imetyksen lopetus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ninnu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

ninnu

Vieras
Heippa

Kaipaan vinkkejä imetyksen lopettamiseen/vähentämiseen. Eli poika 10 kk syö rintaa edelleen n. 6 kertaa päivässä, aamulla, illalla, satunnaisesti yöllä ja päivisin 1-3 kertaa. En varsinaisesti tarjoa maitoa kuin aamulla ja illalla. Poika pyytää selkeästi rintaa päivisin, kiipeää syliin, imee puseroa ym.

Lopettamisella ei sinällään ole kiire, ainakaan, jos tämä pureminen loppuu... :-) Eli kun ekat hampaat tuli alas, meni vähän aikaa että oppi olemaan purematta. Sit meni pari kuukautta ihan hyvin ja nyt on sit ylähampaat puhjenneet...

Mutta, en todellakaan aio imettää mihinkään kaksi vuotiaaksi asti. Maidon tuotanto kyllä näyttäisi riittävän, eikä poika siis esitä mitään aikomuksia itse lopettaa. Onko joku ollut vastaavassa tilanteessa ja miten siinä kävi?

minä tarjosin tilalle tuttipulloa.. toki parempiakin konsteja on mutta meillä tuttien ja tuttipullojen avulla selvittiin pahimman yli.. ja sitten iskä hoitamaan parina päivänä.. niin meillä päiväimetykset loppuivat. Enkä kyllä pahemmin huomannut protestiääniä.. mutta nyt kun lopetin yöimetykset niin äänet sitäkin kovempia.. voi osaisko joku antaa hyviä vinkkejä tähän??

Meille sattui parin viikon ulkomaanreissu kun tyttö 7kk vanha. Oli niin paljon ihmeteltävää että tuttipullo alkoi kummasti kelvata. Lopulta halusi tisua vaan aamulla ja illalla (ja yöllä) ja kun tultiin reissusta niin enää kerran päivässä hätäisesti ja sitten sekin jäi.

Tämä on varmaan maailman huonoin ja kallein konsti (lähteä reissuun vierottamaan, heh heh )mutta näin kävi meillä. Kuulin myös ystävältäni että heille vieroitus tapahtui reissussa.

Aiemmin tyttö ei huolinut mitään korvikemerkkiä, ei mitään pulloa eikä minkään lämpöisenä.

meillä ei oo käyny kauppansa tuttipullo eikä tutti. 10 kk iässä aloin vieroituksen (kun totesin kanssa että tyttö rakastaa tissiä eikä vieroitu itse niinkuin oon kuullut joidenkin lasten tekevän :). MEllä 1veenä edessä (huomennna) töihinlähtö joten halusin sen takia imetyksen loppuvan ja halusin edetä rauhassa. Yks syöttö kerrallaan otin pois, aloitin päiväsyötöistä. Meillä kyllä oli aika säännöllinen rytmi tuossa vaiheessa syömisissä, ei nyt kellon tarkka mutta suunnilleen että missä kohtaa päivärytmiä saa kiinteitä ja missä tissiä....no joo. Mä vaan lisäsin siihen tissinsyöntikohtaan jotain ruokaa (välipala/jugurtti/tmv..) ja jätin antamatta rinnan. Nestettä tarjosin nokkamukista, maitoa on alkanu nyt vasta juomaan vähän paremmin silti alle desi päivässä. Sen vuoksi ruuan kautta oon turvannu maidon saannin, keitin 10 kk puurot maitoon, välipalana hapanmaitotuotteita jne. Kantsii varmaan alkaa kokeilemaan noita hapanmaitotuotteita ellet oo tehny jo. Yhdestäkään tissikerran poisjätöstä ei tullu itkua/kiukuttelua, kumma juttu kyllä. Nyt on jäljellä vielä iltatissi kun mennään nukkumaan mutta se jääköön vielä turvaa tuomaan kun tulee elämänmuutoksia hoitoonlähdön myötä.

Yhteistyössä