Imetys ja uusi raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
minä oon saanut taas vähennettyä imetystä. Eli vain 3 kertaa päivässä. Lapsi on ruvennut juomaan tosi hyvin tavan maitoa. Melkein litra menee:) Eli sen puolesta vois jo lopettaa!

kiva kuulla, Lydia. Oletko vähentänyt d-vitsku-tippojakin ? minä annan vielä 5 tippaa, kun tavallista maitoa ei mene kuin n. 1-2dl päivässä. Imetän n. 3-5krt/vrk.

joo,kyllähän ne vitamiinit sit saa vähentää kun menee reilusti tavan maitoa.
Mutta voi kökkö,poika sairastui ja nyt kelpaa vain rintamaito. Eli imetys on triplaantunut taas.. olen niin heikko,että en raaski sairaalta lapselta kieltää..

Minulla kävi samalla tavalla, poika oli 2 pv kuumeessa ja maito maistui. Nyt olen antanut päivällä jopa 2x (taas);) maitoa. POIKA OPPI EILEN JUOMAAN KUNNOLLA NOKKAMUKISTA!! Joi oikein selkä kaarella silmät tuijottaen kattoon viisi minuuttia ainakin;) eli täälläkin saadaan vähentää nyt d-vitskuja....

Hienoa,lella,että poikasi oppi juomaan nokkiksesta:) Tiedän miten kaivattu taito se on:)
Meillä siis lapsella kuume jopa 39,4 välillä. Ei syö eikä juo joten..imetys!! No,kaipa se taas vähenee kun paranee.

Mitäs tänne ketjuun kuuluu? Onko ketään raskautettuja:D ? Mun imetyksen vähennys siis epäonnistui ja lapsonen käy rinnalla monesti päivässä. Vieläkin sairaus vaikuttaa niin,että ruoka ei pojalle maistu:( Ihme että nukkuu hyvin vaikkei syö mitään.

En oo ainakaan mä raskautunut :(

Oon nyt alkanut sopeutua henkisesti ajatukseen, että ei taida meille toista lasta tulla niin kauan kuin imetän. Imettämisen lopettaminen tuntuu vielä silti niin kaukaiselta ajatukselta, että en siihen vielä lähde.

Ilman ehkäisyä mennään, mutten jaksa enää päiviäkään laskea. Tulee kun sen aika on. Tai sitten lopetan imetyksen Joskus.

mitäs L-koodilaiset;)?

En minäkään ole raskaana, samoissa mennään;) Ilman ehkäisyä ja imetän vielä aika paljon tuota taaperoa. Olimme lapissa viime viikon ja olisin halunnut siellä lopettaa, muttei siitä mitään tullut. Oikeastaan en tiedä, miksi lopettaisin, koska mielestäni on kiva antaa maitoa aina välillä. Ehkä siksi, että tulisin uudestaan raskaaksi. mulla oli edellinen kierto vihdoin normaali eli 28, toivottavasti se jatkuu näin.

No, mulla ainakin tuo uuden raskauden haave on ainoa syy, miksi edes mietin ajoittain imetyksen lopettamista. Kutakuinkin oviksen ja menkkojen aikaan siis näin...

Tämä viikko taas ""jännäilyä"", eli tuskin oon raskaana nytkään, mutta ihan levollisin mielin en silti osaa tähän loppukiertoon kai koskaan suhtautua...

Kierto on heitellyt 25-38, jopa peräkkäisissä kierroissa, se ärsyttää. Toivottavasti mäkin pääsisin jonkunlaiseen normaaliin kiertoon.

Minä haluaisin lopettaa imetyksen,koska poika on tänään 1v7kk! Tosi paljon tissin perään. Monesti on tuntikausia juomatta,jos en imetä ja suostuu usein syömäänkin vain,jos ensin imetän. Ja minä olen ihan liian pehmeä tämän asian suhteen. Annan periksi,koska kyseessä EI ole mitään vaaraa/haittaa lapsen kasvulle ja kehitykselle.

Jes,nyt on enempi aikaa kirjoittaa,esikoinen nukkuu.

Eli tein eilen testin ja plussahan se tuli. mitään oireita ei ollut,ainoastaan aavistus;) Oviksen tunnistin ja sen aikaan vällyt vapisi kunnolla.

Olo on onnesta soikee:)) Plussatuulta muillekin!

Nyt kai on aika lopetta imetys.

Onnea Lydia!!!

Tosi hienoa että tuli plussa, antaa toivoa muillekin :)

Mä oon ajatellut, että vuoden loppuun odottelen itse, jos ei siihen mennessä plussa tule, niin lopetan sitten imetyksen.

IT-juttujen mukaan moni lapsi vierottuu helposti raskauden aikana, kun maidon tulo loppuu, joten ehkä saat siitä apua imetyksen lopettamiseen, mikäli et päätä jatkaa imettämistä... ;)

Mutta voi kun ihanaa, onnea vielä!

aaapuuuaaaa......IHANAA LYDIA RASKAUTUMISESTAAAAA!!!!!

Se näköjään onnistui vaikka imetit vielä;) Tässä muutama kysymys: Miten paljon imetät tällä hetkellä? Miten monta kertaa olitte peiton alla;) Meilläkin olisi nyt se aika, mutta mies on niin stressaantunut aina töistä, ettei kauheasti huvita. Poika oli viime viikon mahataudissa (4,5 pv) ja silloin lisäsin äidinmaidon antoa ja se oli täysin pakko, kun ei mitään muuta juonut. Nyt on vähän jäänyt se päälle, utta yritän kovasti lopettaa. Olen muuten aloittanut viime viikolla laihdutuskuurin, joten ehkä me ei saada jouluvauvaa tällä tyylillä;). Koskas Lydia sinulla sitten laskettu aika?

Tiedätkö, oltiin vain yhden kerran(!)viime kuussa vauvantekohommissa,kun koko kuukausi meni sairastellessa. Ja lapsi oli (on vähän vieläkin) ruokalakossa,joten imetin yölläkin:) Mutta tunnistin oviksen,joten sain houkuteltua miehen petiin vaikka hän kipee olikin:)
Nytkin poika tisuttelisi 10 min välein,mutta en anna. Olen saanut vähennettyä nyt neljään kertaan päivässä. Tosin tekis mieli imettää enemmän,kun ei oikein syö mitään ja paino oli noussut vain 250g neljässä kuukaudessa(:

La on 9.12.06

Kyllä se teilläkin vielä tärppää!!

Meilläkin on mahataudin jäljiltä jäänyt tissittely päälle... ja just tollasta 10 min välein touhua, täytyy koko ajan keksiä kauheasti tekemistä, että muksu unohtaa vaatia.

Mutta ihanaa, että Lydia teillä onnistui!

Meilläkin noi petihommat on pikkusen harvassa ja sitten tää imetyskin...

hienoa, että näin kävi, lydia!

Taidetaan olla kaikki kolme melkoisen samanlaisessa tilanteessa;) (paitsi, että yksi meistä on JO raskaana). sain juuri tietää,että siskoni saa vauvan n. 11.11, eli JOS vaikka tärppäisi, niin aika lähelle menisi...

Yhteistyössä