Imetyksestä ja lääkityksestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja siri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

siri

Vieras
Onko niin etten voi imettää vauvaani jos joudun käyttämään mielialalääkeitä? Lapsi syntyy vasta kesällä mutta olen jo todella huolissani. Haluan ehdottomasti imettää, mutta joudunko silloin lopettaa lääkitykseni kokonaan siksi aikaa. Vai tietääkö joku onko mitään lääkkeitä joita saisi imettäessä käyttää?

Yleensä sanotaan että SSRI-ryhmän mielialalääkkeitä vo käyttää imetyksen aikana, mut kannattaa tosiaan jutella oman psykiatrin kaa siitä. Ite sain Sertralin reseptin, mut imetän vain iltaisin ja öisin enää.

Olen soittanut teratologiseen (tai sinne päin!) palveluun ja heillä on viimeisin tieto lääkkeiden vaikutuksesta sikiöön ja imettäessä. Heiltä kysyin Sepram 20mg:n vaikutuksista ja sanoivat, että voi imettää samalla. Kuulemma niin pieniä määriä erittyy äidinmaitoon, ettei mitään vaikutusta ole. Eli olen nyt noin kuukauden syönyt hyvällä omallla tunnolla lääkettä ja olo on paljon parempi kuin ennen.

sun kannattaa ottaa yhteyttä teratologiseen tietopalveluun ja lääkäriisi, he kyllä osaavat yhdessä päättää sinulle hyvän lääkityksen. Voihan olla ettet edes tarvitse sitä iloisen perhetapahtuman jälkeen.

Yhteistyössä