Imetys ja uusi raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Imetys on mun mielestä äidin ja lapsen välinen asia. Kukin tyylillään. Onhan ne joskus imettäneet kouluikään saakka:D

Itselle kyllä nyt riittää. Onneksi olen saanut vähenemään.

Luin ketjun läpi, ja itselle sama tilanne...
Esikoinen nyt 7,5kk ja toinen lapsi haaveissa.
Mulla ei ole vielä edes menkat alkaneet ja imetän vielä öisin. Oltiin ekaa kertaa vkonloppuna ilman ehkäisyä, jospa olis ekasta kerrasta jo tärpännyt, koska mies ei vielä niin innokas toisesta lapsesta... sanoo vaan et kun ekaki on sitten niin pieni vielä, ja uskomatonta jos yhdestä kerrasta tulisin raskaaksi... ensimmäisen kohdallahan kävi et ekalla tärppäs!
Jännittää itteä, täytyy kohta käydä apteekissa hakemassa testi...

... että näin kauan kesti ennen kuin näitä päivittelijöitä alkoi ilmaantumaan :(

Samaa mieltä kuin Lydia, eiköhän imetys ole joka perheen oma asia. Tai äidin ja lapsen/lasten.

Jos vaan onnistuisin imetyksen aikana raskaana tulemaan, niin mitään kiirettä mulla ei olis tuota esikoista vierottaa. Tai näin tällä hetkellä, voi olla että ajatukset muuttuu :P

Josefinalle tervetuloa joukkoon ja toivotaan että onnestaa!

mitäs kuuluu Lydia ja Liro? Minulla on vihdoin kk-kierto tasaantunut ja se on 28. Imetystä olen jatkanut samaan tahtiin, ehkä tällä viikolla yritän taas lopetella. Minullakaan ei ole mitään hätää vielä lopettaa. Olisihan se kiva tulla jo raskaaksi, mutta toisaalta olen innostunut toden teolla laihduttamaan ja olenkin saanut 4kg pois kuukaudessa. eli sitä ollaan sitten kesällä joko laihana tai paksuna;) hih!

Lydia, mitä kuuluu imetykselle? onko raskaus haitannut sitä? Liro, millainen kierto sinulla on normaalisti?

Ei ainakaan mulla vaikeuttanut. 1-v. poika syö tissiä vielä n. neljä kertaa päivässä ja uusi raskaus nappasi ekasta kierrosta. Kuukautiset palautuivat säännöllisiksi, kun esikoinen oli n. 7 kk ikäinen.

En myöskään pelkää keskenmenoa tms. Oma äitinikin imetti edellistä aina, kunnes seuraava lapsi syntyi... uskoisin muutenkin, että tämä on homo sapiensille ihan luonnollista ;)

Moi vaan! Imetän vielä 2-3 kertaa päivässä. olen niin pehmeä että en ole kokonaan vielä raaskinut lopettaa.. Hirmu kiukku nousi pojalle jo siitä,kun vähensin niin,ettei enää ole päivisin imetystä.

Olen tuolla joulukuu 2006 listalla,jos joku haluaa kurkistella kuulumisia. käyn välillä täälläkin moikkaamassa teitä!

Plussatuulia!!!

Lella, mulla on kierto sekasin :( Nyt tuli kierroksi 20, pisin on ollut synnytyksen jälkeen 36. No, mieluummin näin päin, ei tarvi kärvistellä turhaan.

Nokkamukin ja maidon juomisen siitä myötä imetyskerrat on vähentyneet meillä johonkin viiteen, ja kai sen takia menkat on nyt ""ihan kunnolliset"", siis 4. vuotopäivä menossa nyt edellisten limavanamenkkojen jälkeen. Uusi toivo siis herää, joskos tästä vielä hormonit asettuis.

Muuten Lella samoin ajatuksin, että laihdutan jollen plussaa :) En kylläkään noin reippaalla tahdilla kuin sä, lähempänä kahta kiloa kuussa, mutta alaspäin sekin on. Mieluummin olisin kyllä raskaana, mutta jollei se onnistu, niin sitten näin.

Oletteko muuten töissä vai kotona, te muut ketjulaiset?

Mä oon vielä kotona, mutta syksyllä menossa töihin, ja tuleehan sitä mietittyä, miten pitkään sitä ennättäisi siellä olla, jos jossain välissä uusi äippäloma alkaisi... huoh, haaveita riittää.

Onnea matkaan Lydia ja toivottavasti käyt välillä katsomassa, miten on käynyt meille;) Ja ilmoittele edes lyhyesti, että olet täällä käynyt,)

Liro, minunkin olisi pitänyt mennä syksystä töihin ja juuri eilen tein lisähakemuksen hoitovapaasta. Kovasti myös mietittiin, miten pitkäksi aikaa haen. Olen nyt tällä tietoa lähes vuoden vielä pidempään;) Saa sitten ilmoittaa työnantajalle ihan rauhassa, jos vaikka pääsisin uudestaan äippärille. (Onneksi nykyään voi hakea äitiysrahaa samalla anomuksella eli työssä olon aikaisella palkalla. )

Minun poikani on selvästi lopettamassa äidinmaidon juomista, koska parina iltana ei ole ottanut enää iltamaitoa ja on melkein mennyt jo vrk, ettei ole ottanut ollenkaan maitoa. Eli noin kerran vielä päivässä annan ja tuntuu, että se loppuu nyt pian ilman itkuja (tätä halusinkin, ettei tarvitsis hirveästi itkettää).

Liro, toivottavasti sinunkin kiertosi tasaantuu, se saattaa tosiaan olla yksi merkki hormonitasapainosta ja myös raskautumisesta. Täällä ollaan vielä hyvin jalat maassa ja elellään rauhallisesti ilman tosissaanyrittelyä.

hei rouvat! Mitäs kuuluu?? Täällä ollaan nyt rv 10+2. Oksennan paaaljon,yök. Imetän vieläkin kerran päivässä,illalla. Päätin,että lopetan viimeistään 1.6.kokonaan imetyksen. Kertokaas kuulumisia! Piti kaivaa kaukaa tää ketju..

Aikas tasaista... Tirriäisellä on joku ahdistuskausi menossa ja imetän taas enemmän, joten ei tästä kierrosta taida selkoa ottaa, koko raskautumisen mahdollisuus tuntuu taas kovin etäiseltä. Kun tarvis olla jonkun sortin kierto, että ovuloisi ja sitten vielä saada se toiminta sovitettua siihen mukaan... No, ehkä joskus sekin onnistuu.

Lydia, sähän oot jo pitkällä, vastahan sä plussasit :o ehkä olokin helpottaa pian. Ja ihanaa Lella, että voit olla kotona vielä pitkään!

laihdutusta vaan kuuluu minulle. Eli nyt on lähtenyt 4,5 kiloa ja olen innoissani siitä. Menkat piti alkaa eilen, mutta tuota tasaista kiertoa on ollut vasta muutamia kertoja, joten varmaan menkat tulevat vielä. Tunsin selvästi ovulaation kaksi viikkoa sitten, mutta silloin en saanut miestä hommiin. Toisaalta minä en haluaisi olla tänä kesänä vielä raskaana vaan nauttia kesästä enkä voida pahoin;) Sekin on kivaa, kun saa vanhat vaatteet jälleen päälle (viime kesänä en vielä saanut). Jos nyt tärppäisi, vanhemman lapsen syntymäpäivä osuisi hyvin lähelle toisen syntymäpäivää. eli hän olisi tasan kaksi vuotta. mutta ei nuolaista ennen kuin tipahtaa ja oikeastaan toivon, etten olisi nyt raskaana. (ei kyllä ole mitään oireita, joten senkin puolesta kyllä ne menkat vielä alkavat).

Hyviä vointeja sinulle Lydia!! Kyllä se pahoinvointi varmaan lakkaa pian! siskoni oksentaa kans tällä hetkellä ihan hirveästi. (on viikolla 13).

Lella, missä mennään?

Mulla menossa kp 2, kierto tuntuu heittävän koko ajan lyhyempään suuntaan, tosin mieluummin niin kuin turhaa jännitystä kovin pitkään.

Mulla on laihdutus nyt vähän suvantovaiheessa, mutta tilanne sentään -6 kg siihen mitä ennen raskautta. Eli vauvakilot on korkojen kanssa pois.

Välillä harmittaa tosi paljon, ettei raskaus ole alkanut, mutta imetystä en vieläkään halua kokonaan sen vuoksi lopettaa. Ajattelen vaan, että eipä tarvi töistä jäädä saman tien pois kun sinne menen ja saa tämä lapsi olla pidempään ainokainen ja saada jakamattoman huomion... Ja kun tuo oli talvivauva, niin jospa sitten seuraava osuisi kesälle. Tai syksylle. Tai edes tulisi.

Mutta nyt ei oikeastaan edes harmita. Ensi kuussa sitten taas uusi yritys...

menkat, menkat ja menkat. Eli ne menkat alkoivat tänään ja kierroksi tuli taas 35 eli heittelevät näköjään minullakin vielä. En ole yhtään harmissani, oikeastaan tyytyväinen, etten ole raskaana, jotta saisin vähän mennä yksin, ystävien kanssa ja mieheni kanssa ennen kuin toinen vauva tulee (siis jos tulee). Tuo imetys ei kyllä ota loppuaan, vaikka itse olisin siihen jo valmis. joskus on jopa vrk, etteipoika ota maitoa ja joskus taas 3-4 krt. Pitäisi vaan itkettää, muttei ole tarvetta siihen. Eli ihan sellaista tasaista lentoa täälläkin päin! Oikeastaan olen vähän masentunut, kun olen ollut pari vuotta kotona menemättä minnekään ilman lasta. Eli pisin aika, minkä olen ollut erossa on 3h keskellä päivää teatterissa. Sinne mentiin mieheni kanssa, mutta mukaan tuli myös 5-vuotias kummityttömme, joten emme saaneet olla sielläkään ihan kahden;( Kaipaan myös enemmän aikuisseuraa. Käymme päivisin usein shoppailemassa erinäisissä ostoskeskuksissa ja istuskellaan siellä kahvilla, mutta minulla alkaa olla vähän yksinäistä siellä vain pojan kanssa jutellessa (vaikka kuinka IHANAA se onkin). (kukaan lukija ei saa ottaa tätä väärin!)

Nyt ollaan koko päivä kaksistaan kotona, kun mieskin tulee työreissulta vasta huomenna. Voitaisiin mennä jonnekin, mutten keksi minne muualle, kuin bussilla taas kuluttamaan pienoisia pennosiaan.

Huh, tuli vähän vuodatettua,,,,Mutta onneksi menkat alkoivat ja innostun taas uudestaan laihduttamaan (menkkoja odotellessa ei ollut motivaatiota laihduttaa. Uskon, että jos joskus tulen raskaaksi, laihdutus loppuu ihan tarkkaan punaisten viivojen näkemiseen, hah!)

Lella,ymmärrän täysin mitä tarkoitat. Joskus hieman pelottaa,miten sitä jaksaa vielä olla kotona ,tavallaan yksin,vaikka kohta kahden lapsen kanssa. Miekin oon välillä masentunut,kun haluaisi enemmän aikuista seuraa;(

Sain lopetettua imetyksen sunnuntaina. Jee! Yksi etappi täynnä. Puolen vuoden päästä taas uudelleen. siis imetystä.

Täällä taas ""jännätään"". Kierto on edelleen autuaasti sekaisin, ja alan jo muutenkin suhtautua aika pessimistisesti raskautumiseen imetyksen aikana.

Lapsella on todettu nyt maitoallergia, joten imetys on tuskin hetkeen loppumassa muutenkaan. Yövieroittuminen sentään tapahtui itsestään, ja toivon että se edes tasaisi kiertoja, ainakin jossain vaiheessa.

No, jotain hyvääkin. Ovulaatioita tulee eivätkä jää huomaamatta, mahakivut on melkoiset oviksessa. Johtaako se mihinkään, onkin sitten toinen juttu.

Miten Lellalla menee? Jokos Lydia on ollut ultrassa?

Eli tänne ei tarvitsekaan rekisteröityä!? hyvä.

Onneksi olkoon Liro plussaamisesta!!!!!!!!!!! Arvatkaa mitä, minäkin plussasin tänään!!!!!!!!

Hih, samoissa siis mennään. Laskin, että LA olisi 27.1.07. Sain lopetettua imetyksen kesäkuun alussa ja aivan heti tärppäsi eli lapsi on saanut juuri silloin alkunsa! Sitä ennen imetin n.1krt/vrk parin kuun ajan.

Onnea Lella!!! Mun la taitaa olla helmikuun puolivälin jälkeen vasta, oon menossa varhaisultraan muutaman viikon päästä selvittelemään sitä. Sä oletkin malttanut olla kauan testaamatta :)

Mä imetän vielä, ei ole kiirettä lopettaa. Saa nähdä muuttuuko ajatukset myöhemmin, mutta nyt ei ainakaan ole vierotus ajatuksissa. Tämä raskaus sai alkunsa, kun yöimetykset oli loppuneet pari kuukautta aikaisemmin.

Ja Lydia on kohta jo puolivälissä... Voi kun kivaa! Voi kun pääsisi itsekin huoahtamaan pahimmilta km-peikoilta.

Yhteistyössä