Imetyksen lopetus n. 1 vuotiaalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MJP
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

MJP

Vieras
Meillä poika on nyt 1v 4 kk ja syö rintaa vielä (yöllä useasti, päivällä päiväunille mentäessä). Olen jo pidempään ollu lopettamassa imetystä mutta kun se tuntuu vaan niin ylivoimaiselta. Poika huutaa ihan täyttä huutoa, ja jotenkin en vaan pysty antaa sen huuta. Mielummin annan tissin suuhun et on hiljaa. Ja miehen pitää saada nukkua että jaksaa töissä niin ei senkään takia voi paljoa huudattaa. Esikoisen (tyttö) imetyksen lopettaminen onnistui tosi helposti 10kk ikäisenä tutin avulla, mutta poika ei syö tuttia niin ei sekään onnistu. Mikä siis avuksi.

Miten te, joilla lapsi on syönyt rintaa yli 1 vuotiaaksi, lopetus on onnistunut?

Tutultapa kuullostaa, vieroitin näet tänä viikonloppuna samanikäisen pojan joka oli "rintamagneetti" ja muutenkin varsin vilkas tapaus ja ainoa rauhoitus oli tuo tissi... ei siis syö tuttia tai pulloa ollenkaan. No, onnistui yllättävän hyvin, ei ilman huutoa, mutta varsin vähäisellä valvomisella kuitenkin. Annoin mukista maitoa muutaman kerran ja kerroin, että tisut on rikki ja maito loppu.

Esikoinen oli 1v 2kk kun lopeteltiin imetys. Keksin vaan muuta hommaa tilalle, helposti sujui.
Tämä toinen tapaus on vähän eri maata. Ikää on nyt 1v 1kk ja tyttö on niin tissitakiainen kuin olla voi. :whistle: Saa nähdä miten sen saa irti...

Ei tästä apua ollut mutta piti kirjoittaa silti. :D Et ole yksin ongelman kanssa...

mä lopetin kun neiti oli tuon 1v4kk. siihen asti oli ihan mahdoton tissitakiainen.aloin tehdä niin että muutamana päivänä jätin esim. iltaimetyksen pois. ja sitten yks yö päätin että nyt en anna yölläkään. kerran tyttö sitä itki yöllä, mutta nukahti äkkiä. aamulla tuumasin että katotaan, annan jos tyttö sitä haluaa. ei se sitä ehtinyt pyytää kun keksittiin kaikkea tekemistä, käytiin eri paikoissa jne. ja sen yhden yöitkun jälkeen meidän tissitakiainen ei tissin perään huutanut. toki sitä pari kertaa yritti kaivaa paidan alta, mutta sanoin että nyt ei enää saa ja mentiin keittiöön juomaan vettä.

kovempi paikka se silti äidille oli... onneksi lapsi oli niin iso että ymmärsi jo sen kun sanoin että nyt ei saa enää.

varaudut siihen että huutoa tulee ja paljon niin yllätyt miten helpolla ehkä pääsetkin, toivottavasti.
mun mielestä oli helpompi lopettaa melkein kertarysäyksellä kuin sekottaa lapsiparan päätä että "nyt saat sitten tissiä, nyt et, nyt saat, nyt et mutta kun huudatkin kovasti niin saat..."

tsemppiä!

Meillä mies on kolme kertaa pakannut vieroitettavan lapsen autoon ja mennyt sukuloimaan viikonlopuksi, vakaana näkemyksenään se, että jos minä olen imetttänyt reilun vuoden, niin hän kestää huutoa muutaman päivän.

Tämän jälkeen mies on myös nukuttanut useamman kuukauden ajan lapsen, jotta mitään kumma tisuttelukohtausta ei tulisi. Näin ollaan päästy tästä vaiheesta meidän jätkien kohdalla eroon.

Piika-äiti

Pitää varmaan potkasta toi ukko pellolle yöksi tai pariksi, jotta saan rauhassa lopeteltua. Voi itku vaan. Olis pitäny lopettaa se silloin ku toinen oli 10 kk tai alle... Jos olis helpommalla käyny..

Yhteistyössä