Imetys ja raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Quu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Q

Quu

Vieras
Pelottaa, kun mulle on ilmaantunut raskausoireita vaikka raskautta ei ole suunniteltukaan. Esikoinen on 6kk ikäinen ja rintamaitoa juo vielä harvakseltaan.
Kuukautiset eivät ole alkaneet, mutta nehän voivatkin olla poissa vielä pitkäänkin sillä imetän.

Oireet ovat kuitenkin hyvin samanlaiset kuin edeltävässä raskaudessa, en edes uskalla testiä tehdä sillä mies saisi hepulin jos näyttäisi plussaa!
En ole edes kertonut oireista mitään.
Toivon, että oireet viittavat alkaviin kuukautisiin!

Millaisia oireita teillä on ollut ennen ekoja kuukautisia synnytyksen jälkeen?
Täytyykö imetys lopettaa jos olen raskaana?

Ollaan käytettykin, mutta täytyy myöntää että se on ollut välillä vähän liiankin huolimatonta :/

Sitä jotenkin ajattelee etten minä nyt "yhdestä" kerrasta tule raskaaksi...itseänihän tästä saan syyttää jos olen raskaana. Tai siis molempia meitä.

Olisin kuitenkin onnellinen vauvasta ja rakastaisin sitä niinkuin rakastan esikoistanikin! Vauva ei tästä kärsisi eikä olisi koskaan vahinkolapsi!!!!

Pohdin vain oireita....
Voisko ne olla vain menkkojen alkamisoireita?

No, eihän sitten ole vahinkoa ole voinut päästä käymään, jos lapsi olisi tervetullut! Testillähän se mahdollinen raskauskin selviää... Muistaakseni imettää voi, vaikka olisikin raskaana. Samoin ekat kuukautiset voi alkaa raskausoireilla (en nyt kuitenkaan ihan varma ole asiasta). Tee testi.

Aloin odottaa kakkosta esikon ollessa 10 kk. Imetin säännöllisesti eivätkä kuukautiset olleet alkaneet. (Ehkäisy jätettiin tarkoituksella pois kun esikko tuli puolen vuoden.) Jatkoin imetystä odottaessani, vaikka neuvolassa kehotettiin se lopettamaan. Kun esikko tuli vuoden, lopetti hän itse imemisen eikä halunnut enää rintaa. Uusi raskaus voi kuulemma vaikuttaa maidon makuun ja näin ilmeisesti kävi meillä. Raskausoireet eivät olleet yhtä selvät kuin ensimmäisessa raskaudessa, mikä johtui varmaan tuosta imettämisestä.

Imettää voi vallan mainiosti raskausaikana jos vaan itsestä tuntuu se hyvältä.Neuvolasta saattavat sanoa ihan mitä vaan.Täytyy vaan huolehtia että syö itse monipuolisesti ja/tai syö jotain vitamiini- ja kalkkilisää.

Niinkuin jo mainittu,raskausaikana maidon maku voi muuttua ja määrät vähentyä.Ei tosin kaikilla.

Yhteistyössä