Joo hei taas....mulle tuo kätilö sanoi, että juuri yöimetys saattaa estää ovulaation. Eli ei kai haittaa, vaikka muulloin vielä imettäisi paljonkin?!
Itse siis raskauduin imetyksestä huolimatta heti kerta yrittämällä, mutta kesken meni, syystä tai toisesta. Itsellä oli kuitenkin koko ajan sellainen tunne, että johtui imetyksestä, kun oli vielä tuota yöimetystäkin...Mutta tosiaan voipi olla ihan harhaa, kun ne on niin kovin yleisiä nuo alkuraskauden ""keskenmenot"".
Mullakin kyllä on/oli sellainen käsitys, että imetys saattaisi aiheuttaa keskenmenoja. Imetyksen aikanahan erittyy juuri tuota oksitosiinia, mitä käytetään synnytyksessäkin supistuksia lisäämään. Mutta seksin seuraksena ei käsittääkseni tätä oksitosiinia kuitenkaan erity?! Itselläni erittyi tätä oksitosiinia varmaankin imetyksen aikana aika paljon, kun synnytyksen jälkeen kohtu supistui muutamassa päivässä ihan normaalin kokoiseksi. Ja mulla oli noita jälkisupistuksiakin synnytyksen jälkeen, vaikka olin ensisynnyttäjä. Mutta kuten sanottu, mistä noista tietää....