu siltä.

Meillä vauva ei nuku pitkiä pätkiä,mutta on kyllä muuten hyvin tyytyväinen.

Voiko tuon pumpatun maidon laittaa heti jääkaappiin kun on pumpannu?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitoksia,yritän siis olla murehtimatta:D
Joka päivä ei tuu tällästä tunnetta että tarvis pumpata,mutta nyt tuntu siltä.

Meillä vauva ei nuku pitkiä pätkiä,mutta on kyllä muuten hyvin tyytyväinen.

Voiko tuon pumpatun maidon laittaa heti jääkaappiin kun on pumpannu?

Kannattaa laittaa heti jääkaappiin, alkaa pilaantua muuten aika nopeasti...

Yhteistyössä