Imetys/ylensyöminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pellervo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pellervo

Aktiivinen jäsen
08.10.2007
1 685
0
36
Hei!

Luulisi että kun olen kaksi lasta jo imettänyt ettei kolmannenkaan kanssa olisi ongelmia... mutta...
Poika on nyt kuukauden, ja haluaisi imeä koko ajan. Siis oikeasti koko ajan, mutta minulla on niin paljon maitoa, että jos annan pojan olla tissillä niin kauan ja usen kun haluaa menee vauvan maha ihan kipeäksi ja puklii kamalasti (puklii paljon muutenkin) kun syönyt ittensä ylitäyteen.

Mistä ihmeestä sitten tiedän koska vauvalla oikeasti on maha tyhjä ja tarvitsee tissiä? kun muuten on vähän koko ajan rauhaton ja änisee ja känisee...
Kuinka usein siis kuukauden ikäisen 'kuuluisi' syödä?

(yöt onneksi nukkuu tosi hyvin eikä herää kun kerran syömään...)

Meillä oli tyttö tuossa iässä rinnalla 13-15 kertaa päivässä eli noin 1-2 tunnin välein ja illalla oli 2-3 tunnin jaksoja että imi koko aika.
olisiko siitä apua että lypsät käsin etumaidon pois että poika saisi enemmän rasvaista takamaitoa joka pitäisi kylläisenä pidempään.

ja jos hän herää yöllä vaan kerran syömään niin ei ihme että on sit rinnalla päivällä.
meillä tyttö söi 2 tunnin välein yölläkin 6 vkon ikään asti.sit alkoi yöt rauhoittua ja söi vaan kerran.

oliko tutista apua eli ilmeisesti pojalla niin kova imutarve että haluaa sitä rinnalla tyydyttää.
kun jos hän itkee mahaansa niin pitäis tietty taukoja syömisessä olla.

mulla on molemmat tytöt olleet tissihaukkoja ekat 3kk ja elämä oli vaan sitä imetystä,mutta vain esikoinen kärsi masuvaivoista.

Yhteistyössä