Imetyksestä ja laihdutuksesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rintaruokkija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rintaruokkija

Vieras
Saako imettäessä laihduttaa? Oon NIIN kyllästynyt näihin liikakiloihini, joita on vaan salakavalasti hiipinyt vuosien varrella. Odotusaikana tuli 13 lisäkiloa ja tällä hetkellä (4kk synnytyksestä)painan 5kg vähemmän kuin ennen raskautta, pudotettavaa on paljon, mutta en haluaisi "uhrata" imetystä laihtuakseni. Vauva ei ole saanut ollenkaan korvikkeita, vain rintamaitoa. Millekään kaalisoppadieetille en edes hingu, mutta haluaisin kiloista eroon. Muistan kuulleeni/lukeneeni, että laihduttaessa elimistöstä vapautuu "myrkkyjä" jotka vaikuttaa rintamaitoon, onko tämä totta?

Ajattelin imettää ainakin sinne vuoden ikään. Ehkä pidempäänkin. Vinkkejä?

Noin puolikg vikossa saat pudottaa ihan terveellisesti imetysaikaan.Liikuntaa ja kevyttä terveellistä ruokavaliota suosittelen. Tämä tekee kuitenkin jo pari kg kuukaudessa eli vuoden imetyksen aikaan saat itsesti ihan turvallisesti laihduttaa toivomiisi mittoihin =)

Jos ilman nälkää saat pudotettua painoa imetysaikana, se on ok. Mutta mihinkään "missinmittoihin" ei saa tähdätä eikä mitään kuuria pitää! Kyllä mullakin putos kilon alle lähtöpainon (ja BMI 19) mutta sitten kun lopetin imettämisen niin nousi sen kilon. Ja siis ihan itsekseen putos, söin kuin hevonen. Ja jos maitomäärä tuntuu hupenevan, niin sitten syöt ja juot enemmän!

Minulla lähti ainakin kaikki raskauskilot parissa kuukaudessa pelkästään imettämällä, vaikka söin kuin hevonen. Nyt kahden lapsen jälkeen (kuopus 1,5 v) olen laihempi kuin koskaan ennen...

Ei varmaan kannata alkaa millekään dieeteille jos imettää, maidontuotanto häiriintyy siitä tai saattaa loppua kokonaan.

Yhteistyössä