imetys

meillä ainakin neuvottiin silloin ekasta muksusta että aina 20min per tissi ja sitten kun maito on noussut kunnolla ja sitä tulee niin saattaa riittää se yksi tissi per syöttö. EI kait sillä niin väliä muuten ole mut että ei rinnan päät tule kipeeks. Kyllä se vauva irrottaa otteen sitten kun on kylläinen.
 
eikös pidä imettää niin kauan kuin vauva haluaa imeä? Jotkut syö hitaasti ja toiset nopeasti, ei kai sitä voi kellosta katsoa milloin vatsa on täysi. Ja aina tissi tyhjäksi ennen toisen tarjoamista niin vauva saa rasvaista takamaitoa. Takavuosina tehtiin se virhe että imetettiin vähän molemmista ja sitten jouduttiin antamaan korviketta kun vauvat ei saaneet tarpeeksi ravintoa.
 
hegy86
joo en mäkään ole kelloa tuijotellut kun imetän..mä imetän ainakin kerralla toisesta ja sitten seuraavalla imetyskerralla toisesta..tai kukin tietenkin miten tykkää mut en mä kelloa tuijottais kamalasti :)
 
En ole osannut / voinut / kyennyt / tai onnistunut ikinä imettämään niin kun on neuvottu, opetettu, kerrottu, näytetty tai kirjoissa lukenu! Minun vaavini oli aluksi kuin siitä mainoksesta, että maailman nopein kansa. Lisäksi hän päästää useasti irti rinnasta ja lörpsyttää, eli kuuluu ääniä imiessä jne... Hyvin silti kasvaa ja kehittyy pelkällä tissillä, niin se neuvolan tätikin aina kehuu...
 
Minun vauvelini syö n. 15 min (siis noin, en minä sitä päätä, vaan hän itse), ja aina molemmista tisseistä, ei yhden maitomäärä riitä millään. Ihan pienenä imi jatkuvasti, tunninkin yhteen menoon...nyt tyttö n 3kk. Välillä olen miettinyt, että saako hän tarpeeksi "takamaitoa", ja ravintoa yleensä, mutta näyttääpä olevan tyytyväinen ja kasvaa hyvin, joten eiköhän.
 
Vauvat ovat yksilöitä. Antaa toisen imeä niin kauan ja usein kuin haluaa. Jos vauva voi hyvin ja kasvaa, niin ei mielestäni ole syytä huoleen.

Mulla esikoinen imi yleensä aluksi noin 20 minuuttia kerrallaan ja myöhemmin ehkä vain 10, toki vaihteli, enkä minä sitä nyt koko ajan ollut kellottamassa. Hän söi myös aika usein, vähintään parin tunnin välein. Yhden tissin imi kerrallaan, joten seuraavalla kerralla tarjosin toista tasapuolisuuden nimissä. Neuvolan täti oli vähän ärsyttävästi huolissaan, kun niin usein(?) oli pieni tissillä ja välillä söi aika rauhattomasti irrottaen otteensa usein, mutta maito riitti ja hyvin tuli painoa lisää. Korviketta sai vain pari kertaa synnärillä ollessa ja muutaman kerran kun olin itse poissa päivän eikä pakkasessa ollut tarpeeksi omaa maitoa, muuten täysimetyksellä lähes 6 kk (noin 5 kk 3 vko alettiin antaa lusikallinen pari jotain pottumössöä päivässä).

Neuvolassa vähän ärsytti se, että vaikka kaveri hyvin voi ja kasvoi pelkällä rintamaidolla, niin kovasti yllyttivät aloittamaan kiinteät jo 4 kk eteenpäin, jotta nukkuisi pitempiä unia. En kuitenkaan aloittanut, ja tuskinpa sillä olisi uniin mitään vaikutusta ollut. Poika heräili yöt läpeensä 1-2 tunnin välein vielä yli vuotiaana, vaikka 7 kk lähtien lopetin yösyötöt eikä siis tissin perään enää vinkunut öisin. Unikoulu vasta auttoi. Mutta se onkin jo ihan eri aihepiirinsä.
 
pikkukakkonen syö kuin kone alussa 2viikon ikään asti 20min.sen jälkeen 5-15min riittää ennen nukkuma menoa saattaa sen vartin syödä toisin multa heruu maitoakin paljon oon joutunut pakkaseen laittaa niin kun pumppailen ja hanat aukee on pumppu hetkessä tukossa :LOL:
poika kasvaa 1280g/kk..
 
Heippa kaikki äidit! Kutsu tutkimukseen: Äitiys, seksuaali-identiteetti ja imetys

Olen kolmannen vuoden yliopisto-opiskelija University of Sussexista Englannista ja etsin haastateltavia kulttuurimaantieteen kandidaatin tutkinnon Suomessa toteutettavaa opinnäytetyötäni varten. Haastattelututkimuksen aiheena on äitiys, seksuaali- identiteetti ja imetys. Etsin 20-35- vuotiaita äitejä pääkaupunkiseudulta. Mikäli alle apsesi on alle 2 v. ja imetit häntä max. 4 kk tai et laisinkaan, ja olisit valmis haastateltavaksi, otathan minuun kiireimmiten yhteyttä.

Tutkimuksessa kerätään tietoa teemahaastattelulla, joka nauhoitetaan. Kysymyksiin ei ole oikeita tai vääriä vastauksia vaan tarkoituksena on kerätä tietoa Sinun ajatuksistasi ja kokemuksistasi. Antamasi vastaukset käsitellään täysin luottamuksellisesti, eivätkä henkilötietosi tule esiin missään vaiheessa.
Haastattelun teemoja ovat
? Mielikuvat ja odotukset äitiydestä ja naiseudesta ennen ja jälkeen synnytyksen ja imetyksen
? Ajatukset ja suhtautuminen imetykseen ennen ja jälkeen synnytyksen, imetyksen lopetukseen liittyvät tekijät
? Imetyksen merkitys äitinä ja naisena olemiselle

Haastatteluun osallistuminen on täysin vapaaehtoista ja sen voi halutessaan keskeyttää. Haastattelu toteutetaan Sinun mukavuutesi huomioon ottaen Sinulle sopivana aikana ja paikassa.
Mikäli olet kiinnostunut osallistumaan haastatteluun, pyydän Sinua ottamaan pikaisesti yhteyttä sähköpostitse tai puhelimitse (puh. 050-5351714). Tarvittaessa annan myös mielelläni lisätietoa. Haastattelut suoritetaan ajalla 17.- 28.9 ja haastateltavien määrä on max. 10 äitiä.
Kaikkien haastateltavien kesken arvotaan palkinto, puolen vuoden lehti-tilaus oman valinnan mukaan seuraavista lehdistä: Gloria, Hyvä Terveys, Kauneus ja Terveys, Meidän Perhe, Vauva, Voi Hyvin.

Yhteistyötä odottaen,

Krista Hannula
krista.hannula@hotmail.com :wave:
 

Yhteistyössä