imetyksen aikainen laihdutus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja terveydenhoitaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

terveydenhoitaja

Vieras
siis mitä täällä oikein tapahtuu? tulin lukemaan näin ohimennen ja täällää laihduttelevat 2 kk:n ikäisten äitien vauvat jotka imettävät. Imetyksen aikana ei saa missään nimessä laihduttaa ennen kuin lapsi syö jo kiinteitä, eikä mielellään silloinkaan ennen kuin on kokonaan lopettanut imetyksen. Vauva saa muuten kuona-aineet ja muut elimistöstä poistuvat myrkyt itseensä.
Edes painonvartijat eivät ota äitejä ennen kuin vauva 4 kk ja silloinkin pisteitä pitää syödä myös imetyksen edestä.
Toki pitää katsoa mitä suuhunsa laittaa niinkuin muutenkin mutte paino ei saisi imetyksen aikana tuolla lailla pudota miten tuossa alempana joku kirjoitteli.
Ajatelkaa nyt edes tuon verran vauvaanne! ei saa olla niin itsekäs!

Oikeassa olet. Minä imettäjänä ainakin haluaisin lisätä terveellistä liikuntaa oman hyvivoinnin aikaan saamiseksi. Entisenä himo liikkujana neljän seinän sisälläkin pitää keksiä jotain liikuntaa. Ja toiseksi yritän päästä karkin ja keksien syömisestä. joskus menee nimittäin puoli keksipakettia ruokaa laittaessa. Eikä se taida olla kovin terveellistä muista herkuista puhumattakaan. Lähinnä tässä opettelen syömään normaalisti. Aamupuurot ja pari lämmintä ateriaa päivässä ja välipaloja unohtamatta, ja tietenkin antaa mallia lapsille.

Sama täällä. Tavallaan laihdutan, tavallaan en.

Kyse on vain ruokavalion muuttamisesta. Mun kohdalla: yritän välttää makeaa elikkä karkit, pullat, piparit ja limut on pannassa. Myös vältän kamalan rasvaisia ja epäterveellisiä ruokia ja olen huimasti lisännyt kasvisten ja hedelmien syöntiä. Nälkää en näe.

Ei kai tästä voi olla haittaa vauvalle! Vauva 4 kk ja pottu- ja porkkanasoseen lisäksi saanut vain tissiä.

Niin ja tietty toi liikunta on lisääntynyt: ei mitään hikijumpppaa vaan enemmän reippaita kävelylenkkejä vaunujen kanssa.

MÄ LUULEN ETTÄ NÄILLÄ SIVUILLA "LAIHDUTTAVAT" ÄIDIT MENEE PITKÄLTI SAMOILLA LINJOILLA KUIN MINÄ. Epäilen että tuskin meistä imettävistä äideistä kukaan kamalia dieettejä noudattaa.

Korjatkaa jos olen väärässä.

Ja jos sun, terveydenhoitaja, mielestä toimin väärin, niin ilmoita toki. Etten tee mitään vahinkoa lapselleni. Palaan sitten sohvaperunaksi ja alan mättää hammpareita ja suklaata... :)

Niin ja lisäisin vielä että mulle tuli raskauden aikana 20 kg josta 5 jäi laitokselle.

Kilot on kerätty suklaalla, pullalla, munkeilla, kekseillä, lakritsalla, marmeladilla, voileipäkekseillä ym ym.

Ei liene kovin terveellistä... :laugh:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.02.2006 klo 11:32 Sinttura harmaana kirjoitti:
Sama täällä. Tavallaan laihdutan, tavallaan en.

Kyse on vain ruokavalion muuttamisesta. Mun kohdalla: yritän välttää makeaa elikkä karkit, pullat, piparit ja limut on pannassa. Myös vältän kamalan rasvaisia ja epäterveellisiä ruokia ja olen huimasti lisännyt kasvisten ja hedelmien syöntiä. Nälkää en näe.

Ei kai tästä voi olla haittaa vauvalle! Vauva 4 kk ja pottu- ja porkkanasoseen lisäksi saanut vain tissiä.

Niin ja tietty toi liikunta on lisääntynyt: ei mitään hikijumpppaa vaan enemmän reippaita kävelylenkkejä vaunujen kanssa.

MÄ LUULEN ETTÄ NÄILLÄ SIVUILLA "LAIHDUTTAVAT" ÄIDIT MENEE PITKÄLTI SAMOILLA LINJOILLA KUIN MINÄ. Epäilen että tuskin meistä imettävistä äideistä kukaan kamalia dieettejä noudattaa.

Korjatkaa jos olen väärässä.

Ja jos sun, terveydenhoitaja, mielestä toimin väärin, niin ilmoita toki. Etten tee mitään vahinkoa lapselleni. Palaan sitten sohvaperunaksi ja alan mättää hammpareita ja suklaata... :)

Näinpä minäkin ja lääkärin kanssa juttelin jälkitarkastuksessa asiasta niin hänen mielestään on ok jos painoa terveellisellä elämäntyylillä lähtee, saa syödä terveellisesti ja liikkua niinkuin hyvälle tuntuu silläkin uhalla että paino tippuis. Varsinaista dieettiä en edes harkitsis jossa jätetään jotain pois (hiilihydraatit,rasvat) tai vastaavasti nää vichy-dieetit yms. Mutta terveellisesti saa elää, vaikka ennen olisikin syönyt hiukka epäterveellisemmin.

Yhteistyössä