Imetys/ylensyöminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pellervo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pellervo

Aktiivinen jäsen
08.10.2007
1 685
0
36
Hei!

Luulisi että kun olen kaksi lasta jo imettänyt ettei kolmannenkaan kanssa olisi ongelmia... mutta...
Poika on nyt kuukauden, ja haluaisi imeä koko ajan. Siis oikeasti koko ajan, mutta minulla on niin paljon maitoa, että jos annan pojan olla tissillä niin kauan ja usen kun haluaa menee vauvan maha ihan kipeäksi ja puklii kamalasti (puklii paljon muutenkin) kun syönyt ittensä ylitäyteen.

Mistä ihmeestä sitten tiedän koska vauvalla oikeasti on maha tyhjä ja tarvitsee tissiä? kun muuten on vähän koko ajan rauhaton ja änisee ja känisee...
Kuinka usein siis kuukauden ikäisen 'kuuluisi' syödä?

(yöt onneksi nukkuu tosi hyvin eikä herää kun kerran syömään...)

Miten kauan vauva on "imenyt koko ajan"? Eli jos vaan vaikka tänään, niin odottaisin muutaman päivän ja katsoisin mihin tilanne kehittyy. Vauvoillahan on niitä tiheän imun kausia.

Sitä miten usein kuukauden ikäisen kuuluisi syödä, ei voi oikein sanoa, koska kaikki ovat yksilöitä. Niin kuin varmasti tiedätkin.

Rauhottomuus viittaa vatsavaivoihin - tissi suussa vauvasta tuntuu varmasti paremmalta ja voi olla että senkin takia haluaa olla tissillä koko ajan. Siis tissi toimii tavallaan "kipulääkkeenä".

Mutta odottaisin tosiaan pari päivää, ja sitten jos jatkuu niin alkaisin miettiä mahdollisten vatsavaivojen syytä - esim. saako vauva reaktioita jostain, mitä sinä syöt.

Meidän poika oli aivan samanlainen pari ekaa kuuta. Koko ajan olis vaan syönyt ja puklaili älyttömästi. Painokin nousi reilusti yli kilon kuukaudessa. Se syöminen sitten jotenkin vain tasaantui itsestään parin kuukauden iässä ja painonnousu hidastui, vatsavaivat ja puklailu vähenivät. Mä oon imettänyt ihan lapsen tahtisesti, en tiedä onko jotain "sääntöä", kuinka paljon sen ikäisen pitäisi syödä.

Vauva on ollut ihan alusta asti tuommonen tissittäjä, että koko aika vaan pitäisi syödä tai muuten ei hyvä.
Ja selvästi vatsaa vääntää juu, silloin on vähän parempi kun ei ole vähään aikaan antanut tissiä... mutta kaippa se tästä rauhottuu kunhan vauva vähän tuosta kasvaa, huoh.

Kokeile kantoliinaa jos tuntuu itkuiselta, toimii mun tytön kanssa, meillä oli samankaltaisia ongelmia kk:n iässä. Tarvitsee ehkä läheisyyttä enemmän kun ne kaksi ensimmäistä.

1 kk:n ikäinen voi syödä 5-6 kertaa päivässä tai sitten 12-13 kertaa päivässä, vaihtelee älyttömästi tuossa iässä.

Yhteistyössä