imetyksen vähentäminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minniz
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minniz

Vieras
Mulla neiti reilu 8 kk, jota täysimettänyt olen, toki saanut kiinteitä n 3 kk ajan.
Mietin, josko pikkuhiljaa alkaisi luopumaan aluksi päivä imetyksistä. Nykyään imetys on mennyt siihen, että tyttö innostuu "leikkimään" tissin kanssa ja syöminen kestää ja kestää.. maitoa on tullut kuitenkin hyvin. Jotenkin toivoisi jo että pääsisi hetkeksi irti tuosta tissi rumbasta. Edes päivisin.
Pullosta saanut muutaman kerran, jos olen ollut poissa kotoa.

Mietinkin miten se käytännössä toimii, jos aluksi jättää yhden imetyksen pois vuorokaudessa muutaman päivän ajan? sitten toisen? Näin maidon tulo vähenee vähitellen?
Maitoa riittää kuitenkin iltaan ja aamuun varmasti vielä hyvinkin. Öisin tyttö syö josus, useimmiten menee ilman heräilyjä aamu viiteen, jolloin annan tissiä.

Kuinkahan pitkään kestää ku tissit tottuu uutteen rytmiin?

Olen hyvin onnellisessaa asemassa kun maitoa riittänyt hienosti ja imetys sujunut alusta saakka, nyt olen jotenkin puhki vaan..Välillä kaipaan jo omaa aikaa ilman että tissit räjähtää..

Meiän kohta 8kk ikänen poika alkaa taas ite luopumaan tissittelystä ja on alkanu juomaan pullosta.Öisin huolii vielä tissiä ja makuulla.Mä en taas ite haluis imetystä vielä lopettaa,mutta kyllä se näyttää pikkuhiljaa loppuvan,ku ei tissiä huoli.
Jos haluaa maidontulon vähenevän,ei kannata lypsää maitoa,vaikka rinnat tuntuisivat täysiltä,tai jos on ihan pakko,niin ihan vähän...Jos lypsää,niin maidontulo säilyy.

Vauva oppii kyllä äkkiä pullolle,jos on siihen edes vähän tottunut.

Yhteistyössä