imetyksen lopettaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "apuva"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"apuva"

Vieras
vauvalla on nyt ikää reilut 7 kk. imetys on sujunut ihan ok. pulloa ei ole vauva huolinut ollenkaan elikkä pelkällä rintamaidolla on nesteensä saanut. nyt tuntuu ettei maitoa ole enää niin paljoa ja muutenkin alkaa jo kypsyttää tämä imetys! vauva on alkanut heräillä öisin vähän väliä (viime yönä 4 kertaa). olen ihan poikki! vanhemmat lapset on 2 ja 4-vuotiaat.

millä konstilla sais nuo yöheräilyt pois ja tissin pois? olen kuukauden päästä menossa töihin kuukaudeks, joten asia alkaa olla ajankohtainen. voipii olla melkosen raskas isäkuukaus mulle työelämäs, jos joutuu sen 4 kertaa yössä herään...

kokeile luonnon kumituttia. ja silleen meillä vauva alkoi huolimaan pullon, kun annoin sillee ku oli just nukahtamassa. siitä lähtien sit onkin ottanu pullon ihan hyvin, jos tissi ei ole saatavilla. :)

Suoraan nokkamukiin tai tavalliseen mukiin vain.. näin meillä mentiin, kun ei tuttipulloa huolinut millään.
Minkä verran syö kiinteitä??
Jos määrät jo kohtuullisia, niin alat vain vähentää tissin antamista pikkuhiljaa.

Ensinnäkin yöheräilyn syy kannattaisi miettiä ennen kuin alkaa miettiä ratkaisuja. Syy voi olla vaikkapa liikkumaan lähteminen, silloin ei poppakonstit auta. Vaihe voi olla ohi jo kun menet töihin! Ootko koittanut ottaa lasta lähelle nukkumaan. Silloin on mahdollista rauhoittaa lasta esim.kosketuksella ennen kuin lapsi herää kokonaan. Kaikki pääsevät nopeammin takaisin uneen :)

Toiseksi imetyksen lopettaminen yhdistettynä töihin lähtemiseen voi tuoda enemmän ongelmia kuin ratkaisuja. Silloin lapselle tulee stressiä sekä äidistä erossa olemisesta että rinnalta väkisin vierottamisesta. Rinnat kyllä tottuvat vaihtuviin imetysväleihin/aikoihin. Ja usko pois lapsikin ymmärtää, että äiti on se joka imettää ja pärjää ilman ollessaan muiden hoidettavana. Juotavaa voi antaa esim. nokkamukilla tai hörpyttämällä pienestä kupista. Tuttipullo ei ole välttämätön.

Yhteistyössä