Imetyksen lopetus

• Viestiketjun aloittaja Tittu
  • Ensimmäinen viesti
Tittu
Minulla on yksi vuotias poika ja imetys pitäisi lopettaa. Onko vinkkejä oikotieonneen vai onko se sitten vaan muutamien päivien itkua ja hammastenkiristystä, kun tissiä ei tuu?

Meillä ei ainakaan tullut itkua eikä hampaiden kiristystä, ei pojalle eikä äidille, kun lopetettiin pikkuhiljaa. Aina 1 imetyskerta pois per viikko...niin kauan vähennettiin kunnes jäljellä oli enää aamuimetys...viikon vielä aamuimetyksellä ja sitten lopetettiin kokonaan. Näin poika jotenkin kasvoi siihen ajatukseen, että tissiä ei enää saa, eikä todellakaan koskaan lopetettuamme tissiä vaatinut!

Ikää pojalla imetyksen loppuessa 1 v 2 vko!

HeMa05 harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.03.2006 klo 12:27 muumimamma75 kirjoitti:
Meillä ei ainakaan tullut itkua eikä hampaiden kiristystä, ei pojalle eikä äidille, kun lopetettiin pikkuhiljaa. Aina 1 imetyskerta pois per viikko...niin kauan vähennettiin kunnes jäljellä oli enää aamuimetys...viikon vielä aamuimetyksellä ja sitten lopetettiin kokonaan. Näin poika jotenkin kasvoi siihen ajatukseen, että tissiä ei enää saa, eikä todellakaan koskaan lopetettuamme tissiä vaatinut!

meillä muuten sama mutta iltatissi oli viimeinen ja hyvin meni.tyttö sopeutui ajatukseen pikkuhiljaa ja mulla tissit!ei ole tuntunut mitään ja viikko menty ilman tissiä jo.

HeMa05 harmaana
mä aloitin jogurtilla ja raejuustolla 10kk iässä pikkuhiljaa määriä lisäten.11kk lähtien sai rintamaitoa ja lehmänmaitoa.korviketta enää satunnaisesti.meillä ei tullut masuvaivoja,päinvastoin,ummetus loppui siihen kun "aito"maito aloitettiin. =)

10 kk ikäisestä kokeiltiin raejuustoa ja pikkuhiljaa maustamatonta jogurttia ja viiliä- jonkun aikaa mentiin niin, että rintamaidon kanssa sai korviketta. Kun imetystä alettiin lopettelemaan niin pikkuhiljaa pieniä annoksia kokeiltiin lehmänmaitoa- kun mitään oireita ei maidosta tullut niin määrät lisääntyi ja imetyksen loputtua oltiin kokonaan lehmänmaidon varassa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.03.2006 klo 12:27 muumimamma75 kirjoitti:

Meillä meni ihan samalla tavalla, paitsi ikää oli pojalla 9kk

Meillä annettiin jogorttia ja viiliä joskus 7kk ikäsenä ja tavallista maitoa 8kk, kun ei korvike kelvannut. Sekottelin maitoon aina korviketta sen verran, kun poika suostu sitä juomaan. 10-11kk iässä siirryttiin kokonaan tavalliseen maitoon.

tuos oli hyviä vinkkejä. Jos pikkuisellasi sattuu olemaan äitiinliimautuminen nyt pop, niin voi miettiä kannattaako odottaa muutama viikko(neuvolan vinkkejä). Suosittelen jättämään ensimmäisenä pois sellaisen imetyksen, kun käytettävissä on viihdytysjoukkoja ja voit itse vetäyä taka-alalle.

Mitäs vinkkejä annatte minulle ja meidän 1vee tytölle kun neiti kävelee äitin luo ja nostaa paitaa ja suusta tulee äitin titti :ashamed: Mitäs pitäs keksiä? Meillä jo juodaan lehmän maitoa juotu 9kk asti.. Että vinkkejä otetaan vastaan! Ja kun meillä ai oomitään säännöllisiä tissittely hetkiä saattaa mennä päivä ettei tissiä pyydetä. Ja tissiä en tarjoa saa kyllä jos tulee pyytämään ;)

tuttu tunne. Vieroitus on vielä tuoreessa muistissa. Sanoin ystävällisesti " ei tittiä" ja halasin, suukotin , tarjosin maitoa. Yleensäkin tarjosin ja tarjoan edelleen tilalle hellyyttä ja muuta tekemistä. Ja elokuvis se onnistuu näin hienosti. Todellisuudessa ollaan välistä itketty yhdessäkin, molemmat. Nyt on vierotuksesta n. 1kk ja vieläkin tullaan hellyystankkaukseen rinnan viereen makaamaan syliin ja silitetään äitin kaulaa ja paitaa.

vieraileva äityli
Meillä neiti ensi kuussa vuoden, imetyksen lopetus haaveena, pärjää hyvin päivän, jos en ole paikalla, mutta haluaa heti kun kotiin. Kun olen kotosalla niin ei kuitenkaan aina halua tissiä, eli on itse vähentänyt myös. Neiti juo lasista (juonut siis jo 5 kk lähtien), mutta minkä verran saatte lasista maitoa/vettä juotettua? Joskus ottaa ihan reilusti 1 dl verran, mutta välillä yhden hörpyn (sitten tarjotaankin juotavaa -vettä- useammin). Vaikken tiedä paljon tissistä tulee maitoa, niin jotenkin kauhistuttaa että saanko juotettua lasista tarpeeksi?!? Tuttipulloa ei ole ikinä huolinut..

Yhteistyössä