Imetyksen lopettaminen

  • Viestiketjun aloittaja Sannin äiskä
  • Ensimmäinen viesti
Sannin äiskä
Neitimme on seitsemän ja puolen kuukauden ikäinen ja imetys alkaa takkuilla. Maidon heruminen kestää ikuisuuden ja tyttö ei jaksais odotella. Olenkin ajatellut hiljakseen lopetella imettämistä. Milläs konstein se olis viisainta tehdä? Olen nyt viikon pari jättänyt yhden imetyskerran väliin ja eilen jätin toisen. Millä tahdilla olette muut harventaneet kertoja? Pulloon siirtyminen ei meillä pitäisi tuottaa ongelmia, neiti on alusta saakka saanut pullosta tissin ohella omaa maitoa. Mietinkin siis sitä, että millä vauhdilla lapsen maha parhaiten tottuu korvikkeeseen ja oma maidontuotanto hiipuisi pikaisesti, ettei sitten tarttis lypsää kuukausitolkulla?

Vinkeistä kiittäen! =)
 
äitikin
Mä olen vain pikkuhiljaa vähentänyt imetyskertoja ja vaihtanut ne niin että aina ensin on syöty ja juotu sitten pikkasen tissiä päälle ja ilta imetyksen säästin viimeks. Mulla ei ollu mitään pakkautumis ongelmia.
Mulle kyllä joku neuvoi sillon et lopeta vaan kertaheitolla ja lypsä sitten jos on ihan pakko ni loppuu kuulema äkkiä - en kokeillu ku musta lapselle oli kivampi toi pikkuhiljaa luopuminen.
 

Yhteistyössä