imetyksen lopettaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nintsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nintsi

Vieras
Vauva on vasta 3kk, mutta en vain jaksa enää...

Vauvan niska on jäykkä ja imuotteessa on aina ollut ongelmaa, tämän vuoksi toisen rinnan imeminen on hänelle aina ollut hankalaa ja luulen että myös kivuliasta. Olen yrittänyt eri asentoja.

Imettäminen toisesta rinnasta alkaa aina kovalla itkulla ja onnistuu vain jos
vauvalla on TODELLA KOVA nälkä. Imettäminen keskeytyy n. 20 kertaa joka syötöllä ja syötöt kestävät kauan. Rintamaitoni ei ole koskaan riittänyt vaan joka syötöllä lapsi tarvitsee lisämaitoa (paino ja pituuskäyrä aina miinuksella )

Tämä hankalampi rinta on usein maidosta pinkeä ja särkee, mutta pumpulla en saa siitä kuin 20ml ulos.

Olen tehnyt kaikkeni, pitänyt vauvaa pelkällä rintamaidolla kun niin on ohjattu, antanut lisämaitoja enemmän ja vähemmän, syönyt, juonut, lypsänyt,pesinyt vauvan kanssa ilman paitaa, imettänyt tyhjiä rintoja lisätilaukseksi..
Kun ei onnistu niin ei. :-(

Kyllä koen syyllisyyttä tästä, mutta ei kai hyvä ole kummallekaan sekään
kun aamuyöllä väsyneenä itken vauvan kanssa yhdessä ja menen lämmitämään nälkäiselle vauvalle pulloa rinnat maitoa valuen kun en jaksa enää huudattaa rinnalla... Ja vauva juo 10 minuutissa pullomaidon ja nukahtaa tyytyväisenä.

Tunnen itseni maailman paskimmaksi äidiksi kun kysyn tätä; miten maidontulon saa
loppumaan?

Älä pode huonoa omaa tuntoa imettämisestä. Lääkäriltä saa tabletit jolla estetään maidon tulo. Kun lopetat imetyksen, saat enemmän voimia ja jaksat hoitaa lapsesi paremmin. Tsemppiä!

Yhteistyössä