4,5kk ikäinen syö 1,5h välein

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Ennen syötiin noin 3h välein ja 3kk ikäisenä alkoi tiheän imun kausi ja siitä asti on syöty tosi usein. Yöllä syö yleensä kerran. Ei kai kyseessä enää voi olla tiheän imun kausi? Vai onko maidon tarve lisääntynyt ja tuotan liian vähän maitoa ettei vauva saa kerralla tarpeeksi? Vai mitä??

Jos vauva on tyytyväinen, niin ihan hyvin voit jatkaa täysimetystä, ja jos tosiaan itse jaksat noin tiheään imettää. Samat väit taisi olla meilläkin usein, joskus vähän pidemmät, yölläkin söi useamman kerran. :)

Ei tuo ole mikään kauhean tiheä imetysväli, ihan normaali. Ruokaa riittää ja voit huoletta jatkaa täysimetyksellä vielä. Kolme tuntia on hyvin pitkä imetysväli, ehkä sinulla oli aikaisemmin vähän ylituotantoa ja nyt se vastaa paremmin tarvetta.

No ei ole haittaa, mutta sinulle voi olla. Jos et huolehdi omasta ravinnonsaannistasi.

Mulla loppu kuopuksen imetys juurikin siksi, kun poika painoi jo 4 kk iässä yli 9 kg. Syömisvälit kutistui olemattomiin ja en itse jaksanut syödä niin paljon kuin poika olisi tarvinnut ja esikoinen piti hoitaa siinä syöttöjen lomassa. Ja toisekseen poika ei suostunut syömään kjin vaakatasossa sängyn päällä, rupesi elämä kymään hivenen hankalaksi.